Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от straight six power » 19 Дек 2010, 0:19

Колегата Nickelback го е написал още в първия пост много правилно - power = torque x RPM най-грубо , но точно казано. А мощността е това което движи колата ! Не е въртящия момент !
За уточнение на това което съм писал по-надолу съм приел: дизела свързвам с голям въртящ момент, а бензина с високи обороти, както е и на практика.
Въртящ момент
Предимствата на въртящият момент:
1. Динамика - още от ниските обороти кола с по-голям въртящ момент (дизелите например) ще достигне по-бързо максималната си мощност (200 к.с да кажем) именно защото макс. мощност е при 4500 об/мин (примерно). Това не означава, че е по-бърза от бензинка 200 к.с. Означава, че ако и двете коли тръгнат от 2000 оборота, дизела по-бързо ще достигне до 200 к.с и ще дръпне бензина, но ако се дърпат бензина няма да тръгне от 2000 об/мин, а от 4000, което ще го изпрати много по-бързо до неговата максимална мощност и теоритично ако и двете коли са с еднакво тегло, ако и двете са с една и съща аеродинамика, то те ще вървят наравно. На практика обаче не е така. Дизела е по-тежък от еквивалентен бензин, да речем че аеродинамиката им е почти еднаква, но най-вече дизела има по-къси скорости (4500-5000 об/мин), което без значение дали си с типтроник или ръчка води до по-честа смяна и съответно повече губене на време. 200 к.с бензин върви малко повече от 200 к.с дизел на практика. 200 к.с дизел е по-динамичен от 200 к.с бензин. Рядко го дават по каталозите но има един параметър ("80-120 км/ч. на 4-та/5-та предавка") - който показва динамиката на колата и винаги е в голяма полза на дизела имено защото ако се дърпа бензина няма да е на 4-та или 5-та, а на 3-та. И не бъркайте: Въртящия момент НЕ показва колко бързо достигаме максималната мощност (200 к.с)!!! Той е част от тази мощност. По-бързо я достигаме (дизелите) защото тя е при 4500 об/мин. , а не защото въртящия момент е по-висок от този на бензина !
2. С гоялм въртящ момент могат да се преместят големи товари т.е ако си по-тежък ще искаш по-голям въртящ момент. Но това е предимство по-скоро при товарни автомобили.
Недостатъци на въртящият момент:
Въртящия момент много трудно се слага ефективно на пътя. Особенно на кола със задно. Не само шпер ами и доста широки гуми ще му трябват на 200 к.с дизел за да тръгне бързо от място както 200 к.с бензин.

Обороти
Предимаства на високите обороти:
1. По-дълги скорости. Съответно по-рядко ще се губи време в смяна на предавки.
2.Плавнто катерене по кривата както на въртящия момент така и на максималната мощност. На практика това означава, че бензина по-плавно ще набира от дизела и ако се возите в лимузина точно това ще искате. Освен това ако пък дрифтите, ще имате повече контрол върху въртящия момент който подавате - повече газ повече дрифт (презавиване), по-малко газ колата изправя (за кола с шпер говоря разбира се).
3. И други. Моля ако колегите се сетят да ме допълнят.
Недостатъци
Не се сещам за много, но се сещам веднага за един изключително неприятен и съществен недостатък:
1. Разхода на гориво се вдига значително с катеренето на оборотите - например бензин ще впръска два пъти по-начесто гориво при 6000 об/мин., от дизел при 3000 об/мин. ,като и двата двигателя ще са достигнали да кажем 80% от макс. си мощност (200 к.с). Това е именно факторът който прави дизелите по-икономични - ниските им обороти.
2. Високите обороти са свързани с повече шум - което не желаетелно в градски условия (хорати ви гледат странно като настъпвате газтта :mhihi: ).

Оттук можем да направим изводите:
За градски условия - дизелът наистина е по-разумния вариант (по-динамичен и по-икономичен, но НЕ и по-бърз). За писта и състезания - категорично колкото се може по-високи обороти т.е бензин.

И сега и кратък коментар:
alx написа:имам само две забележки:

ако ти имаш един 5 литра 550 коня лфа и аз имам един 8 литра 550 коня .. лфа - втория ще те размаже в реалния свят всеки път на писта или на улицата. просто защото тия 550 коня от лфа ги прави между 8500 и 8900 оборота а през останалото време прави значително по-малко.. докато 8-литровия мотор ги прави от 3500 до 6000... и независимо колко си добър ще се случат две неща:

1. ще сменяш по-често и ще губиш време
2. пиковите двигатели не прощават. ще пропуснеш да си на вярната предавка и...


1. За улиците съм съгласен, но какво пречи на писта да се кара м/у 8000 - 9000 об/мин ?
2. Колега бъркаш въртящ момент с мощност. Все още няма двигател който да има максимална мощност от 3500 - 6000 оборота. Това важи за въртящия момент който не е мощност !!!
3. Напротив , по-бавоноборотния двигател сменя по-често предавките.
4. дали ще пропуснеш предавка си е субективен фактор, който няма нищо общо нито с оборотите нито с въртящия момент.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от bum_bum » 19 Дек 2010, 8:46

straight six power написа:4. дали ще пропуснеш предавка си е субективен фактор, който няма нищо общо нито с оборотите нито с въртящия момент.


Не е май баш така. На високооборотна кола като пропуснеш скорост и оборотите падат много след като я вкараш докато ги качиш пак в зоната в която имаш мнощност си като спрял спреямо другите коли. При тези с много въртящ момент дори и да пропуснеш си пак в зона в която имаш много мощност и колата не забива така зверски.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от msi200 » 19 Дек 2010, 13:33

На мен най ми харесва голям атмосферен мотор, V8 (естествено - бензин), и да е от по-старата генерация. Няма турбо лагове, няма замисляне в ниските, няма постоянно превключване на скорости, звукът му е звук.

При по-новите V8-ци май моментът е изнесен нагоре в оборотите -карал съм 6.2 амг и имаше нужда да се развърти. М3 не съм карал, но предполагам и там ще е така.

Дизелът става за транпортни нужди и икономия, да не говорим че даже новия 40d има турбо лаг.
I love the sound of V8 in the morning...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 20 Дек 2010, 0:27

straight six power написа:...


ти хубаво си преразказал това което написах е една тема преди години (за въртящия момент, конете и предавките) ама поне да беше казал откъде е...

]И сега и кратък коментар

1. За улиците съм съгласен, но какво пречи на писта да се кара м/у 8000 - 9000 об/мин ?
2. Колега бъркаш въртящ момент с мощност. Все още няма двигател който да има максимална мощност от 3500 - 6000 оборота. Това важи за въртящия момент който не е мощност !!!
3. Напротив , по-бавоноборотния двигател сменя по-често предавките.
4. дали ще пропуснеш предавка си е субективен фактор, който няма нищо общо нито с оборотите нито с въртящия момент.


1. защото както казах пиковите двигатели изискват перфектно каране. а в ръганицата на състезанието .. често други неща са ти на фокус.

2. въртящия момент е това което движи колата. мощноста е величина (колко дълго този въртящ момент може да се подържа в оборотите). но късата истина е че ако ти правиш 100 нм на гумите а аз 120 нм - аз ще съм по-бързия в този момент пък ти имай примерно 100 коня отгоре по-нагоре в оборотите...

3. по-бавнооборотния двигател е по-голям и има повече въртящ момент.. от там и по-дълги предавки.

4. заглавието на темата е "какъв двигател предпочитате" - ми.. такъв дето ми позволява да финиширам първи. ти ако предпочиташ да финишираш доволен от техничното си каране но 2-ри- въпрос на приоритети ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от straight six power » 23 Дек 2010, 16:57

alx написа:
straight six power написа:...

И сега и кратък коментар

1. За улиците съм съгласен, но какво пречи на писта да се кара м/у 8000 - 9000 об/мин ?
2. Колега бъркаш въртящ момент с мощност. Все още няма двигател който да има максимална мощност от 3500 - 6000 оборота. Това важи за въртящия момент който не е мощност !!!
3. Напротив , по-бавоноборотния двигател сменя по-често предавките.
4. дали ще пропуснеш предавка си е субективен фактор, който няма нищо общо нито с оборотите нито с въртящия момент.


1. защото както казах пиковите двигатели изискват перфектно каране. а в ръганицата на състезанието .. често други неща са ти на фокус.

2. въртящия момент е това което движи колата. мощноста е величина (колко дълго този въртящ момент може да се подържа в оборотите). но късата истина е че ако ти правиш 100 нм на гумите а аз 120 нм - аз ще съм по-бързия в този момент пък ти имай примерно 100 коня отгоре по-нагоре в оборотите...

3. по-бавнооборотния двигател е по-голям и има повече въртящ момент.. от там и по-дълги предавки.

4. заглавието на темата е "какъв двигател предпочитате" - ми.. такъв дето ми позволява да финиширам първи. ти ако предпочиташ да финишираш доволен от техничното си каране но 2-ри- въпрос на приоритети ;)


въртящия момент е това което движи колата. мощноста е величина (колко дълго този въртящ момент може да се подържа в оборотите) - :banghead: .
ако ти правиш 100 нм на гумите а аз 120 нм - аз ще съм по-бързия в този момент пък ти имай примерно 100 коня отгоре по-нагоре в оборотите... :banghead: :banghead:
Много дълго се чудих как по-простичко да ти го обясня, но...........не се сещам.
Те Ферари понеже предпочитат да са втори затова двигателите им са по 9000 оборота. :mhihi:
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 23 Дек 2010, 18:26

straight six power написа:Те Ферари понеже предпочитат да са втори затова двигателите им са по 9000 оборота. :mhihi:


ми... не са ли? ферари по принцип са слаби на състезания (може би с изключение на ф1 но там всичко е в тяхна полза)..

и на ринга нямат сериозни времена... най-бързите нормални автомобили са вайъпъра ацр и поршето гт2 рс... и двете имат много въртящ момент и не особено висока червена линия...

също в групата в която аз имам директни наблюдения (гт2) фераритата са много слаби... просто нямат сила на правите, не прощават грешки и в завоите като цяло не могат да си отстояват позицията... и са чупливи и имат страшни проблеми с охлаждането особено като са в пакет... в началото на състезанието ако някои изпуши докато пакета се "разреди"... обикновено е ферари...

в гт3 (европейското) пък са едни от най-скъпите коли и отбори и въпреки това поршетата ги мачкат...

ферари-тата много отдавна са като високоплатена проститутка която обаче от известно време не я бива особено в кревата... как да ти го обясня... аз мисля че последното истинско ферари беше ф40... и съответно съм се погрижил да не ми изчезва от полезрението :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от OPASNO LUD » 23 Дек 2010, 22:06

В интерес на истината при сравнение на два двигателя се гледа кривата на въртящия момент и то най-вече от пада на предишното превключване до момента за последващо такова,сумира се по обороти и се умножава по предавателните числа.Факт е,че е по-лесно да подържаш момент от 4до6 отколкото от 7до9,но има и изключения.Всъщност от американска гледна точка високооборотните двигатели са загуба и пари и време,бам простия и сравнително евтин за разработка камионджиски двигател,барабар с камионджийския диференция и скорости на свръхшироко шаси с огромни гуми.Мда резултат има и в идеални условия е по-добре да караш голям мотор в това спор няма.Въпросът е ,че в Щатите,колите се карат по писти,а в Европа по улиците,а по пътища с много завои и променливи(да се разбира влага,прах и неравности по пътя),едва ли Вайпър АЦР или Корвет ЗР1 ще са по-добър избор от бавната Италия.А в интерес на истината най-богатата част от Европа се намира в подножието или в Алпите и затова коли тип Ферари,Ламборгини и Ауди Р8 се продават и затова ги правят такива просто такива са вкусовете на собствениците.В един идеален свят идват турбомоторите на Порше и Нисан,ама лошото е ,че звучат като прахосмукачки,а в наистина идеален 7,3 АМГ с висок редлайн :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от kirililiev » 23 Дек 2010, 22:25

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/2591.html
подценявате ферари....
1-една кола не е само двигател,тя най вече е комбинация от двигател и кутия :idea:
нищо общо няма американския чукан за бърнаути и прави отсечки с едно ферари :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от BadAngel » 23 Дек 2010, 22:45

kirililiev написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/2591.html
подценявате ферари....
1-една кола не е само двигател,тя най вече е комбинация от двигател и кутия :idea:
нищо общо няма американския чукан за бърнаути и прави отсечки с едно ферари :idea:

всъщност от 3-4 години американците имат и модели за завои :)
No bling at the Ring

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 23 Дек 2010, 22:48

kirililiev написа:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/2591.html
подценявате ферари....
1-една кола не е само двигател,тя най вече е комбинация от двигател и кутия :idea:
нищо общо няма американския чукан за бърнаути и прави отсечки с едно ферари :idea:


може и да беше така преди 10 години.

новото порше турбо с е по-бързо по права линия от корвет зр1, но корвета завива и спира по-добре ;)

от друга страна новия 2010 (и последен от тази генерация) вайпър ацр с по-късите си предавки е във всяко отношение по-добър (ускорение, завиване, спиране) от поршето гт2 рс .... и това е при положение че има само абс докато гт2 рс като му изключиш пасм и "асц"-то и дебелия гъз ще те ухапе преди да си успял да извикаш "дойчланд юбер алес" :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от bum_bum » 23 Дек 2010, 23:05

И ква е са поуката, да скачаме на хамерикански возила? :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от BULL3T » 23 Дек 2010, 23:22

bum_bum написа:И ква е са поуката, да скачаме на хамерикански возила? :dunno:


Мне,правиш си м50б25 турбо 500 коня и ферарита и ламбота на околовръстното въобще не ги забелязваш даже.

Аз бях свидетел на такова нещо,беше много забавно... :mhihi:
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 23 Дек 2010, 23:29

bum_bum написа:И ква е са поуката, да скачаме на хамерикански возила? :dunno:


ми .. за парите нямат равни....

мой колега си купи кади цтс-в ... 550+ коня и толкова въртящ момент фабрично.... $65к... даде ми да го карам след като го взе... ми седи по-вярно на пътя от е60 м5 и ми се стори и по-бърз... миналия месец за $3500 си купи шайба за компресора, хедъри и генерация и препрограмира компа и даде 575 коня на задните гуми... с 15% загуби.. са 660 коня... и е готов да "посрещне" ф10 м5 мене ако питаш...

знам ли... аз обичам всички коли и всичко което има характер ми доставя удоволствие да го карам... но американците много скъсиха дистанцията последните 5 години...

да не говориме за качеството... аз такива страшни проблеми каквито имам с немците в гаража си.. никога не съм имал с американците...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от steeN » 23 Дек 2010, 23:38

OPASNO LUD написа:Въпросът е ,че в Щатите,колите се карат по писти,а в Европа по улиците,а по пътища с много завои и променливи(да се разбира влага,прах и неравности по пътя),едва ли Вайпър АЦР или Корвет ЗР1 ще са по-добър избор от бавната Италия.


може би офтопик, но ... превърти на 1:00 ;) http://www.youtube.com/watch?v=mJmrEbR9M1o
и аз така си въобразявах докато път някъв с пикап буквално ми срина самочувствието на тоя път и като най-накрая го настигнах за капак мина и на червено и ме остави сам да си чакам на един светофар ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Nickelback » 23 Дек 2010, 23:49

steeN написа:
OPASNO LUD написа:Въпросът е ,че в Щатите,колите се карат по писти,а в Европа по улиците,а по пътища с много завои и променливи(да се разбира влага,прах и неравности по пътя),едва ли Вайпър АЦР или Корвет ЗР1 ще са по-добър избор от бавната Италия.


може би офтопик, но ... превърти на 1:00 ;) http://www.youtube.com/watch?v=mJmrEbR9M1o
и аз така си въобразявах докато път някъв с пикап буквално ми срина самочувствието на тоя път и като най-накрая го настигнах за капак мина и на червено и ме остави сам да си чакам на един светофар ;)


Уау, аз се хипнотизирах :shock: Не е като да нямат завои братята :yes: За такива пътища според мен наистина си трябва двигател с повече въртящ момент отколкото обороти. Иначе докато го развъртиш до пика то дошъл следващия завой...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook