Афтърмаркет ЕКУ

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 03 Фев 2004, 13:30

KAMIKADZE - ОК слагаш пиджи-бек, слагаш там и другите неща дето са допълнителни. Сигурен ли си обаче. че оригиналното ECU нетрябва да се пипа, щото като смениш дебитомера с по-голям то как ще го мери, както някой спомена - какво става с червената линия и ограничителя. Не трябва ли по някъкъв начин да му се маниполират входните сигнали и/или изходните, за да не почне да прави глупости като се включи надува от пиджи-то. И другия въпрос - когато се кара нормално, тогава пък не би трябвало да му се манипулират сигналите. Не, че немогат да се направят тия неща, ама не става ли доста сложна системата.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Фев 2004, 13:50

Пиджи бек системата ти контролира абсолютно всички сигнали включително и на дебитомер-а - много хора даже го маха слагат на негово място мап сензор и го настройват софтуерно , също така може да манипулираш сигнала от 2-та ( при мен ) хол датчика , ламбда-та и ....... аве всичко , скоро при новия фърмуеар ще може коригиране автоматично по шороко бандова ламбда при зададени съотношения за въздух / гориво . Също така има доста изходи за управление - прогресивен нитро контролер , боост контролер в новия фърмуеар , може да се сменя ограничителя БМВ М3-то преправено и с пиджи го слагат на 8800-9000 оборота ..................
Сега ще видим и това станд алоне ЕКУ - ако е добро - и хората гаранитират че ще ми свърши работа още утре им пращам парите - сега сядам и сабирам всякво инфо за тез Еку-та и ще решим ........
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 03 Фев 2004, 14:03

KAMIKADZE написа:Сега ще видим и това станд алоне ЕКУ - ако е добро - и хората гаранитират че ще ми свърши работа още утре им пращам парите - сега сядам и сабирам всякво инфо за тез Еку-та и ще решим ........

Направо ше напраим един group buy да ти кажа аз :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 03 Фев 2004, 14:24

това МР ТУРБО не е лошо ма някой прочетели ей това
2.) EFI Computer box firmware (that is program inside the chip that controls your injectors.) that can only be updated if you bring the EFI box to our store. Please phone us and arrange the time for your upgrade, when we update your firmware you will get new software disk.

и това също
One should be careful when downloading software update, as some major software updates will also require computer box firmware update. Please do not erase your original disk that came with your EFI box.

е това примерно мен не ме кефи.
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Фев 2004, 14:34

Ами да така е като няма деалери тука - за смяна на фирмвеар пращаш . Но кво да се прави
Ето 4-5 бмв-та с компресори и азон с пиджи :
http://www.rgmotorsport.co.za/NewIndex. ... MultiMedia
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 03 Фев 2004, 14:36

хех еми то4но затова раправях нямали директна диструбуция и конкретен съпорт, кво 6е правим като полу4им една кутия пълна със жици и други хави? дет вика маняка 6е гледаме като телета :lol:
абе тея пиджита нали са само за гориво? ми ко 6е прайм със запалването?



П.С тая тема 6е 4упи рекорда по активност ми се струва
доста болни мозъци има май :twisted: :twisted:

ПП.С ей ви една 4икия дигитален air/fuel meter+ bosch wide band sensor http://www.innovatemotorsports.com/lm1.php само за 350$ :D
после си настройваите колкото ви ду6а иска :wink: (оппа тва за другата тема ама ме мързи да го места :oops: )
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Фев 2004, 16:41

Както съм написал има пиджи - фуел , ингнишън и фуел и ингнишън . Фуел само са на Апекси , Грееди ....... тука говорим за пиджи дето ти прави мап на фуел и ингнишън , настойва ти стоиностите на дебитомера и мап-а както може да промени абсолютно всичко което аз се сещан но може да бъркам - затова пуснах тази тема че да разберем кое е най-доброто и лесно за инсталация и мап-ване за нас Българите
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 03 Фев 2004, 18:05

Чак сега загрях, че просто изкате да купите нещо готово и евтино. Но понеже бях чел, че landikar (май) експерементират с някъква електроника съм останал с впечатлението, че искате нещо да се прави тук.

TURBO Maniak написа:Като е толкова просто и елементарно както го обясни ти, би ли ми обяснил защо фирмата БОШ примерно която прави ЕКУта за толкова мноо марки и модели автомобили не е направила един хардуер който да е универсален и да се използва при .........

На твоето внимание поствам следния списък на едни и същи ECU-та, които се използват от BMW и други фирми:
Motronic 1.3:
BMW 530 и 535 E34
Пежо 205, 309
Ситроен BX, ZX

Motronic 1.7:
BMW 318is E30; 316i, 318i, 318 coupe E36; 518i E34
Alfa Romeo 155, 164
Lancia Thema

Motronic 3.1:
BMW 320i, 325i E36; 520 E34
Alfa Romeo 145

Има и още доста примери, но ме мързи да пиша, пък и смятам, че това е достатъчно. Даже икартинки щях да постна за да се види, че и схемите на свързване са еднакви, но няма смисъл

TURBO Maniak написа:Ако говориш за пиджи бека, то лимитите(софтуерните) на ЕКУто както ти казах не важат. Виждам че нищо не си чел за пиджи бек ЕКУта така че те съветвам да попрочетеш и да видиш кое как е в действителност ......


Замисъла беше точно както го описва LordDigital - да се превключват няколко чипа.

Предлагам ти вече да го спрем тоя спор, щото май наистина няма нищо общо с темата. Пък ако искаш да си продължим - може да си направим нова тема, специално за тия неща.

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 03 Фев 2004, 18:36

Ммомчета аз продължавам да вярввам че по добрия варянт за тунинг са карбураторите. Или вие се притеснявате от разхода

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 03 Фев 2004, 18:46

Dimitar написа:Чак сега загрях, че просто изкате да купите нещо готово и евтино. Но понеже бях чел, че landikar (май) експерементират с някъква електроника съм останал с впечатлението, че искате нещо да се прави тук.

Естественно че това искаме но не само, искаме по скоро да разберем как и по какъв начин се мапват тези ЕКУта след като немаме нито дино нито някой от нас е мапвал някога нещо :lol: . Така че е добре всеки който знае нещо да го напише и както се вижда наистина има интересни неща за които не сме знаели всички така че явно темата е полезна :wink:

Dimitar написа:На твоето внимание поствам следния списък на едни и същи ECU-та, които се използват от BMW и други фирми................Има и още доста примери, но ме мързи да пиша, пък и смятам, че това е достатъчно.
Даже икартинки щях да постна за да се види, че и схемите на свързване са еднакви, но няма смисъл

:lol: Понеже съм най добре запознат с Мотроник М2.7 ти давам него за пример.......вземи ЕКУта от Калибра турбо, Ауди S2, Пасат VR6 че даже и Ферари 355 :lol: , тези всичките са със Мотроник М2.7....ако не вярваш провери в нета :wink: . Наистина ли смяташ че с това ЕКУ от Ферарито ще мога да накарам Опела си да върви :D

Dimitar написа:Замисъла беше точно както го описва LordDigital - да се превключват няколко чипа.

Не мисля че има смисъл да се превключват няколко чипа :lol: просто може няколко програми да се запишат на чип с по голяма памет и да се сменят с превключвател

Dimitar написа:Предлагам ти вече да го спрем тоя спор, щото май наистина няма нищо общо с темата. Пък ако искаш да си продължим - може да си направим нова тема, специално за тия неща.

Съгласен съм за прекратяването, а за новата тема мисля че едва ли е нужна на някого :wink:

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 03 Фев 2004, 19:02

Бесния - на тази снимки са оригиналните колектори на М като пак си е инжекция просто е махнат ресийвъра .
С карбуратори става но разхода наистина ще е 100/100
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 6.02.2002
Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc

Мнение от LordDigital » 03 Фев 2004, 19:51

TURBO Maniak написа:Не мисля че има смисъл да се превключват няколко чипа :lol: просто може няколко програми да се запишат на чип с по голяма памет и да се сменят с превключвател


Така е ,на пръв поглед изглежда логично да е един чип със н-пъти повече памет ,но общо взето GIAC го правят със няколко. Причината ,е че рентабилност и вероятно да имаш възможност да сваляш некои от чиповете без да имаш паметник прек дома:) При всички полужения обаче много програми са неприложими по темата щото са добри за доста по-ниско ниво на тунинг...

Междуд другого Камикадзе има право да казва ,че електрониката е наи-опасната част от проекта - колко изгорени ЕКУ-та имате?:) Аз лично имам 1 брой ,бех го отворил да търся що не работи Климатика ,и така си и остана отворено:П
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 03 Фев 2004, 20:05

Добре де,ама кой ше пише вътре в чиповете и кой ше прави тестовете?Вий знаете,че от тестове най-много се троши катафалката.Не вярвам някой да разполага с по-голям брой коли за тестове,а и с такова време.Не смятам,че така ще има резултат.Според мен най-добре е готов препрогамируем универсален хардуер и софтуер за РС за настройване.Оригиналната електроника да не се пипа,или поне не много.Слага се отделната система отгоре и така да се работи.Другото изисква много време и познания,дето ние бъкаме от такива.И м/у другото за да се пипа оригинално ЕКУ в такива драстични размери не трябва ли пряка връзка с производителя,дето е измислил числата в чиповете на конкретната марка, или друг такъв,който е навътре в нещата.Например ако ще се пипа БМВ,да се черпи инфо от хора,които правят БМВ-та.Е хубу,ама аз немам БМВ.Така че аз съм за пиджи бек на 100% засега.Цяло ново ЕКУ,ремапнато или стенд алоун системите според мен са по-късен етап,когато има вече отработени варианти с резултати и се търсят по-добри варианти.
Ако някой вече се е преборил с чисто механичните проблеми(турбини,бутала,окачване,скорости и т.н.) май на-добре е като начало една такава паразитна електроника.И после нататък в градивен план.Аз вече получих конкретни предложения за помощ и почвам кореспонденцията. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 03 Фев 2004, 20:56

TURBO Maniak написа::lol: Понеже съм най добре запознат с Мотроник М2.7 ти давам него за пример.......вземи ЕКУта от Калибра турбо, Ауди S2, Пасат VR6 че даже и Ферари 355 :lol: , тези всичките са със Мотроник М2.7....ако не вярваш провери в нета :wink: . Наистина ли смяташ че с това ЕКУ от Ферарито ще мога да накарам Опела си да върви :D


За последен път пиша по тоя въпрос и спирам, щото ша станем за смях вече с теб. Много ясно, че с този от Ферарито, няма да можеш да джиткаш с Вектрата. Нали вътре в него има съвсем други програми. Но от гледна точка на хардуера всичките тия Мотроници са еднакви (поне на 90%, щото конекторите поне им се различават за различните коли). Моля те не ме карай да поствам схеми и списъка с чиповете вътре в тях, щото тогава наистина ще се убедиш, че щом е мотроник М2.7 или М1.3 или Мx.x.x то той си е еднакъв от към хардуер навсякъде. Щото от BOSCH едва ли ще направят различни контролери и ще им сложат едно и също име за версията. Виж другите цифри (от сорта на 0281001163 например) вече могат да бъдат чукорнайсе вида, ама те показват конкретната ревизия (под под версията) на софтуера или както ти казваш различните подобрения на хардуера и програмите през годините и т.н.:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 03 Фев 2004, 21:19

Dimitar написа: ......от гледна точка на хардуера всичките тия Мотроници са еднакви (поне на 90%, щото конекторите поне им се различават за различните коли).

Ето че пак грешиш ве пич :lol: Даже ако вземем ЕКУтата на Опела и на Аудито както и двете са турбо пак разликите са огромни, пак ти казвам отварял съм и двата вида ЕКУта и съм ги гледал със собствените си очи. Именно за това ти казах преди да напишеш вземи и отвори и ти няколко ЕКУта за кола а не РС-та дето пишем на тях а недей говори наизуст щото така има да си спорим до утре :wink: Аз говоря от това което съм видял на практика а ти говориш супер хипотетично

Dimitar написа:Моля те не ме карай да поствам схеми и списъка с чиповете вътре в тях, щото тогава наистина ще се убедиш, че щом е мотроник М2.7 или М1.3 или Мx.x.x то той си е еднакъв от към хардуер навсякъде.

Мухахахах за М2.7 точно никога нема да ме убедиш че е така, вярно имат доста общо но даже и разположението на повечето от чиповете е различно да не говорим че самите чипове(не ЕПРОМите) са различни. Е на това аз не му викам еднакъв хардуер :lol:

Dimitar написа:Щото от BOSCH едва ли ще направят различни контролери и ще им сложат едно и също име за версията.

Ти къде чете че М2.7 е точно версия на хардуера :?: Аз такова нещо не съм чел и затова не споря но съм убеден че и ти не си сигурен :lol:

Dimitar написа:Виж другите цифри (от сорта на 0281001163 например) вече могат да бъдат чукорнайсе вида, ама те показват конкретната ревизия (под под версията) на софтуера или както ти казваш различните подобрения на хардуера и програмите през годините и т.н.:yes:

Ето че пак бъркаш :lol: софтуера има номер това е верно но този номер го пише на самия ЕПРОМ а не на ЕКУто :wink: В повечето случаи на ЕКУ със един номер се слагат няколко номера софтуер като причините за това са много и те немат отношение към спора сега :lol:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook