Малко размисли относно чип-тунинга...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 18 Дек 2003, 14:23

без 4ипа само с клапана свялям 1,5 секунди от 0-100

с какво ги мериш тия времена ?? Малко ми е трудно да повярвам 4е само с допълнително гориво ще свалиш 1.5 сек, предполагам знаеш че има оптимално съотношение гориво/въздух за максимална мощност (тя е различна за атмосферни и турбо мотори) и подаването на повече гориво без съответното количество въздух не дава никакви резултати. Знам го от опит, преди време бях удавил колата от гориво и това се отрази зле на вървежа.
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 18 Дек 2003, 16:33

Joreto написа:
без 4ипа само с клапана свялям 1,5 секунди от 0-100

с какво ги мериш тия времена ?? Малко ми е трудно да повярвам 4е само с допълнително гориво ще свалиш 1.5 сек, предполагам знаеш че има оптимално съотношение гориво/въздух за максимална мощност (тя е различна за атмосферни и турбо мотори) и подаването на повече гориво без съответното количество въздух не дава никакви резултати. Знам го от опит, преди време бях удавил колата от гориво и това се отрази зле на вървежа.


s Gtech , меря няколко старта два с високо налягане , два с ниско

отделно сум паравил и други изродии , но не ви съветвам да ги правите и вие, а именно пове4ето фенове знаят за бутилката от пожарогасител пълна с 4ист кислород 160 бара , минава през редуцир вентил от който през елрктромехани4ен клапан(от газова уредба) подава 6 бара директно в смукателния колектор , налягането от 6 бара съм установил опитно ,но при 5 бара налягане на дюзите и 6 бара на кислорода+ о6те една допълнителна бензинова дюза в смукателния колектор (свързана е през троиник и се захранва от главния бензинопровод със съ6тото налягане както и основните) ,Е36 318ис слиза под 7,5 сек 0-100 с гуми 205 50 15, аз тежа 100кг музиката в колата съ6то към 100кг :)), това е :) за пове4е подробности може да звънне6 0887 919 996 Иво

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 18 Дек 2003, 17:22

м/у другото - за 200лв заслужава ли си да си играете толкова? :roll:
Последна промяна © на 04 Май 2004, 13:57, променена общо 2 пъти

drift master
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 5.11.2003
Местоположение: София

Мнение от stjoker » 18 Дек 2003, 17:27

едва ли си постигнал с чипа това което лудия с неговите "подобрения" :lol: :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 18 Дек 2003, 17:57

© написа:м/у другото - за 200лв заслужава ли си да си играете толкова? :roll:

Той човека 10 пъти каза, че с образователна цел иска да го направи, ама кой ли да чете... :roll: :wink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 18 Дек 2003, 18:26

да правилно бих искал да се извиня на Dimitar и на вси4ки останали ,които наистина искат да разберат как то4но работи ламбда контролера и как може да излъжем ецу-то :) !!!


знам о6те 4е някои тунинг маниаци използват епром записи в които ламбдата не у4аства, ако става идеята за двата епрома оригиналния и тунингования на об6т цокъл като само се првклю4ва спортен и нормален режим :) (подобно на сим държа4а за две сим карти при гсм-апаратите)

някой се обади 4е продавал платката за 30 лв но не каза ни6то за на4ина на превклю4ване, а именно дали се превклю4ва само захранването или е по-сложно и има електронни клю4ета?????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 18 Дек 2003, 21:00

ludiagsm написа:.....

Май може и да се получи нещо с тая тема, ако повече хора почнат да се сещат с каква цел беше създадена 8) .
Та на въпроса, правилно правиш аналогия с картите за GSM-и. Не е толкова просто, че да стане само със захранването, но пък не е и толкова сложно. Слагат се още един-два чипа, които да разделят управляващите сигнали на двете памети, с едно ключе казваш на тези чипове коя от паметите да изключат. Както и при телефоните, чиповете трябва да се превключват тогава, когато никой няма да се обръща към тях. В нашия случай - когато двигателя не работи. По принцип може и със захранването да стане, но не е много коректно, тъй като не се знае в какви състояния ще останат сигналите на изключения чип и по този начин може да повлияе на работата на другия. Това е по-простия вариант, които може да се реализира за не повече от 2-3 дена. По-интересно е както споменах вече да се постави един процесор на тази платка, тунингования чип да бъде от тип FLASH (т.е. да може да се записва, изтрива и променя многократно) и с помоща на една програма стартирана на лаптоп в колата да може по всяко едно време програмата в тунигования чип да се сменя.
Какво печелим от тоя вариант - ами възможносттите за експерименти стават неограничени. Можем да си променяме всички възможни параметри, които оказват някъкво влияние и е допустимо да бъдат променяни (а не само да изключим ламбдата и да корегираме само нейния сигнал, както спомена някой) и да се види веднага как това се отразява на работата на двигателя.
По-принцип платката с двата чипа и процесора, програмата за лаптопа и комуникацията между тях не са никакъв проблем (бих могъл да ги направя в рамките на две седмици). По сложно е с таблиците (и най вече на кой адрес в тези чипове точно каква информация се съдържа). Още повече, както спомена Kaliо, за всеки модел ECU, тези таблици биха могли да бъдат коренно различни.
Затова пак искам да кажа, че ако някой разполага с някъква информация по този въпрос и има желанието да я сподели, ще му бъда много благодарен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 18 Дек 2003, 22:12

Ами аз преди време каза че има ефект от чипа, даже бях постнал данни от Г-тека, а ако към него се прибавят и малко от хитринките на ludiagsm........ :twisted: .

ludiagsm, ще ти звъна събота или неделя.Това за клапана ми е много интересно, пък ако си свободен може да се видим и да :drink: :D . А какво стана с компресора, намерили или още търсиш ?
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 19 Дек 2003, 10:40

Joreto написа:Ами аз преди време каза че има ефект от чипа, даже бях постнал данни от Г-тека, а ако към него се прибавят и малко от хитринките на ludiagsm........ :twisted: .

ludiagsm, ще ти звъна събота или неделя.Това за клапана ми е много интересно, пък ако си свободен може да се видим и да :drink: :D . А какво стана с компресора, намерили или още търсиш ?


търся пари4ки за сега :), 4е не6то предпразни4но хората не дават много пари за гсм-сервиз :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 19 Дек 2003, 12:45

Имам, но за Хонда...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 19 Дек 2003, 23:01

Луд,що си изказа тайните хитринки?Ся знайш ли кво ще стане по улиците? :shock: Почвам да карам само в локалното :lol: Темата не беше тунинг изобщо,а нов модел чиптунинг.Отзад - напред. :D И за без парииииииииии!!!!!!!!
П.С.Луд,нищо не каза за ултравиолетовите ламби,дет озонират въздуха около и във колата,и така сваляш още две-три секунди от 0-100,ама си го правиш тайно.Знам та аз тебе.Не казваш всичко :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 20 Дек 2003, 2:10

landikar написа:Луд,що си изказа тайните хитринки?Ся знайш ли кво ще стане по улиците? :shock: Почвам да карам само в локалното :lol: Темата не беше тунинг изобщо,а нов модел чиптунинг.Отзад - напред. :D И за без парииииииииии!!!!!!!!
П.С.Луд,нищо не каза за ултравиолетовите ламби,дет озонират въздуха около и във колата,и така сваляш още две-три секунди от 0-100,ама си го правиш тайно.Знам та аз тебе.Не казваш всичко :D


малко извън темата: след като гръмна преди6ния ми М42 , си казах 4е пове4е няма да се занимавам със ули4ни гонки и разка4их вси4ките ''хитрини'' ,освен 4ипа, бутилката и клапана заедно с допълниелните дюзи събират прах в офиса ми, но след като в4ера на бояна ре6их просто така само за и деята да се пусна с един колега с 318ис Е30 4ервено(забравих името му).
Пуснах се и бях НАКАЗАН да слу4ва се :) признавам 4е загубих явно без хитрини макар и с 4ип 318исЕ36 пада от 318ис Е30, казах си много важно не ми пука какво толкова :) да ама ми запука и то4но след 20 мин ве4е бях в квартала ми , сипах 98 ,''пипнах'' малко дебитомера и се върнах обратно на бояна ама 4овека с 4ервената ис-ка си бе6е оти6ъл :), остана една 325 -ца на един друг луд ентусиаст (няма да споменавам кой е то4но) уж на майтап та си правихме гонки от бояна 4ак до студ град :) има6е ефект, от пипването и бензина :)

такива работи: исках само да вметна 4е небит няма, и най-бърза кола няма , винаги се намира някой който да те накаже днес си на върха утре не съвсем за файдата от цялата работа няма да говоря , вие си знаете за набутването и проблемите , но така е като сме луди и правим сеир та да има интерсна гледка докато някои хора 4оплят изпе4ените плодове на слънцезяпа6тите растения!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 20 Дек 2003, 9:17

ludiagsm, прав си :D . И аз много пъти си викам стига толкова, край ама край няма, кво да правиш краста.
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 20 Дек 2003, 9:32

Хахаххаха,няма само до 8.30.В 9.00 всичко почва отначало!Няма отърване от такава болест :(

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.02.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от boizon » 20 Дек 2003, 10:01

Dimitar написа:Слагат се още един-два чипа, които да разделят управляващите сигнали на двете памети, с едно ключе казваш на тези чипове коя от паметите да изключат.

Ами flash със повече от 1 банка - адресната шина винаги е от 0х000000 до 0хFFFFFF (примерно), но имаш един допълнителен сигнал 0/1 за избор на текуща банка памет. има и с двусигнален селектор. има и други варианти (емулатор на флаш базиран на mcu). превключването нищо не му пречи да е on-fly - ако ludiagsm е този иво за когото се сещам, то един от принципите трябва да му е ясен - как се забива сим карта с pic :wink: .
Що касае ламбда сондата - ами аз лично съм я махал и имаше ефект - вдигна ми се разхода :D - след като си пипнах епрома се вдигна малко и 100-180 ускорението.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook