Олекотяване на компакт
Модератор: bum_bum
- bmwe46m3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ф30 328и
- Мечтае да кара: ф30 340и
- Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)
Re: Олекотяване на компакт
Dpy написа:Не си прав колега, 200кг са си сериозно тегло и ще подобри ускорението със сигурност повече от 1 сек. по скоро около 2 сек(говорим за е36 is-ка да речем). Пък с тоя чип и филтър разлика повече 0.2-0.5 дестети няма да даде
колега тук става въпрос за 316и не 318ис

- s_kolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Олекотяване на компакт
bmwe46m3 написа:Dpy написа:Не си прав колега, 200кг са си сериозно тегло и ще подобри ускорението със сигурност повече от 1 сек. по скоро около 2 сек(говорим за е36 is-ка да речем). Пък с тоя чип и филтър разлика повече 0.2-0.5 дестети няма да даде
колега тук става въпрос за 316и не 318ис1-2 секунди са страшно много 1 кс = 70кг изминати за 1м , тоест 200кг са почти 3 конски сили вдигане на мощността и да свалиш времето на 0-100км е с около 0.5 сек някаде но пък нарушаваш удобствата и т.н.
Конете нямат нищо общо с килограмите!!! Те са си характеристика на двигателя независеща от масата на платформата на която е монтиран!!!
Ускорението обаче е обратнопропорционално на масата (a=F/m) => ако намалим масата с 17% (200кг при 1200кг) хипотетично ще получим ускорение с 17% по добро от първоначалното.

"1 кс = 70кг изминати за 1м"
wiki казва друго:
"Една метрична к. с. се определя като мощността, необходима за издигането на тяло с маса m = 75 kg от земната повърхност (при земно ускорение 9,806 65 m/s²) със скорост от 1 m/s" - ако намалим килата получаваме ускорение
"Тази мощност съответства приблизително на мощността на кон, който тегли 500-килограмова кола нагоре по път с 10-процентов наклон със скорост на пешеходец (5,4 km/h)" същото, само че тук при намаляване на килограмите се намалява и мощността необходима за изпълнението на задачата.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Олекотяване на компакт
И идея си нямаш колко грешиш.bmwe46m3 написа: 200 кила да свалиш от теглото се едно си засилил мотора със 3 конски сили

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bmwe46m3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ф30 328и
- Мечтае да кара: ф30 340и
- Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)
Re: Олекотяване на компакт
ок ,но да свали 200 кг трябва доста неща да махне
какво става ,махна ли нещо почна ли да олекотяваш

какво става ,махна ли нещо почна ли да олекотяваш

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Олекотяване на компакт
Моя кош е 10.3 сек до 100 по каталог. Има сигурно половин милион км. Заз гърба си, генерация и конус с щит, на клип и на хронометър даде 8.2-8.3 сек до 100 при 150кг по-ниско тегло. 3кс горница не го могат това 

- bmwe46m3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 27.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ф30 328и
- Мечтае да кара: ф30 340и
- Детайли за колата: В поргрес да си я ъпгрейдна на макс :)
Re: Олекотяване на компакт
ръб написа:Моя кош е 10.3 сек до 100 по каталог. Има сигурно половин милион км. Заз гърба си, генерация и конус с щит, на клип и на хронометър даде 8.2-8.3 сек до 100 при 150кг по-ниско тегло. 3кс горница не го могат това
328i 0-100км/ч ги прави са 7.3 ако не се лъжа и ако олекотя 200кг ? не вярвам да падне под 5 сек
аз съм за повишаване на мощността на двигателя от колкото да се олекотява колата

- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Олекотяване на компакт
Е за по-малките времена си трябват вече все по-малко килограми и повече пауър
И аз предпочитам голям мотор. Живот и здраве ще си взема м52б28 в комбинация с моя заварен 3.45 диф и по-лекото със 150 кила купе и 7с 0-100 фабрично за е36, би трябвало да сляза на около 6сек до 100


И аз предпочитам голям мотор. Живот и здраве ще си взема м52б28 в комбинация с моя заварен 3.45 диф и по-лекото със 150 кила купе и 7с 0-100 фабрично за е36, би трябвало да сляза на около 6сек до 100


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на компакт
От тук натам само за олекотяването на въпросната кола, иначе ще окача катанеца!
Re: Олекотяване на компакт
ще ви дам следния съвет за да разберете колко файда има от олекотяването ....
За да ускорите автомобилите си вие им прилагате въртящ момент към гумите...
въртящия момент на гумите е произведението от момента на маховика по главното предаване ,предавателното на дадената предавка и рамото през което работи което в случая е радиуса на гумата като се има предвид ,че се получава нютон на метър трябва да сметнете според радиуса ви колко ще се увеличи още момента...После просто делете на килограмите и ще получавате ускорението което ще постигнете за този въртящ момент....
Примерно...12000 нютона се биха се получили от ориентировачно 330нютона около 4 главно и около 3първа с около 600мм гуми(съвсем примерно не ми се смята точно сега ,но помня ,че смятах нещо подобно)
12 000 нютона на 1250 кг е 9.6 метра в секунда ускорени
а 12 000 нютона за 1100кг(нали смъкнали сме 150кг) вече имаме 10.9 метра в секунда
нали има разлика голяма
Да не говорим ,че с по-лека кола се намалят инерционите сили в завой....Абе ако не ви бърка ,че ще ви е празно и ще е шумно олекотявайте катo Ръб...При него файдата е на яве....
Поздрави!
ако греша в размилите си моля да бъда поправен.....
За да ускорите автомобилите си вие им прилагате въртящ момент към гумите...
въртящия момент на гумите е произведението от момента на маховика по главното предаване ,предавателното на дадената предавка и рамото през което работи което в случая е радиуса на гумата като се има предвид ,че се получава нютон на метър трябва да сметнете според радиуса ви колко ще се увеличи още момента...После просто делете на килограмите и ще получавате ускорението което ще постигнете за този въртящ момент....
Примерно...12000 нютона се биха се получили от ориентировачно 330нютона около 4 главно и около 3първа с около 600мм гуми(съвсем примерно не ми се смята точно сега ,но помня ,че смятах нещо подобно)
12 000 нютона на 1250 кг е 9.6 метра в секунда ускорени
а 12 000 нютона за 1100кг(нали смъкнали сме 150кг) вече имаме 10.9 метра в секунда
нали има разлика голяма

Да не говорим ,че с по-лека кола се намалят инерционите сили в завой....Абе ако не ви бърка ,че ще ви е празно и ще е шумно олекотявайте катo Ръб...При него файдата е на яве....
Поздрави!
ако греша в размилите си моля да бъда поправен.....
- k1p1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 25.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
- Мечтае да кара: e36 m3 evo
Re: Олекотяване на компакт
ръб написа:Аз си имам сериозна приятелка, която е свикнала с диагнозата ми и не я бъркане мога да се съобразявам с никви мацки аз, колата зси е моя и ако искам ще си посея мушкато в багажника
махай смело, после ще дойде момента, в който така или иначе малкия мотор няма да те удовлетворява и ще събираш за по-голям, както правя аз
И това е в плановете, но все още съм млад и зелен. (още нямам 2 години стаж) За момента не мисля че ми трябва нещо по-мощно, но знам, че рано или късно ще се оглеждам за нещо с 6 цилиндъра!
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Олекотяване на компакт
Колега по темата ще ти кажа следното: От началото на зимата съм вкарал колата в гаража и чак днес я вадя. Зяла зима правих ъпргейди и предимно олекотявах. Понеже и преди си я бях доста орязал та не беше останало много но се постарах и от есента до сега успях да смъкна около 100-тина килограма по груби сметки. Не съм я теглил цялата но аз всяко нещо което го махам или слагам го тегля и горе долу толкова ги смятам. Та днес като я изкарах и не можах да повярвам каква разлика има. Мога смело да твърдя че тия 100кг дето съм ги свалил ги усещам повече отколкото първият ми атмосверен проект. Който не го е чел ето
viewtopic.php?f=11&t=112352&p=1195386&hilit=%D0%B534+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p1195386
Това ти го казвам като човек който е минал по тоя път и ти си направи сметката дали си заслужава
viewtopic.php?f=11&t=112352&p=1195386&hilit=%D0%B534+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p1195386
Това ти го казвам като човек който е минал по тоя път и ти си направи сметката дали си заслужава
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- k1p1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 25.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
- Мечтае да кара: e36 m3 evo
Re: Олекотяване на компакт
Джантите?
Ориентировъчно колко тежат(15") железарките и колко лети. (За сега съм си харесал на ОЕМ http://www.finishlinewheels.com/prodimg/ALY59310U.jpg)
Ориентировъчно колко тежат(15") железарките и колко лети. (За сега съм си харесал на ОЕМ http://www.finishlinewheels.com/prodimg/ALY59310U.jpg)
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Олекотяване на компакт
Оригиналните 15 лети тежат около 7,5 кг. едната .
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Олекотяване на компакт
Ако искаш леки джанти си потърси оригинални БМВ 15" черни алуминиеви джанти.
На външен вид са като железните, но са от алуминий и са доста по-дебели, но и по-леки.
Моите джанти са такива, в момента със зимна гума 195/65/15 джантата ми е 12,5кг
Около 5-5,5кг джантата са. Ето ми я кошницата на снимката, можеш да скивнеш джантите.
На външен вид са като железните, но са от алуминий и са доста по-дебели, но и по-леки.
Моите джанти са такива, в момента със зимна гума 195/65/15 джантата ми е 12,5кг
Около 5-5,5кг джантата са. Ето ми я кошницата на снимката, можеш да скивнеш джантите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани