Колектор?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Мнение от drft » 22 Окт 2008, 16:37

Oyama написа:
nikoror написа:
remaka написа:
колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре! ;)


при инжекционните коли има само въздух в колектора. целта е да се вкара максимално колиесто въздух, което означава да се намали пада на налягане по пътя му. наистина чрез премахване на неравнини и ръбове се намалява съпротивлението в тръбите. но идеално гладките стени не са най-добрия вариант. туй като в допир до стените скоростта на потока е нула след което следва "граничен режим" при който в зависимост от скоростта и вискозитета въздуха стига скоростта на централния поток. при турболентен поток този слой е по-тесен и се получава по-голямо сечение с по-висока средна скорост през която минава въздух, т.е. повече количество въздух, т.е. по-добър вариант е турболентен поток от колкото идеално ламинарен поток, т.е. по-добре е да се остави някаква грапавост по стените, а не идеално гладко. примерно 80шкурка е разумно ;)

Правилно, освен това при портването на главата (където вече имаме и бензин в въздушния поток) също не е хубаво да имаме идеално гладки стени , защото тогава разпрашените капчици горивна смес от инжекторите полепват и стават на голями капки (като капки вода върху пастирана боя) и се стичат на струя към цилиндъра което елиминара ползите от инжекционната система. Но и тва не е сто процента така защото зависи от 2493453 фактора - като наклон и позиция на дюзата, дизайн на портовете в главата , ъгъл на клапаните и други...

Колеги нищо лично, обаче, ако имате възможност доближете си ръцете до една дроселова клапа докато мотора работи на бавни обороти вижте кво се усеща там и пак си помислете за какви капчици ш"са стичат и каква нулева скорост има по идеално гладките стени на портовете.....
Помислете си какво се случва там където Ви е ръката не на 800, ами 3 или пък на 6 000 оборота с нулевата скорост и с капчиците :idea:
Личното ми мнение е, че идеята на портването е да се увеличи диаметъра на порта, от където ще се увеличи и дебита му /ще може да мине повече въздух през по широката дупка ;) /, а шлайфането се прави с цел да няма грапавини, които да завихрят - следователно да намаляват скоростта на въздушния поток в всмукателния колектор и гориво-въздушната смес в портовете на главата ;)
Сега ако някой от вас някога се е опитвал да бръкне с нещо в някой порт на някоя глава ще му е ясно как се постигат идеално гладки стени на портовете :)
И аз горещо препоръчвам на всички Ви - колкото по - гладко успеете да си шлайфате всмукателните колектори и портовете на главите - толкова по - добре :D Негативния ефект, за който говорят колегите /ако въобще го има/ е милиминчица в сравнение с положителния ефект от доброто разширение и шлайфане на отворите на всмукателния тракт - само мнение
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Окт 2008, 22:42

Да не говорим, че пластасовите колектори на М50 примерно са отвътре като огледало почти... защо ли? :mhihi:
Иначе спорът може да си продължи до безкрай де... :mhihi:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 23 Окт 2008, 23:04

колега, това са закони на физиката и е доста основна механика на флуидите. да, скоростта на потока в допир със стените е нула, но това е в много тесен регион до стените.
това, че ефект от намаляването на съпротивлението има е така, но няма смисъл да се прекалява с "огледални" повърхности. както и на м50 не е огледален колектора.
а за диаметъра: дебита е скорост*напречно сечение, т.е. при по-голямо напречно сечение скоростта пада, а дебита си остава същия. това е в идеална ситуация. реално, при по-малко сечение има по-голям пад в налягането и скоростта не е пропорционално по-бърза, но този ефект при правилно подбрани тръби е доста малък. но например на м3уса дроселовата клапа е "тясна" и при смяна с по-голяма се качва дебита (а не само да се намали скоростта). но това се прави с мерене, а не на "усет", т.е. мериш пада през дроселовата клапа, уголемяваш, мериш пак и тогава си правиш изводите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Окт 2008, 23:09

nikoror написа: ...... както и на м50 не е огледален колектора......


Е щом казваш...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 24 Окт 2008, 2:24

Това което казва nikokor е правилно и точно така пише по дебелите
книги.Но всичко е споредзависи,различните тунери подхождат различно.Някой портват и полирват смукателите и смукателните портове други ги оставят леко грапави или минати с т.н. extrude honing.
Едва ли e толкова трагично значимо по кой от двата начина е направена една глава.
Има много по важни неща като
30гр. фрезовани клапани
Изображение

,,unshourd,, около клапаните в цилиндровата глава.

Изображение
Изображение
и още много други.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Мнение от remaka » 24 Окт 2008, 8:02

Младежи много се изместихме от темата аз питах къде полират колектори не как действа и така нататък нямам против и темата да се развие по сегашния начин само модераторите да не я заключат!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 24.11.2008

Мнение от Дани^^ » 25 Яну 2009, 18:01

И мене ме интересува къде се полират колектори?


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 25 Яну 2009, 18:53

Мен ме интересува каде се портват глави ?

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook