Спортните филтри
Модератор: bum_bum
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
dZvero, ще се постарая да бъда максимално изчерпателен,а ако пропусна нещо - някой да допълва.
Да, става въпрос за тъй наречения "топлинен щит"(англ. "heat shield"), който върви "ръка за ръка" със система за
подаване на студен въздух към въздушния филтър (англ. cold air intake system).Съществуват най-различни
видове концепции за изработка на такива щитове...
Единият от начините е тъй нареченият "custom made" - водиш се от конструкцията на моторният отсек и мястото,
където ще е разположен филтъра(като гледаш,евентуално,от къде да внесеш студен въздух към филтъра).
Първоначално правиш макет на конструкцията на щита ( от твърд картон,да кажем),като максимално гледаш да
предпазиш филтъра от засмукване на топъл въздух(двигател,радиатор,тръби на системата за охлаждане).
След което изграждаш основата(скелета) на щита (пр. ламарина,поцинкована), като тук се "изглаждат" всички
груби размери от макета.Нагласяш го така, че при затваряне капака да ляга максимално на горната страна на щита
(като се съобразяваш,евентуално,че ще има и уплътнение отгоре).Изрязваш отвор в стената, от която ще ти се
намира тръбата с филтъра.Диаметъра на отвора да е максимално близък до този на тръбата(справка - горещ въздух).
Следващата стъпка е да облицоваш скелета с топлоизолационен материал(различни видове вата),като най-добре е,
фабрично, да притежава "екран" от едната страна( за разсейване на топлината).
Следва слагането на уплътнението по краищата на щита и би трябвало да имаш готов "heat shield".
Захващането,както се досещаш ще зависи от конструкцията на мястото,което си избрал.За "custom made"
щита няма точно определени размери и ограничения в конструкцията му.Хубаво е филтъра да не се опира в
някоя от стените( но всичко зависи от мястото, с което разполагаш).При така направен щит,ефект от
предпазването от засмукване на топъл въздух - има(проверено).
Ето и една такава конструкция(абстрахираме се, че е "фирмена", а не "custom made", но идеята е ясна),
при която добре се вижда и системата за внасяне на студен въздух към филтъра.
Както спомена, има и конусовиден тип щитове, които обгръщат целият филтър.В момента ги има доста по
авто-магазините,но повечето са пластмасови, които според мен не вършат много добра работа,но...
Става въпрос за това...
Да се върнем на "но"-то...Има начин и този вид щитове да се приспособят за по-добра работа.(това е
само предположение...практически наблюдения - нямам).Ако се затвори добре от долната страна(към
всмукателния колектор) и се сложи тръба (горната страна), по която да се внася студен въздух директно отвън,
може и да се получи даден положителен ефект.Ако предположим,че цялото количество въздух ще преминава
през филтриращият елемент без да се губи и тъй като ще е директно свързан с външната среда, може при по-високи
скорости да се получи някакво малко(нищожно) налягане на внасяния въздух свързано с повишаване на мощността
(ram air effect)...предположение.
Такива щитове биват правени и от модерните,напоследък,армирани с въглеродни нишки композитни материали или
по-разпространеното фибро-карбон( по нашенски - "карбон"
).По-скъпи от "конвенционалните" щитове,разбира се.
Относно изолационните качества, ефект, предполагам - има.Системи с "ram air effect"-та има готови за продажба,
разбира се...нищо ново.В момента се сещам за спомената по горе фирма BMC.Ето как изглежда тяхната система :
За друг продукт на пазара,който се сещам са метални щитове с формата на полу-месец,които обгръщат малка
част от филтъра.Ефект - малък(клонящ към никакъв),тъй като филтъра е защитен от страната на двигателя
(само видно,разбира се),но пролуките към филтъра, от които той може да засмуче топъл виздух са неимоверно много...
Пример :
За момента - това се сещам...надявам се да съм бил полезен,като това е мое мнение и не искам да обременявам
никого с него.
Да, става въпрос за тъй наречения "топлинен щит"(англ. "heat shield"), който върви "ръка за ръка" със система за
подаване на студен въздух към въздушния филтър (англ. cold air intake system).Съществуват най-различни
видове концепции за изработка на такива щитове...
Единият от начините е тъй нареченият "custom made" - водиш се от конструкцията на моторният отсек и мястото,
където ще е разположен филтъра(като гледаш,евентуално,от къде да внесеш студен въздух към филтъра).
Първоначално правиш макет на конструкцията на щита ( от твърд картон,да кажем),като максимално гледаш да
предпазиш филтъра от засмукване на топъл въздух(двигател,радиатор,тръби на системата за охлаждане).
След което изграждаш основата(скелета) на щита (пр. ламарина,поцинкована), като тук се "изглаждат" всички
груби размери от макета.Нагласяш го така, че при затваряне капака да ляга максимално на горната страна на щита
(като се съобразяваш,евентуално,че ще има и уплътнение отгоре).Изрязваш отвор в стената, от която ще ти се
намира тръбата с филтъра.Диаметъра на отвора да е максимално близък до този на тръбата(справка - горещ въздух).
Следващата стъпка е да облицоваш скелета с топлоизолационен материал(различни видове вата),като най-добре е,
фабрично, да притежава "екран" от едната страна( за разсейване на топлината).
Следва слагането на уплътнението по краищата на щита и би трябвало да имаш готов "heat shield".
Захващането,както се досещаш ще зависи от конструкцията на мястото,което си избрал.За "custom made"
щита няма точно определени размери и ограничения в конструкцията му.Хубаво е филтъра да не се опира в
някоя от стените( но всичко зависи от мястото, с което разполагаш).При така направен щит,ефект от
предпазването от засмукване на топъл въздух - има(проверено).
Ето и една такава конструкция(абстрахираме се, че е "фирмена", а не "custom made", но идеята е ясна),
при която добре се вижда и системата за внасяне на студен въздух към филтъра.


Както спомена, има и конусовиден тип щитове, които обгръщат целият филтър.В момента ги има доста по
авто-магазините,но повечето са пластмасови, които според мен не вършат много добра работа,но...
Става въпрос за това...

Да се върнем на "но"-то...Има начин и този вид щитове да се приспособят за по-добра работа.(това е
само предположение...практически наблюдения - нямам).Ако се затвори добре от долната страна(към
всмукателния колектор) и се сложи тръба (горната страна), по която да се внася студен въздух директно отвън,
може и да се получи даден положителен ефект.Ако предположим,че цялото количество въздух ще преминава
през филтриращият елемент без да се губи и тъй като ще е директно свързан с външната среда, може при по-високи
скорости да се получи някакво малко(нищожно) налягане на внасяния въздух свързано с повишаване на мощността
(ram air effect)...предположение.
Такива щитове биват правени и от модерните,напоследък,армирани с въглеродни нишки композитни материали или
по-разпространеното фибро-карбон( по нашенски - "карбон"

Относно изолационните качества, ефект, предполагам - има.Системи с "ram air effect"-та има готови за продажба,
разбира се...нищо ново.В момента се сещам за спомената по горе фирма BMC.Ето как изглежда тяхната система :



За друг продукт на пазара,който се сещам са метални щитове с формата на полу-месец,които обгръщат малка
част от филтъра.Ефект - малък(клонящ към никакъв),тъй като филтъра е защитен от страната на двигателя
(само видно,разбира се),но пролуките към филтъра, от които той може да засмуче топъл виздух са неимоверно много...
Пример :

За момента - това се сещам...надявам се да съм бил полезен,като това е мое мнение и не искам да обременявам
никого с него.
Последна промяна lowdriver на 02 Сеп 2005, 16:21, променена общо 4 пъти

Driver's Racing Team
GIORCETO написа:The Tiger написа:....
Е ама не се научихте че такова чудо няма. Хем върви повече хемхарчи по-малко, по-тиха е и е по-бърза..
Стига глупости. Ако беше така те от Мюнхен глупаците са го направили нарочно с хартиен филтър, щото КиН им е дъщерна фирма и да правят оборот. Аре хванете се в ръце.
Или ще върви повече и ще хари повече или обратното. Както е казала циганката "Две хубав няма..."
ама не знам кой ви е вглабил в главата,че това е невъзможно.аз ви казвам неща които съм изпитал вие пак вашето си знаете

ICE-филтъра скоро го сложих,минал съм не-повече от 2000км защо питаш

cobra-аз имам един приятел с е39 525тдс с филтър К&Н,той също като теб казваше,че разликата е малка


за да не изниква някакъв излишен спор,мисля да спра до тук-при всяка кола действа различно

lowdriver написа:...



Благодаря ти за изчерпателният отговор - доста полезен е!
Питах главно защото се занимавам с композитни материали и ми беше любопитно точно къде се слага, в каква форма трябва да е и т.н. Най-вече за конусовидните щитове се зачудих, защото го видях на няколко коли! След като се изработи може да се използват различни видове битом или вече подготвената(залепена) вата да се залее с битом или за най-добре ще бъде ако целият "детайл" се "облицова" с полиуретанова пяна, естествено може "екран"-а, който спомена

dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
The Tiger написа:ICE-филтъра скоро го сложих,минал съм не-повече от 2000км защо питаш![]()
Понеже ходих при Ники Златков (знаеш го - рали състезателя) и говорихме точно за ползата от възд. филтър тип "K&N" при дизелите... Ta той ми погледна колата (изпод капака, разгледа дебитомера) и каза, че при мен не е добра идеята, понеже съм щял да скапя дебитомера за сравнително кратък период (не знам какво означава това).... та затова се интересувам.
ПП. Каза също, че за Ауди А6 2.5 ТDi, пък било направо смърт!

Та такива ми ти работи...

20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани