Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Nickelback » 18 Ное 2010, 23:06

BadAngel написа:високооборотен, турбо матор :)


В тая връзка се сетих за двигателите на Mercedes S65 особено пипнати от Brabus. Те не са високооборотни, но са с турбо. И имат огрooомен въртящ момент 1320Nm!!! Това е повече от на Бугати Вейрон :shock: . Само с турбините ли го постигат? :dunno: Такъв двигател също ми харесва - много торк, макар и с турбо!
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от K_Ilkov » 18 Ное 2010, 23:18

само с турбини и в12 със "само" 6 литра обем

дет се вика колко да е само :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Nickelback » 18 Ное 2010, 23:27

K_Ilkov написа:само с турбини и в12 със "само" 6 литра обем

дет се вика колко да е само :mhihi:


E, aй сега :ok: . Пък Вейрона има 4 турбини, 2 литра отгоре и още 4 цилиндъра спрямо Мергела пък вади 1200Nm :roll: .
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от павката » 18 Ное 2010, 23:49

ами едното е лимо и се набляга на въртящият
другото е бегач и респектира с някви коне,къде се събират кога звездите са на кеф
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Boyadjiev » 19 Ное 2010, 1:21

Не е само до мотор времето необходимо за една обиколка на дадена писта. Определящо е най-вече как колата ще сложи конете на земята... за отрицателен пример мога да дам Мерцедес SLK/SL + брабус нещо такова, което имаше толкова висок въртящ момент, че при ниските предавки просто въртеше гуми веднага щом му се подаде газ... Това по принцип не се счита за хубаво сметнат и направен двигател (в случая тунинг). Да впечатляващо, интригуващо, но безполезно спрямо основното си предназначение. С постигането на повече обороти се дава възможност на плавна крива на въртящия момент който допълнително може да бъде "повдигната" с няколко турбота, така че да може колата да е ефективна на пътя, но и да е максимално дуракоустойчива. Като цяло най-бързите коли имат много обороти, плавна крива на въртящия момент, "предсказуемо" ускорение и така те могат да бъдат по-лесно поставени на ръба на възможностите си (изключвам всичко друго освен двигател от уравнението). Докато аз мога да се кача на Лексус LFA с този много интересен високооборотен двигател и да правя обиколки, ти за да постигнеш същото с 6000 оборотен мотор с идентична мощност трябва да си много по-добър пилот от мен, за да можеш да вземеш максимума от колата.
За предназначение извън пистата много по-лесно е да се кара мощен бавнооборотен мотор бързо, отколкото някоя "оса". И едно нещо което за мен има невероятно значение - именно звука. Това е нещото което може от изумление и възхита от една кола, да те докара до екстаз. За мен този звук определено е звука на V8 моторите (АМГ са се справили брилянтно със S65 моторите...) - просто го чуйте това - http://vbox7.com/play:fa4b4a12 Просто нечовешкият звук.... :bowdown:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Nickelback » 19 Ное 2010, 10:33

Boyadjiev написа:Не е само до мотор времето необходимо за една обиколка на дадена писта. ...


Браво, колега :clap: Пореден компетентен отговор :bowdown:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 19 Ное 2010, 20:38

имам само две забележки:

Boyadjiev написа:Докато аз мога да се кача на Лексус LFA с този много интересен високооборотен двигател и да правя обиколки, ти за да постигнеш същото с 6000 оборотен мотор с идентична мощност трябва да си много по-добър пилот от мен, за да можеш да вземеш максимума от колата.


ако ти имаш един 5 литра 550 коня лфа и аз имам един 8 литра 550 коня .. лфа - втория ще те размаже в реалния свят всеки път на писта или на улицата. просто защото тия 550 коня от лфа ги прави между 8500 и 8900 оборота а през останалото време прави значително по-малко.. докато 8-литровия мотор ги прави от 3500 до 6000... и независимо колко си добър ще се случат две неща:

1. ще сменяш по-често и ще губиш време
2. пиковите двигатели не прощават. ще пропуснеш да си на вярната предавка и... виждал си във ф1 какво става като някои изпусне предавка- тоя зад него го минава все едно е спрял щото на 18к оборота прави 800 коня, ама на 12к оборота прави 300...

За мен този звук определено е звука на V8 моторите (АМГ са се справили брилянтно със S65 моторите...) - просто го чуйте това - http://vbox7.com/play:fa4b4a12 Просто нечовешкият звук.... :bowdown:


видеото не го виждам но предполагам говориш за 63 двигателите. 65 са 6 литра в12 с две малки турбини и са доста тихи освен ако не им изкормиш резонаторите след х-тръбата ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Jim Beam » 19 Ное 2010, 23:50

8000 оборота и оркестъра да свири
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Boyadjiev » 20 Ное 2010, 2:20

alx написа:имам само две забележки:

Boyadjiev написа:Докато аз мога да се кача на Лексус LFA с този много интересен високооборотен двигател и да правя обиколки, ти за да постигнеш същото с 6000 оборотен мотор с идентична мощност трябва да си много по-добър пилот от мен, за да можеш да вземеш максимума от колата.


ако ти имаш един 5 литра 550 коня лфа и аз имам един 8 литра 550 коня .. лфа - втория ще те размаже в реалния свят всеки път на писта или на улицата. просто защото тия 550 коня от лфа ги прави между 8500 и 8900 оборота а през останалото време прави значително по-малко.. докато 8-литровия мотор ги прави от 3500 до 6000... и независимо колко си добър ще се случат две неща:

1. ще сменяш по-често и ще губиш време
2. пиковите двигатели не прощават. ще пропуснеш да си на вярната предавка и... виждал си във ф1 какво става като някои изпусне предавка- тоя зад него го минава все едно е спрял щото на 18к оборота прави 800 коня, ама на 12к оборота прави 300...

За мен този звук определено е звука на V8 моторите (АМГ са се справили брилянтно със S65 моторите...) - просто го чуйте това - http://vbox7.com/play:fa4b4a12 Просто нечовешкият звук.... :bowdown:


видеото не го виждам но предполагам говориш за 63 двигателите. 65 са 6 литра в12 с две малки турбини и са доста тихи освен ако не им изкормиш резонаторите след х-тръбата ;)

Клипа не е мерц, а любимото ми возило - SRT8 компресорно :D (макар че из квартала често минава някаква S-класа, с модифицирана изпускателна система очевидно, тъй като нощем, ако ми е отворена вратата на терасата, ме събужда от уникалния рев който възпроизвежда, даже следя до къде е стигнала, колко предавки изрежда водача и тн... :mrgreen: )
Съгласен съм с това което каза, но на мен мисълта ми беше че доста по-трудно се кара бързо кола която има страшно много въртящ момент на писта, защото трябва да се усеща сцеплението което имат двигателните колела, защото много лесно можеш да предозираш газта което поради наличието на много въртящ момент, ще се превърне в поднасяне. Иначе точно заради това че са "top end power" високооборотните двигатели би трябвало да са "по-лесни" за управление. Имам в предвид че просто се "научава" на дадена писта, в завой еди кой си, на коя предавка трябва да си, и че винаги с пълна газ преминаваш, например без да има опасност от поднасяне. Докато при V8-маците се иска прецизност от страна на водача - да, пак има момента с правилната предавка, но трябва и усет към самия двигател и към сцеплението - което прави цялта "игра" с колата доста по атрактивна, както и състезания от този род ми се виждат също по-интересни, защото много по-лесно е да допуснеш грешка :bchug:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от kokali praa vsiakvi » 20 Ное 2010, 2:42

С голям работен обем. Кокошия г...з паче яйце не може да снесе!
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 22 Ное 2010, 16:45

Boyadjiev написа:Клипа не е мерц, а любимото ми возило - SRT8 компресорно :D (макар че из квартала често минава някаква S-класа, с модифицирана изпускателна система очевидно, тъй като нощем, ако ми е отворена вратата на терасата, ме събужда от уникалния рев който възпроизвежда, даже следя до къде е стигнала, колко предавки изрежда водача и тн... :mrgreen: )
Съгласен съм с това което каза, но на мен мисълта ми беше че доста по-трудно се кара бързо кола която има страшно много въртящ момент на писта, защото трябва да се усеща сцеплението което имат двигателните колела, защото много лесно можеш да предозираш газта което поради наличието на много въртящ момент, ще се превърне в поднасяне. Иначе точно заради това че са "top end power" високооборотните двигатели би трябвало да са "по-лесни" за управление. Имам в предвид че просто се "научава" на дадена писта, в завой еди кой си, на коя предавка трябва да си, и че винаги с пълна газ преминаваш, например без да има опасност от поднасяне. Докато при V8-маците се иска прецизност от страна на водача - да, пак има момента с правилната предавка, но трябва и усет към самия двигател и към сцеплението - което прави цялта "игра" с колата доста по атрактивна, както и състезания от този род ми се виждат също по-интересни, защото много по-лесно е да допуснеш грешка :bchug:


срт8 на престъпника хенеси е турбиниран, не компресиран... може би защото хенеси не е имал клиент от които да открадне компресор за да го сложи джип-проекта си :ranting:

с-класата ако "реве" най-вероятно е с63... както казах с65 пърпорят доста тихо...

за карането на писта на двата вида коли- предпочитам по-прощаващ двигател които ако го "изпусна" по време на състезанието да не ми "личи" много от колкото такъв дето е по-"интересен"... защото не печели по-интересния а този дето мине финала първи ;) сега ако трябва да бъдеме коректни- високообортните двигатели си имат своите преимущества, но като цяло по-голям мотор- повече възможности за победа. мисли го така- когато организаторите на състезания искат да ограничат двигателите- никога не го правят по обороти.. а по обем.

за двете школи за удоволствието от карането - всеки които познавам които предпочита високообортните мотори... просто не е карал достатъчно време големи двигатели... та.. въпрос на време е... :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Boyadjiev » 22 Ное 2010, 19:56

:OT: За мен две мнения няма - нали за това карам 20-ска - малко коне ама много обем :smoke:
Големия обем е по-добрия и за мен вариант. Имах в предвид тази модификация на Jeep-a
Изображение
Което просто ме кара да издивявам само като чуя рева на тоя мотор... Иначе сигурно си прав за S63 моторите на Бенц-а, днес се заслушах в един 65 и наистина не е тоя рев който ме кара да се усмихвам :mrgreen:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от alx » 22 Ное 2010, 20:55

мисълта ми беше, че това на клипа което си дал е срт8 на хенеси, това което си показал на снимките е.. .нещо съвсем друго.

ето ти хенеси под капака...

всъщност като се замисля престъпника няма компресирани инсталации... при него всичко е турбинирано.
алекс
трабант 601с
разни други возила

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Zagy » 22 Ное 2010, 21:05

На тая втората снимка турбото под мотора ли е? Как става маслената циркулация с тоя сетъп?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Какъв двигател предпочитате-високооборотен или с голям торк?

Мнение от Boyadjiev » 22 Ное 2010, 21:14

Просто не успях да намеря клипчето което търсих и за това постнах Хенесито, защото беше най-близо до това което ми трябваше - именно УНИКАЛНИЯ звук който се носи от тоя Jeep...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook