Колектор?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 20 Окт 2008, 16:07

не си :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 20 Окт 2008, 16:59

Аз едно време на москвича му полирах колегтора и карб-а :mhihi:

с шкурка и после с едно жило с намотано парче плат и полир паста на бормашината :mhihi:

Полирането е добра идея но още по добра ще стане в комбинация с портване ;)


KIM написа:иначе ако си с 6 цилиндрово имам :lol:
Изображение


колко стотици левове са тия "спагети" много ми дърпат окото и колко им е вътрешният отвор ? :roll:

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 20 Окт 2008, 17:45

Zaho написа:Аз едно време на москвича му полирах колегтора и карб-а :mhihi:

с шкурка и после с едно жило с намотано парче плат и полир паста на бормашината :mhihi:

Полирането е добра идея но още по добра ще стане в комбинация с портване ;)

колко стотици левове са тия "спагети" много ми дърпат окото и колко им е вътрешният отвор ? :roll:


С тея колектори май няма да ти е коминг суун турбото освен ако не го сложиш отзад ;)
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 20 Окт 2008, 20:20

remaka написа:Разбирасе че ще кажа има ли и какъв е ефекта,май ще се мъча сам,а за господина ще кажа че "ВСМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР" се полира "ОТВЪТРЕ" защото сместа минава по бързо и се получава по добро газоразреждане!!!


колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 20 Окт 2008, 20:40

Nikolay1 написа:
Zaho написа:Аз едно време на москвича му полирах колегтора и карб-а :mhihi:

с шкурка и после с едно жило с намотано парче плат и полир паста на бормашината :mhihi:

Полирането е добра идея но още по добра ще стане в комбинация с портване ;)

колко стотици левове са тия "спагети" много ми дърпат окото и колко им е вътрешният отвор ? :roll:


С тея колектори май няма да ти е коминг суун турбото освен ако не го сложиш отзад ;)


Това ми е идеята от едни снимки на една М5-ца а и ми се въртят едни непоро4ни мисли за компресорче ама да видим какво 6те си харесам у 6татското пък после 6те му мисля ;)

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Мнение от remaka » 20 Окт 2008, 21:15

nikoror написа:
remaka написа:Разбирасе че ще кажа има ли и какъв е ефекта,май ще се мъча сам,а за господина ще кажа че "ВСМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР" се полира "ОТВЪТРЕ" защото сместа минава по бързо и се получава по добро газоразреждане!!!


колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре! ;)
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 20 Окт 2008, 21:22

remaka написа:
nikoror написа:
remaka написа:Разбирасе че ще кажа има ли и какъв е ефекта,май ще се мъча сам,а за господина ще кажа че "ВСМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР" се полира "ОТВЪТРЕ" защото сместа минава по бързо и се получава по добро газоразреждане!!!


колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре! ;)


Не, че нещо ама точно през този колектор минава само въздух, не знам каква горивна смес те гони :confused:
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 20 Окт 2008, 21:28

Спора е излишен! полираните колектори отвътре не причиняват завихряния покраи стените на колектора на въздушния поток, които от своя страна забавят въздуха и респонса на колата но това е толко минимално, че е по скоро за фанатици :)

както казах и по горе в комбинация с портване и полиране на смукателните отвори на главата и испускателните също ефекта вече ще е по осазаем!




Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: Рyсе
Пол: Мъж

Мнение от edinac » 21 Окт 2008, 2:36

KIM написа:иначе ако си с 6 цилиндрово имам :lol:
Изображение
колега аз скор си купих спагетти колектори но при мен слу4ая е 4е парвата троика е по изкривена на4и при твоа слу4аи десните пак за 6-так :roll: според мен няма разлика :?:

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 21 Окт 2008, 10:02

edinac написа:
KIM написа:иначе ако си с 6 цилиндрово имам :lol:
Изображение
колега аз скор си купих спагетти колектори но при мен слу4ая е 4е парвата троика е по изкривена на4и при твоа слу4аи десните пак за 6-так :roll: според мен няма разлика :?:

тея са за е46 6 цил и са около 500левчета
Изображение

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 21 Окт 2008, 10:02

edinac написа:
KIM написа:иначе ако си с 6 цилиндрово имам :lol:
Изображение
колега аз скор си купих спагетти колектори но при мен слу4ая е 4е парвата троика е по изкривена на4и при твоа слу4аи десните пак за 6-так :roll: според мен няма разлика :?:

тея са за е46 6 цил и са 600левчета,продадени са
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Мнение от drft » 21 Окт 2008, 10:16

KIM написа:
edinac написа:
KIM написа:иначе ако си с 6 цилиндрово имам :lol:
Изображение
колега аз скор си купих спагетти колектори но при мен слу4ая е 4е парвата троика е по изкривена на4и при твоа слу4аи десните пак за 6-так :roll: според мен няма разлика :?:

тея са за е46 6 цил и са около 500левчета


Добре де, защо за Е30 са почти два пъти по-скъпи :shock:
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 21 Окт 2008, 10:29

то всичко за е30 е по-скъпо дори и ринговете за табло
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 21 Окт 2008, 23:14

remaka написа:
колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре! ;)[/quote]

при инжекционните коли има само въздух в колектора. целта е да се вкара максимално колиесто въздух, което означава да се намали пада на налягане по пътя му. наистина чрез премахване на неравнини и ръбове се намалява съпротивлението в тръбите. но идеално гладките стени не са най-добрия вариант. туй като в допир до стените скоростта на потока е нула след което следва "граничен режим" при който в зависимост от скоростта и вискозитета въздуха стига скоростта на централния поток. при турболентен поток този слой е по-тесен и се получава по-голямо сечение с по-висока средна скорост през която минава въздух, т.е. повече количество въздух, т.е. по-добър вариант е турболентен поток от колкото идеално ламинарен поток, т.е. по-добре е да се остави някаква грапавост по стените, а не идеално гладко. примерно 80шкурка е разумно ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 21 Окт 2008, 23:48

nikoror написа:
remaka написа:
колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразреждане :confused: не се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре! ;)


при инжекционните коли има само въздух в колектора. целта е да се вкара максимално колиесто въздух, което означава да се намали пада на налягане по пътя му. наистина чрез премахване на неравнини и ръбове се намалява съпротивлението в тръбите. но идеално гладките стени не са най-добрия вариант. туй като в допир до стените скоростта на потока е нула след което следва "граничен режим" при който в зависимост от скоростта и вискозитета въздуха стига скоростта на централния поток. при турболентен поток този слой е по-тесен и се получава по-голямо сечение с по-висока средна скорост през която минава въздух, т.е. повече количество въздух, т.е. по-добър вариант е турболентен поток от колкото идеално ламинарен поток, т.е. по-добре е да се остави някаква грапавост по стените, а не идеално гладко. примерно 80шкурка е разумно ;)

Правилно, освен това при портването на главата (където вече имаме и бензин в въздушния поток) също не е хубаво да имаме идеално гладки стени , защото тогава разпрашените капчици горивна смес от инжекторите полепват и стават на голями капки (като капки вода върху пастирана боя) и се стичат на струя към цилиндъра което елиминара ползите от инжекционната система. Но и тва не е сто процента така защото зависи от 2493453 фактора - като наклон и позиция на дюзата, дизайн на портовете в главата , ъгъл на клапаните и други...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook