М10 карбуратор + турбо?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 16 Яну 2007, 2:14

RP///M.cenitel.org написа:...които с тази втулка ,която вече въобще не е неразрушима ти гарантира приятната работна температура от 120 Целзия :lol: ...

Твърдението ти не е теоретически обосновано. При един и същ товар отдадената температура е една и съща независимо от дебелината на втулката. Единствено може да загрява малко по-бързо.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Яну 2007, 10:49

R1cerBoy написа:Твърдението ти не е теоретически обосновано. При един и същ товар отдадената температура е една и съща независимо от дебелината на втулката. Единствено може да загрява малко по-бързо.


А мислиш ли че товара е един и същ :?: Нали увеличаваш диаметъра на буталото -> расте и ходовия обем -> расте цикловата порция гориво подавана в цилиндъра -> увеличава се мощността на мотора -> което неминуемо води до увеличаване на товара върху тоя мотор ;) Най малкото което можеш да отчетеш е количеството на горизовъздушна смес което изгаря в цилиндъра, както и увеличената площ на триене м/у буталото и цилиндровата втулка и всичкото това събрано със намаления размер на втулката.... :roll: Човек който го е правил може да каже със сигурност ;) :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 16 Яну 2007, 13:59

Дилян Пенчев написа:
R1cerBoy написа:Твърдението ти не е теоретически обосновано. При един и същ товар отдадената температура е една и съща независимо от дебелината на втулката. Единствено може да загрява малко по-бързо.


А мислиш ли че товара е един и същ :?: Нали увеличаваш диаметъра на буталото -> расте и ходовия обем -> расте цикловата порция гориво подавана в цилиндъра -> увеличава се мощността на мотора -> което неминуемо води до увеличаване на товара върху тоя мотор ;) Най малкото което можеш да отчетеш е количеството на горизовъздушна смес което изгаря в цилиндъра, както и увеличената площ на триене м/у буталото и цилиндровата втулка и всичкото това събрано със намаления размер на втулката.... :roll: Човек който го е правил може да каже със сигурност ;) :idea:

И ти си прав, но разликата не е толкова та да кара на 120 градуса.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 16 Яну 2007, 16:09

R1cerBoy написа:
Дилян Пенчев написа:
R1cerBoy написа:Твърдението ти не е теоретически обосновано. При един и същ товар отдадената температура е една и съща независимо от дебелината на втулката. Единствено може да загрява малко по-бързо.


А мислиш ли че товара е един и същ :?: Нали увеличаваш диаметъра на буталото -> расте и ходовия обем -> расте цикловата порция гориво подавана в цилиндъра -> увеличава се мощността на мотора -> което неминуемо води до увеличаване на товара върху тоя мотор ;) Най малкото което можеш да отчетеш е количеството на горизовъздушна смес което изгаря в цилиндъра, както и увеличената площ на триене м/у буталото и цилиндровата втулка и всичкото това събрано със намаления размер на втулката.... :roll: Човек който го е правил може да каже със сигурност ;) :idea:

И ти си прав, но разликата не е толкова та да кара на 120 градуса.


Незнам дали знаеш, но работната температура на водата е над 100 градуса, защото работи под налягане и там изпарението е намалено, оттам вдига и температурата. Нали се сещаш, че датчика на перката на климатика например работи на първа степен на 91 и на втора на 99гр. А това далеч не е критичната точка на двг-то. А като се изтанят стените на цилиндрите, освен, че загрява значетилено по-бързо и температурата се повишава значетелно, защото стената неможе да отнеме температурата създадена от триенето на буталото в цилиндъра и тя се наслагва + тези неща прибави и това което написа Дилян и сам си отговори и обоснови изказването на Ценителя, дето май голяма част се сетиха кой е той и дали пише глупости ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 16 Яну 2007, 18:28

sonny написа:
R1cerBoy написа:
Дилян Пенчев написа:
R1cerBoy написа:Твърдението ти не е теоретически обосновано. При един и същ товар отдадената температура е една и съща независимо от дебелината на втулката. Единствено може да загрява малко по-бързо.


А мислиш ли че товара е един и същ :?: Нали увеличаваш диаметъра на буталото -> расте и ходовия обем -> расте цикловата порция гориво подавана в цилиндъра -> увеличава се мощността на мотора -> което неминуемо води до увеличаване на товара върху тоя мотор ;) Най малкото което можеш да отчетеш е количеството на горизовъздушна смес което изгаря в цилиндъра, както и увеличената площ на триене м/у буталото и цилиндровата втулка и всичкото това събрано със намаления размер на втулката.... :roll: Човек който го е правил може да каже със сигурност ;) :idea:

И ти си прав, но разликата не е толкова та да кара на 120 градуса.


Незнам дали знаеш, но работната температура на водата е над 100 градуса, защото работи под налягане и там изпарението е намалено, оттам вдига и температурата. Нали се сещаш, че датчика на перката на климатика например работи на първа степен на 91 и на втора на 99гр. А това далеч не е критичната точка на двг-то. А като се изтанят стените на цилиндрите, освен, че загрява значетилено по-бързо и температурата се повишава значетелно, защото стената неможе да отнеме температурата създадена от триенето на буталото в цилиндъра и тя се наслагва + тези неща прибави и това което написа Дилян и сам си отговори и обоснови изказването на Ценителя, дето май голяма част се сетиха кой е той и дали пише глупости ;)

В крайна сметка ще има промяна, но това трябва да се види в реален случай, а такъв нито аз нито много други са правили, така че всичко си остава като догадка.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 16 Яну 2007, 20:09

Дилян Пенчев написа: А мислиш ли че товара е един и същ :?: Нали увеличаваш диаметъра на буталото -> расте и ходовия обем -> расте цикловата порция гориво подавана в цилиндъра -> увеличава се мощността на мотора -> което неминуемо води до увеличаване на товара върху тоя мотор ;) Най малкото което можеш да отчетеш е количеството на горизовъздушна смес което изгаря в цилиндъра, както и увеличената площ на триене м/у буталото и цилиндровата втулка и всичкото това събрано със намаления размер на втулката.... :roll: Човек който го е правил може да каже със сигурност ;) :idea:
Диляне, и аз съм съгласен с по-горното. Обаче ми се струва че прекалено много задълбаваме в теорията, без да имаме необходимите знания да го правим :!: Казваш за налягането, триенето и т.н. върху горкия цилиндър....а по скоро трябва да потърсим информация колко трябва да е разумната минимална дебелина на цилиндровата втулка :!: Само с разтъргването на цилиндъра няма кой знае колко да повишим налягането, триенето и другите негативи, сетете се колко се е повишило натоварването в цилиндъра например в на Цунами сиерата ;) Много повече от на един разтърган на 84мм атмосферен М50Б20 :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Яну 2007, 21:47

Абе аз останах с впечатление че Роската го е правил и за това го написа по тоя начин...та мисълта ми е че най-важното е на практика какво се получава ;) А аз просто се опитвам да си го обесня на глас във форума :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 17 Яну 2007, 0:59

добре де някой ще покаже/каже ли нещо
подплътено с факти.
Щом има проблем с прегряването не може ли да се мине с
препрявяне на охл. с-ма?

Нямам скенер да преснимам снимка на състезателен турбо 1.6 двг. разстъргане до 1.9л. със сухи втулки с дебелина 4мм,като втулките
са слепнали една вдруга по краищата.
Другият е от 2.2. на 2.7 с строукър кит,пак подобни втулки
12.1:5 цр,300 на колелата.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 18 Яну 2007, 1:02

Аз съм сигурен че проблем с прегряване няма да има! По-скоро АКО има проблем ще е със здравината на ризата ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 18 Яну 2007, 2:42

Понеже темата се разтегли доста в обсъждане на всякакъв тунинг за М10 (а и не само) да ви попитам и за ремонт малко : оказа се, че мотора е тип щракач, щрака главата здраво, върви слабо, има газ - какво ще предложите? Едната мизерия е газта, нямам идея как точно тя може да повлияе негативно на мотора, нагар ли някакъв хващат клапаните, какво става не знам. Другото е, че сигурно са я карали с каквото масло дойде и мотора се е износил по-бързо. Да търся нов разпределителен вал, клапани, кобилици или? Моята идея като на беден човек е да карам докато умре (дано не е скоро все пак) и като стане да сменям маторя :roll: :help: На първо време се слагат по-хубави свещи, по-хубаво масло, някоя добавка евентуално - макар, че добавката няма какво толкова да помогне, най-много да утихне работата на мотора малко, но вървежа си е същия ако клапаните не отварят и затварят добре заради износения газоразпределителен механизъм.
BMW only!

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 18 Яну 2007, 2:47

Нали ще турбинираш :mhihi: Колкото по разреден мотор толкова по голям надув :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Яну 2007, 3:00

amd написа:...

а пробва ли да си регулираш хлабинитге на клапаните ? въобще поглеждал ли си вала? ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 18 Яну 2007, 3:06

Не, баща ми смята, че е лудост да се пипа мотора докато пали :mhihi: Между другото след дългите си писания чак сега се сетих да добавя - и аз се бях сетил за варианта да се напаснат клапаните наново - или иначе казано да се регулират и да се натегнат или отпуснат малко. Не знам и ангренажната верига в какво състояние е. Като свърпи изпитната сесия (а и поправителната :mhihi: ) ще се занимая това.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 18 Яну 2007, 23:32

Тук е описана подробно koнверсията
http://www.myturbo2002.com/page2.html
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 26.08.2004

Мнение от morales » 19 Яну 2007, 18:37

чисто и ясно
Машината обича ласка, грижливо ползване и смазка!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook