Разход при чип тунинг

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.12.2003
Местоположение: Sofia

Разход при чип тунинг

Мнение от Kalio » 10 Яну 2005, 9:46

Здравейте,
Относно разхода и защо при чипа намалява :) Хората, които си мислят, че чип = more fuel ще бъдат разочаровани. Значи за да върви добре колата, тя трябва да работи на ръба на бедната смес. Моментът, в който сместта започне да гори детонационно е критичен и не бива да се достига. Но точно на границата преди детонационното горене да се появи се достигат максималните възможности на двигателя.

Производителите на автомобили се презастраховат с намаляване на аванса на запалването и подаване на повече гориво. Това е така, защото бензина не е един и същ в различните държави и континенти. Не напразно колите произведени за Японския пазар са с повишена мощност точно посредством променена програма. Те са с по агресивни горивна и запалителна таблица. За USA пък е точно обратното.

Надявам се с това на някои да им стана поне малко ясно за разхода и за чипа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 10 Яну 2005, 9:52

ако използваш търсачката, ще намериш много теми писани по този въпрос. :shock: :shock: :shock: :shock:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.12.2003
Местоположение: Sofia

Търсачка

Мнение от Kalio » 10 Яну 2005, 13:01

АЗ да използвам търсачката :) Ами добре:) И ще попрочета малко да се ограмотя:) Почвам:)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 10 Яну 2005, 13:30

:duel:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 10 Яну 2005, 13:58

Какво представлява ЧИП ТУНИНГът ?

За да може по-лесно да се обясни “чип тунинга” като източник на повече мощност, ще трябва предварително да се запознаем с понятието “ламбда”.“Ламбда” представлява коефициент, изразяващ съотношението въздух/гориво в горивната камера, това се изпълнява от "ламбда сензор". Той мери съдържанието на кислород в ауспухната система. При пълно и добро изгаряне, кислород не трябва да остава. Така сензорът информира ECU-то за наситеността на гориво в цилиндрите. ECU-то на свой ред от регулира нещата. Данните от сензора могат да варират между 0,9 и 1,1, а при някои по-широко обхватни датчици - между 0,7 и 1,2. Идеалното съотношение за минимален разход е около 15,4 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 1,05. Идеалното съотношение за максимална мощност е около 13,2 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 0,9. Прието е фабричната нормална настройка да е около 14,7 кг въздух към 1 кг гориво. Това се смята за компромис между разход и мощност. Следователно за повече мощност, ламбда трябва да е 0,9. При турбо автомобилите и компресорите ламбда може да се намали и до 0,82 поради съображения за сигурност - по-високото налягане и температура в ауспуха могат да унищожат мотора, а осигуряването на повече гориво понижава температурата в горивната камера.

Какво може да се очаква от ЧИП ТУНИНГът:

За атмосферни двигатели (natural aspiration) - увеличение на мощността до 15% . За турбо моторите и компресорите (forced induction) - до 30%. Целта тук е да се запази фабрично зададеното налягане в турбината, а да се ускори времето за достигане на тази пикова точка, както и да останем в нея възможно най-дълго.
Важно обаче, е да се отбележи, че за да спечелим значителна мощност и въртящ момент е необходимо да настроим и за съответно зареждаме с най-доброто възможно гориво. В този смисъл обикновения без оловен 95 няма да е достатъчен.
Освен повече мощност, чрез чип тунинга е възможно и премахване на различни видове електронни ограничители (например ограничител на скоростта - най-често на 250 км, ограничителят на обороти и др.). След чип тунинг се увеличава и т.нар. (throttle response), т.е. “чувствителността” на двигателя към педала на газта.

Защо производителите не го правят фабрично?

Причините са различни. На първо място всеки производител се старае да постигне компромис между разход и мощност. Втората причина се крие във факта, че всяка програма изисква точно определено гориво. Всяка държава (дори и отделните щати) разполагат с различно гориво. “Неправилно” октаново число може да доведе най-малко до ускорено износване на двигателя, а понякога дори и до детонация. Различните закони засягащи замърсяването и вредните емисии са също причина. Тъй като те не само варират според района, а и често се изменят, всеки производител се старае да направи най-безопасна настройка така, че да няма проблеми поне за в близко бъдеще. Последната причина е, че техническите възможности на всеки двигател са различни - за един и същи модел - реално погледнато винаги има отклонения. За да се застрахова от бъдещи проблеми, производителят се старае да създаде универсална програма. Ето защо на практика автомобилът не е настроен да използва пълният си капацитет.

ПП. Това несъм го измислил аз, взето е от тук:
http://www.pstuning.hit.bg/index_big.html
Всеки сам може да си прави изводите и коментарите.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 10 Яну 2005, 16:16

калио- теорията ти е вярна. реалноста обаче се развива друго яче- особено във бг:

чипа е сметнат за определен бензин (обикновено +2 окт. числа от "фабричния") при които може да надуе още малко аванса както ти каза). проблема е че ако не тунинговаш всяка кола поотделно - този аванс е различен за всяка кола и със един "универсален за определена марка и модел" чип ще постигнеш... детонации :) след което- знаеш упражнението- компа ги чува (ако има със какво) и следва връщане на аванса до обикновено по-ниско и от фабричното. след като си напълниш резервоара (или 2 според колата), компа решава че бензина вече е наред и дръпва пак напред аванса, докато чуе чукане и така...

та мисълта ми е- във държави като нашта където бензина и еднаквите колите варират във големи граници, със чипа може случайно да постигнеш по-добра консумация, но по-често ефекта е негативен.

фабричния консервативен аванс е сложен там където е точно по тази причина- защото не можеш да оптимизираш аванса универсално защото всяка кола се кара при различни условия, във различно техн. състояние и със различен бензин. така като знаеш родината- дали мислиш че бг-то е удобна почва за оптимизиране на аванса? :)

а американските коли отговарят по-слабо на надут аванс не заради фабричния комп а просто защото са по нискооборотни а файдата от надутия аванс излиза предимно във високите.. дето американците не са им фенове ;) по тази логика най-силен ефект има при мотоциклетите.. и там аванс + по-бедни дюзи (ecm + jet kit) наистина могат да ти дадат 10-15 коня на задната гума.. което понякога е 10% повече...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 3.12.2003
Местоположение: Sofia

Knock sensor

Мнение от Kalio » 11 Яну 2005, 8:26

Прав си, но момента, в който започва да се долавя детонационно горене, дори и само със слушалки е далеч над оригиналния момент на запалването. Повечето от италианските производители на чип тунинг правят буквално чудеса от оптимизирането на момента на запалване. Повечето им програми са с +6, +7 градуса аванс в сравнение с оригинала. Естествено ако колата се кара само със 100 октана и се слага тетраетил(така, че да се докара до около 110 октана) и други добавки и стабилизатори може да няма детонации и при +15 градуса аванс. А когато се появят детонации - просто увеличават продължителността на впръскване.

При голяма част от автомобилите няма инсталиран Knock sensor.
При тези при които има той бива изключен от новата програма и неговите показатели не се вземат под внимание.

Това се прави при много от състезателните автомобили. При тях сместа е толкова прецизна, че само една промяна на атмосферното налягане може да наложи бърза смяна на програмата за управление поради детонации, или по обогатено изгаряне водещо до намаляване на динамиката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Яну 2005, 11:34

Ламбдата има и екологично приложение. За работата на катализатора е необходимо малко количество кислород. Именно ламбдата го осигурява и това е една от причините колите с катализатор да са по малко коне.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 11 Яну 2005, 11:42

Въздушна помпа го осигурява кислорода, ламбда сондата само чете CO2 в изгорелите газове (и от там отношението въздух/бензин). Ламбдата не се ползва при студен двигател, защото сместа е изкуствено обогатена през този период от работата му. Горното почти не влияе на конете, различен дизайн на главата и генерацията са причината за разликите между М50 и М52, ако тях конкретно визираш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Яну 2005, 12:12

Тези ламбди за които аз знам мерят количеството кислород като разлика в потенциала между два електрода един вътре в ауспуха, другия отвън. При висока температура електрода става свръх проводим за кислородни йони. Нещо като 500 градуса беше мисля. И това е причината ламбдите да не работят когато са студени. А тази помпа за въздух какво представлява?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 11 Яну 2005, 15:45

помпата работи докато се постигне light-off на каталитика (2-3 минути след студен старт). след това се изключва.

калио, разбирам ти насоката... но никои не обогатява сместа ако има детонации. обогатяването се контролира предимно със трима а той се вляе от ламбда сондите и общи взето нищо друго. ако еку-то има нок сенсор и чуе детонации (много преди ти и аз да ги чуеме) не се играе със горивото (аз поне не съм видял така да отреагира някое еку) а се връща аванса- и то се връща като за световно. и проблема е че веднаж като се върне, отнема 1-2 пълнения на резервоара за да го върне "напред".

а аз лично мисля че да се изключва нок сенсора е лоша, много лоша практика. няма смислено еку което да го елиминира, но всичките по-сериозни управления на двигатели го имат- прави си изводите... хората се борят за повече информация, не за по-малко. да изключиш нок сенсора на всекидневна кола под 5 литра е... занаятчииство във най-истинската му форма.

при състезателните коли може и да минеш без нок сенсор. всъщност можеш и да минеш и без ламбда сонда. по-малко информация там е приемливо решение защото цялата система е оразмерена перфектно и няма неизвестни. от там и перфектен тунинг е възможен защото всичко се знае а със колкото по-малко променливи се съобразяваш- толкова по-добър тунинг можеш да докараш. мисълта ми е че при една нормална експлоатация обаче, където се сипва различен бензин, колата е във различно състояние всеки път, кара се по различни пътища и се вози различен товар- това е неосъществим сценарии и най-малкото общо кратно е... много близо до фабричния тунинг.

относно италянските коли- всъщност понятието е по-широко. колкото по-всекидневен един автомобил е- толкова повече мегдан има за оптимизиране на еку-то. това е защото ако караш ферари (или ламбо или порше и тн.) се предполага че винаги ама винаги ще му сипваш какъвто бензин иска, няма да теглиш ремарке, няма да го товариш със картофи, ще ходи редовно на сервиз и тн.. демек се елиминират разните променливи които спъват оптимизацията. от там и да си чувал чип за тия коли? (със изкл. на турбинираните?). аз за чист чип които да слага коне- не съм чувал. чувал съм за чип+гърнета които дават 5 коня.. ма толкова. от друга страна ако имаш кашон- ако ми обещаеш че ще сипваш само 100 бензин от омв, ще е винаги във перфектно състояние, няма да го караш през лятото и няма да го товариш със повече от 2 човека- разбира се че ще ти направя чип дето ти качва 15 коня. ма.. ми разбираш идеята ;)

със 2 думи- чип тунинга е благодатен ако си във контролирана среда и можеш да оптимизираш (и дори при състезателните автомобили всеки тунинг е индивидуален защото две идентични коли няма). но във реалния свят- чип тунинга е зарчета.. фабричния тунинг е "4", ти може да фърлиш 5 или 6, ма два пъти по-вероятно е да фърлиш 4,3,2 или 1 8)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

answer!

Мнение от NESH » 11 Яну 2005, 19:17

От друга страна при промяна на определени компоненти по двигателя е нормално да се достигне до момента , където чипосването е неизбежно и според мен трябва да се прави след механични промени по газоразпределението , а не да е първо нещо което "пипаш" по колата си!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 12 Яну 2005, 0:29

kay написа:Въздушна помпа го осигурява кислорода, ламбда сондата само чете CO2 в изгорелите газове (и от там отношението въздух/бензин)...


Намерих за това, ти говориш за новите wide band кислородни сензори..? Те наистина са доста сложна работа... Пак ще се чете ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 12 Яну 2005, 0:30

Ще споделя малко от моя опит - от 3,5 години се занимавам само с чип тунинг. Над 250 автомобила сме направили с колегите и досега не е имало нито едно оплакване за повишен разход. Надявам се не звучи като реклама , но в най-негатовните отзиви са за същия разход след чипването. Теорията си е терия - практиката показва това...

От личен опит мога да кажа , че с мойето каране в града разликата в разхода е около половин литър надолу. Досега съм имал 6 лични автомобила и на всичките резултата е такъв . Това е!

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 10.09.2004
Местоположение: София

Мнение от ZergonY® » 16 Яну 2005, 3:55

Добре де, аз се бях навил да си слагам чип на моето БМВ което е 320д 136к.с. Но като гледам хилядите думи който се изписаха по темата почвам да се двоумя. Като гледам сте доста запознати кажете ми добре ли е да си сложа чип на моята кола? Не ме интерсува дали ще падне горивото защото и без това гори малко по ме притеснява живота на двигатела и повишаването на мощноста???!!!!! :help:

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook