Някви аномалии

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Някви аномалии

Мнение от KAMIKADZE » 28 Мар 2005, 21:06

Сеаа загледах се аз нещо тука -
Ден първи - горната графика - колата е с 40кг по тежка 95 октана бензин дава с по 1 сек по добро време на 3-та и 4-та предавка както се вижда , сместа е доста по бедна 12.9-13.3
Ден втори - долна графика - колата е по лека с 100 октана бензин , махнати мрежите на дебитомера , сместа от самосебе си падна на 12.4-12.8 но пък значително по бавна въпреки че даже смяната от 3-та на 4-та предавка е много по добра - пак времето е 2 сек по лошо ( по 1 сек на предавка)
:help:
П.С - упс сеа за загледах в датите - значи колата не е била по тежка - гумите ги смених после - значи първата графика е с по високи гуми 235/45зр17 но пък по леки , втората 275/35зр17 по ниски но по тежки както и да е би трябвало с по ниските гуми и по добрата смес колата да си направи 2-те предавки по бързо според мен или вече съвсем съм изперкал :mhihi:

Изображение
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 28 Мар 2005, 21:38

То и аз се обърках от това което съм написал :mhihi: така че значи :
колата върви по малко - долната графика - с по добра смес , по къси скорости (3-4км/ч) , по висок октан бензин , по добра смяна на скоростите но с 4см по ширки гуми , а би трябвало да върви по добре - защо става това ?
Другото ми беше - защо изведнъж колата от самосебе си почна да работи на доста по богата смес ...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Мар 2005, 22:47

ако съм те разбрал правилно (щото мноо объркано)...

със по-бедната смес върви по-добре просто защото правиш повече коне... то има причина защо всеки се лакоми да върви максимално беден- просто повече коне, но по-близо до ръба и ако нещо увехне по горивната система или качиш много температура стаат сакатлъци...

а си по-богат (и със по-малко коне) във втория случай защото като махнеш решетките на дебитомера има завихряния и мери повече дебит... нормално е и почват горивните маповете да ти се "slide"-ват към по-големите обеми и да налива повече гориво.

а може и да е от фазата на луната... :lol:

сега видях че тпс-а ти не е на 100 във първия случай- нали си на wot?... пипал ли си го на втория опит? нещо не е читаво там- провери го дали не мърда физически.

много неща си променил между първия и втория опит- така само ша са бъркаш... сменяй и мери едно по едно нещата кви разлики дават. така ще разбереш във твоя конкретен случай кво работи и кво не...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 6.02.2002
Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc

Мнение от LordDigital » 29 Мар 2005, 4:36

KAMIKADZE написа:То и аз се обърках от това което съм написал :mhihi: така че значи :
колата върви по малко - долната графика - с по добра смес , по къси скорости (3-4км/ч) , по висок октан бензин , по добра смяна на скоростите но с 4см по ширки гуми , а би трябвало да върви по добре - защо става това ?
Другото ми беше - защо изведнъж колата от самосебе си почна да работи на доста по богата смес ...


Колегата ALX правилно е казал (само не разбирам кви са тез завихряния от махането на една цедка?) - по-добрата смес не е по-богата ,а по-бедната (Leaner is Meaner!).

По-богатата обаче е по-Safe ,демек не рискуваш толкова много за мотора. 0свен горивната система и EGT ,специално за нашата родина важи простото правило ВОДА ВЪВ БЕНЗИНА. Васко от Ауди форума ми разправя ,че аз такъв бензин като на ОМВ 100 октана не съм помирисвал из наште села по масовите бениностации ,което е верно - но дори и 1000% внос от Астрия да го водят продаден ли е във България водица може да има. Сега са сещам един приятел дето бачка PR за ОМВ след след 7-8 наздравици взе да ми разправя как е праил Emergency PR във неколко случая от Парафинирана нафта до вода във Бензина...
Изображение

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 29 Мар 2005, 19:45

Сеа разликата в конете не е чак толкова голяма по надолу ще ви дам пример ... мисля че по късите предавки компенсират тази разлика и би трябвало да върви почти еднакво , за ТПС-а мисля че проблема е чисто електрически - имах проблем с масата и затова нямах сигнал за обороти - мисля че това е бил проблема и с ТПС-а че е нестабилен . Тва за мрежите - хмм не мисля че заради него ми се е обогатила сместа - даже очаквах да се обедни чесно казано .

Изображение
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 29 Мар 2005, 19:47

За луната - 3 дена е адско пълнолуние не моа да спя - или поне се оправдавам с това а цяла нощ бръмча на ум :help:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 29 Мар 2005, 21:09

мрежите като го махнеш почваш да мериш повече.. особено на бош дебитомерите. факт.

а за а/ф- всяка кола е различна. има такива дето като обеднееш малко и виждаш 5% коне отгоре.. и такива дето от 12:1 нагоре е все тая... затова ти казвам че всяка кола е индивидуална. барай нещата едно по едно и мери след всяко.. и ще разбереш кое работи и кое не във твоя случай...

а за луната... говори ми... :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 30 Мар 2005, 10:37

Според мен не е хубаво да се махат мрежите на дебитомера тъй като те изправят потока на въздуха който минава през него. Аз 2 път ги махах и мерих резултата с г-тека и 2-та пъти колата върви доста по зле с махнати мрежи. Доколкото четах самия дебитомер е калибриран за работа с мрежите и когато се махнат не отчита правилно.....

П.С. според мен по-добрата смес е тази с която колата върви повече и щом фабрично са я оставили на 12.9 - 13.1 значи така е най-добре....все пак в БМВ според мен са правили доста измервания и настройки за да я оставят така, пък и теоритично една кола прави най-голяма мощност в този диапазон на сместа (в предишната тема бях оставил линк който има доста информация по темата ) .

On a naturally aspirated engine, you'll make best / safe power between 12.8-13.2.
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 30 Мар 2005, 15:54

Joreto написа:...


:yes:

на повечето фабрични коли а/ф-а е консервативен просто защото от фабриката са дали малко "резерв" за лош бензин, прегряване и тн... от този резерв обикновено се възпозват разните "чипове", обедняват ти сместа, дигат ти 500-1000 оборота червената линия и готово- повече коне. ма не дай си боже да му сипеш някакъв по-лош бензин- и стаа като оръжейница през средновековието ;)

разбира се без мрежи дебитомера е със по-добър дебит, но показанията му трябва да се коригират за да може да се възползваш от подобрението...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 30 Мар 2005, 18:57

Е ко да я обедня така ли :mhihi: тя моята кола си е с чип иначе сместа е към 13.5-14:1 , ми може да направя една карта на по бедна смес ( в другия форум за М3 С14 има готени графики за от 2.3 по 350коня на вала - без дебитомер и гледам макс мощност на 13:1 ) и една карта за азот която ще е доста по богата :)
Този тип дебитомер е замерен на флоубенч и дава 45% по добър дебит без мрежи :shock:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook