Как се ползва нисък октан при голямо сгъстяване!?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Как се ползва нисък октан при голямо сгъстяване!?

Мнение от NESH » 24 Фев 2005, 22:31

Обръщам се към вещите в електрониката и чиптунинга с въпроса :Как при моторите при сгъстяване 11,5-12:1 ползват /по каталог/ 93-95 октана гориво? Това е при 95-2000 година мотори,а вече повечето ползват 98-100 октана , но ми е интересно как го постигат при това без да губят мощност?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 24 Фев 2005, 23:01

Без да съм вещ в каквото и да било - кой ти е казал,че бензинът с по-нисък октан ти дава по-малко мощност?Детонации да,но мощността не е по-малка,даже е повече.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Фев 2005, 23:15

хм.. по-високия октан ти позволява да имаш повече аванс на запалването което пък дава повече коне във високите.

като написах това - ти можеш да вървиш и със 83 бензин, но ще трябва да върнеш много аванса.. и ще загубиш коне ...

така че.. дефакто по-силния бензин дава повече коне...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

!

Мнение от NESH » 25 Фев 2005, 9:30

Ясно но щом ползват 95 октана при 12:1 сгъстяване и са върнали аванса как постигат 90% от сегашните мощности на моторите! А разхода им е същия , а и мощностите сега не се постигат само с електроника а и с механика ,така че доста магия са вкарали инженерите им!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 25 Фев 2005, 9:44

кои са тия сток мотори с такова сгъстяване 12 :shock: :confused: :roll:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: !

Мнение от TOM » 25 Фев 2005, 20:00

NESH написа:Ясно но щом ползват 95 октана при 12:1 сгъстяване и са върнали аванса как постигат 90% от сегашните мощности на моторите! А разхода им е същия , а и мощностите сега не се постигат само с електроника а и с механика ,така че доста магия са вкарали инженерите им!

Еее, дай примери за коли с 12:1 и 95 бензин. Аз мисля че няма :idea:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 25 Фев 2005, 21:02

Там е работата че при чиптунинга не се бута само "аванса" :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

опс!

Мнение от NESH » 25 Фев 2005, 21:03

Мотори = мотоциклети, ама ми звучи малко тъпо! :mhihi:

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 25 Фев 2005, 21:07

Technische Daten V8-Motor M60
.
.
.
Kompressionsdruck . . . M60B40 - 12-14:1 . . .

Ето ти пример ;) Не казвам, че в книжката пише, че трябва да върви с 95, ама някой питаше, та затва... ;) :D
П.П. Сори, пак не се зачетох... :uups: Не съм му гледал на мойто книжката, ама може и да пише, че с 95 може да върви... То през '94 имали ли са бензин 98? :mhihi:

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 25 Фев 2005, 21:18

Azrail написа:Technische Daten V8-Motor M60
.
.
.
Kompressionsdruck . . . M60B40 - 12-14:1 . . .

Ето ти пример ;) Не казвам, че в книжката пише, че трябва да върви с 95, ама някой питаше, та затва... ;) :D
П.П. Сори, пак не се зачетох... :uups: Не съм му гледал на мойто книжката, ама може и да пише, че с 95 може да върви... То през '94 имали ли са бензин 98? :mhihi:

Еее, отде тая степен бре :D то може и нафта да му се налива :mhihi: . Това трябва да му е компресията. М60 4.0 и 4.4 ги дават със степен 10:1 и харчат 95 :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 25 Фев 2005, 21:22

Абе тези данни от сигурен сайт ги взех, ама знае ли се, не се ли знае... :D Е някой с книжка за Е34 да каже...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 25 Фев 2005, 22:03

alx написа:хм.. по-високия октан ти позволява да имаш повече аванс на запалването което пък дава повече коне във високите.

като написах това - ти можеш да вървиш и със 83 бензин, но ще трябва да върнеш много аванса.. и ще загубиш коне ...

така че.. дефакто по-силния бензин дава повече коне...

Ама аз нищо не съм казал за аванс. :lol: Естествено че с по-високооктановия бензин ще се получат като резултат повече коне заради аванса,но доколкото знам той не е по-калориен.С по-нискооктанов бензин (например 95),колата според мен ще даде по-малък харч,отколкото със 100 октана.Ако не се появяват детонации не е необходимо да връщаш аванса,нали така.Предполагам,че производителите правят разни шашми,за да го постигнат.Друг е въпросът,че нискооктановия безнин дава повече детонации и в резултат пада мощността.Ако няма големи детонации може да няма много спадане на мощността,според мен.И от гледна точка на икономиката-икономична да се разрешава и каране с по-нисък октан. :mhihi: Например според повечето ми приятели Лукойлски бензин 99 е много по-добър от 100 на ОМВ-то............ :lol: ма аз кво съм взел на теб да споря,все едно че не ти са ясни тея работи.Една малка дискусия,малко да си поразмърдаме сивичкото. :lol:
М/у другото съвсем наскоро обсъждахме темата покрай тунингите и аз оттам......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 26.05.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от jorko » 26 Фев 2005, 3:33

Azrail написа:Technische Daten V8-Motor M60
.
.
.
Kompressionsdruck . . . M60B40 - 12-14:1 . . .

Ето ти пример ;) Не казвам, че в книжката пише, че трябва да върви с 95, ама някой питаше, та затва... ;) :D
П.П. Сори, пак не се зачетох... :uups: Не съм му гледал на мойто книжката, ама може и да пише, че с 95 може да върви... То през '94 имали ли са бензин 98? :mhihi:

тая степен ( ако е степен ) защо е с различна стойност ? на различните цилиндри ли , как ? :roll:
Изображение Изображение
Tsunami 300+ Drag Team
Tsunami 75+ Drag Team

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook