Изспускателни колектори

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 8.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325xi

Изспускателни колектори

Мнение от Venci_ii » 01 Фев 2005, 23:32

Здравейте
от извстно време имам проблем с изспускателните колектори (скъсана е заварката към фланеца и трещи здраво)
Колата ми е с двигател 184S1 и в момента колекторите са едни закръглени от всеки цилиндър излиза тръба която прави полукръг след което се съединявата два по два (сори за обяснението) но на всякъде където търся има само обикновенни колектори
Каква е разликата м/у моите и обикновенни колектори и ако сложа обикновенни сте се промени ли работата на двидателя

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Фев 2005, 0:11

формата на колекторите определя отчасти кривите на въртящия момент и конете... така че да- други колектори ще накарат двигателя да го "чувстваш" по-различно...

ако паснат де...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: Изспускателни колектори

Мнение от ludiagsm » 02 Фев 2005, 13:57

Venci_ii написа:Здравейте
от извстно време имам проблем с изспускателните колектори (скъсана е заварката към фланеца и трещи здраво)
Колата ми е с двигател 184S1 и в момента колекторите са едни закръглени от всеки цилиндър излиза тръба която прави полукръг след което се съединявата два по два (сори за обяснението) но на всякъде където търся има само обикновенни колектори
Каква е разликата м/у моите и обикновенни колектори и ако сложа обикновенни сте се промени ли работата на двидателя



като гледам на снимката твойто бмв е 518ис тоест двигателя ти е 1,8 16 клапана от тук следва че входа и изхода на главата откъм клапаните не е кръг а е елипса от там и фланеца на изпускателната генерация също има четири елипсовидни отвора в които са вкарани и заварени тръбите на генерацията.


ако някой ти е казвал 4е от обикновенна 518-ка или 318-ка ще пасне , не няма как да стане първо 4е генерацията е чугунена и второ отворите на фланеца са кръгли а не елипсовидни ,отделно че може и да не паснат щпилките


Имаш две възможности , да купиш втора ръка цяла генерация (аз имам такава 150лв струва ) другата е твойта да се свали от мотора и да се качи на някоя свалена глава и така в натегнато състояние се заваряват :idea: Ако се заварят в ненатегнато състояние после при монтажа или след това рискуваш пак да се скъса около заварките

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 02 Фев 2005, 20:43

И дори когато колекторите са затегнати към главата пак се изкривяват при заваряне 8)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 02 Фев 2005, 22:25

TOM написа:И дори когато колекторите са затегнати към главата пак се изкривяват при заваряне 8)

или ако са криви се изправят :idea: :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 02 Фев 2005, 23:52

TOM написа:И дори когато колекторите са затегнати към главата пак се изкривяват при заваряне 8)



е така де ама после като изчакаш да изстинат и ги свалиш от едната глава и ги сложиш на другата няма проблем

така направихме на мойте колектори с бате ти Киро-Bavareca

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 02 Фев 2005, 23:59

ludiagsm написа:
TOM написа:И дори когато колекторите са затегнати към главата пак се изкривяват при заваряне 8)



е така де ама после като изчакаш да изстинат и ги свалиш от едната глава и ги сложиш на другата няма проблем

така направихме на мойте колектори с бате ти Киро-Bavareca

... абе те стават , верно ама вземи и ги погледни по-хубаво или ги занеси на плосък шлайф и ще разбереш. Аз ги правя по по-сложния ;) начин защото винаги има усукване. И защото не ми се разглобява повторно :idea: ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 03 Фев 2005, 7:10

TOM написа:

... абе те стават , верно ама вземи и ги погледни по-хубаво или ги занеси на плосък шлайф и ще разбереш. Аз ги правя по по-сложния ;) начин защото винаги има усукване. И защото не ми се разглобява повторно :idea: ;)


ок кажи тогава как точно ги правиш

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 03 Фев 2005, 8:45

Както казваш, по същия начин. Само че СЛЕД заварките е задължително да се шлайфа прилепящата повърхност на фланците. Така колектора прилепя добре към гарнитурите и главата без да се създава излишно напрежение.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 8.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325xi

Мнение от Venci_ii » 03 Фев 2005, 19:24

Днес ми завариха колекторите ама колко време ще изкара никои не знае. Предлагат ми да ми направят по моят нов ама дали ще стане добре? На някой правили ли са му изспускателни колектори ? Да не шуми след това?


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 04 Фев 2005, 10:36

почнат ли да се цепят - спасението е :arrow: НОВИ

ако не ми вярваш сега - ще се убедиш по-късно.....
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 04 Фев 2005, 10:38

TOM написа:Както казваш, по същия начин. Само че СЛЕД заварките е задължително да се шлайфа прилепящата повърхност на фланците. Така колектора прилепя добре към гарнитурите и главата без да се създава излишно напрежение.


и моите беха на плоския шлаиф ;) ;)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Фев 2005, 11:04

DA WOLF написа:
TOM написа:Както казваш, по същия начин. Само че СЛЕД заварките е задължително да се шлайфа прилепящата повърхност на фланците. Така колектора прилепя добре към гарнитурите и главата без да се създава излишно напрежение.


и моите беха на плоския шлаиф ;) ;)

Ама според снимките които беше пуснал, плоския шлайф нещо беше подранил :mhihi: :D
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 05 Фев 2005, 15:20

да правилно!, бяха ДВА пъти на плоския шлайф(почти забравих) :mhihi: :mhihi:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 05 Фев 2005, 20:05

искам и мойте

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook