Бавен диференциал = по-ниски гуми?
Модератор: bum_bum
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Бавен диференциал = по-ниски гуми?
Миналата седмица във Варна, изпробвах "увеселителните възможности" на колата (в подписа съм се похвалил). Обаче много кофти се контролираше газта, щото колата искаше почти цялата
- да си призная слабичка идва и се опитва да зацепи. И тва е със зимни гуми на мокро
. Мислил съм да сложа по-бавен диф, ама може да ми се изгуби кефа от 140 на 3000 оборота пък и докато не пробвам няма да разбера дали ми харесва. Понеже ми се намират 1-2 чифта стари 195/55 отредени за триене, реших да сметна дали с тях мога да симулирам смяна на диференциал, че да видя дали би ми харесало.
Ето сметката:
на гума 205/65 15 - диаметъра и е 64,75см -Тва са ми зимните= летните 225/60
на гума 195/55 15 - 59,55см
диференциала ми е 3,64
X=3,96 -диференциала, който симулирам
Колеги, изпускам ли нещо, вярна ли ми е сметката (начина) и ще мога ли (значително) по-лесно да се веселя


Ето сметката:
на гума 205/65 15 - диаметъра и е 64,75см -Тва са ми зимните= летните 225/60
на гума 195/55 15 - 59,55см
диференциала ми е 3,64
X=3,96 -диференциала, който симулирам
Колеги, изпускам ли нещо, вярна ли ми е сметката (начина) и ще мога ли (значително) по-лесно да се веселя

Последна промяна Djelebov на 25 Яну 2009, 16:34, променена общо 2 пъти

- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
На теория са правилни сметките, но на практика гумите почти винаги са различен диаметър от този който излиза по сметките (разбира се не е огромна разликата)
Тъ в общи линии с тези гуми ще си като с диф 3,91 (понеже мисля това е най-близкия диф до 3,94 който го има при бмв)
Другото е че като лашкаш колата може да ти се стори малко по стабилна, защото гумите са по ниски и деформацията им ще е по малка !
Тъ в общи линии с тези гуми ще си като с диф 3,91 (понеже мисля това е най-близкия диф до 3,94 който го има при бмв)
Другото е че като лашкаш колата може да ти се стори малко по стабилна, защото гумите са по ниски и деформацията им ще е по малка !

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
tZv3t0zAr написа:Другото е че като лашкаш колата може да ти се стори малко по стабилна, защото гумите са по ниски и деформацията им ще е по малка !
Чак толкова не ме притеснява стабилността с високите. Все още нямам финансовата възможност да си отредя такава кола само за подобни неща, колкото и да искам, и за това нямам големи претенции откъм стабилност. За мен важното е колата да може да се върти не само около собствената си ос, ами поне на кръгово движение да я държа под ъгъл без да ми сваля оборотите. Мерси за отговора


- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
първо не се казва бавен и бърз диференцял, а къс и дълъг в случая ти си със дълъг и ти трябва къс ще ти върши работа всичко с предавателно число над 4...
ще усокоряваш по бързо но за сметка на това ще си смалиш максималната скорост на която и да е скорост .. за пример сега дигаш някъде около 100 на втора предавка и ти удря прекъсвач а тогава ще го удря на 80 или някъде там... колата ти по лесно ще върти гуми и ще откликва малко по бързо на натиснат до доло педал на газта...
пр5осто трябва да избереш кое на теб ти е приоритет...
ако караш често извънградско ти трябва дълъг какъвто си имаш в момента ... ако караш повече градско тогава късия е твоя диференцял...
между другото ще ти падне и градския разход малко като сложиш по къс диф защото на мотора ще му е по лесно постоянно да привежда в движение нелекото ти купе... и няма да се тормози толкова
аз в момента съм съ същия диференцял като твоя на е30 и е супер гадно
щото карам само градско и трета рядко ми се налага да я включвам а пък петата вобще съм забрайл къде се намира добре че е начертано на лоста
да оставим на страна и факта че вие като вълк единак изпаднал в силна депресия
скоро ще го сменям и ще сложа поне 4.10 ако не мога да наемря по къс 
ще усокоряваш по бързо но за сметка на това ще си смалиш максималната скорост на която и да е скорост .. за пример сега дигаш някъде около 100 на втора предавка и ти удря прекъсвач а тогава ще го удря на 80 или някъде там... колата ти по лесно ще върти гуми и ще откликва малко по бързо на натиснат до доло педал на газта...

ако караш често извънградско ти трябва дълъг какъвто си имаш в момента ... ако караш повече градско тогава късия е твоя диференцял...
между другото ще ти падне и градския разход малко като сложиш по къс диф защото на мотора ще му е по лесно постоянно да привежда в движение нелекото ти купе... и няма да се тормози толкова
аз в момента съм съ същия диференцял като твоя на е30 и е супер гадно




Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
E30_M_Tech_ll написа:първо не се казва бавен и бърз диференцял, а къс и дълъг в случая ти си със дълъг и ти трябва къс ще ти върши работа всичко с предавателно число над 4...
ще усокоряваш по бързо но за сметка на това ще си смалиш максималната скорост на която и да е скорост .. за пример сега дигаш някъде около 100 на втора предавка и ти удря прекъсвач а тогава ще го удря на 80 или някъде там... колата ти по лесно ще върти гуми и ще откликва малко по бързо на натиснат до доло педал на газта...пр5осто трябва да избереш кое на теб ти е приоритет...
ако караш често извънградско ти трябва дълъг какъвто си имаш в момента ... ако караш повече градско тогава късия е твоя диференцял...
между другото ще ти падне и градския разход малко като сложиш по къс диф защото на мотора ще му е по лесно постоянно да привежда в движение нелекото ти купе... и няма да се тормози толкова
аз в момента съм съ същия диференцял като твоя на е30 и е супер гаднощото карам само градско и трета рядко ми се налага да я включвам а пък петата вобще съм забрайл къде се намира добре че е начертано на лоста
да оставим на страна и факта че вие като вълк единак изпаднал в силна депресия
скоро ще го сменям и ще сложа поне 4.10 ако не мога да наемря по къс
Аз карам автоматик и честно казано приятно ми е да имам дълги скорости, за сега проблема е липсата на мощност, когато искам да си подрифтя. За това първо искам да пробвам и да реша, дали си струва. Знам че с 4,10 предавателните ми числа ще се доближат до ръчката, но обичам да си карам колата бързо и ми харесва, че на 200 е под 4500. Пуснах темата щото просто искам да пробвам и след това да се двуумя дали да търся диф и се чудих дали пробата ще стане с гумите. Ако имах познат с кола като моята, но с 4,10, нямаше да пускам тема ама 520 автомат с подобен диф е някакъв урудлив компромис м/у кола за дрифт и лимозина, който може би само мен би ме вълнувал
Мерси за уточнението бърз-бавен, къс-дълъг, щото честно казано числата повече ги разбирам от тия думи


- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
по-хубаво от ниската гума няма
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика
просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...
П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя
ако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса 

и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика

просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...
П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променя


- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма![]()
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика![]()
просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...
П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променяако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса
Не те разбрах
Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.
Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.
Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно


- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
Djelebov написа:Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма![]()
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика![]()
просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...
П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променяако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса
Не те разбрах
Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.
Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.
Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно
не съм добър в математиката но знам че със смяна на гумите неможеш да промениш предавателното число... единственото което ще направиш е да намалиш съпротивлението на гумите и на колата да и стане много по лесно да се пързаля...
исках да ти обесня че при минаване към по-къс диф. се променят предавателните числа...
примерно прекъсвачите на дадените скорости...
преди:
1-ва - 50
2-ра - 90
3-та - 140
а при минаване към по-къс диф. ще стане...
1-ва - 40
2-ра - 80
3-та - 130
тва са примерни числа...
П.С. иначе разлика от 195/65 и 195/50 е огромна...
няма нищо общо нито като ускорение нито като сила


- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
Ogi написа:Djelebov написа:Ogi написа:по-хубаво от ниската гума няма![]()
и аз попринцип карам със 195/65 и като слезнах на 195/50 неможах да повярвам че има толкова голяма разлика![]()
просто на колата и е в пъти по лесно да завърта гумите следвоателно и силата и е в повече...
П.С. само да ти кажа че с размера на гумите неможеш да симулираш друго число на дифа... най малкото защото оборотите при дадена скорост си остават едни и същи каквато и гума да сложиш докъто с диферинцяла всичко се променяако си свикнал даден завой да го взимаш на 2-ра скорост след като минеш на по къс диф. на същия завой може да ти се налага да го взимаш на 3-та понеже 2-ра ти е къса
Не те разбрах
Ако кардана се върти с 3000 об в минута и обиколката на гумата ти е 2метра примерно, а дифа е с число 4,00 ти се движиш със скорост (3000/4).2 [m/min] нали.
Ако кардана ти се върти с пак с 3000 об в минута и обиколката на гумата е 1 метър а дифа е 2,00 ти се движиш с (3000/2).1 [m/min], което е същото.
Не е ли така? За това пуснах темата, кажете ми дали смятам грешно
не съм добър в математиката но знам че със смяна на гумите неможеш да промениш предавателното число... единственото което ще направиш е да намалиш съпротивлението на гумите и на колата да и стане много по лесно да се пързаля...
исках да ти обесня че при минаване към по-къс диф. се променят предавателните числа...
примерно прекъсвачите на дадените скорости...
преди:
1-ва - 50
2-ра - 90
3-та - 140
а при минаване към по-къс диф. ще стане...
1-ва - 40
2-ра - 80
3-та - 130
тва са примерни числа...
П.С. иначе разлика от 195/65 и 195/50 е огромна...
няма нищо общо нито като ускорение нито като силапробвай няма да се разочароваш... само имай в предвид че с гуми на 50 високи колата изглежда ужасно
To в действително ще ти показва че се движиш със същата скорост, понеже лъжеш датчика за скоростта (перката в дифа).
Защото перката и датчика са предвидени за определени гуми !
Дефакто ще ти показва че караш със 100 е действителната скорост ще е по малка !
При колегата, пуснал темата ще е около 91км !
Тоест като сложиш малки гуми по километраш и оборотомер няма никаква промяна в колата ! Обаче действотелно скоростта е по малка при същите обороти !

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
tZv3t0zAr написа:
To в действително ще ти показва че се движиш със същата скорост, понеже лъжеш датчика за скоростта (перката в дифа).
Защото перката и датчика са предвидени за определени гуми !
Дефакто ще ти показва че караш със 100 е действителната скорост ще е по малка !
При колегата, пуснал темата ще е около 91км !
Тоест като сложиш малки гуми по километраш и оборотомер няма никаква промяна в колата ! Обаче действотелно скоростта е по малка при същите обороти !
И аз мисля така: с по-къс диф се променят прекъсвачите на дадена скорост. А ако сложа по-ниски гуми и имам GPS вместо вече грешния километраж, трябва стане същото.
Да напомня че става дума за проба и нямам намерение да си карам колата само на "дълги"

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани