Колектор?
Модератор: bum_bum
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- drft
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 7.05.2008
- Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
- Мечтае да кара: Supra
Oyama написа:nikoror написа:Много е просто ръбовете и неравностите по колектора спират (намаляват скоростта с която се движи) горивната смес,а когато е гладък и лъскав пътя надолу към "ада" е безпрепядствен или поне става по бързо и по добре!remaka написа:
колега, каква "смес" минава през смукателния колектор? защо ще се движи по-бързо когато стените на колектора са полирани? и като се движи по-бързо какво от това? и какво е газоразрежданене се опитвам да се заяждам, но смятам, че е полезно за всички колеги да имат теоритичната база каква е ползата от дейността
при инжекционните коли има само въздух в колектора. целта е да се вкара максимално колиесто въздух, което означава да се намали пада на налягане по пътя му. наистина чрез премахване на неравнини и ръбове се намалява съпротивлението в тръбите. но идеално гладките стени не са най-добрия вариант. туй като в допир до стените скоростта на потока е нула след което следва "граничен режим" при който в зависимост от скоростта и вискозитета въздуха стига скоростта на централния поток. при турболентен поток този слой е по-тесен и се получава по-голямо сечение с по-висока средна скорост през която минава въздух, т.е. повече количество въздух, т.е. по-добър вариант е турболентен поток от колкото идеално ламинарен поток, т.е. по-добре е да се остави някаква грапавост по стените, а не идеално гладко. примерно 80шкурка е разумно
Правилно, освен това при портването на главата (където вече имаме и бензин в въздушния поток) също не е хубаво да имаме идеално гладки стени , защото тогава разпрашените капчици горивна смес от инжекторите полепват и стават на голями капки (като капки вода върху пастирана боя) и се стичат на струя към цилиндъра което елиминара ползите от инжекционната система. Но и тва не е сто процента така защото зависи от 2493453 фактора - като наклон и позиция на дюзата, дизайн на портовете в главата , ъгъл на клапаните и други...
Колеги нищо лично, обаче, ако имате възможност доближете си ръцете до една дроселова клапа докато мотора работи на бавни обороти вижте кво се усеща там и пак си помислете за какви капчици ш"са стичат и каква нулева скорост има по идеално гладките стени на портовете.....
Помислете си какво се случва там където Ви е ръката не на 800, ами 3 или пък на 6 000 оборота с нулевата скорост и с капчиците

Личното ми мнение е, че идеята на портването е да се увеличи диаметъра на порта, от където ще се увеличи и дебита му /ще може да мине повече въздух през по широката дупка


Сега ако някой от вас някога се е опитвал да бръкне с нещо в някой порт на някоя глава ще му е ясно как се постигат идеално гладки стени на портовете

И аз горещо препоръчвам на всички Ви - колкото по - гладко успеете да си шлайфате всмукателните колектори и портовете на главите - толкова по - добре

БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Да не говорим, че пластасовите колектори на М50 примерно са отвътре като огледало почти... защо ли?
Иначе спорът може да си продължи до безкрай де...

Иначе спорът може да си продължи до безкрай де...

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
колега, това са закони на физиката и е доста основна механика на флуидите. да, скоростта на потока в допир със стените е нула, но това е в много тесен регион до стените.
това, че ефект от намаляването на съпротивлението има е така, но няма смисъл да се прекалява с "огледални" повърхности. както и на м50 не е огледален колектора.
а за диаметъра: дебита е скорост*напречно сечение, т.е. при по-голямо напречно сечение скоростта пада, а дебита си остава същия. това е в идеална ситуация. реално, при по-малко сечение има по-голям пад в налягането и скоростта не е пропорционално по-бърза, но този ефект при правилно подбрани тръби е доста малък. но например на м3уса дроселовата клапа е "тясна" и при смяна с по-голяма се качва дебита (а не само да се намали скоростта). но това се прави с мерене, а не на "усет", т.е. мериш пада през дроселовата клапа, уголемяваш, мериш пак и тогава си правиш изводите.
това, че ефект от намаляването на съпротивлението има е така, но няма смисъл да се прекалява с "огледални" повърхности. както и на м50 не е огледален колектора.
а за диаметъра: дебита е скорост*напречно сечение, т.е. при по-голямо напречно сечение скоростта пада, а дебита си остава същия. това е в идеална ситуация. реално, при по-малко сечение има по-голям пад в налягането и скоростта не е пропорционално по-бърза, но този ефект при правилно подбрани тръби е доста малък. но например на м3уса дроселовата клапа е "тясна" и при смяна с по-голяма се качва дебита (а не само да се намали скоростта). но това се прави с мерене, а не на "усет", т.е. мериш пада през дроселовата клапа, уголемяваш, мериш пак и тогава си правиш изводите.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
nikoror написа: ...... както и на м50 не е огледален колектора......
Е щом казваш...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Това което казва nikokor е правилно и точно така пише по дебелите
книги.Но всичко е споредзависи,различните тунери подхождат различно.Някой портват и полирват смукателите и смукателните портове други ги оставят леко грапави или минати с т.н. extrude honing.
Едва ли e толкова трагично значимо по кой от двата начина е направена една глава.
Има много по важни неща като
30гр. фрезовани клапани
,,unshourd,, около клапаните в цилиндровата глава.
и още много други.
книги.Но всичко е споредзависи,различните тунери подхождат различно.Някой портват и полирват смукателите и смукателните портове други ги оставят леко грапави или минати с т.н. extrude honing.
Едва ли e толкова трагично значимо по кой от двата начина е направена една глава.
Има много по важни неща като
30гр. фрезовани клапани

,,unshourd,, около клапаните в цилиндровата глава.


и още много други.
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Младежи много се изместихме от темата аз питах къде полират колектори не как действа и така нататък нямам против и темата да се развие по сегашния начин само модераторите да не я заключат!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
38 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани