опишете ми ефекта на Вентури?
Модератор: bum_bum
7 мнения
• Страница 1 от 1
много е прост, но също така много ефективен и се прилага на много места в инженерната практика, състои се в следното:
представи си един флуид (да речем морето), който при някакво налягане се движи праволинейно (да речем прилива), при срещата му със друг съд с по-малко сечение (да речем канал прокопан през плажа) скороста на флуида се увеличава многократно при същото налягане, това се нарича Ефект на Вентури.
представи си един флуид (да речем морето), който при някакво налягане се движи праволинейно (да речем прилива), при срещата му със друг съд с по-малко сечение (да речем канал прокопан през плажа) скороста на флуида се увеличава многократно при същото налягане, това се нарича Ефект на Вентури.
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

?
И това след стеснението (канала ускорения въздух при разширението си подбутва стените на разширението и ускорява още малко колата
хитро а?

определено ДА, но по-скоро я лепи долу за земята -
колкото по малък е просвета под колата - толкова по-бързо се движи въздуха там
м/у пътя и "корема" на колата се създава противоналягане (вакуум), и тя седи по-здраво на пътя....ако пък е и гладка отдолу колата тогава ефекта се засилва още повече
неслучайно този просвет (клиренс) при F1 е стриктно указан колко минимум може да бъде!




неслучайно този просвет (клиренс) при F1 е стриктно указан колко минимум може да бъде!
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
4акаите малко не така бър3о
е кво и3ли3а , 4е на карбуратора няма да поте4е бен3ин пре3 дифу3ора 6тото налягането си остава същото
3на4и ако трябва накратко да го кажем скоростта и налягането на флуида при постоянен дебит и промяна на проходното се4ение са в обратна 3ависимост или по то4но>
- стеснява6то се се4ение
увели4ава се скоростта и пада налягането (карбуратор)
- ра36ирява6то се се4ение
намалява се скоростта и се ка4ва налягането
Аиде сега даваите 3а Формула 1 ...

представи си един флуид (да речем морето), който при някакво налягане се движи праволинейно (да речем прилива), при срещата му със друг съд с по-малко сечение (да речем канал прокопан през плажа) скороста на флуида се увеличава многократно при същото налягане
е кво и3ли3а , 4е на карбуратора няма да поте4е бен3ин пре3 дифу3ора 6тото налягането си остава същото


3на4и ако трябва накратко да го кажем скоростта и налягането на флуида при постоянен дебит и промяна на проходното се4ение са в обратна 3ависимост или по то4но>
- стеснява6то се се4ение

- ра36ирява6то се се4ение

Аиде сега даваите 3а Формула 1 ...
единственото казано до тук за F1 е че клиренса е стриктно зададен, и твърдо стоя зад това становище
(Пилето още докато беше в Бенетон шмекеруваше като слагаше една дъска под болида, по-дебела от номинала но го хванаха и го лишиха от точки за двете състезания дето кара с нея...)

(Пилето още докато беше в Бенетон шмекеруваше като слагаше една дъска под болида, по-дебела от номинала но го хванаха и го лишиха от точки за двете състезания дето кара с нея...)
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани