Ксеноновите фарове
Модератор: Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Ксеноновите фарове
Терминът “КСЕНОН” служи за обозначение на автомобилните, газоразрядни лампи. Познати още с абревиатурата HID-Lamp/лампа за разряд с висока интензивност/, те често са обект на спекулации от фирми, приписващи на най-обикновените халогени, подобни качества. Източникът на светлина в ксеноновите лампи, не е нагряваща се жичка, а електрическа дъга в среда от инертни газове. За да сработи тази дъга е нужен електрически разряд,между електродите на лампата. Той се обезпечава от пусково устройство,във вид на отделен електрически блок.
Ксеноновите фарове имат редица предимства:- осветеност в луксове,до 4 пъти по-висока от тази на халогенните.
- ниска консумация-35 вата на крушка.
- по-дълъг живот/3000-4000 часа/,заради устойчивоста им на вибрации.
- повишена яркост на светлината,заради близоста и по цветна температура до слънчевата./4000-6000 Келвина/
- много добра видимост при управление по мокри и заледени настилки.
Недостатъци:
- ако фаровете на са регулирани правилно,при шофиране в мъгла,”стената” от светлина пред вас е доста по-ярка.
- с течение на времето,стъкленият балон се замърсява и се засилва синият нюанс.
- не е за пропускане и все още доста високата им цена.
Би Ксенон
Тъй като обикновеният ксенон се ползува само за къси светлини, при повечето автомобили в режим “дълги”, се включват допълнителен чифт халогенни фарове.Целта на Би ксеновите крушки е да се ползуват преимуществата на HID лампата и при дългите светлини. Би ксенон означава, че светлината на “къси” и “дълги” се създава от една лампа, която променя фокусното си разстояние в рефлектора, посредством електромагнит или електромотор.Последните и доста скъпи вариации, са на фирмата Hella:
- VARIO Xenon позволява да се регулира снопът лъчи, които осветяват пътя, в зависимост от положението на автомобила и външната осветеност.
- AFL /Adaptive Forward Lighting/ позволява адаптиране на фара в зависимост от завиването на автомобила.Той завърта снопът лъчи по посоката на движение, а в рефлектора има втора лампа,която осветява напречно пътя, при остри завои.
Ксенонат при моторите
До момента ксенони се монтират серийно само в автомобили. Мотоциклетите са все още в графа чакащи. Освен това… Мотоциклетът е най-опасното превозно средство. В застрахователните компании на Запад е признат за 100 процента смъртоносен.
Един доста неприятен факт…
Нощните пътувания с двуколесно изискват ярко осветление. Печална истина е, че мотоциклетите се движат винаги с по-висока скорост, а липсата на два фара при голямата част от тях, води до по-лоша видимост, особено в сумрак.Малките възможности на мотоциклета, в аспект енерго-мощнност, дават като резултат, слабо светещи и жълтеещи светлини, особено при моделите с два кръгли фара и крушки с цокъл “BOSH”-35/35W. Съвременните машини, снабдени с халогенни фарове имат по-натоварени генератори. Високата консумация на халогенните лампи изисква сериозен запас от електрическа мощност. Решение на проблема с осветлението и намаляване на енергопотреблението е ксеноновата лампа. Вече има производство на такива, с цокли приспособими за обикновените халогенни рефлектори. Възможностите на ксеноновият фар надминават в пъти тези на халогена. Осветеноста е достатъчна, а яркоста на светлината позволява видимост над 150 метра. На нашият пазар в момента се предлагат тайвански, китайски и корейски крушки, чието качество и дълговечност са под въпрос. Животът на една такава крушка варира между 600 и 1000 часа. За сведение: Животът на най - качествените халогенни лампи е 400 часа. Освен това яркостта на подобни ксенони е два пъти по - ниска от тази на европейските такива, а синият им цвят се постига посредством използване на цветни филтри (които уморяват очите) или чрез повишаване на цветната температура, което води до срив в яркостта на светлината.Затова,нашата фирма монтира най-реномираните: PHILIPS,OSRAM и HELLA. Повишаващите устройства на HELLA са най-качествените за момента и с тях са оборудвани автомобилите на BMW,MERCEDES,VOLVO и AUDI.На снимките може да видите разликата между халогенен и ксенонов фар,поставени на личният ми мотоциклет,а също и мотоциклетите на наши клиенти.
Ксеноновите фарове имат редица предимства:- осветеност в луксове,до 4 пъти по-висока от тази на халогенните.
- ниска консумация-35 вата на крушка.
- по-дълъг живот/3000-4000 часа/,заради устойчивоста им на вибрации.
- повишена яркост на светлината,заради близоста и по цветна температура до слънчевата./4000-6000 Келвина/
- много добра видимост при управление по мокри и заледени настилки.
Недостатъци:
- ако фаровете на са регулирани правилно,при шофиране в мъгла,”стената” от светлина пред вас е доста по-ярка.
- с течение на времето,стъкленият балон се замърсява и се засилва синият нюанс.
- не е за пропускане и все още доста високата им цена.
Би Ксенон
Тъй като обикновеният ксенон се ползува само за къси светлини, при повечето автомобили в режим “дълги”, се включват допълнителен чифт халогенни фарове.Целта на Би ксеновите крушки е да се ползуват преимуществата на HID лампата и при дългите светлини. Би ксенон означава, че светлината на “къси” и “дълги” се създава от една лампа, която променя фокусното си разстояние в рефлектора, посредством електромагнит или електромотор.Последните и доста скъпи вариации, са на фирмата Hella:
- VARIO Xenon позволява да се регулира снопът лъчи, които осветяват пътя, в зависимост от положението на автомобила и външната осветеност.
- AFL /Adaptive Forward Lighting/ позволява адаптиране на фара в зависимост от завиването на автомобила.Той завърта снопът лъчи по посоката на движение, а в рефлектора има втора лампа,която осветява напречно пътя, при остри завои.
Ксенонат при моторите
До момента ксенони се монтират серийно само в автомобили. Мотоциклетите са все още в графа чакащи. Освен това… Мотоциклетът е най-опасното превозно средство. В застрахователните компании на Запад е признат за 100 процента смъртоносен.
Един доста неприятен факт…
Нощните пътувания с двуколесно изискват ярко осветление. Печална истина е, че мотоциклетите се движат винаги с по-висока скорост, а липсата на два фара при голямата част от тях, води до по-лоша видимост, особено в сумрак.Малките възможности на мотоциклета, в аспект енерго-мощнност, дават като резултат, слабо светещи и жълтеещи светлини, особено при моделите с два кръгли фара и крушки с цокъл “BOSH”-35/35W. Съвременните машини, снабдени с халогенни фарове имат по-натоварени генератори. Високата консумация на халогенните лампи изисква сериозен запас от електрическа мощност. Решение на проблема с осветлението и намаляване на енергопотреблението е ксеноновата лампа. Вече има производство на такива, с цокли приспособими за обикновените халогенни рефлектори. Възможностите на ксеноновият фар надминават в пъти тези на халогена. Осветеноста е достатъчна, а яркоста на светлината позволява видимост над 150 метра. На нашият пазар в момента се предлагат тайвански, китайски и корейски крушки, чието качество и дълговечност са под въпрос. Животът на една такава крушка варира между 600 и 1000 часа. За сведение: Животът на най - качествените халогенни лампи е 400 часа. Освен това яркостта на подобни ксенони е два пъти по - ниска от тази на европейските такива, а синият им цвят се постига посредством използване на цветни филтри (които уморяват очите) или чрез повишаване на цветната температура, което води до срив в яркостта на светлината.Затова,нашата фирма монтира най-реномираните: PHILIPS,OSRAM и HELLA. Повишаващите устройства на HELLA са най-качествените за момента и с тях са оборудвани автомобилите на BMW,MERCEDES,VOLVO и AUDI.На снимките може да видите разликата между халогенен и ксенонов фар,поставени на личният ми мотоциклет,а също и мотоциклетите на наши клиенти.

- ///Ivan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
2 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани