ГТП с ксенон
Модератор: Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
ГТП с ксенон
Не пускам тая тема да се жалвам, а с образователна цел. Реших веднъж да мина по каналния ред на ГТП, за да видя какво ще излезе реалното състояние на колата. Иначе знам, че винаги я поддържам в отлична кондиция и нямам притеснения да ме остави на пътя. Да, обаче ме върнаха. За допълнително монтиран ксенон. С лупа, без лупа, ако е монтиран допълнително, има разпоредба да не пускат колите. Светел в синьо (крушките ми са 4300к), а не бяло или жълто, както е по закон, но като питах с другата кола с оригиналния ксенон на колко свети, реакцията беше "не коментирай неща дето не разбираш". Че и лекция за принципа на работа на ксенона ми дръпна и как щял да ми подпали колата, щом баласта не е във фара, пък щом е китайски смъртта ми е гарантирана. Перфектни спирачки и всичко останало, за разликата в спирачното усилие на ръчната се съгласих, но за допълнителния ксенон не можах, заформи се дискусия на доста висок тон и сега имам 14 дни да се явя на поправителен
А на въпроса защо не е забранена продажбата, щом е забранена употребата, отговора беше типично по български "не ме интересува, подписал съм се"...
Имам начин да мина с ксенона, а и не ми пречи да го сваля колкото за прегледа, но явно и в това отношение от пълна свободия отидохме престараване. Пак типично по български.

Имам начин да мина с ксенона, а и не ми пречи да го сваля колкото за прегледа, но явно и в това отношение от пълна свободия отидохме престараване. Пак типично по български.
Never mistake motion for action...
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: ГТП с ксенон
Ти си ударил джакпота с тия... на доста много места изобщо няма и да им направи впечатление...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: ГТП с ксенон
Изненеада ме с тази тема. Явно хората, при които си минавал преглед са решили да се правят на велики. Няма документ, който да регламентира използването на ксенона в БГ. Лично съм проверявал и единственото нещо, което се изисква за фаровете е да светят в еднакъв цвят с "бяла" светлина или жълта. Сложих бяла в кавички, защото в закона не е дефинирано понятието бяла. Това е необходимо да се направи и най-лесно е да стане като се определи максималната топлинна температура на светлината. На практика човешкото око възприема светлината като цветоусещане, което е различно за различните индивиди. Така едни хора възприемат светлина с температура 4300К като синкава, а други като бяла. Аз например съм с ксенон 6000К на късите и възприемам светлината като бяло-жълта. Преди 3 дни бях в КАТ за смяна на номерата и минах през проверка на спирачки, светлини, номера на рама и двигател и каквото може още да се провери.
Като всичко в БГ това е поредната простотия.
Като всичко в БГ това е поредната простотия.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ГТП с ксенон
Извинявам се за
, но и аз мисля да мина по каналния ред и ме интересува колко време трае цялата процедура?

Si non confectus, non reficiat.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: ГТП с ксенон
Закона отдавна е формулиран, но просто до сега не се спазваше
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически
неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
...
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с
изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
В конкретния случай светлини тип наженаема жичка са заменени с тип ксенон. Обикновенно ксенона е и със доста различна температура, но не винаги. Така че, всеки който си е сложил сам ксенон е в нарушение на този закон. Друг е въпроса колко е умен закона.
Ако ксенона е сложен на фар с лупа, няма никакъв проблем. Обаче повечето хора го слагат на рефлектор който е изчислен за халоген и резултата е доста неприятен за насрещните.
Ето едно доста детайлно обяснение на нещата -> http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически
неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
...
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с
изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
В конкретния случай светлини тип наженаема жичка са заменени с тип ксенон. Обикновенно ксенона е и със доста различна температура, но не винаги. Така че, всеки който си е сложил сам ксенон е в нарушение на този закон. Друг е въпроса колко е умен закона.
Ако ксенона е сложен на фар с лупа, няма никакъв проблем. Обаче повечето хора го слагат на рефлектор който е изчислен за халоген и резултата е доста неприятен за насрещните.
Ето едно доста детайлно обяснение на нещата -> http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: ГТП с ксенон
Zagy написа:Извинявам се за, но и аз мисля да мина по каналния ред и ме интересува колко време трае цялата процедура?
20-30мин. Зависи къде отиваш. Има някои държат да цепят минутата и ако не са минали точно 25мин не те пускат да си тръгнеш, дори и всичко да са ти проверили.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани