Въпрос за плат
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Въпрос за плат
Добър вечер на всички! Имам следния въпрос към вас: къде в София мога да купя плат за претапициране(легендарната черна алкантара)? Става въпрос за претапициране на таван, да речеме парче от порядъка на 160х250см.Интересувам се главно на каква цена върви и къде, защото ме пратиха някъде на горубляне, даже не ми обясниха и като хората къде точно и ми казаха, че само там имало, а не ми се вярва.Дори и така да е къде е точно?Или някой ако знае на друго място да казва
Не ме интересуват автотапицерски услуги, понеже мога и сам да си го направя, трябва ми само плат

Не ме интересуват автотапицерски услуги, понеже мога и сам да си го направя, трябва ми само плат


- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: Въпрос за плат
Тръгваш от Горубляне по Самоковско шосе посока Панчарево. След бифшето СБА отдясно гледаш за хотел Галант (срещу хотела от ляво на пътя има газ станция). Влизаш в двора на хотела и ще водиш склада за платове. Такова каквото търсиш само там на хубава цена 


- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Въпрос за плат
maikooo написа:Тръгваш от Горубляне по Самоковско шосе посока Панчарево. След бифшето СБА отдясно гледаш за хотел Галант (срещу хотела от ляво на пътя има газ станция). Влизаш в двора на хотела и ще водиш склада за платове. Такова каквото търсиш само там на хубава цена
Благодаря колега


Re: Въпрос за плат
точно алкантарата не е хич на оферта от там да се взима нито ест кожа от там само плат и изк кожа взимаите
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Въпрос за плат
^ а алкатара и кожа знаеш ли откъде да взимаме ако не от там
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за плат
bum_bum написа:Че то алкантарата си е плат..
ако от задната страна има дунапрен съм съгласен но иначе не е плат не я знам точно как я произвеждат но определено не е плат ако искаш я тестваи
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за плат
Ето една полезна статия за алкантарата. Преди да я прочета си мислех, че е обърната кожа
Макар да присъства в автомобилния жаргон от десетилетия, терминът "алкантара" има доста неясно съдържание за повечето неспециалисти. Мнозина смятат тази тъкан за елитен вариант на естествените кожи, други я бъркат с велура.
В действителност в произхода на този материал няма нищо естествено. Разработен е от японския изследовател Мийоши Окамото в началото на 70-те години на миналия век по поръчка на химическата компания Toray.
През 1972 г. японците сключват споразумение с италианското химическо предприятие ENI за производство и дистрибуция на новата тъкан. За целта е създаден джойнт-венчърът Alcantara SpA, който и до днес държи правата върху едноименния материал.
Алкантарата се произвежда чрез сложна последователност от процеси. Основата на материала се преде от свръхтънки двукомпонентни влакна с поетичното име "остров в морето" (island in the sea). Тя се подлага на дълга поредица от химически и текстилни производствени процеси - перфориране, полиране, импрегниране, екстракция, окончателна обработка, боядисване и т.н.
Крайният продукт има изключително широко приложение. Използва се за тапициране на мебели, дрехи, бижутерия, шлемове и, разбира се, за автомобилни и яхтени интериори. Състои се от 68% полиестер и 32% полиуретан, което го прави изцяло композитен. Съставът от материали придава на алкантарата повишена износоустойчивост и издръжливост на зацапване.
На вид и допир японско-италианската тъкан напомня силно на велур, заради което често я определят неправилно като "кожа". В автомобилната проимишленост обикновено се прилага за тапициране на интериора на скъпи модели. За целта се използват три разновидности. Cover служи за седалки, с Panel се облицоват кори на вратите, а със Soft се "обличат" арматурни табла.
Някои видове алкантара - например Ultrasuede - имат способността да забавят разпространението на огън. Това ги прави особено подходящи както за вътрешно обзавеждане, така и за автомобилни интериори.
Една от най-забележителните черти на алкантарата е липсата на разлика между двете повърхности, която отличава всички останали изкуствени материали (изключение прави видът Cover, но там ефектът е търсен). Материалът се харесва и от производителите, тъй като практически няма загуби след разкрояване.
Алкантарата е по-еластична от естествените кожи. Това свойство я превръща в идеална тъкан за тапициране на предмети с най-странни форми и миниатюрни размери. За почистването й са достатъчни съвсем обикновени препарати за кожа, а може да се пере и в пералня.
Както всеки друг оригинален продукт, алкантарата също има копия. Обединява ги обща характеристика - изтъкани са. Познават се лесно, като се отреже съвсем тънка ивица. Ако мястото се разръфа, материалът е менте.

Макар да присъства в автомобилния жаргон от десетилетия, терминът "алкантара" има доста неясно съдържание за повечето неспециалисти. Мнозина смятат тази тъкан за елитен вариант на естествените кожи, други я бъркат с велура.
В действителност в произхода на този материал няма нищо естествено. Разработен е от японския изследовател Мийоши Окамото в началото на 70-те години на миналия век по поръчка на химическата компания Toray.
През 1972 г. японците сключват споразумение с италианското химическо предприятие ENI за производство и дистрибуция на новата тъкан. За целта е създаден джойнт-венчърът Alcantara SpA, който и до днес държи правата върху едноименния материал.
Алкантарата се произвежда чрез сложна последователност от процеси. Основата на материала се преде от свръхтънки двукомпонентни влакна с поетичното име "остров в морето" (island in the sea). Тя се подлага на дълга поредица от химически и текстилни производствени процеси - перфориране, полиране, импрегниране, екстракция, окончателна обработка, боядисване и т.н.
Крайният продукт има изключително широко приложение. Използва се за тапициране на мебели, дрехи, бижутерия, шлемове и, разбира се, за автомобилни и яхтени интериори. Състои се от 68% полиестер и 32% полиуретан, което го прави изцяло композитен. Съставът от материали придава на алкантарата повишена износоустойчивост и издръжливост на зацапване.
На вид и допир японско-италианската тъкан напомня силно на велур, заради което често я определят неправилно като "кожа". В автомобилната проимишленост обикновено се прилага за тапициране на интериора на скъпи модели. За целта се използват три разновидности. Cover служи за седалки, с Panel се облицоват кори на вратите, а със Soft се "обличат" арматурни табла.
Някои видове алкантара - например Ultrasuede - имат способността да забавят разпространението на огън. Това ги прави особено подходящи както за вътрешно обзавеждане, така и за автомобилни интериори.
Една от най-забележителните черти на алкантарата е липсата на разлика между двете повърхности, която отличава всички останали изкуствени материали (изключение прави видът Cover, но там ефектът е търсен). Материалът се харесва и от производителите, тъй като практически няма загуби след разкрояване.
Алкантарата е по-еластична от естествените кожи. Това свойство я превръща в идеална тъкан за тапициране на предмети с най-странни форми и миниатюрни размери. За почистването й са достатъчни съвсем обикновени препарати за кожа, а може да се пере и в пералня.
Както всеки друг оригинален продукт, алкантарата също има копия. Обединява ги обща характеристика - изтъкани са. Познават се лесно, като се отреже съвсем тънка ивица. Ако мястото се разръфа, материалът е менте.
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Въпрос за плат
Ple6ivia написа:bum_bum написа:Че то алкантарата си е плат..
ако от задната страна има дунапрен съм съгласен но иначе не е плат не я знам точно как я произвеждат но определено не е плат ако искаш я тестваи
а без дунапрен има ли


- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Въпрос за плат
Да де аз точно това търся, че старата баш заради дунапрена провисна
иначе лепилото си държеше


- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани