Избор на зимни гуми

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 622
Регистриран на: 28.07.2007
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: Табуретка със спортно окачване...
Мечтае да кара: Фотьойл
Детайли за колата: БМВ e46, M54B25

Мнение от indianeca » 08 Окт 2008, 14:22

Аз съм пак твърдо за Gislaved Nort Frost 3 или 5 ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 7.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ...320ка...
Мечтае да кара: M5 e39
Детайли за колата: Bostongreen metallic, M-тех окачване, 17" М Contour (styl.23)

Мнение от ВаНко » 08 Окт 2008, 14:26

Аз пък съм за размер 185/65/15. Колкото е по-тясна гумата зимата, толкова по-добре според мен.....Доволен съм от KUMHO KW 17. Такива са ми на другата кола и мился да сложа и на BMWто.
Power is nothing without control...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 10.03.2008
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е39 530d

Мнение от superkey » 08 Окт 2008, 16:20

С гумите компромис не бива!!!
Gislaved е гумата
Поне според мен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

Мнение от turboto » 08 Окт 2008, 16:38

айде и аз да налея масло в огъня MALATESTA (http://www.malatesta.it) еФтини, с мноо добро качество шарка на GOODYEAR и смес на MICHELIN. Минус им е че при неправилно съхранение има вероятност да се напука заливката по борда и са с около 50гр. по-тежки от обикновенните. ICEGRIP 195/65/15 - 79лв. за 1 бр.на BMW-то ще им е 4-ти сезон на AUDI-то 2-ри. Никакви проблеми до сега от никъде. Умишлено карам с по-високи гуми заради прекрасните ни пътища. Като си взех колата преди няколко години 1-вите ми зимни бяха чисто нови ULTRAGRIP (5 или 6 не помня вече) и една спуках лошо другата направо се сряза 185/60/15 и след дълго четене в нет-а установих че за БГ наи-добре т'ва с което съм в момента. Има и някви бъргаски регенератки които също били много добри ако някои ги ползва да драсне...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 09 Окт 2008, 10:57

Мишлен са неоправдано скъпи, Гудиър въпреки че са евтини, не са нещо особено.
Аз тази зима ще карам с Дънлоп 3Д - много добра и на прилична цена.
Друг въпрос дали ти трябва такава гума изобщо, но това трябва ти да си решиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 09 Окт 2008, 12:18

За Gislaved много добри отзиви има в темата, но в последния тест на ADAC преди няколко дни се провали напълно и е "непрепоръчителна", само китайските гуми и Тигъра от Сърбия са с по-лоши резултати. :roll:

Резултатите от тестовете на зимни гуми за 2008 на ADAC преведени на Български

За първата таблица, теста в размер 175/65 R14 става въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 09 Окт 2008, 22:39

GOODYEAR Ultragrip 7, а може да има вече и 8
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 09 Окт 2008, 23:01

pazokolarov написа:GOODYEAR Ultragrip 7, а може да има вече и 8


7+ има с увеличено съдържание на силика.

8 може би догодина.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: София
Кара: Рейдж Ровър 4,4

Мнение от Mitaran » 10 Окт 2008, 13:28

[quote="avtogumi.bg"]За Gislaved много добри отзиви има в темата, но в последния тест на ADAC преди няколко дни се провали напълно и е "непрепоръчителна", само китайските гуми и Тигъра от Сърбия са с по-лоши резултати. :roll:

Резултатите от тестовете на зимни гуми за 2008 на ADAC преведени на Български

/quote]

А са Де.... направо се изненадах....

а на другия колега който кара с регенерат...направо съм изумен... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: Варна БГ

Мнение от 6efovete » 11 Окт 2008, 16:03

barty написа:"имам си един гараж с гуми втора ръка колеги и си карам спокоионо и не си давам парите за глупости. ако са добри гумите няма никаква разлика. а това са си чисти изхвърляния... нови гуми. нали стават на гъз след три месеца и те"

Карал ли си с нови гуми? Излизаш ли извън квартала където живееш?
Предполагам че отговорите са не, щом не правиш разлика м/у нови и стари гуми! Как новата гума става на гъз за три месеца? Ако пилиш гуми всеки път, така стават но иначе си говориме глупости.....
Не се заяждам, не искам да споря, просто заблуждаваш колегата....


не съм виждал нови гуми никога колега и не съм излизал от кварта си до сега. може ли да ми помогнете да отида до някъде...
абе вие да не сте се побъркали тука в тоя форум. за какви се мислите изобщо. какво усирате на всеки темите и се заяждате с всички...

ебати овчарите задръстени ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 11 Окт 2008, 17:43

Клебер :yes:
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 12 Окт 2008, 14:37

ВаНко написа:Колкото е по-тясна гумата зимата, толкова по-добре според мен.....

Може ли да ми обясниш защо смяташ така?

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 12 Окт 2008, 15:23

agent smit написа:
ВаНко написа:Колкото е по-тясна гумата зимата, толкова по-добре според мен.....

Може ли да ми обясниш защо смяташ така?


Ако приемеш теглото на автомобила за константа, при равни други условия, колкото по тесен е профилът на гумата, толкова малка е контактната площ на гумата с пътя, а следователно и би трябвало коефициентът на триене да нараства пропорционално на намаляване на тази контактна площ. Дали обаче това е абсолютно меродавно - не знам. При гумите коефициентът на триене зависи от десетки други фактори, като материал, вид, форма и разположение на ламелите, брой, дълбочина и разположение на каналите...така, че приеми това просто като една изходна позиция от която се преценява каква точно гума да се сложи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Мнение от barty » 12 Окт 2008, 15:32

"не съм виждал нови гуми никога колега и не съм излизал от кварта си до сега. може ли да ми помогнете да отида до някъде...
абе вие да не сте се побъркали тука в тоя форум. за какви се мислите изобщо. какво усирате на всеки темите и се заяждате с всички...

ебати овчарите задръстени ...."

Както писах, не се заяждам, нито обиждам!
Става въпрос че няма място за сравнение м/у нова и стара гума!
Моето мнение е че винаги е по-добре нова по-евтина гума от по-скъпа но втора ръка! Патил съм от "перфектни" стари гуми и затова смятам че по-хубаво от новото няма. А когато говорим за гуми, още повече.....
Мисля че в спора се ражда истината.
И не мисля че "усирам" темата а напротив. Недей да даваш на колегата подвеждащи отговори.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 12 Окт 2008, 16:31

someone написа:
agent smit написа:
ВаНко написа:Колкото е по-тясна гумата зимата, толкова по-добре според мен.....

Може ли да ми обясниш защо смяташ така?


Ако приемеш теглото на автомобила за константа, при равни други условия, колкото по тесен е профилът на гумата, толкова малка е контактната площ на гумата с пътя, а следователно и би трябвало коефициентът на триене да нараства пропорционално на намаляване на тази контактна площ. Дали обаче това е абсолютно меродавно - не знам. При гумите коефициентът на триене зависи от десетки други фактори, като материал, вид, форма и разположение на ламелите, брой, дълбочина и разположение на каналите...така, че приеми това просто като една изходна позиция от която се преценява каква точно гума да се сложи.


Ако един автомобил тежи 1000 колограма. Да допуснем, че масата му е разпределена равномерно на четерите колела по 250 килограма. Значи каквато и гума да сложим тясна или широка тя все натиска пътя с тегло 250 килограма. Следователно така нареченото налягане между асфалта и гумата е едно и също без значение от широчината на гумата, защото знаем че налягането се разпределя винаги равномерно от физиката. Обаче колкото е по-широка гумата, толкова и контактната площ между пътя и гумата ще е по-голяма. В следствие на което смятам, че и триенето ще е по голямо, ако триенето е по-голямо ще се повиши и разхода на гориво, защото двигателя ще изразходи повече енергия за да преодолее това триене, но това обаче е за сметка на по-голяма стабилност. И в крайна сметка стигам до извода, че ако търсим стабилност с по-широка гума ще я намерим, разбира се трябва да се съобразим с изискванията на производителя, така че за мен идеалния размер е 205/60 R15 и за зимни и за летни гуми :winky:

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook