Зимни гуми?
Модератор: Технически модератори
- m3 metanoviq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 29.12.2008
- Местоположение: sofiq мировяне
- Пол: Мъж
- Кара: БАГЕР
- Детайли за колата: 4 ВРАТА
бмв
миналата зима ми излезе едно дарво на патя и стана голема беля
и тази сам се подготвил сас 4 броя нови зимни гуми да не стават бели






- hemicharger
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1514
- Регистриран на: 5.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: всичко на колела
- Детайли за колата: E38 IAL 07.2001
!!Asen_X написа:Bavarcho написа:Дискомфорта, причинен от летните гуми, е единствено за моя сметка - ограничава придвижването ми, но в никакъв случай не мога да кажа, че застрашавам околните. Пак казвам - въпрос на преценка е.
Асене тука не си прав......най малкото си представи следната случка, утре (недай боже) удряш някаква кола за 200 000 Евро, идва КАТ и ти пишат в акта че автомобила ти не технически "оборудван" с нужните за сезона гуми. В този момент твойта "ГЗ" се счита за невалидна. В повечето случаи "скъпите" коли (визирам другия участник в ПТПто) имат каско и застрахователите им изплащат щетата, но в последствие те съдят. Е представи си да ти лепнат една щета за 20 000 евро например!
...Друг пример - излиза ти дете на пътя (пак недай боже).....какъв ще ти е спирачния път с летни гуми и какъв ще ти спирачния път със зимни гуми?
Не се сърди, просто твърдо смятам че не случайно хората са измислили зимните гуми.
Със здраве!
Drugs... rock 'n' roll... bad-ass vegas whores... late-night booty calls... shiny disco balls...
Сравнението тук е зимни с всесезонни, вие си преценете с летните какъв ще е резултата от теста...
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
докога ще вярвате на тъпи клипчета, вместо на собствен опит ?
Има ли човек тук във форума дето е карал зимата с летни/или всесезонни/ и зимни гуми и да твърди, че със зимните е по-зле ??

Има ли човек тук във форума дето е карал зимата с летни/или всесезонни/ и зимни гуми и да твърди, че със зимните е по-зле ??
- M2PR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: над града..
- Пол: Жена
- Кара: звездомобил
Bogat-Beden написа:това пък защо?M2PR написа:155 или 165 летни са много по-добри от примерно 195 зимни![]()
обърни пак внимание на размерите, които съм написала

АПНИ, БАБА, 'АПНИ
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
опс
извинявам се , грешката е моя, забравих коя кола беше със всесезонките
Зимната гума си е супер. Първата ми кола я купих със Мишлен всесезонни и първата зима карах с тях и си мислих, че са върха докато не сложих зимни и се родих 



- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Не знам защо въобще се заформи такъв спор - дали зимата е добре със зимни гуми, и защо колегите са останали с впечатление, че съм против зимните гуми?
Разбира се, че зимата е добре да си със зимни гуми в България.
Особено ако има вероятност да попаднеш на лед/сняг - в тоя случай зимните гуми ще 'държат' много по-уверено и стабилно отколкото летните...
Но ако няма такава вероятност (например във Варна до преди две седмици температурата бе +4-5 през деня и >0С през нощта) не разбирам защо част от колегите спорят, че зимна гума би държала по-добре от лятната при тези условия (заради това, че температурата е била под +10С?!).
Навярно повечето колеги, които сменят няколко сезона зимна/лятна гума се убеждават, колко по-вяло се държи на сухо зимната гума и колко по-остро реагира лятната (особено се усеща при преход от зимна към лятна гума)...
Така-че моля да бъда разбран правилно - аз съм ЗА ползването на зимните гуми при зимни условия, и ПРОТИВ експлоатирането им при условия, при които не можеш да срещнеш сняг/лед
Разбира се, че зимата е добре да си със зимни гуми в България.
Особено ако има вероятност да попаднеш на лед/сняг - в тоя случай зимните гуми ще 'държат' много по-уверено и стабилно отколкото летните...
Но ако няма такава вероятност (например във Варна до преди две седмици температурата бе +4-5 през деня и >0С през нощта) не разбирам защо част от колегите спорят, че зимна гума би държала по-добре от лятната при тези условия (заради това, че температурата е била под +10С?!).
Навярно повечето колеги, които сменят няколко сезона зимна/лятна гума се убеждават, колко по-вяло се държи на сухо зимната гума и колко по-остро реагира лятната (особено се усеща при преход от зимна към лятна гума)...
Така-че моля да бъда разбран правилно - аз съм ЗА ползването на зимните гуми при зимни условия, и ПРОТИВ експлоатирането им при условия, при които не можеш да срещнеш сняг/лед

slowtraveler написа:Не знам защо въобще се заформи такъв спор - дали зимата е добре със зимни гуми, и защо колегите са останали с впечатление, че съм против зимните гуми?
Разбира се, че зимата е добре да си със зимни гуми в България.
Особено ако има вероятност да попаднеш на лед/сняг - в тоя случай зимните гуми ще 'държат' много по-уверено и стабилно отколкото летните...
Но ако няма такава вероятност (например във Варна до преди две седмици температурата бе +4-5 през деня и >0С през нощта) не разбирам защо част от колегите спорят, че зимна гума би държала по-добре от лятната при тези условия (заради това, че температурата е била под +10С?!).
Навярно повечето колеги, които сменят няколко сезона зимна/лятна гума се убеждават, колко по-вяло се държи на сухо зимната гума и колко по-остро реагира лятната (особено се усеща при преход от зимна към лятна гума)...
Така-че моля да бъда разбран правилно - аз съм ЗА ползването на зимните гуми при зимни условия, и ПРОТИВ експлоатирането им при условия, при които не можеш да срещнеш сняг/лед
Материалите от които се прави лятната гума са такива, че при ниски градуси губят качествата си и съответно лятната гума зимата е неефективна. Като казвам зимата имам предвид и географски райони в които никога не пада сняг. Просто заради студа лятната гума става много твърда. Следователно се удължава спирачния път и куп други неща не са каткто трябва.
Трябва да следиме температурите и според тях да сменяме гумите а не дали има сняг и лед и т.н.
Аз сменям редовно гумите и зиме, и лете и това, което съм забелязал е, че застудее ли с летните гуми АБС-а ми се включва постоянно, което говори за лошо сцепление.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Последна промяна slowtraveler на 06 Яну 2009, 17:51, променена общо 1 път
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
ja написа:Казвам това от личен опит, тази таблица незнам как да я коментирам освен че нещо изкуствено са пресъздали температурата на асвалта и всъщност не е било зима, когато е правен теста.
Темп. на асфалта -4 градуса, но темп. на въздуха 35 градуса, а на гумата 60 градуса


Rebel написа:ja написа:Казвам това от личен опит, тази таблица незнам как да я коментирам освен че нещо изкуствено са пресъздали температурата на асвалта и всъщност не е било зима, когато е правен теста.
Темп. на асфалта -4 градуса, но темп. на въздуха 35 градуса, а на гумата 60 градусанормално да спре по-бързо
Точно нещо подобно ми се струва че е станало. Зачетох се тука и по другите форуми и има доста мнения че летните гуми спират по-добре на чист от сняг асвалт, което ме нявява на мисълта, че много зависи и от гумите.
Да не забравяме, че има няколко типа летни гуми и съм сигурен, че високоскоростните нямат никакъв шанс на студено. С Гудиър Ф1 на студено колкото и да е сухо просто си шейна... те са като пластмаса в момента.
Зимните също са различни.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Rebel написа:олеле, Боже! Сега и таблица !![]()
Аз се предавам!
Ами таблицата и линка със статията как точно са провеждали теста ги бях пуснал преди това...
И аз се предавам - хората си го пишат: тестовете са били при нормални/естествени условия (един автомобил, един екипаж, със скорост от 100 до 5км/ч за избягване грешката при работа на АБС при ниски скорости и т.н.), а не с 'охлаждане' на асфалта. Тестовете са провеждани от Юли до Ноември ....

Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани