как да позная оригиналните джанти от ментаците?
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: как да позная оригиналните джанти от ментаците?
Kак да позная оригиналните джанти от ментаците?!?
Трудно е да се обобщи накратко, защото производителите по света както на оригинални, така и на реплики не са един или два и разнообразието е пълно.
Ще споделя нещата, които са ми направили впечатление най-вече по отношение на оригиналните BMW джанти и техни реплики:
1. Почти всички оригинални джанти имат изписан (щампован) партиден номер, чрез който може да се получи доста инфо (параметри, моделно предназначение, цена, период на производство). За разлика от оригиналните обаче, репликите не винаги имат такъв номер или ако имат, то често той не е от номенклатурата на BMW, вероятно защото по-сериозните производители предпочитат да си нямат разправии със съдебни искове и т.н.
2. Забелязвам също, че една голяма част от фабричните джанти на BMW излизат с един такъв особен офсет (ЕТ), който обикновено не е „кръгло” число, а е нещо от сорта на: ЕТ 22, 26, 31, 34, 37, 42, 47 и т.н. Мисля, че само при пета серия (Е34, Е39 и Е60) има едно ЕТ 20 което минава за кръгло число.
При повечето репродукции този показател по-често е кръгло число през 5 мм или 10 мм (ЕТ 20, 30, 35, 45 и т.н.)
3. Понякога профилът на отворите за болтовете също е различен.
В Маргел например предлагат няколко модела BMW джанти (с ЕТ 20/35) в комплект с болтовете, защото стандартните не пасват в отворите на джантата.
4. Без да съм пробвал, предполагам, че ще има и разлика в теглото между ОЕМ и репликата.
По западните форуми има доста твърдения, че репликите с по-голям цолаж понякога предизвикват вибрации при движение с висока скорост точно поради не добър баланс на масите (нещо което истинските производители тестват, преди да качат продукта на конвейра).
5. Качеството на репликите..... По този въпрос е изписано много, като едно е ясно - много рядко някоя реплика ще по-добра от ОЕМ джанта.
Има вариант, при прахово боядисване на оригинални джанти, те да са „изпечени” неправилно, в резултат на което същите да станат по-калпави и от реплики, но това са отделни случаи.
Все пак опитът ми е скромен, така че не вземайте написаното като 100% правило, а по-скоро като части от пъзел!
Нека и други, които имат наблюдения, да споделят, за да наредим някаква картина, която да дава по-ясна представа за нещата.
ПС: Приемам корекции по написаното!
Трудно е да се обобщи накратко, защото производителите по света както на оригинални, така и на реплики не са един или два и разнообразието е пълно.
Ще споделя нещата, които са ми направили впечатление най-вече по отношение на оригиналните BMW джанти и техни реплики:
1. Почти всички оригинални джанти имат изписан (щампован) партиден номер, чрез който може да се получи доста инфо (параметри, моделно предназначение, цена, период на производство). За разлика от оригиналните обаче, репликите не винаги имат такъв номер или ако имат, то често той не е от номенклатурата на BMW, вероятно защото по-сериозните производители предпочитат да си нямат разправии със съдебни искове и т.н.
2. Забелязвам също, че една голяма част от фабричните джанти на BMW излизат с един такъв особен офсет (ЕТ), който обикновено не е „кръгло” число, а е нещо от сорта на: ЕТ 22, 26, 31, 34, 37, 42, 47 и т.н. Мисля, че само при пета серия (Е34, Е39 и Е60) има едно ЕТ 20 което минава за кръгло число.
При повечето репродукции този показател по-често е кръгло число през 5 мм или 10 мм (ЕТ 20, 30, 35, 45 и т.н.)
3. Понякога профилът на отворите за болтовете също е различен.
В Маргел например предлагат няколко модела BMW джанти (с ЕТ 20/35) в комплект с болтовете, защото стандартните не пасват в отворите на джантата.
4. Без да съм пробвал, предполагам, че ще има и разлика в теглото между ОЕМ и репликата.
По западните форуми има доста твърдения, че репликите с по-голям цолаж понякога предизвикват вибрации при движение с висока скорост точно поради не добър баланс на масите (нещо което истинските производители тестват, преди да качат продукта на конвейра).
5. Качеството на репликите..... По този въпрос е изписано много, като едно е ясно - много рядко някоя реплика ще по-добра от ОЕМ джанта.
Има вариант, при прахово боядисване на оригинални джанти, те да са „изпечени” неправилно, в резултат на което същите да станат по-калпави и от реплики, но това са отделни случаи.
Все пак опитът ми е скромен, така че не вземайте написаното като 100% правило, а по-скоро като части от пъзел!
Нека и други, които имат наблюдения, да споделят, за да наредим някаква картина, която да дава по-ясна представа за нещата.
ПС: Приемам корекции по написаното!
16 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани