Катализатор и ламбда - малко въпроси

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от michev » 29 Яну 2011, 20:59

При премахване на катализатора възможна ли е некоректна работа на сондата, какво имам предвид - при премахването на катализатора, скоростта на газовете, обтичащи сондата би трябвало теоретично да се увеличи, т.е. по-бавно ще се подгрява, респективно по-късно ще заработи на 100 процента, ако и да има подгрев, едва ли се разчита само на него. Питам, защото вече се сблъсках с такъв проблем, но на кола /не БМВ/, на която катализатора е в самия изп. колектор и сондата е навита директно в него. При изчистване на катализатора /корпуса, който е като гърне остава, просто махнахме пълнежа/, се наложи да направим нещо като преграда да задържа част от газовете до сондата за да заработи коректно. Другият ми въпрос е при чипосване и слагане на разплетена генерация трябва ли да се маха катализатора. Не че ми е затрябвал, ама за момента работи, а ако някой реши да вкара здрави еконорми /а то със сигурност ще стане/, може да го затърся.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2011, 22:40

За 318-ка едва ли ще е проблем. Ако толкова се притесняваш трябва леко да го отдалечиш от тръбата с нещо като фланец. Обикновено го правят с някакви вложки за свещи или нещо подобно, не съм виждал подобно нещо тук. Мойта е с "разплетена" генерация и нямам проблем с отчитането на ламбдата. Имам и широколентова по която се вижда кога сработва нормалната и е точно след като температурата излезе от синьото.
Тая тема е за е36 ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от michev » 29 Яну 2011, 22:42

Абе чудех се къде да я пусна, ама там и спама щеше да е в пъти повече :mhihi:. Само като информация - ако е нужно да се слага ново гнездо за ламбда, най-добре става като се използва гайка за предна главина на Лада, само я заваряш на тръбата и си готов, отгоре си е челосана да уплътни към сондата. А широколентовата я имам отдавна, ама няма кой да ми я закачи :D .
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от BiTurbo » 31 Яну 2011, 16:17

начи то по принцип си има ламбди преди катализатора и след него, както е на М52/54 при Е46. Са не знам кво ще стане като се махне катализатора, но вероятно за тия преди него няма да се промени почти нищо, но тия след него може да почнат да блъскат гршки, че катализатора е заминал или има проблем с него. При Е36 обаче май само на М44 се слага една преди и една след катализатора, останалите всички са преди и вероятно затова няма проблеми като се маха :yes:

П.С. То затва като се маха катализатор се слага там някво гърне заместител, резонаторно ли кво се вика, да ти намали звука, а това става с намаляне на скоростта на газовете и един вид все едно си имаш катализатор по отношение на скорост на газовете.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от michev » 31 Яну 2011, 16:19

Да, за кола с 1 сонда говорим, а резонатор не знам защо ама не ми се слага, още повече че ми остават оригиналните средно и задно гърнета, та не вярвам да се разбръмчи.
only rear wheel drive

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от Zagy » 31 Яну 2011, 17:21

Ако си с М43 те в повечето случаи нямат проблем след махане на катализатори - за всеки случай сложи гайка на ламбдата, за да я отдалечиш от горещите газове - без катализатор те не се охлаждат и могат да я опекат.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от michev » 31 Яну 2011, 19:05

Добре де, логиката не е ли да е обратното - когато има катализатор той би трябвало да спъва скоростта на газовете и тогава сондата да се нагрява по-бързо и повече, аз точно това и питам, дали няма сондата да се прогрява по-бавно без катализатора. Това, което пишеш би трябвало да важи, ама за втора сонда, тая след катализатора, а аз такава нямам.
only rear wheel drive

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Катализатор и ламбда - малко въпроси

Мнение от Zagy » 31 Яну 2011, 20:06

Обратното е - катализатора обира температурата на изгорелите газове, защото на него тя му трябва да си върши работата.
Si non confectus, non reficiat.

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook