Малко инфо от КАТ
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Малко инфо от КАТ
Ето на какво попаднах днеска в нетинфо!
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=990922
Шефът на Пътна полиция пред "24 часа": Спираме колите от моргите в Европа
При внос вече няма митница, носим документи само в КАТ, обяснява комисар Алекси Стратиев пред изданието
17.01.2007
Комисар Алекси Стратиев, фото: МВРКомисар Алекси Стратиев е роден през 1953 г. в София. През 1980 г. завършва факултет "Полиция" в Академията на МВР и веднага започва работа в КАТ като автоконтрольор.
През 1986 г. получава и дипломата си от Юридическия факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".
От 2004 г. комисар Стратиев оглави Пътна полиция, след като предшественикът му полк. Алекси Кесяков се пенсионира. Стратиев е женен и има двама синове.
- Комисар Стратиев, след влизането ни в ЕС от 1 януари какво от услугите и контрола, които извършва КАТ, се промени?
- До момента ние изцяло сме работили, възприемайки и преди влизането ни в ЕС, директивите на Европа, конвенциите за пътното движение, така че се вписваме идеално като приети нормативи.
Проблемите, които възникнаха, не са толкова по контрола, колкото по регистрацията на автомобилите, защото отпаднаха митата. Сега ние се натоварихме с ангажиментите, които имаха и митниците.
Преди това те издаваха един документ във връзка с придобиването на автомобила, а сега ние се ангажираме да проверяваме всички бланки от чужбина, да създаваме масив от база данни и т.н.
От 1 януари влезе и типовото одобрение на автомобилите, това са изисквания към автомобила - Евро 1, 2, З, което гарантира, че автомобилът има все повече характеристики, касаещи екология, безопасност и т.н.
- Какво променя това за гражданите по регистрация на колите?
- Доколкото може, гражданите се облекчават, защото те носят почти същите документи, които и преди това, но вече отиват направо в КАТ, без да ходят в митницата.
Проблемът е, че трябва да проверим тези документи дали са фалшиви, или пък имат други нередности. В момента установяваме връзки и с органите по регистрация в Европа, с които трябва да комуникираме.
Дори поискахме да бъдат командировани митничари, които да помогнат в обучението ни до края на март.
- Какво трябва да носи при вас новият собственик на возило?
- Задължително е при нов внос да носи оригиналните документи на колата, с които е била първоначално регистрирана някъде в ЕС. Досега митницата е приемала два варианта на различни бланки, но сега, като няма бланки, изискваме документите за регистрация на колата, когато тя е купена на старо.
Само ново возило може да регистрирате с фактура и съответното типово одобрение.
Дори и да купите стара кола от автокъща, фирмата също трябва да ви даде документите за регистрация на колата.
Идеята е така да спрем купуването, вноса и регистрацията у нас на бракувани автомобили от моргите, които нямат такива оригинални документи за регистрация - защото са спрени от движение и не отговарят вече на необходимите изисквания.
Вече сме сканирали и сме разпратили из страната всички видове талони и документи, които би трябвало да представят гражданите, купили коли от ЕС. Като всяко нововъведение е нормално в първите дни да има сътресения.
- Има ли вече наплив от желаещи да регистрират нови коли?
- Засега още няма конкретно за нововнесени, защото има много автомобили, които са вкарани у нас преди края на 2006 г.
- Променят ли се сроковете, в които българин или чужденец може да кара у нас с кола с чужди номера?
- Не, защото и в ЕС, и у нас си важат изискванията за до 180 дни, тоест 6 месеца, както беше до момента.
- В контролната дейност има ли новости?
- Друго важно изменение е, че вече задължително се уведомяваме с всички страни членки за наложените глоби, наказания или отнети книжки на чужденците у нас и съответно на наши граждани в чужбина. Вече сме задължени и взаимно да си ги признаваме.
- Има ли вече пращани и получавани такива данни?
- До момента сме изпратили данни за около 100 граждани на ЕС, които са били лишени от правото да шофират в България през последната година заради нарушения.
Вероятно Европейският съюз ще върви към централизирани фондове за наказани водачи, регистрирани автомобили и т.н.
Наказали сме около 10 хил. водачи чужденци по актове в последните години. До момента сме отнемали между 100 и 150 книжки на граждани на ЕС на година.
- А получавали ли сте санкции за нарушения на българи, извършени в еврозоната?
- Преди всичко сме получавали присъди, които са вследствие на по-тежки произшествия по вина на български шофьори. До 1 януари т .г. обаче нямаше ангажимент за взаимно признаване, а сега те са валидни и у нас.
За отнети книжки в последната година сме получили данни за около 150 българи. Очакваме сега бройката да нарасне, защото ще имаме по-добра комуникация.
- Ако наш шофьор кара с превишена скорост в Германия, там ли ще му вземат глобата, ще му се отнемат ли точки от талона у нас?
- Наказанието се изтърпява в страната, в която пребивава шофьорът. А те ни информират за нарушението, което ние вписваме в картона на водача, в нашите масиви.
Контролни точки обаче няма да отнемаме за извършено извън страната нарушение.
- През 2006 г. при ката строфи у нас загинаха над 1000 души. Коя е основната причина?
- Както и в предните години, над 90% от смъртоносните катастрофи са заради нарушения на водачите. Общо установените нарушения на пътя също са рекорд през м. г. и за първи път минаха 1 милион. От тях 993 хил. са на водачите. 12 хил. са нарушенията на пешеходци и велосипедисти.
При шофьорите карането с бясна скорост си остава най-честото престъпване на закона - 228 хил. са санкционираните за 12 месеца, хванали сме 26 хил. пияни водачи и 90 хил. шофьори и пътници, без колан или каска.
Неспазване на предимство, знаци и сигнали на светофарите - 83 хил. Почти 30 хил. са карали без книжка.
- Как ще намалите хулиганите на пътя?
- Най-много разчитаме на вече внесения в парламента проектозакон за движение по пътищата, и то в частта му за събираемостта на глобите.
Не държим толкова дори на повишаването на глобите, защото в момента на практика изобщо няма глоби, а като няма санкция към един закон - го няма изобщо закона.
Донякъде и това е проблемът за рекордната черна статистика за 2006 г. В началото на м.г. се промени начинът, по който се събират глобите.
През януари и февруари дори този, който искаше, нямаше къде да си плати глобата. Тогава хората усетиха, че действащият закон за движение по пътищата е "врата в полето" тъй като не носят никакво реално наказание.
- Какви са последните данни за събираемостта на глобите?
- Имахме финансов одит от Сметната палата по отношение събираемостта и те установиха, че платеното до ноември е 6%. Тоест в хазната са влезли едва 2-3 млн. лева, а останалите над 30 или 40 млн. не са събрани, но освен сумата като средства, проблемът е, че несъбираемостта влияе на дисциплината на водачите.
Механизмът, който бе направен в проектозакона заедно със специалисти от Министерството на финансите и НАП, мисля, че е реален и действащ и ще доведе до необходимата събираемост.
За мен обаче по-важното е, че ще накара всички участници в движението да се съобразяват с правилата.
- И кога очаквате този проектозакон, който беше готов още през пролетта на 2006 г., да бъде приет и да влезе в сила?
- В момента проекта е в Транспортната комисия на Народното събрание. Би трябвало до няколко седмици да се обсъжда там.
Притесняваме се, че предложенията за изменения са много, защото бяха включени идеи от почти всички министерства, което може да забави дискусиите.
За съжаление не успяхме да отделим предложенията за събираемостта на глобите, така че всички изменения вървят заедно.
Надяваме се до края на март вече да имаме нов действащ ЗДП.
- Депутатите не одобряват полицаите да събират глоби до 50 лв. на пътя. Това дали ще бъде одобрено?
- Странно е, че тази промяна ги притеснява, защото няма разлика дали сега на пътя ти пишат фиш, или пък евентуално в бъдеше пак ще ти пишат фиш, но ще можеш и да си платиш, за да не губиш време после да ходиш до данъчното.
Смятаме дори, че събирането на място ще намали корупцията сред катаджиите. В момента, когато шофьор извърши нарушение, той е готов да предложи пари, за да не му издадат фиш или акт.
А когато имат на място възможност да си платят за леко нарушение, без да губят точки, то това ще намали рушветите.
Хубавото е, че фишът не е задължителен. Ако шофьорът не подпише фиша, веднага му се пише акт, който той може да оспорва, както и в момента.
Фишовете много разтоварват държавната машина и гражданите, които няма да се разкарват 5 пъти да си търсят талона. Така е в цяла Европа.
- Вие имате ли готовност веднага да започнете да глобявате по новия начин?
- Допускаме, че ще има малко забавяне и в първия момент ще започнем да глобяваме само с актове, защото видът на фиша трябва да се промени. Той трябва стане финансов документ, затова работим с Министерството на финансите, но докато не е прието, не можем технически да го изпълняваме.
- МВР подписа споразумение със строителното и транспортното министерство за съвместни мерки по безопасността на пътя, предприели ли сте вече нещо конкретно?
- В началото на т.г. сме подали данни за 245 опасни места, на които се случват повече произшествия над нормалното. Тези места трябва да се прегледат от специализирани комисии от пътни инженери, които да преценят как да се преустроят безопасно.
Блага Георгиева, в. "24 часа"
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=990922
Шефът на Пътна полиция пред "24 часа": Спираме колите от моргите в Европа
При внос вече няма митница, носим документи само в КАТ, обяснява комисар Алекси Стратиев пред изданието
17.01.2007
Комисар Алекси Стратиев, фото: МВРКомисар Алекси Стратиев е роден през 1953 г. в София. През 1980 г. завършва факултет "Полиция" в Академията на МВР и веднага започва работа в КАТ като автоконтрольор.
През 1986 г. получава и дипломата си от Юридическия факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".
От 2004 г. комисар Стратиев оглави Пътна полиция, след като предшественикът му полк. Алекси Кесяков се пенсионира. Стратиев е женен и има двама синове.
- Комисар Стратиев, след влизането ни в ЕС от 1 януари какво от услугите и контрола, които извършва КАТ, се промени?
- До момента ние изцяло сме работили, възприемайки и преди влизането ни в ЕС, директивите на Европа, конвенциите за пътното движение, така че се вписваме идеално като приети нормативи.
Проблемите, които възникнаха, не са толкова по контрола, колкото по регистрацията на автомобилите, защото отпаднаха митата. Сега ние се натоварихме с ангажиментите, които имаха и митниците.
Преди това те издаваха един документ във връзка с придобиването на автомобила, а сега ние се ангажираме да проверяваме всички бланки от чужбина, да създаваме масив от база данни и т.н.
От 1 януари влезе и типовото одобрение на автомобилите, това са изисквания към автомобила - Евро 1, 2, З, което гарантира, че автомобилът има все повече характеристики, касаещи екология, безопасност и т.н.
- Какво променя това за гражданите по регистрация на колите?
- Доколкото може, гражданите се облекчават, защото те носят почти същите документи, които и преди това, но вече отиват направо в КАТ, без да ходят в митницата.
Проблемът е, че трябва да проверим тези документи дали са фалшиви, или пък имат други нередности. В момента установяваме връзки и с органите по регистрация в Европа, с които трябва да комуникираме.
Дори поискахме да бъдат командировани митничари, които да помогнат в обучението ни до края на март.
- Какво трябва да носи при вас новият собственик на возило?
- Задължително е при нов внос да носи оригиналните документи на колата, с които е била първоначално регистрирана някъде в ЕС. Досега митницата е приемала два варианта на различни бланки, но сега, като няма бланки, изискваме документите за регистрация на колата, когато тя е купена на старо.
Само ново возило може да регистрирате с фактура и съответното типово одобрение.
Дори и да купите стара кола от автокъща, фирмата също трябва да ви даде документите за регистрация на колата.
Идеята е така да спрем купуването, вноса и регистрацията у нас на бракувани автомобили от моргите, които нямат такива оригинални документи за регистрация - защото са спрени от движение и не отговарят вече на необходимите изисквания.
Вече сме сканирали и сме разпратили из страната всички видове талони и документи, които би трябвало да представят гражданите, купили коли от ЕС. Като всяко нововъведение е нормално в първите дни да има сътресения.
- Има ли вече наплив от желаещи да регистрират нови коли?
- Засега още няма конкретно за нововнесени, защото има много автомобили, които са вкарани у нас преди края на 2006 г.
- Променят ли се сроковете, в които българин или чужденец може да кара у нас с кола с чужди номера?
- Не, защото и в ЕС, и у нас си важат изискванията за до 180 дни, тоест 6 месеца, както беше до момента.
- В контролната дейност има ли новости?
- Друго важно изменение е, че вече задължително се уведомяваме с всички страни членки за наложените глоби, наказания или отнети книжки на чужденците у нас и съответно на наши граждани в чужбина. Вече сме задължени и взаимно да си ги признаваме.
- Има ли вече пращани и получавани такива данни?
- До момента сме изпратили данни за около 100 граждани на ЕС, които са били лишени от правото да шофират в България през последната година заради нарушения.
Вероятно Европейският съюз ще върви към централизирани фондове за наказани водачи, регистрирани автомобили и т.н.
Наказали сме около 10 хил. водачи чужденци по актове в последните години. До момента сме отнемали между 100 и 150 книжки на граждани на ЕС на година.
- А получавали ли сте санкции за нарушения на българи, извършени в еврозоната?
- Преди всичко сме получавали присъди, които са вследствие на по-тежки произшествия по вина на български шофьори. До 1 януари т .г. обаче нямаше ангажимент за взаимно признаване, а сега те са валидни и у нас.
За отнети книжки в последната година сме получили данни за около 150 българи. Очакваме сега бройката да нарасне, защото ще имаме по-добра комуникация.
- Ако наш шофьор кара с превишена скорост в Германия, там ли ще му вземат глобата, ще му се отнемат ли точки от талона у нас?
- Наказанието се изтърпява в страната, в която пребивава шофьорът. А те ни информират за нарушението, което ние вписваме в картона на водача, в нашите масиви.
Контролни точки обаче няма да отнемаме за извършено извън страната нарушение.
- През 2006 г. при ката строфи у нас загинаха над 1000 души. Коя е основната причина?
- Както и в предните години, над 90% от смъртоносните катастрофи са заради нарушения на водачите. Общо установените нарушения на пътя също са рекорд през м. г. и за първи път минаха 1 милион. От тях 993 хил. са на водачите. 12 хил. са нарушенията на пешеходци и велосипедисти.
При шофьорите карането с бясна скорост си остава най-честото престъпване на закона - 228 хил. са санкционираните за 12 месеца, хванали сме 26 хил. пияни водачи и 90 хил. шофьори и пътници, без колан или каска.
Неспазване на предимство, знаци и сигнали на светофарите - 83 хил. Почти 30 хил. са карали без книжка.
- Как ще намалите хулиганите на пътя?
- Най-много разчитаме на вече внесения в парламента проектозакон за движение по пътищата, и то в частта му за събираемостта на глобите.
Не държим толкова дори на повишаването на глобите, защото в момента на практика изобщо няма глоби, а като няма санкция към един закон - го няма изобщо закона.
Донякъде и това е проблемът за рекордната черна статистика за 2006 г. В началото на м.г. се промени начинът, по който се събират глобите.
През януари и февруари дори този, който искаше, нямаше къде да си плати глобата. Тогава хората усетиха, че действащият закон за движение по пътищата е "врата в полето" тъй като не носят никакво реално наказание.
- Какви са последните данни за събираемостта на глобите?
- Имахме финансов одит от Сметната палата по отношение събираемостта и те установиха, че платеното до ноември е 6%. Тоест в хазната са влезли едва 2-3 млн. лева, а останалите над 30 или 40 млн. не са събрани, но освен сумата като средства, проблемът е, че несъбираемостта влияе на дисциплината на водачите.
Механизмът, който бе направен в проектозакона заедно със специалисти от Министерството на финансите и НАП, мисля, че е реален и действащ и ще доведе до необходимата събираемост.
За мен обаче по-важното е, че ще накара всички участници в движението да се съобразяват с правилата.
- И кога очаквате този проектозакон, който беше готов още през пролетта на 2006 г., да бъде приет и да влезе в сила?
- В момента проекта е в Транспортната комисия на Народното събрание. Би трябвало до няколко седмици да се обсъжда там.
Притесняваме се, че предложенията за изменения са много, защото бяха включени идеи от почти всички министерства, което може да забави дискусиите.
За съжаление не успяхме да отделим предложенията за събираемостта на глобите, така че всички изменения вървят заедно.
Надяваме се до края на март вече да имаме нов действащ ЗДП.
- Депутатите не одобряват полицаите да събират глоби до 50 лв. на пътя. Това дали ще бъде одобрено?
- Странно е, че тази промяна ги притеснява, защото няма разлика дали сега на пътя ти пишат фиш, или пък евентуално в бъдеше пак ще ти пишат фиш, но ще можеш и да си платиш, за да не губиш време после да ходиш до данъчното.
Смятаме дори, че събирането на място ще намали корупцията сред катаджиите. В момента, когато шофьор извърши нарушение, той е готов да предложи пари, за да не му издадат фиш или акт.
А когато имат на място възможност да си платят за леко нарушение, без да губят точки, то това ще намали рушветите.
Хубавото е, че фишът не е задължителен. Ако шофьорът не подпише фиша, веднага му се пише акт, който той може да оспорва, както и в момента.
Фишовете много разтоварват държавната машина и гражданите, които няма да се разкарват 5 пъти да си търсят талона. Така е в цяла Европа.
- Вие имате ли готовност веднага да започнете да глобявате по новия начин?
- Допускаме, че ще има малко забавяне и в първия момент ще започнем да глобяваме само с актове, защото видът на фиша трябва да се промени. Той трябва стане финансов документ, затова работим с Министерството на финансите, но докато не е прието, не можем технически да го изпълняваме.
- МВР подписа споразумение със строителното и транспортното министерство за съвместни мерки по безопасността на пътя, предприели ли сте вече нещо конкретно?
- В началото на т.г. сме подали данни за 245 опасни места, на които се случват повече произшествия над нормалното. Тези места трябва да се прегледат от специализирани комисии от пътни инженери, които да преценят как да се преустроят безопасно.
Блага Георгиева, в. "24 часа"
_!_
- ilinka_loves_BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: ruse
Ако това е направено за облекчение-добре И като план пак е добре Но......... да не забравя ме ,че все пак сме в България-и с ЕС и без ЕС тръгнеш ли да се занимаваш и да оправяш някакви докоменти се сблъскваш с огромната българска тъпа бюрократщина 

BMW-THE LIFE STYLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
В тишината алкохолна пак от спомени съм болна!Искам да не оздравея в нащо вчера да живея-там където бях щастлива и усещах,че съм жива!
Нищо ли не бях за тебе,както казваш днес на всички или те боли за мене и не спря да ме обичаш!
В тишината алкохолна пак от спомени съм болна!Искам да не оздравея в нащо вчера да живея-там където бях щастлива и усещах,че съм жива!
Нищо ли не бях за тебе,както казваш днес на всички или те боли за мене и не спря да ме обичаш!
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Като идея наистина не е зле, и аз съм оставял рушвет, защото съм си правил сметка че ако ми напишат фиш после трябва да ходя да го плащам! Пък ако можеш да се отървеш от него на място, да си пишат фишове и тва е 

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
а някои има ли идея как е положението във момента с акотовете и глобите демек като ходя в кат да си звема талона трябва ли да нося някъв документ че съм си платил глобите или си е както си беше само с акта
основното нещо тук доколкото разбрах е ,че ще се спре вноса на коли без минат преглед от съответната страна ,което не говори никак добре относно ''намалянето''на цените у нас и тея оригинални документи на колата ,незнам,като цяло май пак сме п.....ни. защото пове4ето коли които до момента висяха на автосалоните са имали удари и са били спрени от движение -съответно цента им е с пъти по-ниска от цената на същия автомобил -годен в движение с успешно минат преглед. аз така си обяснявам това 

JANI написа:основното нещо тук доколкото разбрах е ,че ще се спре вноса на коли без минат преглед от съответната страна ,което не говори никак добре относно ''намалянето''на цените у нас и тея оригинални документи на колата ,незнам,като цяло май пак сме п.....ни. защото пове4ето коли които до момента висяха на автосалоните са имали удари и са били спрени от движение -съответно цента им е с пъти по-ниска от цената на същия автомобил -годен в движение с успешно минат преглед. аз така си обяснявам това
Ами аз предпочитам да дам някой лев отгоре от колкото да ми продават нещо дето е въртяно 10 пъти по покрив преди тва и са го водили на вълшебник! Някак си ми се струва по-правилно. А иначе разлика с преди няма, само дето трябва да имаш преглед от страната в която си купил колата (което ми се струва тъпо малко), но в Германия ти издават ТЮВ за 1 месец който е 70 евро, така че проблеми няма! А оригиналните гокументи, ако не си взел колата от морга винаги ти ги дават, така че и с тва проблем няма! Поне колите които се внасят тук до някаква степен ще са по-надеждни! Поне това са моите разсъждения, дано съм прав

_!_
- Tvrrr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 564
- Регистриран на: 16.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
- Мечтае да кара: V8 Bi-turbo
- Детайли за колата: пенсионерска
- Tvrrr
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 564
- Регистриран на: 16.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
- Мечтае да кара: V8 Bi-turbo
- Детайли за колата: пенсионерска
От 4 години имам книжка, имам маса актове и не съм платил нито един! Никакво плащане! Майната им, като спра да се реда по зверски опашки в кат и като спра да си троша колата по пътищата тогава ще плащам! 

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Малко си изместваме от темата, но незнам дали знаете ,че при внос на автомобил се подписва декларация, че при промяна на закона собственика на внесения автомобил трябва да (обмити автомобила по новите закони) Може и да не е мито ,може да е еко такса или нещо си , няма значение по ,какъв начин ще нарекат обира ,дали ще мито ,ддс ,еко такса и др.




BESSNIA написа:Малко си изместваме от темата, но незнам дали знаете ,че при внос на автомобил се подписва декларация, че при промяна на закона собственика на внесения автомобил трябва да (обмити автомобила по новите закони) Може и да не е мито ,може да е еко такса или нещо си , няма значение по ,какъв начин ще нарекат обира ,дали ще мито ,ддс ,еко такса и др.![]()
![]()
Баси! Сигурен ли си??

_!_
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани