За всички които не вярваха че ДДС-то ще падне!!!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Според вас акциза ще падне ли ?

Анкетата свършва на 24 Дек 2006, 10:55

Ще падне.
25
35%
Не няма да падне.
26
37%
Ще падне, но не през 2007.
20
28%
 
Общо гласове : 71
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 1.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 328i
Детайли за колата: Estoril blue Convertible - the best e36 :)

За всички които не вярваха че ДДС-то ще падне!!!

Мнение от tin » 04 Дек 2006, 10:55

Eurocar - след 1 януари 2007 г. автопазарът ще се промени драстично


Кремена Господинова, Йордан Матеев и Александър Бойчев описват в "Капитал" какво ще се случи на българския автомобилен пазар
03.12.2006

Влизането на България в ЕС означава премахване в голяма степен на ограниченията за движение на стоки, хора, услуги и капитали. Това пряко ще повлияе и на автомобилния пазар. Полша, Чехия и Унгария вече преминаха по този път съвсем не без сътресения - срив на продажбите на нови автомобили и бум на търсенето на стари. Какво ще се случи на българския автомобилен пазар?

Когато в Париж грее слънце, пет до седем дни по-късно слънцето започва да грее и в София.

Характерно е от запад да нахлуват силни течения, които да променят драстично картината и да ни карат да преосмислим плановете си. От 1 януари 2007 г. България става член на Европейския съюз, както и на общия европейски пазар. Освен с климата ще трябва да се съобразим и с промените в икономическата ситуация. Каквото и да се случи след 1 януари 2007 г., малцина ще се подвоумят дали да си купят автомобил.

Въпросът е единствено дали е разумно да изчакат, или напротив - да побързат. Колата продължава да бъде мечта за обикновения човек - най-емблематичният пример за материално благосъстояние все още често е лъскавата лимузина пред входната врата.

След 1 януари 2007 г. цените на автомобилите ще се променят - за едни драстично надолу, за други леко нагоре. Трета група изобщо няма да отчете изменения, а търсенето ще продължи да нараства с увеличението на благосъстоянието на гражданите.

Ако вече сте си купили автомобил, не сте сбъркали. След 1 януари обаче изборът ви ще бъде още по-голям и по-добър.

Нова кола

Предстоящите промени след присъединяването на България към ЕС ще засегнат както пазара на нови, така и на употребявани автомобили. Продажбите на нови автомобили изживяха невероятен бум през последните четири години. До началото на ноември тази година те достигнаха 32 347 коли според статистиката на Съюза на вносителите на автомобили (СВАБ).

Ръстът спрямо същия период на 2005 г. е 19.3%, като според изказвания на изпълнителния директор на СВАБ Стефан Хаджиниколов пред Express.bg до края на 2006 г. те ще са 39 хиляди бройки. Подобни числа продължават да бъдат по-скоро незначителни на фона на развитите европейски пазари - в държави с близки до българските демографски данни те са около десет пъти по-големи.

Цените на колите няма да се променят драстично. "В момента автомобилите в България са от най-евтините в Европа", коментира Владимир Каменов, бранд мениджър на Ford към официалния вносител на марката "Мото Пфое". Въпреки това според него ще има известно покачване, като то ще бъде плавно, без да предизвиква ценови шок догодина. Промяната в ценообразуването е необходима, тъй като цените трябва да се изравнят с европейските.

Според Каменов динамиката на тази промяна ще зависи от броя европейски граждани, които решат да дойдат в България, за да си купят кола на по-ниска цена.

Според Стоян Желев, изпълнителен директор на "София Франс ауто", вносител на Peugeot за България, всяка година цените на автомобилите така или иначе се покачват заради натрупаните през годината допълнителни разходи както от инфлационните процеси, така и от поскъпването на суровини, енергия и др.

Тази индексация води до поскъпване между 3 и 5%. Въвеждането на сертификата Евро 4 за изгорели газове ще доведе до промени и при някои популярни дизелови модификации, като изменението в цената при тях ще бъде по-сериозно (в размер на няколко хиляди лева).

Така или иначе обаче опасенията за рязка промяна в цените на новите коли са силно преувеличени и граничат с обикновена спекулация.

На старо

Влизането в общия европейски пазар ще доведе до дългоочаквани промени в митническия режим. Най-сериозната разлика в цените ще се забележи при употребяваните автомобили. Интересът на българския купувач е традиционно концентриран към употребяваните коли заради по-изгодната им цена.

Техните продажби продължават да бъдат няколко пъти по-големи - по данни на Агенция "Митници" за периода януари - октомври в страната са регистрирани 119 хиляди коли втора ръка. Отчетеният лек спад спрямо 2005 г. (за цялата 2005 г. в България са влезли 142 хиляди автомобила втора ръка) може да бъде обяснен с няколко причини.

Най-вероятната от тях е свързана с измененията в регистрационния режим на употребявани МПС след 1 януари и отпадането на режима, при който ДДС се определя според мощността на двигателя.

Това автоматично ще доведе до поевтиняване на най-старите автомобили. "Цените на стари автомобили от 1 до 3 години ще се повишат, а на коли над десет години ще паднат", отбелязва Орлин Алексиев, собственик на автокъщи "А2". Той допълва, че автомобилите над 10 години ще поевтинеят средно с около 1000 - 2000 лева, което от своя страна ще доведе до бум на продажбите им.

По подобен начин се разви пазарът в Чехия и Полша след влизането им в ЕС. "Тенденцията на продажба на автомобили ще се запази", убеден е Атанас Тодоров, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили (АВА). Според него всичко все пак зависи от финансовите възможности на хората.

ДДС на стари коли

ДДС при внос на употребявани автомобили в момента се изчислява не върху стойността на автомобила, както е при новите, а според мощността им. Броят на конските сили се умножава по 180 лв. и се получава т.нар. митническа стойност.

Тя се намалява според продължителността на употреба до датата на преминаване на държавната граница: през първата година, считано от датата на първоначалната регистрация, не се намалява; през втората - с 20%, а през всяка следваща - с по още 10%, но общото намаление не може да превишава 50%.

Например за автомобил с мощност 100 к.с. и първоначална регистрация преди девет месеца митническата стойност е 18 хил. лв., а дължимото ДДС - 3600 лв. Ако автомобилът е на пет или повече години, митническата стойност е 9 хил. лв., а ДДС - 1800 лв. От 2007 г. този режим отпада и ДДС върху стари коли няма да се плаща.

Изкривяване

Официалните данни за вноса на нови автомобили вероятно са подценени за сметка на употребяваните. Индикация за това дава разминаването им с данните на вносителите, които всяка година отчитат с няколко хиляди броя по-високи продажби.

Възможна причина за това е лесната законова възможност нови автомобили да се продават като употребявани, за да се спести част от ДДС. Те или трябва да са били регистрирани преди 6 месеца, или да са минали 6 хил. км, за да се третират като употребявани. В този случай ДДС се начислява според мощността вместо върху стойността на автомобила. Поради това най-изгодно е схемата да се прилага за скъпи автомобили, които не са много мощни.

Например, ако автомобил с мощност 90 к.с., струващ 40 хил. лв. без ДДС, бъде продаден като употребяван, вместо 48 хил. лв. клиентът ще плати 43.2 хил. лв. Тъй като от 2007 г. тази схема е неприложима, може да се очаква цените на тези автомобили, които са се възползвали от нея досега, да се качат.

Инвалиди

Ново облекчение за лица с трайно намалена работоспособност от 2007 г. е, че няма да плащат предложената от МОСВ екологична такса. Както и досега, те ще бъдат освободени и от плащане на потребителска такса, годишен данък върху автомобила и винетка.

Облекчението за ДДС при внасяне на автомобили от лица с трайно намалена работоспособност се обезсмисля от 2007 г., тъй като данъка няма да плащат и останалите хора. Преференцията в момента предвижда освобождаване от данъци до размера на левовата равностойност на 900 щатски долара за автомобили с обем на двигателя до 1800 куб.см и мощност до 100 конски сили.

През 2005 г. преференцията е ползвана за 28 хил. автомобила (над 17% от всички внесени).

Мита

От 2007 г. митото върху употребявани автомобили, внасяни от страни извън Европа, пада от 11.5% на 10%. Така митническата ставка се изравнява с тази за нови автомобили, внесени от тези страни. Митническият режим за внасяне на нови и стари автомобили от Европа се запазва - няма мито.


Строгият Европейски съюз

Изхождайки от опита на приетите през 2004 г. страни - членки на ЕС, най-вероятно България ще има проблеми, ако акцизът върху автомобилите се запази в сегашния вид и ако бъде въведена екологична такса.

През 2005 г. Европейската комисия започна натиск срещу Чехия, Полша и Унгария (както и някои стари членки) да премахнат търговските бариери, с които се опитват да блокират вноса на коли втора употреба от ЕС и така нарушават фундаменталните търговски принципи в общността.

Според принципа за свободно движение на стоки употребяваните коли би трябвало да могат да се продават без никакви рестрикции вътре между страните в ЕС. Всеки момент се очаква Европейският съд в Люксембург да излезе с решение срещу Полша заради акциз, който противоречи на европейското законодателство.

Според официално изявление на говорителя на съда полското законодателство дискриминира вноса на употребявани автомобили, тъй като нивото на акциза зависи от възрастта им - по-старите коли се облагат по-високо от вече регистрираните в Полша автомобили.

На същото основание България може да бъде осъдена за акциза, който за стари автомобили е много по-висок, и за т.нар. екологична такса, която се плаща при регистрацията на автомобил, купен от ЕС, но не и ако е купен в България.

Акциз

Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза.

С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW.

Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв.

При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.


netinfo.bg
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 04 Дек 2006, 13:11

Пръво виж кво си написал :idea:
Пада ли ДДС-то
А анкетата ти е за Акциза!
ОТ тая тема май нема смисъл?
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 04 Дек 2006, 13:13

абсолютно... акциза е косвен данък!
а и друго... я споделете как ще се
регистрира 10 годишна кола?
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 04 Дек 2006, 13:34

А мен страшно много ме вълнува дали ще продължават да изискват сертификат Евро 1 при внос на автомобил от евро съюза :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 04 Дек 2006, 13:55

vld написа:А мен страшно много ме вълнува дали ще продължават да изискват сертификат Евро 1 при внос на автомобил от евро съюза :?:


Май няма как без него.
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 04 Дек 2006, 14:08

MaXimal написа:
vld написа:А мен страшно много ме вълнува дали ще продължават да изискват сертификат Евро 1 при внос на автомобил от евро съюза :?:


Май няма как без него.


Не няма да се изисква, спокойно само че ще се изискват Евро 2 и 3 :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 04 Дек 2006, 14:49

мен специално грам не ме вълнува с какво успокояват юрването на масите за коли ;) ако ще още 15 хиляди такива изказвания да плеснат, няма да им повярвам а просто ще гледам сеира след НГ :) имаме предостатъчно изумително тъпанарски закони, а и в това изказване се замисли на какво основание има акциз ако няма мито/ддс ?!?!? та очаквай още :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 04 Дек 2006, 15:04

t0sh написа:мен специално грам не ме вълнува с какво успокояват юрването на масите за коли ;) ако ще още 15 хиляди такива изказвания да плеснат, няма да им повярвам а просто ще гледам сеира след НГ :) имаме предостатъчно изумително тъпанарски закони, а и в това изказване се замисли на какво основание има акциз ако няма мито/ддс ?!?!? та очаквай още :mhihi:

Ще поживеем ще видим! са казали хората.
А ти специално няма за какво да се вълнуваш при положение,че си си напазарувал колата отдавна.
Разбирам да ти предстоеше покупка сега :dunno: ,ма едва ли щеше да злорадстваш така.
Щото за твойта специално ДДС-то което се прибира сега е 2700лв.
А максималната ЕКО такса ще е 250лв след НГ. колко ще станат номерата едва ли ще са 500лв. сега са 55лв.
И 1000 да са всички разходи,пак си е по изгодно да се почака ;)
Нали се сещаш ,че тези работи не се приемат за по един два дни,ако имаше нещо по сериозно вече щеше да се знае.

И да знаеш ,че всичко ще излезе на яве съвсем скоро ,най много да се изклатя в крайна сметтка риск губи риск печели :mhihi:

Ако спечеля бирата е от теб,ако не от мен ;)
:bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 04 Дек 2006, 15:09

ми а де, само дето шансовете са под 1% според мен ;)
не злорадствам а гледам сеир - не за пръв път в държава която ще влиза в Европейския, от първи ред :mhihi:
особено що м е нашшш'та България...

отделно що да не взема още нещо, 2700 лева минус са си 2700 лева минус ;) ако остане разрешен вноса на коли над 5-6 години - ще има фън, иначе семките и сеира :mhihi:

п.с. някой ако ми даде изказване точно за това колко стари коли ще могат да се внасят ще е добре, аз досега чувам само разни ДДС /акцизи/мита увъртания, но никой не е казал конкретно за граница на 'старост'... (ей тук е закопано май това ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЕМИ)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 04 Дек 2006, 15:31

Не мога да разбера как има още хора които твърдят че ще има ддс. Да спорим за това колко други такси и данъци ще измислят на негово място разбирам но мисля че за ДДСто е повече от ясно.

ПП: Сега видях че ставало въпрос за акциза и това е вече друга анкета, бъдете точни като пускате такива теми. Също не мога да разбера защо толкова много хора подскачат при мисълта че цените на колите ще паднат. Явно са с нагласата че колите които карат в момента са им завинаги. Аз се радвам изключително много на падането на ДДС и ще се радвам още повече на махането на акциза ако стане а би трябвало да стане. Мислете позитивно може вашата настояща кола да стане по-евтина но и с бъдещата ви ще е същото :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 04 Дек 2006, 15:47

t0sh написа:...
п.с. някой ако ми даде изказване точно за това колко стари коли ще могат да се внасят ще е добре, аз досега чувам само разни ДДС /акцизи/мита увъртания, но никой не е казал конкретно за граница на 'старост'... (ей тук е закопано май това ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЕМИ)

Ми явно не си слушал достатъчно,факт е вече ново приетата ЕКО-такса.
Която се прие от Еко Министерството и Гласи за автомобили по стари от 1992г тя ще е 250лв тоест максималната. от там нагоре е по малка в зависимост от годината на производство и двигателя на автомобила.
И никъде не е опоменато за възрастова граница.
Къде в европа има ограничение за внос на стар автомобил дори 10г. камоли 5-6г. :?:
Аз ще ти кажа ми никъде.
Единственото което е по скъпо за старите автомобили по света са местните годишни и пътни данаци,за всяка държава е различно.
В българия в момента обратно както винаги е дотста по малък данъка на една стара кола отколкото на една нова.
Пример на моята която е произведена 12.1989г е 95лв. на година, а на ауди-то Б4 Произведено 11.1993г. е ~200лв.това са коли в един и същи клас от 1800 до 2500цц. за типото ми 1.6 също 12.1989г. беше 55лв.

Навсякъде по европа цените са обратно колкото по нова толкова по малък данък,по малка гражданска и тн.
В европа гражданската се свормира от доста фактори,като колко стаж има един шофиор колко време има регистрирана кола на негово име,колко ПТП и нарушения има итн.
Тези фактори тепърва ще почнат да навлизат и при нас но постепенно.
Нали се сещаш защо.
Няма как в държава която основния автопарк над 70% е 10++годишен
Да направят данъка и гражданската 1к от веднъж.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 04 Дек 2006, 15:55

Вярно е това. При нас се изчислява една сума на база на конските сили след което ако колата е между 5 и 15 години се умножава по 1.5 а ако е по-нова от 5 години се умножава по 2. Става така че най-новите коли са с най-високи данъци, което очаквам постепенно да се коригира след влизането в ЕС ( може да стане и веднага знам ли :)) А иначе тия митове за поскъпващите стари коли от догодина ги подклаждат разни търговци предимно за да преодолеят стагнацията на пазара до края на годината и също да оправдаят ненамаляващите цени на вече внесените автомобили след 1. януари догодина, но факта е че ще трябва плавно може би да се коригират цените надолу понеже и конкуренцията изобщо не е малка и пазара е свободен .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 1.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 328i
Детайли за колата: Estoril blue Convertible - the best e36 :)

Мнение от tin » 04 Дек 2006, 16:43

извода от статията дето съм я пейстнал е че :

- ДДС-то ще падне 100%

- Акциза може и да падне ама може и да не е тя година

vld написа:А мен страшно много ме вълнува дали ще продължават да изискват сертификат Евро 1 при внос на автомобил от евро съюза :?:


НЕ !

vitamincpp написа:Не мога да разбера как има още хора които твърдят че ще има ддс. Да спорим за това колко други такси и данъци ще измислят на негово място разбирам но мисля че за ДДСто е повече от ясно.

ПП: Сега видях че ставало въпрос за акциза и това е вече друга анкета, бъдете точни като пускате такива теми. Също не мога да разбера защо толкова много хора подскачат при мисълта че цените на колите ще паднат. Явно са с нагласата че колите които карат в момента са им завинаги. Аз се радвам изключително много на падането на ДДС и ще се радвам още повече на махането на акциза ако стане а би трябвало да стане. Мислете позитивно може вашата настояща кола да стане по-евтина но и с бъдещата ви ще е същото :)

Темата е за ДДС-то защото вече е 100% ясно че ще падне , а имаше хора дето не го вярваха.
Анкетата е за акциза защото той е спорен още.


за еко такстата:

- най-старите, които не отговарят на никакъв евростандарт (производство до 1992 година) - 250 лева.
- (1999 - 2000 година) - 140 лева
- (1996-1998 г.) - 180 лева
- (1992-1996 г.)- 200 лева
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 04 Дек 2006, 18:31

"пада ДДС-то" не е много коректно според мен
ще се промени начина по който се определя базата за облагане с ДДС т.е. не някаква измислена стойност определена по закон или митници и т.н., а по фактурна стойност както на всяка нормална стока, която се търгува в страната и ЕС.
Акциза остава за съжаление. Не знаех, че над 150киловата става още по-висок :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 04 Дек 2006, 18:38

ДДСто отпада 100% няма да се сменя само начина за изчисляване на сумата върху която се начислява. Това е така защото веднаж е платено когато колата е купувана в ЕС като нова.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook