мак ларън ф1
Модератор: Общи модератори
64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
мак ларън ф1
малцина може би са наясно относно тази икона в автомобилостроенето.
дори и да има подобна тема не ми пука
важното е да издигнем марката си в култ с подобаващи факти които подкрепят нашият символ BMW.
и мисля че това е именно McLaren F1.
през 1993г. изключителния McLaren F1 постига рекорд за максимална скорост от 386км/ч, който устоява до 2002г.
McLaren естествено е познат като производител на шасита за едноместната ф1. Но в началото на 90-те шеф дисайнера Гордън Мъри имайки мечтата да създаде "the ultimate road car" ,забележете кола за път не за драг или други глупави състезания. Гордън бил в завидната позиция да създаде, да сътвори Ф1 от бял лист. Не било нужно да се използват никакви компоненти от който и да било друг модел.
МакЛаренът със сърце от БМВ имал щастието да бъде подсигурен от друг стилист Питър Стивенс и неговите аеродинамични резултати с две отварящи се нагоре врати паснали перфектно на централно разположеният двигател.
The power:
силовият тракт бил V 12 ,6 литров задвижващ задният мост (забележете не както била модата за алл фоур) чрез 6 степенна скоростна кутия.
това чудо било приложено централно върху монококовата конструкция. това е формула 1, защото нямало по малко от 94 клетки с конструкция на пчелна пита изградени от фибростъкло и алуминий всичко това сготвено от МакЛарън.
В ноща на представянето на Ф1 макларън обявили че само 300 Ф1 ще бъдат произведени, с цена от 540000 лири стерлинги.
Това правило по 180000 на човек тъй като Ф1 било с 3 места. Необикновено- водачът седял централно другите 2-ма щастливци седят зад него отляво и отдясно.
от същото родословие излизат няколко версии гравитирайки по състезателните писти. състезателната GTR от 1994 била по лека и мощността и била ограничена до позволените 630 коня. Печели '95,'96 GT серии. Също триумфира на Лъо Ман като печели 1,3,4,5,13 места.В тази чест бил построен McLaren F1 LM през '97. той бил 668 коня по-широк,по-дълък и само 8 били построени.Честито да им е.В крайна сметка от MсLaren завършили до '97 всичко на всичко 100 броя.
МcLaren F1
engine-mid, in-line, V12 ,86x87 mm, 6064cc, 627hp@7400rpm
0-60 mph(0-96km/h) :3.2 sec, max speed 240mph(386km/h)
За ГТР версията V12 двигателят бил форсиран с 41 коня повече. Това била първата серийна кола(такъв какъвто си е GTR модела) която печели 24 часа на Лъо Ман от 40-те години насам.
Промените в модификацията били ограничени колкото да получи хомологация-събличане на интериора, окачване- по яки пружини, анти-рол бар , сликове, и задно крило. само 6 екземпляра са се появили в шампионата.Но били обвинени че са твърде бавни.
Парадоксалното било че ГТР версията била по бавна от стандартната.
Гордън Мъри заявява , че тази кола е създадена за уличните милионери.
дори и да има подобна тема не ми пука
важното е да издигнем марката си в култ с подобаващи факти които подкрепят нашият символ BMW.
и мисля че това е именно McLaren F1.
през 1993г. изключителния McLaren F1 постига рекорд за максимална скорост от 386км/ч, който устоява до 2002г.
McLaren естествено е познат като производител на шасита за едноместната ф1. Но в началото на 90-те шеф дисайнера Гордън Мъри имайки мечтата да създаде "the ultimate road car" ,забележете кола за път не за драг или други глупави състезания. Гордън бил в завидната позиция да създаде, да сътвори Ф1 от бял лист. Не било нужно да се използват никакви компоненти от който и да било друг модел.
МакЛаренът със сърце от БМВ имал щастието да бъде подсигурен от друг стилист Питър Стивенс и неговите аеродинамични резултати с две отварящи се нагоре врати паснали перфектно на централно разположеният двигател.
The power:
силовият тракт бил V 12 ,6 литров задвижващ задният мост (забележете не както била модата за алл фоур) чрез 6 степенна скоростна кутия.
това чудо било приложено централно върху монококовата конструкция. това е формула 1, защото нямало по малко от 94 клетки с конструкция на пчелна пита изградени от фибростъкло и алуминий всичко това сготвено от МакЛарън.
В ноща на представянето на Ф1 макларън обявили че само 300 Ф1 ще бъдат произведени, с цена от 540000 лири стерлинги.
Това правило по 180000 на човек тъй като Ф1 било с 3 места. Необикновено- водачът седял централно другите 2-ма щастливци седят зад него отляво и отдясно.
от същото родословие излизат няколко версии гравитирайки по състезателните писти. състезателната GTR от 1994 била по лека и мощността и била ограничена до позволените 630 коня. Печели '95,'96 GT серии. Също триумфира на Лъо Ман като печели 1,3,4,5,13 места.В тази чест бил построен McLaren F1 LM през '97. той бил 668 коня по-широк,по-дълък и само 8 били построени.Честито да им е.В крайна сметка от MсLaren завършили до '97 всичко на всичко 100 броя.
МcLaren F1
engine-mid, in-line, V12 ,86x87 mm, 6064cc, 627hp@7400rpm
0-60 mph(0-96km/h) :3.2 sec, max speed 240mph(386km/h)
За ГТР версията V12 двигателят бил форсиран с 41 коня повече. Това била първата серийна кола(такъв какъвто си е GTR модела) която печели 24 часа на Лъо Ман от 40-те години насам.
Промените в модификацията били ограничени колкото да получи хомологация-събличане на интериора, окачване- по яки пружини, анти-рол бар , сликове, и задно крило. само 6 екземпляра са се появили в шампионата.Но били обвинени че са твърде бавни.
Парадоксалното било че ГТР версията била по бавна от стандартната.
Гордън Мъри заявява , че тази кола е създадена за уличните милионери.
а
само да допълня
ЛМ и ГТР версиите имали еднакви мощности.
ЛМ-тежал 1062кг, 60кг по лек от ГТР версията ,а ГТР бил по лек от стандартната с 76 от стандартната.
колко тежи стандартната?
и моля някой да качи снимка аз не мога.
ЛМ и ГТР версиите имали еднакви мощности.
ЛМ-тежал 1062кг, 60кг по лек от ГТР версията ,а ГТР бил по лек от стандартната с 76 от стандартната.
колко тежи стандартната?

и моля някой да качи снимка аз не мога.

а
в по късен етап ще потготвя теми за корените на спортният имидж на марката:
328 купе от 1936 г., фрейзър неш от 1947, 507 от 1956 с първият немски алуминиев V8, 2002 turbo първото европейско турбо, M1 E26 1978.
328 купе от 1936 г., фрейзър неш от 1947, 507 от 1956 с първият немски алуминиев V8, 2002 turbo първото европейско турбо, M1 E26 1978.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Интересните неща които знам аз..
Двигателния отсек е облицован с 24 каратово злато..
Има багажно пространство колкото на Фиеста..
При тестовете за максимална скорост пилота бил казал, че ако се махнат страничните огледала ще вдигне над 400км.. (рекорда за които аз знам 391, даже и клипче имаше някъде)..
Инструментите които вървят към колата са от специална сплав от която са правени и някои елементи по колата титан-алуминии (и още нещо)..
Според мнозина (които са имали удоволствието да я карат) казват, че е най добрия спортен автомобил пройзвеждан някога.. имаше един стар филм специално за нея.. батко ви Тиф я караше.. и казваше, че това най доброто място (среданата седалка) за каране..
Наскоро пак имаше част от предаването за нея като сравнение с едно Ензо и пак толкова и се радваше и обясняваше че била най-най.., но все пак тои си е сектант
) .. другото което си спомням, че винаги отбелязва е, че е най практичната (не само заради багажните отделения.. все пак едва ли някои си я купува за да ходи на пазар), но както колегата горе е казал.. има 3 места. 
Двигателния отсек е облицован с 24 каратово злато..

Има багажно пространство колкото на Фиеста..

При тестовете за максимална скорост пилота бил казал, че ако се махнат страничните огледала ще вдигне над 400км.. (рекорда за които аз знам 391, даже и клипче имаше някъде)..
Инструментите които вървят към колата са от специална сплав от която са правени и някои елементи по колата титан-алуминии (и още нещо)..
Според мнозина (които са имали удоволствието да я карат) казват, че е най добрия спортен автомобил пройзвеждан някога.. имаше един стар филм специално за нея.. батко ви Тиф я караше.. и казваше, че това най доброто място (среданата седалка) за каране..
Наскоро пак имаше част от предаването за нея като сравнение с едно Ензо и пак толкова и се радваше и обясняваше че била най-най.., но все пак тои си е сектант


- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Ето малко снимки на тази легенда, то нещо не се срещат много ама все пак колкото има
Ето го и сърцето с сектанския надпис върху него
и още малко







Ето го и сърцето с сектанския надпис върху него




и още малко











Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ей на т'ва чудо много му се кефех в НФС-то. Джей Лено има такова - истинско.
It's not who You are, it's who You know...
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Причината да бъде създаден Макларън Ф1 е за да олицетвори успехите на Макларън Хонда във Формула 1, нещо като юбилеен автомобил, който е трябвало да засенчи всички останали машини за времето си, а се оказва че засенчва доста повече неща и то за години напред превръщайки се в автомобилна легенда, а Fifth Gear го обявяват за най-добър автомобил в света за всички времена.
При започването на разработката Рон Денис решава че не е достатъчно престижно Хонда да прави двигателя и обявяват конкурс, който бива спечелен от БМВ и двигателят започва да се разработва под вещото ръководство на Пол Роше (човекът изградил спортното име на марката чиято поклонници сме).
Гордън Мъри обявява две основн цели които да бъдат следвани при създаването на супер кара:
1. Колата не трябва да надвишава 1000кг
2. Двигателят трябва да е "до" 600к.с.
В последствие се оказва че първото изискване е нарушено и автомобилът тежи приблизително 1100кг, но причините за това са изисквания за сигурността, а също и по тежкият с над 20кг двигател когто предлагат БМВ. За сметка на това обаче баварците изненадват всички с 627к.с. които се справят отлично с шасите на автомобила, а също и еластичността която предлага този мотор!
От произведените 100 броя близо 2/3 от автмобилите са в САЩ, а не в близкия изток за мое учудване, един от клиентите на марката притежава цели 16 Макларъна, но иметому се пази в тайна от производителите!
Всички скоростни и динамични характеристики са постигнати при реални условия на писта, а не като при голяма част от супер карите сега, при симулация, на стенд (в лабораторни условия) и т.н.
Продажната цена на подобен автомобил е била 1 000 000 долара, а сега е почти двойна заради колекционерската му стойност.
За автомобила се предлага истинско 5 звездно обслужване, като например ако си купите Макларън на старо, от фирмата ще го преправят 3 месеца според вашите изисквания и настройки!
Специално за този супер кар е и разработена и най-леката аудио система в света от Kenwood, тежаща едва 7кг но достойна да съперничи на кар аудио системите от най-висок клас.
Най бързият Макларън Ф1 ускорява до 100км/ч от място за 3,1сек (за това има клип някъде в нета), при разработката на автомобила, електронните системи в него са сведени до минимум.
Ако се сетя още нещо ще допълня...
При започването на разработката Рон Денис решава че не е достатъчно престижно Хонда да прави двигателя и обявяват конкурс, който бива спечелен от БМВ и двигателят започва да се разработва под вещото ръководство на Пол Роше (човекът изградил спортното име на марката чиято поклонници сме).
Гордън Мъри обявява две основн цели които да бъдат следвани при създаването на супер кара:
1. Колата не трябва да надвишава 1000кг
2. Двигателят трябва да е "до" 600к.с.
В последствие се оказва че първото изискване е нарушено и автомобилът тежи приблизително 1100кг, но причините за това са изисквания за сигурността, а също и по тежкият с над 20кг двигател когто предлагат БМВ. За сметка на това обаче баварците изненадват всички с 627к.с. които се справят отлично с шасите на автомобила, а също и еластичността която предлага този мотор!
От произведените 100 броя близо 2/3 от автмобилите са в САЩ, а не в близкия изток за мое учудване, един от клиентите на марката притежава цели 16 Макларъна, но иметому се пази в тайна от производителите!
Всички скоростни и динамични характеристики са постигнати при реални условия на писта, а не като при голяма част от супер карите сега, при симулация, на стенд (в лабораторни условия) и т.н.
Продажната цена на подобен автомобил е била 1 000 000 долара, а сега е почти двойна заради колекционерската му стойност.
За автомобила се предлага истинско 5 звездно обслужване, като например ако си купите Макларън на старо, от фирмата ще го преправят 3 месеца според вашите изисквания и настройки!
Специално за този супер кар е и разработена и най-леката аудио система в света от Kenwood, тежаща едва 7кг но достойна да съперничи на кар аудио системите от най-висок клас.
Най бързият Макларън Ф1 ускорява до 100км/ч от място за 3,1сек (за това има клип някъде в нета), при разработката на автомобила, електронните системи в него са сведени до минимум.
Ако се сетя още нещо ще допълня...


a
моля ви пишете нещо което не е написано
недейте да се повтаряме.
развивайте темата не я задръствайте.
недейте да се повтаряме.
развивайте темата не я задръствайте.

a
в момента Ф1 е на 8 място в класацията на най-скъпите суперколи
8. $1 250 000 USD : 1995 McLaren F1 LM
на 17 място за спринт от 0-60 мили
17. 2.9 seconds : 1995 McLaren F1 LM
на 49 за коне/килограми
49. 550.09 bhp per tonne : 1994 McLaren F1
на 12 място по максимална скорост
12. 240.1 mph: 1994 McLaren F1
източник www.supercars.net
а първата статия съм превел от една английска книга
"THE ULTIMATE HISTORY OF FAST CARS" by Jonathan Wood
8. $1 250 000 USD : 1995 McLaren F1 LM
на 17 място за спринт от 0-60 мили
17. 2.9 seconds : 1995 McLaren F1 LM
на 49 за коне/килограми
49. 550.09 bhp per tonne : 1994 McLaren F1
на 12 място по максимална скорост
12. 240.1 mph: 1994 McLaren F1
източник www.supercars.net
а първата статия съм превел от една английска книга
"THE ULTIMATE HISTORY OF FAST CARS" by Jonathan Wood
- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
ian190:
Това дали може да се тълкува като пазарен неуспех
Иначе за мен безспорно тази кола е отдавна легенда
В ноща на представянето на Ф1 макларън обявили че само 300 Ф1 ще бъдат произведени, с цена от 540000 лири стерлинги.
В крайна сметка от MсLaren завършили до '97 всичко на всичко 100 броя.
Това дали може да се тълкува като пазарен неуспех

Иначе за мен безспорно тази кола е отдавна легенда

- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
dinko_sd написа:ian190:В ноща на представянето на Ф1 макларън обявили че само 300 Ф1 ще бъдат произведени, с цена от 540000 лири стерлинги.В крайна сметка от MсLaren завършили до '97 всичко на всичко 100 броя.
Това дали може да се тълкува като пазарен неуспех![]()
Иначе за мен безспорно тази кола е отдавна легенда
Колкото неуспех има и Е31 (8ма серия).. просто тогава времето е беше такова.. много мошните коли, екзотиките и т.н. като цяло имаха спад по продажби.
- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
Ами да, и моята аналогия беше с 8-ма серия. Все пак си мисля че не е било чак такъв неуспех - 100 коли по 540000 лири стерлинги - абе бива 

64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани