За и против летите джанти
Модератор: Общи модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
За и против летите джанти
Наскоро спорихме с един приятел относно летите джанти. Безспорното им преимущество разбира се е променената визия на колата - тука няма две мнения че дори и най-простите джантета отварят много колата.
Моя приятел изказа мнение че понеже джантите са алуминиеви, респективно по-леки имат много по малък инерционнен момент от нормалните железни джанти - демек не запазват инерцията. От там следва да има завишен разход на гориво. Това съм склонен горе долу да се съглася, ама все пак във Формула 1 (а там хората нали са прости) гумите и джантите са супер олекотени.
Другия недостатък са нашите мили родни пътища - заради огромните кратери като се изкриви джантата едно ремонтче е около 30 лева (в зависимост от пораженията).
Та за или против сте за летите джанти? Качва ли се много разхода на гориво?
Моя приятел изказа мнение че понеже джантите са алуминиеви, респективно по-леки имат много по малък инерционнен момент от нормалните железни джанти - демек не запазват инерцията. От там следва да има завишен разход на гориво. Това съм склонен горе долу да се съглася, ама все пак във Формула 1 (а там хората нали са прости) гумите и джантите са супер олекотени.
Другия недостатък са нашите мили родни пътища - заради огромните кратери като се изкриви джантата едно ремонтче е около 30 лева (в зависимост от пораженията).
Та за или против сте за летите джанти? Качва ли се много разхода на гориво?
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
Това с инерционните сили не е ли много относително?
Примерно ако спускаш по-голямата тежест ти помага, но ако изкачваш като разложиш силите които въздействат на колата се получава че ти пречи.
Същото и като си на равно: като пускаш по "инерция" ти помага, но когато натискаш газта и колата поема се затормозява двигателя от по-голямата маса.
Примерно ако спускаш по-голямата тежест ти помага, но ако изкачваш като разложиш силите които въздействат на колата се получава че ти пречи.
Същото и като си на равно: като пускаш по "инерция" ти помага, но когато натискаш газта и колата поема се затормозява двигателя от по-голямата маса.
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Логичен е аргументът за инерцията обаче тук не ства въпрос за много килограми. Една лята джната е по лека от същата стоманена с 5 кила примерно. Е 20 кг на кола 1.5 т едва ли ще усетиш нещо.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: За и против летите джанти
Единственото което имам против при летите джанти е да се слагат твърде големи размери
нашите пътища изобщо не ми се струват подходящи да си обуеш колата с едни 18-ки или 19-ки и супер ниски гуми. А и това с инерционните сили ми е малко странно- добре, губи се инерцията поради по-малкото тегло, но от друга страна по-ниското тегло изисква по-малко усилие за задвижването му... Поне според мен не виждам пряка причина за повишаване на разхода само от по-малкото тегло на 4 джанти. По-скоро може да се увеличи разхода от това, че обикновенно се слагат по-големи джанти от стандартните. Ако от 195/55/15 минеш на 225/45/18 е нормално и разхода да ти скочи с малко, но иначе начин не виждам...

- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Моя приятел изказа мнение че понеже джантите са алуминиеви, респективно по-леки имат много по малък инерционнен момент от нормалните железни джанти - демек не запазват инерцията. От там следва да има завишен разход на гориво. Това съм склонен горе долу да се съглася, ама все пак във Формула 1 (а там хората нали са прости) гумите и джантите са супер олекотени.
Точно обратна е логиката и твоят приятел или не е внимавал в час по физика, или нещо се е объркал.
Правилото е следното - колкото е по-лека една кола, толкова по-малък разход има при еднакви други условия.
Обяснението също е просто - за да ускориш 1 тон до 60 км/ч ти трябва сила ХХ Нютона. За да ускориш 2 тона до 60 км/ч ще ти трябва 2 пъти по-голяма сила (Втори закон на Нютон - F=ma).
По същата причина колите от Формула 1 са максимално леки, както и всички състезателни коли. Както разбрахте, колите от Формула 1 ги теглят след състезанието и ако са под минималното тегло ги наказват (както стана с Кубица в Унгария, но това е друга тема).
Тук има много подробности по въпроса, ако се интересуваш.
Иначе относно джантите, моето мнение е следното:
+ маса
+ визия
+ нямат тасове, които да ти откраднат и после да стои грозно
- цена ( говоря за оригинални - най-обикновени лети джанти не отварят Е39, ами придобива селски вид - лично мнение)
- зимата се съсипват от лугата
- скъпа поддръжка
Промяна в разхода не би трябвало да се усети при преминаване от черни на лети, понеже разликата в масата е минимална, при условие, че не променяте размера.
Мненията на колегите за летите джанти са
тук
Touring & windsurf club
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Значи инерционния момент на по леките джанти е по малък което означава че трябва да се вложи по-малко енергия за да се развъртят до същите обороти. Така че логиката е по леки джанти - по малко разход. Не напразно ако сложите по голям размер джанти разхода се качва. Да твърди някой че с по тежки джанти се запазвала по добре инерцията и намалява разхода е все едно да твърдиш че колкото ти е по тежка колата толкова по малко гори. Другия + на летите джанти е че намаляват подпружинните маси което съществено се отразява на комфорта при движение. БМВ специално правят цели окачвания алуминиеви пак от тия съображения. Така че единствения + на железните е че са по ефтини:)
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
вав формула едно ги боли фара за горивото там играят милиярди а тука спорим наи много за некви 200 грама



- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Аз съм за алуминиевите джанти , кофти като ги изкривиш някъде но к'во да се прави като сме родени в бедна държава та няма пари за асвалт.Зимата слагам железни , те поне не се кривят лесно. 

свн
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
re
Ako ще и 2 литра отгоре да гори пак няма да я карам с железни. Аз купя ли кола докато не и сложа джантета дето да ми харесват не се качвам в нея. А що се отнася до разхода, аз съм с М50 В25 и като я взех беше с железни. сега съм с алуминиеви 245/45 и нямам разлика в горенето или ако има ще са някакви си най много 0.5л Но то на този мотор.....
А иначе ко е някоя 316-ка със 17-ки може и повече да дигне разхода





oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Летите джанти имат доста предимства.Първо да кажа че те са направени от алуминиево- магнезиева сплав.така Магнезия е 3-пъти полек от стоманата и е трърд и крехак.Алуминия е 1.9 пъти по лек от стоманата.Мисля че летите джанти са по издражливи на дукпи отколкото железните ,съдя по моята кола.А това за инерциония момент е много относително ,но неможе да се каже че се вдига разхода.Глявния централен инерционем момнет играя по важна роля в стабилноста на колата.но не съм се замислял сериозно над тези не6та,немога да виказа с точност


значи един човек няма да го споменавам ми изнесе следната
значи един човек няма да го споменавам ми изнесе следната лекия
лети джанти ... ширина на гумите и височина ....
колкото е по широка гумата толкова е по голям разхода пример гума 185 разход 10 на 100, 255 на същата джанта 12 на 10
след това
височина на гумата ...
а именно 185/70 = 255/35 са с еднакъв разход ...
не се хващаите за стойностите не са точни илюстрират идеята ...
демек разхода с 235/45/17 ки ще ви е същия като 195/65/15
съответно си правете сметка влияиат ли летите джанти на разхода
а иначе това с инерцията са глупости ....
масата на колата е тази която влияе а не центробежните сили на джантите при въртене колкото по леки джанти толкова по добре.
Иначе да кофти е че се гънат повече от железните ама с тия дупки и железните се гънат
)
лети джанти ... ширина на гумите и височина ....
колкото е по широка гумата толкова е по голям разхода пример гума 185 разход 10 на 100, 255 на същата джанта 12 на 10
след това
височина на гумата ...
а именно 185/70 = 255/35 са с еднакъв разход ...
не се хващаите за стойностите не са точни илюстрират идеята ...
демек разхода с 235/45/17 ки ще ви е същия като 195/65/15
съответно си правете сметка влияиат ли летите джанти на разхода
а иначе това с инерцията са глупости ....
масата на колата е тази която влияе а не центробежните сили на джантите при въртене колкото по леки джанти толкова по добре.
Иначе да кофти е че се гънат повече от железните ама с тия дупки и железните се гънат

24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани