За и против летите джанти

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

За и против летите джанти

Мнение от Escape » 31 Авг 2006, 14:04

Наскоро спорихме с един приятел относно летите джанти. Безспорното им преимущество разбира се е променената визия на колата - тука няма две мнения че дори и най-простите джантета отварят много колата.

Моя приятел изказа мнение че понеже джантите са алуминиеви, респективно по-леки имат много по малък инерционнен момент от нормалните железни джанти - демек не запазват инерцията. От там следва да има завишен разход на гориво. Това съм склонен горе долу да се съглася, ама все пак във Формула 1 (а там хората нали са прости) гумите и джантите са супер олекотени.

Другия недостатък са нашите мили родни пътища - заради огромните кратери като се изкриви джантата едно ремонтче е около 30 лева (в зависимост от пораженията).

Та за или против сте за летите джанти? Качва ли се много разхода на гориво?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 31 Авг 2006, 14:08

щом са по-леки :arrow: спада разхода на гориво ;)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 31 Авг 2006, 14:16

Това с инерционните сили не е ли много относително?

Примерно ако спускаш по-голямата тежест ти помага, но ако изкачваш като разложиш силите които въздействат на колата се получава че ти пречи.

Същото и като си на равно: като пускаш по "инерция" ти помага, но когато натискаш газта и колата поема се затормозява двигателя от по-голямата маса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 31 Авг 2006, 14:38

Логичен е аргументът за инерцията обаче тук не ства въпрос за много килограми. Една лята джната е по лека от същата стоманена с 5 кила примерно. Е 20 кг на кола 1.5 т едва ли ще усетиш нещо.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: За и против летите джанти

Мнение от ms » 31 Авг 2006, 14:44

Единственото което имам против при летите джанти е да се слагат твърде големи размери :arrow: нашите пътища изобщо не ми се струват подходящи да си обуеш колата с едни 18-ки или 19-ки и супер ниски гуми. А и това с инерционните сили ми е малко странно- добре, губи се инерцията поради по-малкото тегло, но от друга страна по-ниското тегло изисква по-малко усилие за задвижването му... Поне според мен не виждам пряка причина за повишаване на разхода само от по-малкото тегло на 4 джанти. По-скоро може да се увеличи разхода от това, че обикновенно се слагат по-големи джанти от стандартните. Ако от 195/55/15 минеш на 225/45/18 е нормално и разхода да ти скочи с малко, но иначе начин не виждам...
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 31 Авг 2006, 14:59

някой няма ли преки наблюдения - да е карал с обикновенни и после да е сложил лети джанти?

За да разберем как се отразява на разхода

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 31 Авг 2006, 17:10

Моя приятел изказа мнение че понеже джантите са алуминиеви, респективно по-леки имат много по малък инерционнен момент от нормалните железни джанти - демек не запазват инерцията. От там следва да има завишен разход на гориво. Това съм склонен горе долу да се съглася, ама все пак във Формула 1 (а там хората нали са прости) гумите и джантите са супер олекотени.


Точно обратна е логиката и твоят приятел или не е внимавал в час по физика, или нещо се е объркал.
Правилото е следното - колкото е по-лека една кола, толкова по-малък разход има при еднакви други условия.
Обяснението също е просто - за да ускориш 1 тон до 60 км/ч ти трябва сила ХХ Нютона. За да ускориш 2 тона до 60 км/ч ще ти трябва 2 пъти по-голяма сила (Втори закон на Нютон - F=ma).
По същата причина колите от Формула 1 са максимално леки, както и всички състезателни коли. Както разбрахте, колите от Формула 1 ги теглят след състезанието и ако са под минималното тегло ги наказват (както стана с Кубица в Унгария, но това е друга тема).
Тук има много подробности по въпроса, ако се интересуваш.

Иначе относно джантите, моето мнение е следното:
+ маса
+ визия
+ нямат тасове, които да ти откраднат и после да стои грозно

- цена ( говоря за оригинални - най-обикновени лети джанти не отварят Е39, ами придобива селски вид - лично мнение)
- зимата се съсипват от лугата
- скъпа поддръжка

Промяна в разхода не би трябвало да се усети при преминаване от черни на лети, понеже разликата в масата е минимална, при условие, че не променяте размера.
Мненията на колегите за летите джанти са
тук
Touring & windsurf club

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 31 Авг 2006, 19:04

Значи инерционния момент на по леките джанти е по малък което означава че трябва да се вложи по-малко енергия за да се развъртят до същите обороти. Така че логиката е по леки джанти - по малко разход. Не напразно ако сложите по голям размер джанти разхода се качва. Да твърди някой че с по тежки джанти се запазвала по добре инерцията и намалява разхода е все едно да твърдиш че колкото ти е по тежка колата толкова по малко гори. Другия + на летите джанти е че намаляват подпружинните маси което съществено се отразява на комфорта при движение. БМВ специално правят цели окачвания алуминиеви пак от тия съображения. Така че единствения + на железните е че са по ефтини:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 31 Авг 2006, 21:18

вав формула едно ги боли фара за горивото там играят милиярди а тука спорим наи много за некви 200 грама
ИзображениеИзображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: гр.Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 83 /2.0d /2006
Мечтае да кара: M 3
Детайли за колата: Тайна

Мнение от svetoslavned » 31 Авг 2006, 21:58

Аз съм за алуминиевите джанти , кофти като ги изкривиш някъде но к'во да се прави като сме родени в бедна държава та няма пари за асвалт.Зимата слагам железни , те поне не се кривят лесно. 8)
свн

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 01 Сеп 2006, 0:17

Летите джанти са екстра. Ако железните струваха, нямаше всички нови коли да излизат с лята капла. И най-грозните ляти, седят 100 пъти по-добре от желязото. Само за визията съм против железните.
Всеки сезон си ги изправям, 20 кинта на парче и ме боли фара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 01 Сеп 2006, 18:31

Ako ще и 2 литра отгоре да гори пак няма да я карам с железни. Аз купя ли кола докато не и сложа джантета дето да ми харесват не се качвам в нея. А що се отнася до разхода, аз съм с М50 В25 и като я взех беше с железни. сега съм с алуминиеви 245/45 и нямам разлика в горенето или ако има ще са някакви си най много 0.5л Но то на този мотор..... :mhihi: А иначе ко е някоя 316-ка със 17-ки може и повече да дигне разхода :mhihi: :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от tokarew » 01 Сеп 2006, 20:52

Летите джанти имат доста предимства.Първо да кажа че те са направени от алуминиево- магнезиева сплав.така Магнезия е 3-пъти полек от стоманата и е трърд и крехак.Алуминия е 1.9 пъти по лек от стоманата.Мисля че летите джанти са по издражливи на дукпи отколкото железните ,съдя по моята кола.А това за инерциония момент е много относително ,но неможе да се каже че се вдига разхода.Глявния централен инерционем момнет играя по важна роля в стабилноста на колата.но не съм се замислял сериозно над тези не6та,немога да виказа с точност
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 16.07.2006

значи един човек няма да го споменавам ми изнесе следната

Мнение от 535 » 10 Сеп 2006, 11:19

значи един човек няма да го споменавам ми изнесе следната лекия

лети джанти ... ширина на гумите и височина ....

колкото е по широка гумата толкова е по голям разхода пример гума 185 разход 10 на 100, 255 на същата джанта 12 на 10
след това

височина на гумата ...
а именно 185/70 = 255/35 са с еднакъв разход ...

не се хващаите за стойностите не са точни илюстрират идеята ...
демек разхода с 235/45/17 ки ще ви е същия като 195/65/15
съответно си правете сметка влияиат ли летите джанти на разхода

а иначе това с инерцията са глупости ....

масата на колата е тази която влияе а не центробежните сили на джантите при въртене колкото по леки джанти толкова по добре.
Иначе да кофти е че се гънат повече от железните ама с тия дупки и железните се гънат :))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 22.06.2005

Мнение от gyrate » 10 Сеп 2006, 12:25

по леки колела = по бързо набиране от 0.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook