Закрито Първенство

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Закрито Първенство

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 16 Авг 2006, 17:25

Изображение

Спортния дух в BMW Z4 като че ли се разгъна в цялото си великолепие едва след като М-версията бе похлупена с твърд метален покрив. Първи впечетления от баварския хищник с взривоопасните 343 к.с.

Истеричната вакхалия от звуци, съпровождащи стремежа към ограничителя на оборотите, е нещо неописуемо. Щурмът на границата от 8000 об/.мин се повтаря отново и отново - без капка здържаност и без оглед на избраната в момента предавка. Редовия шесетцилиндров мотор на BMW M GmbH е възхитително невъздържана машина, която очарова еднакво с динамиката, с която дарява новото Z4 M Coupe, и с възбуждащия сетивата звук на състезателен автомобил.
Не е възможно човекът зад волана да не се зарази от страстния характер на задвижващия агрегат. Новото двуместно купе от Мюнхен сякаш е своеобразен манифест, събрал цялата философия на BMW, а бясната стръв за повече динамика, лудешкият глад за завои и неистовото желание за близост с водача понякога са по-силни, отколкото на последния би му се искало...
Пътническият отсек е изтеглен далеч назад, почти над класическия за марката заден задвижващ мост, където водача и неговият спътник могат да усетят в пълни подробности всяка неравност и извивка по настилката. Свой принос в тази насока безпорно имат и спортните седалки, чиято задача е да осигуряват добра опора, а не да погасяват сътресенията, които съдържат навременна и изключително важна за пилота информация отностно намеренията на задницата. Контролът върху нея на свой ред се осъществява без каквито и да е било пречки и проблеми - почитателите на аматьрския спорт могат да се доверят на божествено директната кормилна уредба, а по-напредналите с материала могат да ползват услугите на педала за газта. На състезателна писта Z4 M Coupe се преобразява в истинско откровение за любителите на движение с вратите на пред...
Преминаването на задните гуми от твърдо в газообразно състояние под натиска на изобилието от въртяш момент се преодолява ефикасно от диференциала с многодискова блокировка на задния мост, който в зависимот от конкретнните условия може безстепенно да насочи до 100% от въртящия момент към колелото с по-добро сцепление. Тази процедура протича практически неусетно за водача, за когото остава единствено удоволствието от неимоверната тяга при излизане от остри завои.
Впечетлението, че си имате работа с чистокръвен спортен автомобил,
се затвърждава и при спиране. Натоварената с тази задача уредба е същата като при M3 CSL - с вентилирани и перфорирани дискове с диаметър 345 мм отпред и 325 мм отзад, които почти изцяло изпълват празното пространство в серийните 18-цолови алуминиеви колела.
Нивото на останалото серийно оборудвне може да бъде наречено направо разточително на фона на традиционната пестеливост на BMW в това отношение. То включва бордов компютър, автоматична климатична инсталация, кожена облицовка на волана, отопляеми спортни седалки с тапицерия от кожа, аудиосистема с радиоприемник и CD-плейър, ксенонови светлини, четири въздушни възглавници и адаптивни стопсветлини. Характерните за баварските М-модели четири хромирани ауспухови тръби също не изисквата допълнителни инвестиции.
BMW Z4 M Coupe може да се купи за 135 900 лева, което си е направо евтино в сравнение с малко по мощното Porsche Carrera S. И макар че сама по себе си цената е доста внушителна, Бъдещите собственици на двуместния закрит модел могат да живеят със съзнанието, че са спасили един от последните екземпляри на застрашен от изчезване вид - което по всичко личи, M Coupe ще бъде последната спирка в живота на пленителния 3,2 литров редови шестцилиндров мотор.

Източник: Auto motor und sport брой 07 Август 2006
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook