Porsche Cayman S vs. BMW Z4 M Coupe

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Porsche Cayman S vs. BMW Z4 M Coupe

Мнение от M6 » 21 Юни 2006, 14:46

Изображение
В рамките на автомобилното изложение във Франкфурт през месец септември миналата година, германският производител на спортни возила Porsche демонстрира завидната си класа, представяйки расовия модел Cayman S. По всичко изглеждаше, че специалистите от Цуфенхаузен са намерили Ахилесовата пета на родната конкуренция, още повече, че продажбите на “крокодила” вървяха отлично още от първия ден. Оказа се обаче, че безгрижното ежедневие отмина със светкавична скорост, тъй като вечният съперник от Бавария в лицето на BMW реши също да ускори темпото и само преди няколко месеца внесе нова интрига във вечната схватка, вдигайки цената на залога с помощта на съвсем “прясното” Z4 M Coupe, което всички очакваха да се появи далеч по-късно тази година. Първите коментари на специалистите пък без съмнение са довели до появата на поне няколко нови бръчки по лицата на шефовете в Porsche - автомобилните наблюдатели по света категорично отсъдиха, че BMW в случая са съумели да разработят и произведат съвършения “поршеубиец”.
Изображение
В интерес на обективната истина и двата “хищника” разполагат с дълъг списък от позитивни качества, превръщащи ги в притегателен магнит за гаражите и спестовните книжки на преуспялата част от човечеството, но все пак остава въпросът кое от возилата в по-голяма степен оправдава вложените в него средства.Погледнати отзад, и двамата атлети са достойни да украсят корицата на който и да е учебник по автомобилен дизайн, а ако “случайно” съдбата е отредила да управлявате подобна машина, то при изпреварване гарантирано ще вливате струйка отрова в сърцето на всеки друг водач. С агресивното оформление на задната част обаче се изчерпват общите черти при екстериора на двата автомобила. От там нататък властват различията, като несъмнено BMW Z4 M Coupe изглежда далеч по-мускулест и властен в сравнение с меките и овални класически форми на Porsche-то. Баварецът определено предлага силно запомнящо се излъчване - няма как лесно да забравите изглеждащата безкрайно дълга предница, късите преходи от един компонент към друг, като и редуващите се “спадове” и “възвишения” по релефа. В противовес на това в Цуфенхаузен залагат на рафинираните, класически форми. Дизайнът е максимално изчистен и отчита десетилетните традиции на концерна. Изводът - по-младите и необузданите по дух със сигурност биха се насочили към BMW, докато почитателите на респекта и тежкарското излъчване все пак ще си останат клиенти на Porsche.
Изображение
Що се отнася до вътрешното оформление, то двамата съперници отново са избрали да вървят по различни пътища. В BMW Z4 M Coupe пилотът, сядайки, получава усещането, че е разположен малко над пътното платно и почти на задната ос. Изживяванията леко се приближават до тези при пътуване с подводница, тъй като скромните по размер предно, задно и странични стъкла допринасят съществено за мрачната атмосфера в салона и успешно наподобяват илюминатори... Компенсация за причинените неудобства предлага изключително голямото свободно пространство. Въпреки че е с 230 мм по-късо, 20 мм по-тясно и 18 мм по-ниско, Z4 M Coupe гарантира повече място и повече комфорт от своя съперник в това направление. Като цяло обаче в салона на Porsche-то като че ли веднага човек усеща, че е попаднал на по-точното място. Позицията на седалките е по-висока, а и видимостта е на далеч по-добро ниво. Качеството и красотата на изображението, което предлагат информационните символи пък е достатъчно, за да се убедите за пореден път, че не без основание в Цуфенхаузен се радват на подобен имидж. Разположеният в средата оборотомер гарантира нужното усещане за спорт и адреналин, а като цяло дисплеите са отлично четими при всякакви условия. Единственото, което смущава при Cayman S, е буквално “обсипаната” с прибори за навигация и управление средна конзола, което изисква отвличането на вниманието на пилота (минус, когато става дума за спортен автомобил и големи скорости) или продължителна и упорита предварителна тренировка за оцеляване в технологичната джунгла от копчета и ръчки, с цел по-лесното им изнамиране при движение. В това отношение BMW се справя по-успешно, като там почти всичко е съсредоточено компактно и предлага бърз и максимално функционален достъп. Леко смущаващи са само няколко детайла от очевидно по-евтинка пластмаса, които никак не се вписват в баварската атмосфера на салона, но като цяло въпросният недостатък лесно се преживява. Особено когато стиснете здраво волана, който перфектно пасва на по-ячка ръчица. В сравнение с него кормилото на “крокодила” е по-скоро дамски формат, но тук всичко е изцяло подвластно на навика и личните предпочитания.
Изображение
Със сигурност обаче като “яко напомпан” би могъл да се определи агрегатът, който ръмжи свирепо в задната част на Cayman S. Чудовището е с работен обем 3.4 литра и с лекота и готовност предоставя “имплантираните” в него 295 конски сили. Въпросният мотор показва характер само на сантиметри зад водача, а звукът е в състояние да развълнува дори и най-равнодушните към автомобили хора. И сякаш навява спомени за най-славните времена на германския концерн.При BMW Z4 M Coupe нещата стоят по-иначе. Там редовият шестцилиндров двигател още на пръв поглед убеждава, че е представител на съвременния хай-тек. Изключително рафиниран звук, в чието гъргорене бихте доловили закана, но не и агресия, работа при доста високи обороти без следа от напрежение - истински съвременен агрегат с марка BMW. Кой ще пасне повече на характера ви обаче е изцяло въпрос на личен вкус.
Изображение
Като поведение на пътя смело бихте могли да се доверите и на двамата съперници в настоящия материал, но съвсем естествено, отчитайки и разликите. Z4 M Coupe се държи стабилно на пътя и дори малко нервно на моменти. Леко движение на волана е достатъчно, за да промените траекторията на движение в желаната посока - голям плюс при спортно каране в серия от завои. Porsche-то също проявява подобен апетит, но е малко по-мудно в движението си, което се дължи на не толкова директното управление. Очевидно при него воланът има по-голям свободен ход. Трансмисията също е по-малко прецизна в сравнение с тази на “бавареца”. Като цяло обаче и двата автомобила ще ви предложат почти еднаква и наистина достатъчна доза спорт на пътя.Погледнато като цена, Porsche-то би могло да бъде наречено дори евтино, тъй като 58 529 евро са умерена сума за емблемата и качеството, което получавате. Въпреки това обаче със своите 55 900 евро, Z4 M Coupe остава по-евтината алтернатива, като освен това в серийното оборудване при него са включени и климатроник+биксенонови фарове, които при Cayman S ще ви струват с още две хиляди евро отгоре.
Изображение
В крайна сметка се оказва изключително сложна задача да бъде посочен безспорен фаворит в надпреварата между двата хищника, още повече, че и двамата предлагат приятни мигове и спорт в изобилие. Едно обаче може да се твърди със сигурност - BMW безспорно съумя да създаде автомобил, който пълноправно да оспори славата и имиджа на Porsche, за което баварците заслужено получават искрен комплимент.

АВТО пазар
Последна промяна M6 на 21 Юни 2006, 15:10, променена общо 1 път

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Re: Porsche Cayman S vs. BMW Z4 M Coupe

Мнение от SlipKnoT » 21 Юни 2006, 14:58

M6 написа:Леко смущаващи са само няколко детайла от очевидно по-евтинка пластмаса, които никак не се вписват в баворската атмосфера на салона


:mhihi: Защо ли ми е познато това заключение.. май защото го чета във всеки един тест на ново БМВ. :no:


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 21 Юни 2006, 15:09

баворската атмосфера на салона

:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Оправено :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 21 Юни 2006, 16:10

Типично тъпа българска статия. Нищо по същество за най-важното в тези автомобили - поведение на пътя и най-вече на писта.

Едно обаче може да се твърди със сигурност - BMW безспорно съумя да създаде автомобил, който пълноправно да оспори славата и имиджа на Porsche, за което баварците заслужено получават искрен комплимент.


Оспорва славата и имиджа на Порше? Дори и да са направили по-добра кола от Каймана, което разбира се не е вярно не виждам как това би могло да оспори славата и имиджа на Порше. Егати глупостите.

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 21 Юни 2006, 16:21

В АвтоБилд-а БМВ-то искарва повече точки от Порша ....


П.С. Кой си забрави тоя АвтоБилд в мойта кола :mhihi:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 21 Юни 2006, 16:29

rtzankov написа:В АвтоБилд-а БМВ-то искарва повече точки от Порша ....


Може, сигурно съм станал пристрастен минавайки всеки ден в гаража покрай един жълт Кайман S, а и ми се кара кола с междинен двигател...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 21 Юни 2006, 17:16

Между другото българските статии за коли са много тъпи,вярно е,че автобилд са малко пристрастни и винаги БМВ са на последно място в класациите им, но поне пишат повече истини.А не както тука някои журналист които кара Лада(нищо лично към собствениците на лади) да твърди,че пластмасите на БМВ изглеждат евтино.
Изображение

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 21 Юни 2006, 17:20

Истината при спортните коли за малко пари е една-Шевролет Корвет-модел с технически характеристики надминаващи всеки порш(без Карера Гт) и всяко БМВ на цената на бокстер


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 21 Юни 2006, 19:42

MaXimal написа:Между другото българските статии за коли са много тъпи,вярно е,че автобилд са малко пристрастни и винаги БМВ са на последно място в класациите им, но поне пишат повече истини.А не както тука някои журналист които кара Лада(нищо лично към собствениците на лади) да твърди,че пластмасите на БМВ изглеждат евтино.

Това че BMW-тата са на последно място в тяхните класации изобщо не е вярно ;) Статиите на Auto Билд и Auto Motor und Sport са интересни и нямат нищо общо с другите български бози,заради това че те са преведени от немските издания на AutoBild и Auto Motor und Sport,което означава,че статиите са писани от немци,а не българи.Аз си купувам редовно тези две списания и много си ме кефят.Хрумна ми една идея :idea: :arrow: Да се направи една важна тема в основния форум и в нея да се пише в кои нови списания и филми има интересни неща за BMW..... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 22 Юни 2006, 8:51

OPASNO LUD написа:Истината при спортните коли за малко пари е една-Шевролет Корвет-модел с технически характеристики надминаващи всеки порш(без Карера Гт) и всяко БМВ на цената на бокстер


Точно. Това е най добрия (компромис) :yes:
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook