Съветите за икономично шофиране на Shell
Модератор: Общи модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Съветите за икономично шофиране на Shell
1.Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.
2.При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
5.Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.
6.Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.
7.Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
8.Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.
10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.
2.При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
5.Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.
6.Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.
7.Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
8.Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.
10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.
Re: Съветите за икономично шофиране на Shell
M6 написа:1.Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.
2.При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
5.Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.
6.Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.
7.Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
8.Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.
10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.
1. Старайте се максимално дълго време да поддържате постоянна скорост. Винаги когато е възможно, пускайте по инерция.
2. Използвайте двигателя така, че да има максимално натоварване при минимални обороти.
3. Пъддържайте автомобила съобразно препоръките на производителя.
4. Да.
5. Когато не се налага, не използвайте багажник на покрива на автомобила. Той покачва разхода драстично, особенно при високи скорости.
6. Климатика го засилете, докато постигнете желаната температура, после го намалете така, че само да поддържа желаното от вас. Климатикът лапа до 20% от разхода.
7. Приемам го ....
8. Тип масло или вискозитет, препоръчан от производителя .....
9. Зимно време дръжте резервоара си пълен - така предотвратявате възможността от поява на конденз по вътрешните му страни .... тя покле става на лед по горивопроводите. За 22 години зад волана, не ми се е случвало да отворя капачката и 2-3 литра да излетят под формата на пари ....
10. Това е повече от задължително!
Ай със здраве и много поздрави на Шел - хората, които в 59-литров резервояр сипват 62 литра гориво .... и то колата не е угаснала

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
Тия 10 глупости да ги разправят на форума на Шкода...
Тия 6 братя не се хранят лесно, а и няма да спрат да се хранят като затвориш прозорците и уплътниш капачката на резервоара...
Все пак мерси за съветите и не си пускайте климатика че мн бензин дърпа...
Айде със здраве!!!
Тия 6 братя не се хранят лесно, а и няма да спрат да се хранят като затвориш прозорците и уплътниш капачката на резервоара...
Все пак мерси за съветите и не си пускайте климатика че мн бензин дърпа...



Айде със здраве!!!
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
2. Използвайте двигателя така, че да има максимално натоварване при минимални обороти.
Това е също толкова вредно за мотора колкото и карането в "лютеницата"!!!! Шел са Задници

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Съветите за икономично шофиране на Shell
M6 написа:...
7.Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
...
"Разбивачи на легенди" направиха опит: две еднакви коли, еднакво натоварени, изминаващи еднакво разстояние с еднаква скорост(90-100 км/ч). Едната с отворени всички джамове, другата - всичко затворено и климата пусната на 23 градуса. Резултатът - тази с отворените джамове гори по-малко. Е на кого да вярвам? На Шел дето ме лъжат на колонката или на тези дето нямат никакъв интерес да ме лъжат. И само като информация, навремето руснаци правиха опит с Лада Самара. Махнаха чистачките и огледалата, смениха маската, залепиха листове пластмаса и закриха отворите на задните калници (все отчаяни опити да подобрят аеродинамиката на колата, ако има такава). Изминаха 10 000 км. извънградско като при всеки наклон се пускаха по инерция(без да гасят ДВГ), при нагорнище изцеждаха максимално ускорението и чак тогава сменяха предавките. И още ред подобни глупости. И какво постигнаха? При разход предписан от производителя 6-6,5 л/100 км. те го свалиха на 4,5 л/100 км. Е мерси за някакви си 3 лева да се правя на палячо. Може и да не е полезно за ДВГ и за джоба ми, но съм си купил БМВ за да си го карам "в лютеницата". Иначе щях да си купя форд дизел.



- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
Това ме уби - случайно да сте забелязвали, че показанията на манометрите в различните бензиностанции са различни, и най-вече между бензиностанция и вулканизатор, и то с поне 0.2 атм.
Тогава по манометъра на Шел ли да си помпя гумите? Щото е най-точен

Принципно са прави за някои неща, ама не се замислят хич доколко са приложими в нашите условия.
Touring & windsurf club
- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Съветите за икономично шофиране на Shell
TheBoss написа:Изминаха 10 000 км. извънградско като при всеки наклон се пускаха по инерция(без да гасят ДВГ), при нагорнище изцеждаха максимално ускорението и чак тогава сменяха предавките. И още ред подобни глупости. И какво постигнаха? При разход предписан от производителя 6-6,5 л/100 км. те го свалиха на 4,5 л/100 км. Е мерси за някакви си 3 лева да се правя на палячо.
Тука има нещо нередно. Първо ако свалиш разхода си от 6,5 на 4,5 /100 не е някакви си 3 лв ами си е 40% икономия (което според мен само от аеродинамика не може да се докара). И второ не са 3лв ами 4лв при това на всеки 100 км. Което за така споменатия тест от 10000 км прави има няма 400 лв икономия - което не е ниакак зле според мен.
SGV
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
Това е също толкова вредно за мотора колкото и карането в "лютеницата"!!!! Шел са Задници Не си карайте колите на прекалено ниски обороти и висока предавка,примерно на 4-та с 1200 оборота...При такива режими триенето в стените на цилиндъра е мн.голямо. Оптималните обороти са средните.



Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
истина е да, по този начин претоварваш двигателя (караш го да работи при максимално натоварване, пада налягането на маслото->разбиваш лагери и такива неща), непълно изгаряне, в някой случай се получават и детонации... пък и двигателите на БМВ не са направени да се карат на ниски обороти, това не е Голф
(за бензинови двигатели говоря, дизелите нямам идея...)

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Абе хора, кво спорите, все пак Шел продават гориво и нямат сметка ти да пестиш, защото ще купиш по малко бензин следващият път, когато си спестил, затва голяма част от съветите не стават за нищо, кво спорите




32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани