Е46 325i? Не, мерси!
Модератор: Общи модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Е46 325i? Не, мерси!
Колеги,
бях командировка до задокеанско тия дни и се видях с един стар приятел който от 10-ина години е вече там, закрепил се е и дава нагоре.
Та покрай другото имах възможност да покарам неговата Е46 325i, която е купил нова преди 3 години и в момента е на 30 хиляди мили (демек малко под 50 хиляди километра).
Подходих със страхопочитание към автомобила, например мислех че ще е страшно на 2-а от 3000 rpm да дадеш газ до долу и да задържиш така, но ... се оказа че страшно няма.
Що така се получава значи?
Возили са ме на читаво Е30 325i и колата ме втрещи - никога няма да забравя например как ме държеше залепен в седалката докато си изпълни оборотомера на 3-та, после при превключването ме пусна за миг, за да ме вкара обратно когато съединителят бе отпуснат ...
Това което очаквах да видя в Е46 325, но не видях е:
1. Рязък отклик при подаване на газта - тоя педал кат' че е вързан на ластик (всъшност не знам дали мотора е 'drive by wire' - тук може да ме осветлите).
2. Определено очаквах по-добро набиране. Колата си набира плавно и равномерно, но не достатъчно за 192 коня. (освен ако не тежи повече откокото си мисля?)
3. Мотора е сполучливо заглушен да мърка като ел. двигател, поради което малко ми липсва feedback за оборотите, на които е в момента. Но да кажем, че това не може да се брои за истински неодстатък - на който му е тихо може да си смени изпускателната с-ма.
4. Съвсем не перфектната на места пътна настилка в Калифорния успяваше осезаемо да дърпа колата в една или друга посока.
Ще ви кажа какво мисля по въпроса, пък дано е вярно -
Не мога да повярвам, че това е всичко - мисля че с един подходящ чип тунинг мотора би дал много повече и като отклик и като демараж. А са го скопили за да го направят цивилизован и с ниски емисии.
Но дори и така да е - разочарованието от първия ми досег с почти най-новата и съвсем не най-нисък клас продукция на BMW AG си остава.
Не усетих къде му е "Sheer driving pleasure"-a един вид.
бях командировка до задокеанско тия дни и се видях с един стар приятел който от 10-ина години е вече там, закрепил се е и дава нагоре.
Та покрай другото имах възможност да покарам неговата Е46 325i, която е купил нова преди 3 години и в момента е на 30 хиляди мили (демек малко под 50 хиляди километра).
Подходих със страхопочитание към автомобила, например мислех че ще е страшно на 2-а от 3000 rpm да дадеш газ до долу и да задържиш така, но ... се оказа че страшно няма.
Що така се получава значи?
Возили са ме на читаво Е30 325i и колата ме втрещи - никога няма да забравя например как ме държеше залепен в седалката докато си изпълни оборотомера на 3-та, после при превключването ме пусна за миг, за да ме вкара обратно когато съединителят бе отпуснат ...
Това което очаквах да видя в Е46 325, но не видях е:
1. Рязък отклик при подаване на газта - тоя педал кат' че е вързан на ластик (всъшност не знам дали мотора е 'drive by wire' - тук може да ме осветлите).
2. Определено очаквах по-добро набиране. Колата си набира плавно и равномерно, но не достатъчно за 192 коня. (освен ако не тежи повече откокото си мисля?)
3. Мотора е сполучливо заглушен да мърка като ел. двигател, поради което малко ми липсва feedback за оборотите, на които е в момента. Но да кажем, че това не може да се брои за истински неодстатък - на който му е тихо може да си смени изпускателната с-ма.
4. Съвсем не перфектната на места пътна настилка в Калифорния успяваше осезаемо да дърпа колата в една или друга посока.
Ще ви кажа какво мисля по въпроса, пък дано е вярно -
Не мога да повярвам, че това е всичко - мисля че с един подходящ чип тунинг мотора би дал много повече и като отклик и като демараж. А са го скопили за да го направят цивилизован и с ниски емисии.
Но дори и така да е - разочарованието от първия ми досег с почти най-новата и съвсем не най-нисък клас продукция на BMW AG си остава.
Не усетих къде му е "Sheer driving pleasure"-a един вид.
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Карал съм 328ци и определено не съм съгласен с твърденията на стенли.Смятам модела за изключително сполучлив-бърз,адски красив(особено с м-пакет),а с хубави гуми и здраво окачване е залепен за пътя,а управлението е чудесно.Просто колата е много по-културно направена от е30-всички усещания в нея не са толкова рязки и на свикналите с адски рязката е30,всичко им се струва някак си по-флегматично
Пич явно си очаквал нещо много голямо от тази кола и за това ти се е сторило така ... иначе ...
BMW 325i
3 Series (e30)
Body: Sedan 1985
until
1991 1200kg
H: 1380mm
W: 1645mm
L: 4325mm
topspeed: 220km/h
0-100km/h: 8.3s
code: M20 B25
2494cc
petrol
Cyl: 6
Valv/cyl: 2
power: 126kW / 171HP (5800rpm)
torque: 226Nm (4000rpm)
BMW 325i
3 Series (e46)
Body: Sedan 2000
until
2001 1485kg
H: 1415mm
W: 1739mm
L: 4471mm
topspeed: 240km/h
0-100km/h: 7.2s
80-120km/h: 7.7s
city: 12.8
hway: 6.9
avg: 9
code: M54 B25
2494cc
petrol
Cyl: 6
Valv/cyl: 4
power: 141kW / 192HP (6000rpm)
torque: 245Nm (3500rpm)
OPASNO LUD написа:с хубави гуми и здраво окачване е залепен за пътя,а управлението е чудесно.
Ок - съгласен съм че стоеше залепена за пътя и стабилността и при високи скорости е много пред тая на Е30. Също така е редно да уточня, че на местата където настилката дърпаше вляво или вдясно, всяка кола която има някакъв steering feedback би дърпала - просто защото пътя имаше нарези от сорта на /// или \\\.
Значи сериозните ми аргументи против са:
1. Притъпеността на колата (т.е. липсата на рязкост).
2. По-слабото набиране от Е30 325i
Плюсовете са ясни - по-голяма е и по-комфортна за дълъг път.
Притъпеността може да се брои и за плюс от някои - например жената на моя приятел я шофираше чудесно дори на токчета.
Може би да уточня, че колата беше с ръчни скорости (противно на повечето коли там) и със спортно окачване + по-големи джанти (че и Harman Kardon озвучаване, но това на вървежа не помага

stenly написа:OPASNO LUD написа:с хубави гуми и здраво окачване е залепен за пътя,а управлението е чудесно.
Ок - съгласен съм че стоеше залепена за пътя и стабилността и при високи скорости е много пред тая на Е30. Също така е редно да уточня, че на местата където настилката дърпаше вляво или вдясно, всяка кола която има някакъв steering feedback би дърпала - просто защото пътя имаше нарези от сорта на /// или \\\.
Значи сериозните ми аргументи против са:
1. Притъпеността на колата (т.е. липсата на рязкост).
2. По-слабото набиране от Е30 325i
Плюсовете са ясни - по-голяма е и по-комфортна за дълъг път.
Притъпеността може да се брои и за плюс от някои - например жената на моя приятел я шофираше чудесно дори на токчета.
Може би да уточня, че колата беше с ръчни скорости (противно на повечето коли там) и със спортно окачване + по-големи джанти (че и Harman Kardon озвучаване, но това на вървежа не помага)
Има няколко варианта... Е30ката на която си се возил да е била "тунингована",или просто да си голям фен на Е30 ...

- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
а да сте забелязали, че в различни модели коли усещането за скорост е различно-в някои по-малки или по-стари като пройзводство коли винаги оставам с усещането за по-голяма скорост и по-бързо ускорение(ладата при 100 направо излита), но е заблуда. е46 си е голяма и комфортна кола и може би само усещането те заблуждава.
замерете я от 0 до 100 и ще си покаже толкова ли е бавна
замерете я от 0 до 100 и ще си покаже толкова ли е бавна
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Чисто субективно е усещането ти ,че Е46 не върви-просто ти имаш така наречения от мен синдром на малолитражката- и аз като се кача от БМВто на едно фолксваген поло 1.6 което използвам за градско кола почвам да си мисля ,че излитам и със сигурност смятам,че фвто е много бързо,а всъщност то е 2пъти по-бавно.Така ,че всичко е въпрос на субективизъм.но според мен е30ката реагира много по-рязко от е46,но Е46 е в пъти по-прецизна и е по колата ако караш повече от час дневно.Но ако караш по-малко чувството за сливане с колата е по-ясно изразено в е30-там сичко се тресе ,бучи,двигателя издава такъв звук,че можеш да го усетиш,завиеш ли-завива колкото и да бъркаш,което 'оживява' колата.Та е30ската е кола на чувствата,на чистия адреналин-опасна и луда,докато при е46 има повече мозък-по-добрата комбинация
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Килограмите имат навика да притъпяват по нервнито поведение което примерно има Е30-ката!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
MaXimal написа:Има няколко варианта... Е30ката на която си се возил да е била "тунингована",или просто да си голям фен на Е30 ...
Не беше грам тунингована - беше със сток M-окачване (дори леко отишли амортисьори) и оригиналдъ М20B25 мотор на горе-долу същия пробег като Е46-цата.
За 'голям фен' на Е30 - чак голям не, но фен - да.
След тоя experience вече съм по-скоро Е30 hardcore fen.
За да не стават грешки, ще поясня - всеки си има свои приоритети по отношение на това какво търси в една кола; Аз например търся в БМВ най-вече чертата 'fun car'. Доволен съм, че имах възможността лично да се убедя в това, което много хора са казвали - Е30 е много по-'fun car', отколкото Е46 (за Е36 и Е90 не знам - ни съм се возил ни съм карал).
- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
Hristo написа:а да сте забелязали, че в различни модели коли усещането за скорост е различно-в някои по-малки или по-стари като пройзводство коли винаги оставам с усещането за по-голяма скорост и по-бързо ускорение(ладата при 100 направо излита), но е заблуда. е46 си е голяма и комфортна кола и може би само усещането те заблуждава.
замерете я от 0 до 100 и ще си покаже толкова ли е бавна
усещането за скорост-да.За всяка кола е различно.120 км.ч в жигулата ти се струват като 220,ама в ес класата изобщо не ти прави впечетление.Обаче според мен чувството за ускорение е друго нещо.Защото от 0-100 за (например) 7 сек. и в БМВ и в Мерцедеса са си 7 сек.Би трябвало по еднакъв начин да се усеща. е46 не кой знае колко по-голямо от е30.Аз бих казал за 5-цата,че е голяма и комфортна

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Мен ми се струва,че е30 лети,а е46 ,че е тромаво,но погледнеш ли километража всичко си идва на място 

Последна промяна Bavarishe на 10 Мар 2006, 23:10, променена общо 1 път
ТДС - Турбо Див Селянин
- Ultimate_driver
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 22.07.2005
- Местоположение: в гаража
А са го скопили за да го направят цивилизован и с ниски емисии.
Ето това е истината за съжаление.Убеден съм че ако се качиш на същата кола в Германия ще има осезаема разлика.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Bavarishe написа:Мен ми се струва,че е30 лети,а е46 ,че е тромаво,но погледнеш ли километража всичко си идва на място
Мда... обикновено това е "проблема" с новите коли - прекалено добре си "крият" скоростта. Също набирането е винаги по-впечатляващо когато те возят в сравнение с когато ти караш. Поне при мене е така - като се возя в моята кола като пътник, винаги ми се струва по-бърза

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ultimate_driver написа:А са го скопили за да го направят цивилизован и с ниски емисии.
Ето това е истината за съжаление.Убеден съм че ако се качиш на същата кола в Германия ще има осезаема разлика.
Едва ли. Новите двигатели (М54, N5х) са същите.
kay написа:обикновено това е "проблема" с новите коли - прекалено добре си "крият" скоростта.
... и друго, автоматик ли беше или ръчка? Има огромна разлика.
Съгласен съм че добре си крият скоростта;
Но иде реч за ускорението: 3000 оборота на втора (?!) десния крак потъва до откат, гледам оборотомера и си мисля: "ей сега ше го забие, ей сега ше го забие ..." и проблема е че прекалено много пъти си го помислям докато го забие. А аз не съм точно бърз мислител.
Въпросното Е30 325 не оставяше време за размисъл.
Ръчка беше - писал бях по-горе, че е ръчка със спортно окачване.
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани