ЗИМНО УЧИЛИЩЕ

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София- Самоков
Кара: 530 touring 850csi
Мечтае да кара: m5 E39

ЗИМНО УЧИЛИЩЕ

Мнение от fenero » 01 Мар 2006, 14:58

Един курс по шофиране на BMW,който няма да ви направи ШУМАХЕР, но след него се чувствате по-сигурни на патя/е не е от мен де/случва се в Зьолден-Австрия.
Дори и децата знаят вече,че българските улици са по-опасни от тези на запад от Драгоман.Причините са остарелият авто парк,слабата организация и контрол,корупцията...списъкът е безкраен.Но есе пак главният заподозрян за сигурноста на пътя ни остава човешкият фактор.Обучението на шофьорите сега приключва с едномесечен курс,в който те никога не карат назад,не вдигат повече от 40км/ч и още куп вайни елементи.Единствената му цел е да издържите изпита,а после започва истинското обучение на пътя.
Сигурно подобни проблеми съществуват и в страни от ЕС.Това е причината наред с курсовете по чужди езици и екзотични спортове голяма пополярност там да имат и тези за подобряване на шофьорските умения.Безпорен лидер сред подобни училища е
BMW Driving School.
Курсовете на баварската марка са разделени на 4-ри сесии според различните сезони.Допълнително има специализирани занимания за състелзателно управление/на пистата Нюрбургинг с BMW M3/,за икономично шофиране/с лимозини от 7-ма серия/,за off-road шофиране.има курсоже и за мотоциклетисти.
зимният курс е наистина специален,кара се с наи ножото попалнение на гамата на BMW Х3.Занаятието започва с кратка теоретична лекция, в която лектора грабва вниманието на всички курсисти с първите си думи "Най важното,което трябва да знаете ,че автомобила се движи натам ,където гледате".Макар да не е много академично,това правило се оказва напълно вярно впоследствие.Самата теория сащо е много забавна.
Макар и натъпкан с жсевъзможна електроника,поведението на всеки автомобил се подчинява на законите на физиката.Под всякя гума може да бъде описан познатият ни от уроците ни по физика/аз май не сам бил в тоя час :mhihi: :mhihi: :mhihi: /
КРЪГ НА ТОМ.
Това е координатна с-ма,описваща действието на различни сили в/у колелото.По вертикалата действа ускорението/спирането,а по хоризонталата-страничните сили при завой.Автомобилът е под контрол на водача до момента,в който сборът от силите остава в рамките на "кръга на КОМ".Когато се увлечете и силите излязат извън кръга,колата се подхлъзва,получават се така наречените ефекти на недозавиване или презавиване...Иначе с въздеиствието в/у газта,спирачките или волана можем да променяме действието на тези сили така,че да поддържаме общият им сбор вътре в споменатият кръг.Тук е най големият майсторлък.Шофьорът трябвадобре да познава колата си.В зависимост от това дали е с предно,задно или пълноприводнозадвижване той реагира по коренно различен начин.Ако изпуснете автомобил със задно в завой,грешката може да се корегира лесно със спирачка,но при кола с предно ще е фатално.По различен начин действат и реагират системите 4х4 в зависимост от принципа им на работа.
С други думи,най важното за управлението е доброто чувство на водача към автомобила.Затова се приближете леко към волана ,той ви предава най точните сигнали за пътната обстановка и настилка и винаги го драбъе с двете ръце /аз па не мисля така :mhihi: :mhihi: /
Другото важно е правилната стоика на водача.Не трябва да сте нито много напред,но пък и да не сте прекалено легнали /аз направо съм си легнал :lol: :lol: :winky: / Всички такив странични източници може да се окажат жизнено важни в критична ситуация.
Ако все пак изпаднете в критична ситуация:
Когато автомобилът поднесе и не завие достатъчно,първата реакциа инстинктивно да навиете още волана,с което сборат от силите се отдалечава от "кръга на КОМ"т.е.положението се влошава,по добре е да върнете волана и да отпуснете леко газта/но не и при коли с предно,тъй като тогава губите контрола с пътя/.Всъшност най универсалният съвет при всяка критична ситуация е да се пусне за секунда волана и педалите на автомобила и най важното-да погледнете в посоката в която желаете да го насочите.Така тя за секунда се намества,въстановява контакта с пътната настилка и става контролируема.Важно е да знаете,че умишлено всички автомобили са направени така,че да недозавиват достатъчно,тъй като се счита че това е по лесен проблем за овладяване от масовия шофьор отколкото презавиването.
Съществуват още дузина полезни съвета, но един е особено ценен за зимата-спускането по наклон винаги става на скороста на коятого изкачваш.
НАИ ВАЖНОТО:ВНИМАВАИТЕ КАДЕ ГЛЕДАТЕ-АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА ОЧИТЕ ВИ. :driving: :driving: :driving: :lol: :lol: :lol:

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook