Научете повече за най-новите бензинови двигатели на BMW!
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
Научете повече за най-новите бензинови двигатели на BMW!
Цялата информация е събрана от BMW България и подредена специално за вас от
...:::\\\M6:::...




4-Цилиндрови

Основната характеристика на тези двигатели е системата валвтроник, управляваща клапаните, дроселовата клапа и променливия ход на клапаните. Комбинирана с двоен Ванос, системата позволява пълен контрол на ангренажните времена. Заедно с тази ненадмината прецизност, 4-цилиндровите двигатели притежават някои новаторски особености като четири-клапанната технология, нок контрол, пластмасова всмукателна уредба и алуминиев сух картер.
6-Цилиндрови

Шест цилиндровите двигатели на BMW са известни с тяхното съвършенство, тяхната впечатляващо гладка работа, големия въртящ момент и тяхната цялостна производителност- с други думи те са идеалния силов агрегат за всички класове автомобили. Тяхното превъзходство се дължи на перфектното взаимодействие между отделните компоненти. Те притежават четири клапанова технология с централно разположена запалителна свещ, особеност, която позволява цилиндрите да се пълнят най-ефективно и по този начин да се създаде предпоставка за увеличение на мощността и въртящия момент.Електронната системата на мотора (DME) регулира и следи всички важни функции като запалването и впръскването на гориво и гарантира най-добрата характеристика на работа. Двоен Ванос, осигурява оптимална настройка на разпредилтелните валове при дозирането на горивото като по този начин се постигат впечатляващи стойности на въртящия момент при всички обороти на двигателя. Излишно е да се споменава, че разхода на гориво и вредните емисии намаляват значително благодарение на тези инженерни нововъведения.
6-Цилиндров M-Двигател

Шест цилиндровите атмосферни агрегати са една от характерните отличителни черти на BMW. Във всички М модели (с изключение на M5 и M6), двигателите от този тип комбинират огромна мощност дори и при ниски обороти и отлична икономичност и ниво на емисиите. Осем цилиндровият двигател с обем от 5 литра е топ двигателя в семейството на BMW M, благодарение не само на изключителната мощност от 294 kW (400 hp) и въртящ момент от 500 Nm, но и дигиталното управление на (DME), което извършва до 25 милиона операции в секунда. Системата регулира дроселовата клапа, като мигновенно преобразува всяко движение на педала за газта в електрически сигнал. Електронният контрол на дроселовата клапа регулира също така и системите сервотроник и двоен Ванос при М автомобилите.В допълнение, тази М концепция придава чувството, че сте във автомобил от Формула 1, вече повече от 12 години. Комбинирани с впечатляващата трансмисията, високоскоростните двигатели означават максимална мощност, въплътен характерен звук в М3 в диапазона между 1000 и 8000 оборота. Въпреки всичко, BMW успя да запази относителното тегло и размери на двигателите, въпреки огромното увеличение на мощността.
8-Цилиндрови

Осем цилиндровите двигатели на BMW изпъкват благодарение на техните отлични характеристики, да не забравяме и намалената консумация на гориво и емисии на вредни газове: при 14 процента по-малка консумация, с 14 процента се подобряват основните характеристики. Тези високотехнологични двигатели са оптимизирани с валвтроник, променлив контрол на разпределителния вал (двоен Ванос), четири-клапанна технология, диаграмно-контролирано запалване, и високоефективно регулируемо охлаждане. Резултатът е мека работа и големи запаси от мощност по всяко време.
Регулируемата всмукателна система (DIVA) и обновения регулиращ механизъм осигуряват променлива дължина на всмукателните тръби за по-голяма мощност дори и при ниски обороти.
12-Цилиндрови

Двандесет цилнидровият двигател в BMW 7 Серия сега представлява технологияния връх в този пазарен сегмент. Той включва валвтроник, система за променливо управление на двадесет и четирите клапана, която управлява движението на всмукателните клапаните. Системата регулира постъпването на въздух с голяма точност, намалявайки по този начин разхода на гориво и емисиите на вредни газове значително. Осигурявайки висока степен на сгъстяване, директното впръскване гарантира максимална мощност от 327 kW (445 PS).Впръскващата технология не изисква всмукателни колектори, така че горивото се впръсква директно във всеки цилиндър и се смесва с въздуха преди възпламеняването. По този начин се подпомага големият 12-цилиндров двигател да разгърне пълния си потенциал в смисъла на мощност, въртящ момент, горивна икономичност и контрол на емисиите. Заедно със другите
нововъведения в технологията като двоен Ванос, алтернаторът с течно охлаждане или каталитичната изпускателна система и системата за рециркулация на отработилите газове, динамичните качества на двигателя достигат до нови нива на съвършенство.
Двоен Ванос

Двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.
М-Двоен Ванос

М двоен Ванос (двойно променлив контрол на разпределителния вал) значително подобрява кривата на въртящия момент при 6-цилиндровия двигател. Настройката на разпределителните валове за всмукателните и изпускателните клапани се извършва според изискванията на двигателя за мощност и въртящ момент като функция на положението на педал за газта и оборотите на двигателя. Всичко това се извършва с голяма, диаграмно-контролирана прецизност. M double-Vanos изисква много високо налягане на маслото (около 80 - 120 bar) за по-бързо и прецизно нагласяване на разпределителните валове.Това осигурява впечатляващ въртящ момент при ниски обороти и също толкова впечатляваща мощност при високи скорости. Работата на двигателя на празен ход, от своя страна се подобрява с намаляването на неизгорелите остатъчни газове, и специалните регулиращи схеми за периода на подгряване подобряват работата на катализатора.
Катализатор

Катализаторът изпълнява ролята на оксидиращ елемент, като се свързва с въглеводородите и въглеродния оксид, намиращи се в отработилите газове. Подпомага намаляването на разтворимите частици. Най-важният елемент е керамичния блок покрит с филм платина с алуминиева основа.
Дроселова клапа

Чрез замяната на механичната връзка между педала за газта и дроселовата клапа, електронният контрол работи чрез изпращането на електрически сигнали към управлението на двигателя при всяка промяна на положението на педал за газта. 120 милисекунди са нужни за пълното отваряне на дроселовата клапа, също толкова колкото са нужни за опитен водач да натисне педала за газта. Това позволява на водача да използва пълно и с по-голяма прецизност мощността, осигурявайки плаво шофиране без вибрации при ниски обороти на двигателя. Оптимално избраният момент на възпламеняване, отварянето на клапаните, идеалната позиция на дроселовата клапа и количеството на горивната смес служат за оптимизиране на разхода на гориво и емисиите на вредни газове. Друга важна характеристика на електорнния контрол на дроселовата клапа е подобряването на безопасността чрез автоматично действие при механичен дефект, като например, при неволно пълно отваряне на дроселовата клапа. Чрез натискането на бутон, водачът може да избере между нормално и спортно поведение на електронния контрол, нагласявайки двигателя според неговите изисквания.
Цифрово управление на двигателя (DME).

Цифровото управление на двигателя (DME) контролира, следи и управлява всички основни функции като запалването, впръскване на горивото, както и редица допълнителни функции като ламбда сондата. Редица фактори, влияещи върху работата на двигателя, се отчитат от сензори. Събраната информация се анализира от микрокомпютър, който регулира запалването и впръскването. Сензорите на DME следят голям брой променливи величини като въртящия момент, входящия въздушен поток, температурата и плътността на въздуха, скоростта, температурата на охладителната течност и положението на клапаните или педала за газта. В резултат на това DME гарантира оптимална мощност и работа при нисък разход на гориво и вредни емисии, както и осигурявайки максимална надеждност. Първата DME система се появява в BMW 732i през 1979.
Бордова диагностика
Бордовата диагностика е една от функциите на електрониката на мотора (DME). Задачата й е да открива дефектите преждевременно. Съобшенията за дефекти се записват електронно и в последствие се изписват на дисплея на диагностичната система на BMW в сервиза. Това подпомага процедурите при отстраняване на дефектите и намалява разходите по поддръжката.
Валвтроник

Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.
Водородни Двигатели

Мотивацията зад тази новаторска концепция е ясна: водородът е горивото на бъдещето. С използвнето му се намалява зависимостта от други природни ресурси, елиминират се емисиите на CO2, които са основния причинител на парниковия ефект. Ако се използват възобновяеми източници на енергия за добив на водород целият цикъл е екологично чист.
BMW създаде двигател използващ водород, чийто динамични характеристики не се различават от другите агрегати на BMW. Чрез много близкия си до серийните автомобили
BMW 745h от 2001, компанията показа на какво е способна. Неговият бивалентен 4.4 литров, V-образен осем цилиндров двигател може да работи, както с водород , така и с бензин, като представянето му е повече от впечатляващо: 135 kW (182 hp) мощност и максимална скорост 215 km/h. Автомобилът може да измине 300 km с пълен резервоар с водород, плюс още 650 km с бензин. Първите автомобили с водород ще влязат в серийно производство в периода на производство на сегашните автомобили от 7 Серия.
...:::\\\M6:::...





4-Цилиндрови


Основната характеристика на тези двигатели е системата валвтроник, управляваща клапаните, дроселовата клапа и променливия ход на клапаните. Комбинирана с двоен Ванос, системата позволява пълен контрол на ангренажните времена. Заедно с тази ненадмината прецизност, 4-цилиндровите двигатели притежават някои новаторски особености като четири-клапанната технология, нок контрол, пластмасова всмукателна уредба и алуминиев сух картер.
6-Цилиндрови


Шест цилиндровите двигатели на BMW са известни с тяхното съвършенство, тяхната впечатляващо гладка работа, големия въртящ момент и тяхната цялостна производителност- с други думи те са идеалния силов агрегат за всички класове автомобили. Тяхното превъзходство се дължи на перфектното взаимодействие между отделните компоненти. Те притежават четири клапанова технология с централно разположена запалителна свещ, особеност, която позволява цилиндрите да се пълнят най-ефективно и по този начин да се създаде предпоставка за увеличение на мощността и въртящия момент.Електронната системата на мотора (DME) регулира и следи всички важни функции като запалването и впръскването на гориво и гарантира най-добрата характеристика на работа. Двоен Ванос, осигурява оптимална настройка на разпредилтелните валове при дозирането на горивото като по този начин се постигат впечатляващи стойности на въртящия момент при всички обороти на двигателя. Излишно е да се споменава, че разхода на гориво и вредните емисии намаляват значително благодарение на тези инженерни нововъведения.
6-Цилиндров M-Двигател


Шест цилиндровите атмосферни агрегати са една от характерните отличителни черти на BMW. Във всички М модели (с изключение на M5 и M6), двигателите от този тип комбинират огромна мощност дори и при ниски обороти и отлична икономичност и ниво на емисиите. Осем цилиндровият двигател с обем от 5 литра е топ двигателя в семейството на BMW M, благодарение не само на изключителната мощност от 294 kW (400 hp) и въртящ момент от 500 Nm, но и дигиталното управление на (DME), което извършва до 25 милиона операции в секунда. Системата регулира дроселовата клапа, като мигновенно преобразува всяко движение на педала за газта в електрически сигнал. Електронният контрол на дроселовата клапа регулира също така и системите сервотроник и двоен Ванос при М автомобилите.В допълнение, тази М концепция придава чувството, че сте във автомобил от Формула 1, вече повече от 12 години. Комбинирани с впечатляващата трансмисията, високоскоростните двигатели означават максимална мощност, въплътен характерен звук в М3 в диапазона между 1000 и 8000 оборота. Въпреки всичко, BMW успя да запази относителното тегло и размери на двигателите, въпреки огромното увеличение на мощността.
8-Цилиндрови


Осем цилиндровите двигатели на BMW изпъкват благодарение на техните отлични характеристики, да не забравяме и намалената консумация на гориво и емисии на вредни газове: при 14 процента по-малка консумация, с 14 процента се подобряват основните характеристики. Тези високотехнологични двигатели са оптимизирани с валвтроник, променлив контрол на разпределителния вал (двоен Ванос), четири-клапанна технология, диаграмно-контролирано запалване, и високоефективно регулируемо охлаждане. Резултатът е мека работа и големи запаси от мощност по всяко време.
Регулируемата всмукателна система (DIVA) и обновения регулиращ механизъм осигуряват променлива дължина на всмукателните тръби за по-голяма мощност дори и при ниски обороти.
12-Цилиндрови


Двандесет цилнидровият двигател в BMW 7 Серия сега представлява технологияния връх в този пазарен сегмент. Той включва валвтроник, система за променливо управление на двадесет и четирите клапана, която управлява движението на всмукателните клапаните. Системата регулира постъпването на въздух с голяма точност, намалявайки по този начин разхода на гориво и емисиите на вредни газове значително. Осигурявайки висока степен на сгъстяване, директното впръскване гарантира максимална мощност от 327 kW (445 PS).Впръскващата технология не изисква всмукателни колектори, така че горивото се впръсква директно във всеки цилиндър и се смесва с въздуха преди възпламеняването. По този начин се подпомага големият 12-цилиндров двигател да разгърне пълния си потенциал в смисъла на мощност, въртящ момент, горивна икономичност и контрол на емисиите. Заедно със другите
нововъведения в технологията като двоен Ванос, алтернаторът с течно охлаждане или каталитичната изпускателна система и системата за рециркулация на отработилите газове, динамичните качества на двигателя достигат до нови нива на съвършенство.
Двоен Ванос


Двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.
М-Двоен Ванос


М двоен Ванос (двойно променлив контрол на разпределителния вал) значително подобрява кривата на въртящия момент при 6-цилиндровия двигател. Настройката на разпределителните валове за всмукателните и изпускателните клапани се извършва според изискванията на двигателя за мощност и въртящ момент като функция на положението на педал за газта и оборотите на двигателя. Всичко това се извършва с голяма, диаграмно-контролирана прецизност. M double-Vanos изисква много високо налягане на маслото (около 80 - 120 bar) за по-бързо и прецизно нагласяване на разпределителните валове.Това осигурява впечатляващ въртящ момент при ниски обороти и също толкова впечатляваща мощност при високи скорости. Работата на двигателя на празен ход, от своя страна се подобрява с намаляването на неизгорелите остатъчни газове, и специалните регулиращи схеми за периода на подгряване подобряват работата на катализатора.
Катализатор


Катализаторът изпълнява ролята на оксидиращ елемент, като се свързва с въглеводородите и въглеродния оксид, намиращи се в отработилите газове. Подпомага намаляването на разтворимите частици. Най-важният елемент е керамичния блок покрит с филм платина с алуминиева основа.
Дроселова клапа


Чрез замяната на механичната връзка между педала за газта и дроселовата клапа, електронният контрол работи чрез изпращането на електрически сигнали към управлението на двигателя при всяка промяна на положението на педал за газта. 120 милисекунди са нужни за пълното отваряне на дроселовата клапа, също толкова колкото са нужни за опитен водач да натисне педала за газта. Това позволява на водача да използва пълно и с по-голяма прецизност мощността, осигурявайки плаво шофиране без вибрации при ниски обороти на двигателя. Оптимално избраният момент на възпламеняване, отварянето на клапаните, идеалната позиция на дроселовата клапа и количеството на горивната смес служат за оптимизиране на разхода на гориво и емисиите на вредни газове. Друга важна характеристика на електорнния контрол на дроселовата клапа е подобряването на безопасността чрез автоматично действие при механичен дефект, като например, при неволно пълно отваряне на дроселовата клапа. Чрез натискането на бутон, водачът може да избере между нормално и спортно поведение на електронния контрол, нагласявайки двигателя според неговите изисквания.
Цифрово управление на двигателя (DME).


Цифровото управление на двигателя (DME) контролира, следи и управлява всички основни функции като запалването, впръскване на горивото, както и редица допълнителни функции като ламбда сондата. Редица фактори, влияещи върху работата на двигателя, се отчитат от сензори. Събраната информация се анализира от микрокомпютър, който регулира запалването и впръскването. Сензорите на DME следят голям брой променливи величини като въртящия момент, входящия въздушен поток, температурата и плътността на въздуха, скоростта, температурата на охладителната течност и положението на клапаните или педала за газта. В резултат на това DME гарантира оптимална мощност и работа при нисък разход на гориво и вредни емисии, както и осигурявайки максимална надеждност. Първата DME система се появява в BMW 732i през 1979.
Бордова диагностика

Бордовата диагностика е една от функциите на електрониката на мотора (DME). Задачата й е да открива дефектите преждевременно. Съобшенията за дефекти се записват електронно и в последствие се изписват на дисплея на диагностичната система на BMW в сервиза. Това подпомага процедурите при отстраняване на дефектите и намалява разходите по поддръжката.
Валвтроник


Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.
Водородни Двигатели


Мотивацията зад тази новаторска концепция е ясна: водородът е горивото на бъдещето. С използвнето му се намалява зависимостта от други природни ресурси, елиминират се емисиите на CO2, които са основния причинител на парниковия ефект. Ако се използват възобновяеми източници на енергия за добив на водород целият цикъл е екологично чист.
BMW създаде двигател използващ водород, чийто динамични характеристики не се различават от другите агрегати на BMW. Чрез много близкия си до серийните автомобили
BMW 745h от 2001, компанията показа на какво е способна. Неговият бивалентен 4.4 литров, V-образен осем цилиндров двигател може да работи, както с водород , така и с бензин, като представянето му е повече от впечатляващо: 135 kW (182 hp) мощност и максимална скорост 215 km/h. Автомобилът може да измине 300 km с пълен резервоар с водород, плюс още 650 km с бензин. Първите автомобили с водород ще влязат в серийно производство в периода на производство на сегашните автомобили от 7 Серия.
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани