Образцовата серия
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- ///M3-E36
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 769
- Регистриран на: 7.09.2004
- Местоположение: Bulgaria | Cyprus
- Пол: Мъж
- Кара: Third E36 :)
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: За тез пари...
Образцовата серия
Максимална безопасност, комфорт, скорост. Максимално от всичко...
Петото поколение от линията баварски автомобили, обозначена лаконично с цифрата 3, утвърждава пазарните позиции на BMW с безупречна стилистика и съвършена техника. Максимална безопасност, максимален комфорт, максимална скорост, максимално от всичко... и въпреки това в рекламните спотове за новата 3-та серия на BMW използват кратки, но безапелационни фрази, главно целящи насочване на вниманието към излизането на новия модел. Без съмнение това е най-добрият и ярък представител от техния С клас, доказал своята водеща позиция вече трето десетилетие. И същевременно поставил каноните на този сегмент. Далеч назад се намират гонещите призраци на новите Alfa Romeo 159 и Lexus IS, а някак си настрани и насочени към по-улегнали клиенти остават обновените Audi A4 и Mercedes C-class. Възможно е някой от тях да притежава по някоя и друга характеристика, превъзхождаща тази на BMW, но като комплекс от технологии баварските заводи постигат най-добър сбор и винаги имат с какво да отговорят.
ПОСЛЕДНИ В ЦЕНТРОВЕТЕ, ПЪРВИ НА ПОДИУМИТЕ
С излизането на новата 3-а серия обновяването на моделната гама на компанията завърши. „Тройката” се появи последна, пропускайки пред себе си дори новопоявилата се „единица”. Това донякъде е логично, тъй като моделът се явява венец в съвременната еволюция на марката BMW. В нея присъства най-доброто от арсенала на по-големите модели (5-а и 7-а серии), но пренесено в далеч по-компактна опаковка. При този обем концентрацията на иновации и технологични решения е толкова голяма, че направо стряска новия собственик, но и убива конкурентните модели.
Размерът на 3-тата серия е най-подходящият за истинси driver`s car, а дизайнът е най-спокоен и съразмерен от цялата моделна гама. Всъщност измененията на каросерията са минимални, но тук усетът и впечатленията за качествата на колата се получават чрез умел подбор на цветовете. В един или друг цвят четиривратият седан получава или облик на луксозна мини лимузина, или на огнен състезателен автомобил.
Според цвета на преден план изпъкват острите граници и цялостният елегантен силует на купето или се подчертават агресивната предница и изпъкнаите арки над колелата. Илюзия, засягаща обаче единствено външния вид, но не и съдържаниетоотдолу. А там се намира един хармоничен автомобил, отлично балансиран между комфорта, сигурността и динамиката.
БЕЗКОМПРОМИСЕН КОМФОРТ
В лаконичния салон на „тройката” отсъства единствено авангардната система на BMW iDrive (даже в топ версията 330iA), но затова пък присъстват бутони и възможности за гласово управление на всичко останало – аудиосистемата, компютъра и климатичната инсталация. За подсещане за спортния характер на колата ключът на запалването не се завърта, а се поставя в специален слот и след това се натиска статриращ двигателя бутон, разположен на централната конзола.
Електрически задвижваните седалки притежават изчерпателен набор от регулировки, като дори моат да променят габаритите на облегалката в надлъжно положение! Отзад местата са малко по-широки спрямо предишната генерация и приемат двама възрастни пътници. Виновен за намаления брой пасажери се оказва високият тунел, който преминава през целия салон и е наследство от класческата компонова на BMW – предно разположен двигател със задни задвижващи колела.
Конструктивно „тройката” в много отношения копира схемите, използвани в 1-вата серия, но на пътя колата има съвсем друго поведени. По-голямата маса, различните настройки на пружните и амортисьорите предлагат съвсем други уещания. Окачването е подходящо за бързо шофиране по път с остри виражи, като запазва достатъчно високо ниво на комфорт и стабилност без натрупване на напрежение у пътуващите. Дори при преминаване през поредица от неравности „тройката” запазва пълен контрол върху ситуацията на пътя.
СПОРТИСТ ПО ПРИЗВАНИЕ
Двигателната гама на модела обхваща достатъчно голям диапазон от мощности, като в най-високата си серия предлага 3-литров „шестак” от 260 к. с., постигнати чрез системите за променливо газоразпределение Valcetronic и VANOS. По-малкият двгател, редовата четворка в модела 120iA, се вгражда и в по-малката първа серия на BMW.
BMW 330i се обоудва стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, която срещу доплащане можеда бъде заменена с интелигентен автоматик Steptronic. В последния са вложени повече от 20 програми за управление на смяната на скоростите, като така на практика са покрити навиците и предпочитанията в шофиране на почти всички типове шофьори, Автоматичната скоростна кутия има и ръчен режим, като разликата с действителната механична скоростна кутия се изразява в загубата на 0.3 секунди при ускорението от 0 до 100 км/ч.
Отличната управляемост на модела се дължи на интелигентната кормилна ситема Active Steering, която според скоростта сама пренастройва усилието, необходимо за завъртане на волана. Така при всякакви пътни условия и ситуации водачът получава мълниеносенотклик от гумите и колата се подчинява на зададената траектория безпрекословно. Всъщност траекторията се леди и от електронна система ESP, която се предлага стандартно във всички версии на оборудване. Тя работи в паралел със спирачната антиблокираща система ABS,като при занасяне на автомобила подава команди към спирачните хидравлични цилиндри на колелата, така че колата винаги да запазва траекторията на движение, зададена от водещите колела.
ГАЗ, СПИРАЧКИ
При екстремно спиране от висока скорост едновременно със спирачките се задейства и системата Active Steering, която автоматично търси и насочва колата към онази част от пътя, имаща по-голямо сцепление с гумите. В такива моменти задните светлини светят една идея по-силно, благодарение на двустепенните стопове с допълнителни секции, използвани от BMW и в първата серия.
В качеството на бонус 3-ката предлага като опция парктроник, чрез който поместването на автомобила в тесните градски зони не изисква еквлибристични способности от шофьора.
BMW 3-а серия предлага на водача редица полезни опции. Например колата може сам да подсуши спирачните дискове, ако пътните условия са влажни или мокри. Специална система следи за състоянието на спирачните механизми и чрез кратковременни притисквания на накладките отнема наслоения върху дисковете воден слой за запазване на 100-процента работоспособност на спирачките. Това е част от опционната за модела система за динамична стабилизация DSC (Dynamic Stability Control), която помага на водача да контролира пътното поведение на автомобила и в режим на рязко ускорение, и в режим на спиране. На дисплея на бордовия компютър се изписватданни за състоянието на автомобила включително степента на износване на спирачните накладки и температурата на маслото в двигателя. Не е забравена и пасивната безпасност. Стандартно BMW-то идва с 6 въздушни възглавници, триточкови обезопасителни колани с пренатегатели и пиротехнически механизми, а срещу доплащане видимостта предавтомобила може да бъде подобрена от биксенонови фарове, въртящи се по посоката на движение.
С петото поколение на 3-ата серия баварците отново създават поредния еталон в С семента. Автомобил без минуси. Като истинско BMW – бързо, послишно, малко хазартно и красиво. Както казват англичаните – value for money, или най-доброто вложение за вашите пари.
Петото поколение от линията баварски автомобили, обозначена лаконично с цифрата 3, утвърждава пазарните позиции на BMW с безупречна стилистика и съвършена техника. Максимална безопасност, максимален комфорт, максимална скорост, максимално от всичко... и въпреки това в рекламните спотове за новата 3-та серия на BMW използват кратки, но безапелационни фрази, главно целящи насочване на вниманието към излизането на новия модел. Без съмнение това е най-добрият и ярък представител от техния С клас, доказал своята водеща позиция вече трето десетилетие. И същевременно поставил каноните на този сегмент. Далеч назад се намират гонещите призраци на новите Alfa Romeo 159 и Lexus IS, а някак си настрани и насочени към по-улегнали клиенти остават обновените Audi A4 и Mercedes C-class. Възможно е някой от тях да притежава по някоя и друга характеристика, превъзхождаща тази на BMW, но като комплекс от технологии баварските заводи постигат най-добър сбор и винаги имат с какво да отговорят.
ПОСЛЕДНИ В ЦЕНТРОВЕТЕ, ПЪРВИ НА ПОДИУМИТЕ

С излизането на новата 3-а серия обновяването на моделната гама на компанията завърши. „Тройката” се появи последна, пропускайки пред себе си дори новопоявилата се „единица”. Това донякъде е логично, тъй като моделът се явява венец в съвременната еволюция на марката BMW. В нея присъства най-доброто от арсенала на по-големите модели (5-а и 7-а серии), но пренесено в далеч по-компактна опаковка. При този обем концентрацията на иновации и технологични решения е толкова голяма, че направо стряска новия собственик, но и убива конкурентните модели.
Размерът на 3-тата серия е най-подходящият за истинси driver`s car, а дизайнът е най-спокоен и съразмерен от цялата моделна гама. Всъщност измененията на каросерията са минимални, но тук усетът и впечатленията за качествата на колата се получават чрез умел подбор на цветовете. В един или друг цвят четиривратият седан получава или облик на луксозна мини лимузина, или на огнен състезателен автомобил.
Според цвета на преден план изпъкват острите граници и цялостният елегантен силует на купето или се подчертават агресивната предница и изпъкнаите арки над колелата. Илюзия, засягаща обаче единствено външния вид, но не и съдържаниетоотдолу. А там се намира един хармоничен автомобил, отлично балансиран между комфорта, сигурността и динамиката.
БЕЗКОМПРОМИСЕН КОМФОРТ

В лаконичния салон на „тройката” отсъства единствено авангардната система на BMW iDrive (даже в топ версията 330iA), но затова пък присъстват бутони и възможности за гласово управление на всичко останало – аудиосистемата, компютъра и климатичната инсталация. За подсещане за спортния характер на колата ключът на запалването не се завърта, а се поставя в специален слот и след това се натиска статриращ двигателя бутон, разположен на централната конзола.
Електрически задвижваните седалки притежават изчерпателен набор от регулировки, като дори моат да променят габаритите на облегалката в надлъжно положение! Отзад местата са малко по-широки спрямо предишната генерация и приемат двама възрастни пътници. Виновен за намаления брой пасажери се оказва високият тунел, който преминава през целия салон и е наследство от класческата компонова на BMW – предно разположен двигател със задни задвижващи колела.
Конструктивно „тройката” в много отношения копира схемите, използвани в 1-вата серия, но на пътя колата има съвсем друго поведени. По-голямата маса, различните настройки на пружните и амортисьорите предлагат съвсем други уещания. Окачването е подходящо за бързо шофиране по път с остри виражи, като запазва достатъчно високо ниво на комфорт и стабилност без натрупване на напрежение у пътуващите. Дори при преминаване през поредица от неравности „тройката” запазва пълен контрол върху ситуацията на пътя.
СПОРТИСТ ПО ПРИЗВАНИЕ

Двигателната гама на модела обхваща достатъчно голям диапазон от мощности, като в най-високата си серия предлага 3-литров „шестак” от 260 к. с., постигнати чрез системите за променливо газоразпределение Valcetronic и VANOS. По-малкият двгател, редовата четворка в модела 120iA, се вгражда и в по-малката първа серия на BMW.
BMW 330i се обоудва стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, която срещу доплащане можеда бъде заменена с интелигентен автоматик Steptronic. В последния са вложени повече от 20 програми за управление на смяната на скоростите, като така на практика са покрити навиците и предпочитанията в шофиране на почти всички типове шофьори, Автоматичната скоростна кутия има и ръчен режим, като разликата с действителната механична скоростна кутия се изразява в загубата на 0.3 секунди при ускорението от 0 до 100 км/ч.
Отличната управляемост на модела се дължи на интелигентната кормилна ситема Active Steering, която според скоростта сама пренастройва усилието, необходимо за завъртане на волана. Така при всякакви пътни условия и ситуации водачът получава мълниеносенотклик от гумите и колата се подчинява на зададената траектория безпрекословно. Всъщност траекторията се леди и от електронна система ESP, която се предлага стандартно във всички версии на оборудване. Тя работи в паралел със спирачната антиблокираща система ABS,като при занасяне на автомобила подава команди към спирачните хидравлични цилиндри на колелата, така че колата винаги да запазва траекторията на движение, зададена от водещите колела.
ГАЗ, СПИРАЧКИ
При екстремно спиране от висока скорост едновременно със спирачките се задейства и системата Active Steering, която автоматично търси и насочва колата към онази част от пътя, имаща по-голямо сцепление с гумите. В такива моменти задните светлини светят една идея по-силно, благодарение на двустепенните стопове с допълнителни секции, използвани от BMW и в първата серия.
В качеството на бонус 3-ката предлага като опция парктроник, чрез който поместването на автомобила в тесните градски зони не изисква еквлибристични способности от шофьора.
BMW 3-а серия предлага на водача редица полезни опции. Например колата може сам да подсуши спирачните дискове, ако пътните условия са влажни или мокри. Специална система следи за състоянието на спирачните механизми и чрез кратковременни притисквания на накладките отнема наслоения върху дисковете воден слой за запазване на 100-процента работоспособност на спирачките. Това е част от опционната за модела система за динамична стабилизация DSC (Dynamic Stability Control), която помага на водача да контролира пътното поведение на автомобила и в режим на рязко ускорение, и в режим на спиране. На дисплея на бордовия компютър се изписватданни за състоянието на автомобила включително степента на износване на спирачните накладки и температурата на маслото в двигателя. Не е забравена и пасивната безпасност. Стандартно BMW-то идва с 6 въздушни възглавници, триточкови обезопасителни колани с пренатегатели и пиротехнически механизми, а срещу доплащане видимостта предавтомобила може да бъде подобрена от биксенонови фарове, въртящи се по посоката на движение.
С петото поколение на 3-ата серия баварците отново създават поредния еталон в С семента. Автомобил без минуси. Като истинско BMW – бързо, послишно, малко хазартно и красиво. Както казват англичаните – value for money, или най-доброто вложение за вашите пари.
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани