Една екстреМна играчка

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Една екстреМна играчка

Мнение от ///M3-E36 » 20 Фев 2006, 21:32

Новият Z4 M Roadster на BMW е автмобил, който нагледно показва какво означава словосъчетанието „расов роудстър”

когато динамиката е превърната във философия
Автомобили като този не могат да бъдат оценявани според критериите, чрез които сме викнали да преценяваме предимствата и недостатъците на даден модел, предназначен основно за всекидневна употреба. При BMW Z4 M Roadster неща като цена, разход на гориво, практичност, обем на вътрешното пространство и други подобни „щуротии” нямат абсолютно никакво значение. Той е сред онез така ценни представители на автомобилната индустрия, при които акцентът е поставен само и единствено върху удовлствието от шофирането. Именно затова е и толкова ценен...
Има хора, които никога няма да проумеят смисъла от съществуването на продукти от типа на BMW Z4. Дори и най-спартански обзаведената версия на този култов модел на прочутата баварска мака струва поне колкото отлично екипиран представител на средния клас, задвижван от повече от динамичен турбо-дизелов двигател. Дизайнът на малкия роудстър продължава да разделя мненията на две поради големия брой нетрадиционни решения, използвани при създаването му.
С няколко думи – модел, създаденза тези, които могат да го оценятпо същество.
Z4 принадлежи към все по-рядко срещаната „прослойка” на чистокръвните спортни автомобили, и по-точно на пуританските роудстъри. „Рецептата”, по която се създава един автомобил от подобен тип, е колкото проста на теория, толкова и трудна за изпълнение на практика. За реализирането й е необходимо да се изпълнят няколко извънредно важни условия – надлъжно разположен двигател отпред (максимално изтеглен назад), задвижване на задните колела, лека каросерия, изработен от мека материя лексгъваем покрив, футуристичен интериор, който не е претрупан с излишни функции, както и максимално спортно настроена ходова част. Съгласете се, че всички тези неща нямат нищо общо със злободневни проблеми като висок разход на гориво, недостатъчно простор в кокпита и „неоправдано” висока цена...
И ако всичко казано дотук важи в пълна сила за „обикновените” варианти на BMW Z4, то за върховата версия M Roadster думите едва ли могат да бъдат достатъчни. Както личи от самото наименование на горещата модификация на компактния роудстър, тя е създадена от „придворните” майстори в спортните разработки M GmbH. Компетентността на въпросния митичен отдел на BMW в проектиранто и производството на спортни модели за цивилните пътища и състезателните писти от години е извън всяко съмнение, така че не е никак трудно и сами да си отговорим на въпроса, дали Z4 M Roadster ще отговори на очакванията на своите купувачи...
Пазарната премиера на дългоочаквания флагман на моделното семейство на Z4 се очаква в началото на пролетта, и по-конкретно в края на март. Точно навреме за новия сезон на откритите автомобили.
Всъщност представянето на M Roadster ще съвпадне с появата на рестилизираната версия на останалите модификации на Z4. Промените по своенравно оформения автомобил са малко и се изчерпват с новите фарове за мъгла и по-различния рисунък на стоп светлините. Стилнообзаведеният кокпит си остава абсолютно същият, тук единствената новост са някои допълнителни възможности за индивидуализация. Много по-съществено е обновлението, което е претърпяла палитрата от задвижващи агрегати. Истинската новина при обикновеното Z4 обаче идва именно в лицето на върховата версия M Roadster. Което от своя страна изглежда напълно обяснимо...
Според верните поддръжници на модела Z4 практически единственият му съществен недостатък бешеотсъствието на модификация, носеща краткото, но безкрайно многозначително обозначение M. Сега тази единствена празнина е запълнена, при това по повече от подобаващ начин.


в сърцето на бурята
Под източения преден капак на Z4 M Roadster е разположен шестцилиндров редови двигател с работен обем 3.2 л. Този фамозен агрегат, използващ най-любимата конструктивна схема на BMW, е добре познат благодарение на успешната си кариера в последното засега издание на M3. Моторът използва почти всички високи технлогии, които са достъпни за днешното автомобилно производство, като например системата за интелигентно управление на всмукателните и изпускателните клапани Valvetronic, последното поколение на системата за променливи фази на газоразпределение VANOS, „електронна” газ и още много други. Максималната мощност на тази демонстрация на могъщество на германската инженерна мисъл е 343 к.с. и се достига при 7900 об./мин, като пределните обороти на двигателя превишават числото 8000. Максимумът на въртящия момент възлиза на 365 Нм при 4900 об./мин. С този чудовищен двигател под предния си капак Z4 е в състояние да се изстрелва от място до 100 км/ч за невероятните 5.0 сек, а максималната скорост традиционно е ограничена по електронен път на 250 км/ч. 6-степенната трансмисия по избор на клиента може да бъде механична или секвенциална и както може да се очаква, предава въртящ момент на задния мост. В тази връзка не бива да пропусна да спомена, че една от основните разлики между Z4 M Roadster и по-слабите модификации на модела е наличито на самоблокиращ се заден диференциал за постигане на оптимално поведение при достигането на граничния режим. На централната конзола е поставен специален бутон, който променя някои от настройките на двигателя и прави реакциите му при подаване на газ още по-експлозивни и спонтанни. Спирачната система е адекватно оразмерена спрямо чудовищните характеристики на автомобила. Окачването е получило по-стегната настройка, а клиренсът е намален.
Отвън горещият нрав на Z4 M Roadster е подчертан по достатъчно дискретен и елегантен, но недвусмислен начин. Излетите от леки сплави 18-цолови колла са със специален дизайн, броните и праговете са оформени с изключително агресивен маниер, а спортната ауспухова система завършва с четири доста сериозно оразмерени кръгли хромирани накрайника. В допълнение към бездруго провокативния дизайн на каросерията на Z4 тези промени са довели до излъчваане, което надали би мого да намери аналог както в съвременната автомобилна индустрия, така и в миналото й. Ето нагледно доказателство за това, че компактният спортен роудстър продължава да живее дори и отвъд пределите на добрата стара Англия!


Източник: сп. HiComm, бр. 57,Февруари 2006

Ето и снимките от статията:
:arrow:
Изображение
:arrow:
Изображение
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook