Шофиране с вериги
Модератор: Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- eMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 19.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 фейслифт + Ауди А4, 2 TFSI 4x4
- Мечтае да кара: същото
- Детайли за колата: Е90, фейслифт, двойка дизел, автомат, черната перла и други шукарийки:).
Шофиране с вериги
Някой има ли опит при шофирането на БМВ с вериги? Само на задните гули ли да се слагат веригите или е по-добре и на четирите? Каква е максимално допустимата скорост? Дайте съвети, защото тази зима няма да ни се размине без вериги.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Може да минеш с вериги само на задвижващите колела, но за да е стабилна и управляема колата (като говорим за БМВ) по-добре да са на 4-те. Макс. скорост е такава, каквато позволява пътя, ако не е специално указана на опаковката на веригите. Много важно е те да са поставени правилно и да не се кара с тях на асфалт. Че стават доста грозни гледки...



Never mistake motion for action...
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Виждал съм кола, на която веригата се беше откачила с 80+ км/ч и калника приличаше на Швейцарско сирене 



R.I.P Landikar
каране с вериги
Аз не искам да се пиша за много печен шофьор,
но бих искал да споделя една идея, която работи добре.
Относно веригите има разни варианти, но най ми допада следния:
Грабваш някакви по-скапани гуми, слагаш ги на железни джанти,
помпиш ги до 1 бар,после слагаш вериги и пак помпиш.
Сложени по този начин, веригите стават идеално изпънати и ефекта
е супер. Лошото на тази схема е, че тези 2 колела си ги носиш в багажника като резервни и ги сменяш само когато трябва.
През останалото време (когато асфалта се вижда) просто караш с нови гуми.
но бих искал да споделя една идея, която работи добре.
Относно веригите има разни варианти, но най ми допада следния:
Грабваш някакви по-скапани гуми, слагаш ги на железни джанти,
помпиш ги до 1 бар,после слагаш вериги и пак помпиш.
Сложени по този начин, веригите стават идеално изпънати и ефекта
е супер. Лошото на тази схема е, че тези 2 колела си ги носиш в багажника като резервни и ги сменяш само когато трябва.
През останалото време (когато асфалта се вижда) просто караш с нови гуми.

- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
добре де ... ако си затънал в снега как ще ги смениш тези колелета??
най-добре е веригите в багажника и като си требва се слагат за 5 мин.
Кара се с мах. 60 км/ч и се слагат на движещите колела. Не сьм виждал кола с 4 броя вериги ... ама може и на изток да има
най-добре е веригите в багажника и като си требва се слагат за 5 мин.
Кара се с мах. 60 км/ч и се слагат на движещите колела. Не сьм виждал кола с 4 броя вериги ... ама може и на изток да има

- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Дори 60 ми се струва много,мах оказана на повечето е 50,при напълно покрит със сняг път,както и винаги да слушаш да няма тракане от тяа (значи че не са опънати),което верно води до грозни гледки
Според мен (не. че имам голям опит) само вериги на движещите колела са достатъчни. Много в важно да са добре опънати, и това става лесно ... слагаш ги, карасш 200-300м спираш притягаш ... караш пак малко ... и така за 2-3 обтягания стават бомба .... и все пак скороста не бива да е висока ... не само заради опасноста от скъсване на веригите ами трябва да се мисли и за спирането



- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
за това купуваш си един спрей течни вериги и свирено .Пробвал сам върши работа,не като синджирената верига ,но излизаш от всякаде
CheGevara написа:добре де ... ако си затънал в снега как ще ги смениш тези колелета??
най-добре е веригите в багажника и като си требва се слагат за 5 мин.
Кара се с мах. 60 км/ч и се слагат на движещите колела. Не сьм виждал кола с 4 броя вериги ... ама може и на изток да има
Само 3 малки забележки:
5 минути отнема поставянето на този който е слагал вече няколко пъти- който не е слагал да тренира на паркинга за да не се чуди кое къде и как се слага на пътя в снежна виелица и непроходим път пред него.
На мен лично 2 зими вече ми се налага да карам на няколко пъти с 4 вериги



И наистина 60 км/ч ми се струва височка скорост за кола с вериги- 40, най-много 50км/ч според мен, но това е мое мнение...
BMW & RAMMSTEIN RULES







@отка4ена, абсолютно си права, предната зима с едно МБ 190D не можах да изкача едно нагорнище 2 часа (четете "два часа"), нито напред, нито назад. Най-големия ми успех беше да го вкарам с вратите напред в завоя и да го джасна в един бордюр - хем не можеш да го изкачиш нагорнището бавно, хем не можеш и да я засилиш колата, защото е завой.
И вадя в 10 вечерта в адската виелица и студ да слагам вериги за пръв път, а те оплетени, даже не знам как трябва да изглеждат и какъв е принципа на закачане. Калниците покрити с дебели, заострени висулки и дерат яко ръцете - болка няма, защото са вече замръзнали, но пък кръв има достатъчно. А покрай мен минаха поне десетина различни коли и се покатериха без проблем...
В крайна сметка - слушайте какво ви казва отка4ена, по-добре суха тренировка, отколкото в студа да го правите за пръв път.
И вадя в 10 вечерта в адската виелица и студ да слагам вериги за пръв път, а те оплетени, даже не знам как трябва да изглеждат и какъв е принципа на закачане. Калниците покрити с дебели, заострени висулки и дерат яко ръцете - болка няма, защото са вече замръзнали, но пък кръв има достатъчно. А покрай мен минаха поне десетина различни коли и се покатериха без проблем...
В крайна сметка - слушайте какво ви казва отка4ена, по-добре суха тренировка, отколкото в студа да го правите за пръв път.
'02 BMW 525d
Съжелявам, ако някой си помисли за предният ми пост нещо от рода на: "Намерил кой да се обади- ти пък какво разбираш от зимно каране" и неща в този смисъл- много поучително звучи май, но какво да се прави...
Това което казах е изпитано на моят си гръб и опита е болезнен, повярвайте ми- след първото слагане на вериги по принуда на пътя, без да знам как става, не си чувствах ръцете 2 дена (без майтап). Не ми беше приятно да поправям точно CheGevara, но той се случи...
Това което казах е изпитано на моят си гръб и опита е болезнен, повярвайте ми- след първото слагане на вериги по принуда на пътя, без да знам как става, не си чувствах ръцете 2 дена (без майтап). Не ми беше приятно да поправям точно CheGevara, но той се случи...
BMW & RAMMSTEIN RULES







- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
аз пък през суровите зимни условия процедирам по следния начин:
1. седя си вкъщи
2. ако на някой мн му трябвам - да дойде да ме вземе
3. ако трябва да ида някъде си викам такси
работи безотказно - досега никъде не съм закъсвал и никога не съм оставал да нощувам по пътищата
пък и във Варна ако падне повече от 5см снежна покривка обявяват бедствено положение и никой не работи - нито училища, нито университети, нито държавни предприятия - само болниците и някой по-упорити частници... е па аз не съм чак толко упорит
зимни вериги никога не съм слагал и има вероятност и да не сложа скоро така че мисля да пропусна сухите тренировки... някой ден ако ми се наложи ще викам Неволята

1. седя си вкъщи
2. ако на някой мн му трябвам - да дойде да ме вземе
3. ако трябва да ида някъде си викам такси
работи безотказно - досега никъде не съм закъсвал и никога не съм оставал да нощувам по пътищата



пък и във Варна ако падне повече от 5см снежна покривка обявяват бедствено положение и никой не работи - нито училища, нито университети, нито държавни предприятия - само болниците и някой по-упорити частници... е па аз не съм чак толко упорит


зимни вериги никога не съм слагал и има вероятност и да не сложа скоро така че мисля да пропусна сухите тренировки... някой ден ако ми се наложи ще викам Неволята



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Чета и се чудя,защо трябва да се слагат гадните вериги изобщо ...
Говоря така,защото не спирам да пътувам,в последно време работа имам по някои от зимните курорти и нито ама нито веднъж не съм закъсал
За вериги според мен трябва минимум 15 см сняг на пътя
Тогава пък снега повдига автомобила и не вериги ами господ не може да помогне
Последното пътуване в неделя повреме на "бедствието" сложих една лопата в багажника ,за всеки случай и така съм пропътувал 3 прохода като последния беше Юндола - Велинград
За мен това с веригите е една истерия и панически страх от сняг
И аз както каза Цанков съм виждал кола,на която се скъса верига и нацепи калника нечовешки!
Трябват подходящи гуми и познания относно управлението на МПС по време на зимата и произтичащите трудности - това е моето мнение
Георги Пенчев







Трябват подходящи гуми и познания относно управлението на МПС по време на зимата и произтичащите трудности - това е моето мнение

Георги Пенчев
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани