BMW разработи двигател с парогенератор!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

BMW разработи двигател с парогенератор!

Мнение от M6 » 13 Дек 2005, 14:28

Изображение
От БМВ предлагат изгорелите газове да се използват за увеличаване на мощността на двигателя и намаляване разхода на гориво.


BMW анонсира необичайна технология с помощта, на която може да се съкрати разхода на гориво на двигателите с вътрешно горене и едновремено с това да се увеличи тяхния коефициент на полезно действие. Според разработчиците, в момента само една трета от енергията, произвеждана от двигателя се преобразува в задвижваща енергия. Освен това в съвременните двигатели не се използва топлинната енергия, изработвана при изгаряне на горивото. Така че в своята разработка BMW използват високата температура на газовете изхвърляни от двигателя.

Специалистите на германската фирма предлагат, нагретите до висока температура изходящи газове да се използват в парогенератор, който да е свързан с устройство, което превръща неговата енергия в движение. По просто казано това устройство помага на двигателя да развива по-голяма мощност без да изгаря допълнително гориво. Подобна схема действа например в атомните електроцентрали, където топлинната енергия се използва в процеса на термоядрена реакция. Тази топлина се използва за превръщане на водата в пара, чието налягане, се използва за завъртане на турбината.

Според разработчиците от BMW прилагането на подобна схема ще позволи стандартният 1,8-литров двигател да стане по-мощен с 15 конски сили, а въртящия момент да се увеличи с 20 Nm. Едновремено с това разходът на гориво ще се понижи с 15 процента. БМВ наричат системата Turbostreamer и в момента тя преминава различни изпитания. За момента разработката не може да се използва в серийното производство, поради достатъчно големите размери на отделните й възли. Сздателите на Turbostreamer обаче смятат, че масовото производство на подобни установки ще започне най-много след десет години.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 13 Дек 2005, 14:50

както инаги BMW лидер в иновациите. Браво!


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 13 Дек 2005, 14:57

Ultimate_driver написа:както инаги BMW лидер в иновациите. Браво!

Много ясно :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 13 Дек 2005, 17:37

Пичове,
вие чувате ли се?
Тва ако бяха го разработили от Даймлер-Крайслер, щяхте да им се смеете и да разправяте, че "тия ни връщат в ерата на параходите".
6-тото ми чувство нашепва, че това няма да бъде сложено скоро на лек-автомобил. И ако при ядрените електроцентрали го ползват, тва е само, щото не им липсва приток на вода.

младши завивач
Аватар
Мнения: 760
Регистриран на: 1.04.2002

Мнение от ivo » 13 Дек 2005, 17:44

да освен това 15% икономия на гориво едва ли биха оправдали допълнителната цена на такава сложна система плюс поддръжката и :roll: но бъдещето след 10 години така и така е в алтернативните горива.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Мнение от XaMaB » 13 Дек 2005, 17:46

Кранче за чай и нес кафе ше има ли? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 13 Дек 2005, 19:19

Пичове,
вие чувате ли се?
Тва ако бяха го разработили от Даймлер-Крайслер, щяхте да им се смеете и да разправяте, че "тия ни връщат в ерата на параходите".
Уверявам те че не е така, на постиженията на техниката не може да се "изсмееш", независимо кой го е открил.Щото и хората от Даймлер-Крайслер са молко по-умни от нас! (от мен де)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

RE

Мнение от turboto » 13 Дек 2005, 20:00

XaMaB написа:Кранче за чай и нес кафе ше има ли? :mhihi:


3 in 1 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 13 Дек 2005, 20:15

15 процента са към 1 литър икономия демек вместо 8-9 ще гори с литър по малко в цифри тва ще да е 2лв по евтино като сипваш на колонката :roll: и тия 15 коня абе според мен е доста сложно и скъпо а не е оправдано,казвам скъпо щот нз колко струва но предвид сложното му устройство няма да е с цената на ел стъкла :mhihi:

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 13 Дек 2005, 21:42

Малее 15 коня на 1.8 двигател, значи М5 ша му качва към 60 коня отгоре още :twisted: :mhihi:
Изображение

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 14 Дек 2005, 11:51

Да бе да, и един мармот..... Абе хора, ще качи 15 коня, а колко кг.? Това устройство няма да е по малко от 50тина кила. Само за справка: кормилната кутия на Е34 е към 10 кг., а се събира в пликче от супермаркет(от ония малките дето не ги плащаш). А тук ще трябва да имаш подгряваща част, щом има пара то тя е под налягане и всичко трябва да е по-здраво (респективно по-тежко), трябва да има и разширителен съд, течност, която да се загрява. Да не говорим за агрегата, който ще създава самия въртящ момент. И всичко това за някакви си 15% икономия. А, забравих, сигурно ще трябва и ремарке, където да се сложи "иновационната" система. :twisted:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Дек 2005, 12:55

аз не бих гледал толкова скептично на тази идея. още повече, че тя не е никак нова. коефициента на полезно действие на двигателите с вътрешно горене е доста малък сравнен с доста др машини. за справка най-добрите бензинови двигатели имат около 35%, а най-добрите дизелови около 45%. почти цялата останала част от енергията се отделя в атмосферата под формата на топлина. (замислете се на какво прилича софия вечер от витоша, как целия град трепти от затопления въздух над него) сравнено с един електродвигател това е смешно, те имат около 80-90% ефективност. така, че в бъдеще според мен ще се работи доста в тази насока (поправка работи се в момента). според мен двигателя с вътршно горене има доста голям потенциал и мисля, че е още рано да го отписваме :), а също и доста по-надежден за разлика от новите технологии. бях чел изявление на някой от големите мозъци в БМВ, че според тях ще успеят да постигнат 50% ефективност от водороден двигател. а там парата идва на готово... както обичам да казвам ще поживеем ще видим :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 14 Дек 2005, 14:51

TheBoss написа:И всичко това за някакви си 15% икономия.


Не бих казал че икономията е само 15% след като мощността се увеличава със близо 15% а разхода намалява със 15% това прави сумарно увеличение на КПД-то със 30% т.е. ако приемем че КПДто на един автомобил е между 0,35 - 0,45 следва да нарастне до 0,45 - 0,50 което не е никак малко и според мен разработките на нови технологии във автомобилостроенето ще се насочат точно в тази посока (намаляване на разхода но не за сметка на мощността а чрез увеличаване на КПДто) особено със постоянната напоследък тенденция на поскъпване на горивата.
SGV

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 14 Дек 2005, 15:08

Tender написа:...
Не бих казал че икономията е само 15% след като мощността се увеличава със близо 15% а разхода намалява със 15% това прави сумарно увеличение на КПД-то със 30% ...

Позволи да не се съглася с теб. Това не са краставици и домати. КПД е съотношение и не може да събереш икономията от разхода с повишената мощност и да получиш по-високо КПД. Да не говорим, че никъде не се споменава това повишение на мощността на вала ли е или на гумите. Защото, ако е на вала то се обезмисля от повишеното тегло на автомобила. За пример виж Е30 318ис и Е34 520и. Разликата е 7 (седем) к.с. и около 250 кг. Има ли разлика във вървенето? Вярно че Vmax на ИСа е по-малка, но набира по-бързо.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Дек 2005, 19:41

кпд-то при максимална мощност може грубо да се сметне така.
приемаме, че 35% от разхода отива за получаване на сток мощността.
приемаме, че колата е 318и е90 - 129 коня
15 коня от 129 са 12%

0.35 * Разход = Мощност
новите показатели са

КПД * Разход * 0.85 = Мощност * 1.12

заместваме от едното в другото (х * разход * 0.85 = 0.35 * разход * 1.12) и става
КПД = 46.11%

а 7 коня от 150 са 0.046666 % :) което е незначителна разлика.
а 12% отгоре на 150 коня са 168 коня :) което е доста осезаема разлика според мен.

правя уговорката, че това е вярно ако БМВ не са е изхвърлили леко с числата обаче :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook