Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ИлХиТо
- ентусиаст
-
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Днес БМВ официално представи във Франкфурт своите бъдещи модели на суббранда "BMW i". Става дума за BMW i3 и BMW i8.
BMW i3 представлява концепция за градски автомобил, изцяло задвижван от електродвигател.
Техническа спецификация:





Пълно инфо
Източник: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=565282
BMW i8 представлява концепция за хибриден спортен автомобил, задвижван от трицилидров бензинов мотор и електродвигател.
Техническа спецификация:







Пълно инфо
Изтоник: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=565272
Видео 1
Видео 2
Видео 3
Видео 4
Видео 5
Видео 6
BMW i3 представлява концепция за градски автомобил, изцяло задвижван от електродвигател.
125kw, 250Nm
0-60 kph: 3.9 seconds
0-100 kph: 7.9 seconds
batteries charge in 6 hours (standard socket)
1 hour of recharge provides around 80% of battery capacity using high capacity charger
150km range
200 liter boot space
4 doors
Техническа спецификация:





Пълно инфо
Източник: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=565282
BMW i8 представлява концепция за хибриден спортен автомобил, задвижван от трицилидров бензинов мотор и електродвигател.
High performance 3-cylinder petrol engine (164 kW) in rear with i3's electric motor (limited to 96 kW) in front
Total torque of 550 Nm (300Nm petrol engine + 250 Nm electric motor)
3 driving modes - electric, petrol, or both engines at once
1,480 kg
0-100kph (62mph): 4.6 seconds
Top speed: 250kph (limited)
2.7 L/100km fuel economy
35km pure electric range
4 seater
50:50 distribution
Техническа спецификация:







Пълно инфо
Изтоник: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=565272
Видео 1
Видео 2
Видео 3
Видео 4
Видео 5
Видео 6
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
http://www.automedia.bg/news/article_13775.html
Но мен най-много ме изкефи последния абзац:
Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.
Кефех им се много като разбрах как работят пещите на 2 от заводите им, но това направо ми счупи главата. Евала. Най-големите са.
Но мен най-много ме изкефи последния абзац:
Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.
Кефех им се много като разбрах как работят пещите на 2 от заводите им, но това направо ми счупи главата. Евала. Най-големите са.
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Яко не ми харесват и двете
поне да бяха на водород,а не хибридни глупости.


Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
BalBosA написа:Яко не ми харесват и дветепоне да бяха на водород,а не хибридни глупости.
Не разбрахте ли, че водорода не е алтернатира (освен че не замърсява). Пак ще има ЛукОил пак, ще има бензиностаниции, пак някой ще дърпа конците и ще определя цената. Ако всичко е на ток - кеф ти от енергото, кеф ти от слънчеви панели или вятър или от велоергометъра на жената. Големите играчи като Шел натискат яко за водорода и за да има какво да ти доставят но този път номера им не минава - човечеството пое по правилния път.
Tool - Fear Inoculum
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
BalBosA написа:Яко не ми харесват и дветепоне да бяха на водород,а не хибридни глупости.
На водород не е ефективно (в машина под 20 тона) а ако те притеснява , че ще е 3 цилиндъра - споко Г-повер не спят , ще направят нещо и за теб

- Helix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 4.03.2007
- Местоположение: Банишора
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS;E30 325i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Яко мразя хибриди, но спортния модел е супер.Ако ще правим хибриди нека да са тези а не недоразумения като приуса на Тойота.

- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Интересна алтернатива е тока засега, когато едва 0.1% от колите са на ток. А представете си когато станат 99%. Прибираш се вкъщи, вадиш щепсела и зареждаш колата, ама не си само ти, а всички останали. И тогава колко АЕЦ-а ще ни трябват за да се захранят тези машини, и колко уранови отпадъди ще има. А някой дали се е замислил като се изхвърлят вече скапаните батерии какъв екологичен срив ще настане. Така, че тогава неекологичния бензин ще е като водни пари в сравнение с това което ни чака
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
dinkomg написа:Интересна алтернатива е тока засега, когато едва 0.1% от колите са на ток. А представете си когато станат 99%. Прибираш се вкъщи, вадиш щепсела и зареждаш колата, ама не си само ти, а всички останали. И тогава колко АЕЦ-а ще ни трябват за да се захранят тези машини, и колко уранови отпадъди ще има. А някой дали се е замислил като се изхвърлят вече скапаните батерии какъв екологичен срив ще настане. Така, че тогава неекологичния бензин ще е като водни пари в сравнение с това което ни чака
Глупости, когато първите коли са тръгнали по-пътищата преди 100 години е имало такива като тебе, които са твърдели, че коня с каруцата е по-надеждно средство, защото не може да му свърши горивото на пътя. Електрическите мрежи ще се адаптират към нуждите, защо си мислиш че света след 10-20 години ще е същия като днес? Батериите се рециклират на почти на 100%. Вече има слънчеви електроцентрали в САЩ, които могат да произвеждат ток и през нощта (през деня разтапят соли до 500 градуса и ползват температурата нощем да произвеждат пара). Опитайте се да виждате по-далеко от носа си.
Двигателя с вътрешно горене е безумно усложнен, особено модерните с турбини и електроники. За работата са нужни много допълнителни механики и куп масла, облужвания и маса пари. Една електрическа кола има потенциала да е изключително евтина, защото ел. двигател е вечен и евтин - все още батериите са проблем но до 5 години трябва да има вече решение. Чува се че вече има технологии за батерии направени от въглерод и хартия, тоест един от най-разпространените елементи, което значи евтини и незамърсяващи природата. Големите производители на автомобили хвърлят маса пари за ново технологии за батерии, защото знаят че това е бъдещето на автомобилната индустрия, резултатите ще дойдат след 2-3 години. Според мен единствения проблем, които ще дойде в бъдеще е това, че евтините електрически коли ще причинят препълване на градовете и пътищата и трафика ще е кошмарен.
Последна промяна Emooo на 29 Юли 2011, 22:06, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
И ти си прав , но донякъде .
На първо място :
- елетроенегия се добива и по екологичен начин . А освен че се добива по екологичен начин има и закон , според който до 2020(май тогава) 25% от енергията трябва да е от възобновяеми еко източници .
- отпадъците като батерии или евентуално ядрени горива могат да бъдат изолирани и съхранявани , докато отровните газове се съхраняват в нас самите или някъде из атмосферата , разяждайки озоновия слой и малко или много създавайки парников ефект .
А има и друг момент - един такъв хибрид на Метан би бил наистина чист двигател . Аз не мога да си обясня , особено на запад където карат автомобил само първите няколко години от живота му , какво им дреме да са си набият метан - много по-чисто , 3 пъти по-евтино . Нали са станали големите спестовници и гледат да икономисат всяка стотинка за гориво .
- направи ги 15 поне ... за сега рейндж екстендър технологията ми се вижда най-правдоподобна . Чакам първите официални тестове .
На първо място :
- елетроенегия се добива и по екологичен начин . А освен че се добива по екологичен начин има и закон , според който до 2020(май тогава) 25% от енергията трябва да е от възобновяеми еко източници .
- отпадъците като батерии или евентуално ядрени горива могат да бъдат изолирани и съхранявани , докато отровните газове се съхраняват в нас самите или някъде из атмосферата , разяждайки озоновия слой и малко или много създавайки парников ефект .
А има и друг момент - един такъв хибрид на Метан би бил наистина чист двигател . Аз не мога да си обясня , особено на запад където карат автомобил само първите няколко години от живота му , какво им дреме да са си набият метан - много по-чисто , 3 пъти по-евтино . Нали са станали големите спестовници и гледат да икономисат всяка стотинка за гориво .
- все още батериите са проблем но до 5 години трябва да има вече решение.
- направи ги 15 поне ... за сега рейндж екстендър технологията ми се вижда най-правдоподобна . Чакам първите официални тестове .
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Уникален дизайн на i8
Много отдавна не ми е харесвал толкова много нов модел
Технологиите... няма кво да ги обсъждаме... пак избихме рибата

http://carsnotice.blogspot.com/2011/07/bmw-i8.html





http://carsnotice.blogspot.com/2011/07/bmw-i8.html
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Apassionata написа:Уникален дизайн на i8Много отдавна не ми е харесвал толкова много нов модел
Технологиите... няма кво да ги обсъждаме... пак избихме рибата
![]()
![]()
http://carsnotice.blogspot.com/2011/07/bmw-i8.html
Относно технологийте Китайците отдавна си бръмчат с таксита изцяло на ток, които имат доста сериозен пробег градско ( по спомен около 300км.) като има регенериране на енергия при спиране и от движенията на амортисьорите и така пробега се увеличава от 20-40% или простичко казано когато спира и се клати автомобила си произвежда енергия, която влиза обратно в батерийте..
Относно електромоторите никой двигател не може да се докосне дори и 5% до възможностите на трифазния асинхронен ел. мотор... малки габарити, над 90% КПД, огромен въртящ момент, сериозен пробег( около 3 000 000 км. като на около 50 000км. се сменят два лагера

Бавареца е много готин, много ми харесва идеята за ел автомобил и то заводски при това БМВ..



I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
acho.rs написа:BalBosA написа:Яко не ми харесват и дветепоне да бяха на водород,а не хибридни глупости.
На водород не е ефективно (в машина под 20 тона) а ако те притеснява , че ще е 3 цилиндъра - споко Г-повер не спят , ще направят нещо и за теб
И защо не е ефективно,хонда нали имаха сериина кола на водород която работи?Аз лично от тези хибрити не виждам смисъл,освен да се правят на еколози собствениците им.На ел.измишлиотините също не съм привърженик,първо все още малък преход между зарежданията и съответно дълги зареждания,и за капак не замърсяват въздуха ама замърсяват други работи.И преди да почнете пак с горните писания.Първо производството на самата кола е по "мръсно",второ електро енергията също(освен ВЕЦ).За тези ми ти еко електроцентрали не ми се коментира само едно въпросче имам:Щом са толкова ефективни,защо още има ТЕЦ-ве?И в крайна сметка кво излиза,че докато не свърши и последната капка петрол няма да минем на друго гориво,а такова със сигурност има и сигурно не са батериите.

- А.Марчев
- ентусиаст
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
И защо не е ефективно,хонда нали имаха сериина кола на водород която работи?
- има , даже и 12 цилиндрово БМВ на водород . Само че - хидролизата на вода е такъв процес , че как да го кажем - винаги се изразходва повече енергия , от колкото се получава в последствие - енергийно неефктивен процес
- сами водород се съхранява изключително трудно - екстремно ниска температура (близка до абсолютната нула) , вследствие на това - адски тежки резервоари с малка вместимост . 1/3 от енергията отива за охлаждане
- дори със супер тежкия и скъп резервоар , хидроген 7 , губи половината си гориво за 9 дни - изпарява си се
- изграждането на инфраструктура е бизнес , който пак си се пое от петролните гиганти
- водорода обича да гърми

Ясно е че водорода е горивото на бъдещето , но експертите казват - минимум 30-40 години до технологиите напреднат достатъчно . Аз лично предполагам , че това ще е когато се научим да ползваме енергията на ядрения синтез - тогава тока за електролиза ще е достатъчно евтин за да излиза сметката

лично от тези хибрити не виждам смисъл,освен да се правят на еколози собствениците им.На ел.измишлиотините също не съм привърженик,първо все още малък преход между зарежданията и съответно дълги зареждания,и за капак не замърсяват въздуха ама замърсяват други работи.
- мястото на хибридите е в града - там те са максимално ефективни , особено в задръствания , когато се пълзи - разликата в разхода е огромна !
[/quote]Първо производството на самата кола е по "мръсно",второ електро енергията също(освен ВЕЦ).За тези ми ти еко електроцентрали не ми се коментира само едно въпросче имам:Щом са толкова ефективни,защо още има ТЕЦ-ве?
- мръсно е да , но отпадъците могат да се консервират и съхраняват , докато газовете от колите се превръщат в отровен смог и него не можеш да го събереш и затвориш .
ТЕЦове има защото се изплащат по-бързо , строят много по-лесно и не е необходимо да имаш вода . Казах ти вече за закона за електроенегия ...
Предполагам знаеш за ВЕЦовете на Парана и оня в Китай - Да Ба . Първия е около 10 ГВата , втория е към 17 Гигавата - да , 200% по-мощен от най-голямата ядрена електроцентрала .
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
acho.rs написа:И ти си прав , но донякъде .
На първо място :
- елетроенегия се добива и по екологичен начин . А освен че се добива по екологичен начин има и закон , според който до 2020(май тогава) 25% от енергията трябва да е от възобновяеми еко източници .
И ти си прав, но само донякъде.

Така е, има инсталации за производство на електроенергия, които са "екологични" - в смисъл, че замърсяват най-малко на единица произведена енергия. Викат им АЕЦ.

Иначе проблемът с автомобилите само на електрозадвижване е предимно дължината на автономния преход. Текущите са перфектни за маршрута "вкъщи - работа - вкъщи", но това означава, че в общия случай ти трябва втора кола. На мен лично хибридните концепции* засега ми допадат повече. Голям автономен преход, прилична динамика, нисък разход. i8 ми изглежда просто перфектно.
* Не говоря за недомислици като Приуса. На пазара обаче вече има доста примамливо звучащи хибриди като Infiniti M35h например.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани