Единица с 256 к.с.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Единица с 256 к.с.

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 29 Ное 2005, 17:54

Най-малкият модел на BMW се превръща в най-мощния представител на компактния клас.

Изображение

Отговорът на въпроса дали BMW са преминали границата на разумното вълнува не само баварците... Дали ,,единицата" няма да прелее след наливането на трите литра работен обем, разпределен в шест подредени в една линия халби?
Ситуацията наистина звучи драматично... Инжинерите от BMW трябва да бъдат поздравени за създаването на един своеобразен шедьовър, защо-
то двигателят на 130i не звъни нежно, а спира дъха с могъщ бас от двата хромирани накрайника на спортната изспускателна уредба.
Поздравления безспорно заслужава и имплантирането на голям двигател в малкото BMW - една отдавна жадувана от почитателите на марката стъпка. В крайна сметка връзката между автомобилите със синьо-бял пропелер на емблемата и шестцилиндров мотор е също толкова тредиционна и неразривна, колкото и връзката между Мюнхен и октомврийските бирени веселия...
С добавянето в гамата на агрегата с мощност 265 к.с. баварците отново поставиха нещата на мястото им и освободиха ,,единицата" от притесненията, които до момента й създаваха амбициозни екземпляри от типа на Golf GTI и Alfa GTA V6. Специално адаптираният двигател от 330 (със седем конски сили по мощен от този на ,,тройката") в момента е най-мощният в компактния клас, а в ценово отношение 130i се ориентира към този на конкурентния Audi A3 3.2. Максималния си въртящ момент от 315 Нм задвижвашия агрегат на ,,единицата" достига между 2500 и 4000 об./мин.

Скоростта на 130i е електронно ограничена на 250 км/ч


Този диапазон е доста широк и определено неможе да се причисли към силните страни на модела. Истинската сила на 130i изпъква на границата от 7000 оборота, която се достига с небрежна лекота и след която започва червената зона от циферблата на оборотомера.
Уцещането наподобява много това при оправлението на мотоциклет, а и окачването на 130i се държи с искреността, характерна за расовите двуколесни машини - разработената от специалистите на ,,M GmbH" спортната ходова част уведомява надлежно водача а неравности по пътното платно, за чието съществуване собствениците на лимузини от виш клас например изобщо не подозират...
BMW 130i преминава през завоите с характерната за сериозен спортен автомобил невъзмутимост и се носи неудържимо напред до достигане на традиционната граница от 250 км/ч, след която ,,електронните юзди" започват да възпират моща на двигателя. При M-изпълнението инжинерите на BMW са скъсили хода на скоростния лост между отделните степени, давайки възможноста за по-бързо преминаване от една предавка на друга.
В заключение може да се каже, че най-мощната ,,единица" опредолено е един напълно сполучлив модел, чиито 265 к.с със сигурност са по-натоварващи за психиката на неопитния водач, отколкото за техниката на автомобила, която трудно може да бъде извадена от равновесие. Е, чашата на разума все някога прелива, но подобен сценарий ще излезе на дневен ред едва с появата на все още хипотетичния M1 с мощност над 300 к.с...

Технически данни

редови 6-цилиндров двигател
четири клапана на цилиндър
два горноразположени разпеделителни вала
обем 2996 см3
мощност 195 kBt (265 к.с ) при 6600 об/мин
въртящ момент 315 Нм при 2500 об/мин
задно предаване
багажнок 330л
резервоар 53л
дължина/широчина/височина 4227/1751/1430 мм
гуми 205/50 R 17
собствено тегло 1450 кг
максимална скорост 250 км/ч
0-100 км/ч за 6,1 сек
среден разход по EU-цикъла 9,2 л А98H/100 км
Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 30 Ное 2005, 3:25

:shock: :shock: :shock:
ЯКО !!!

п.с. ифкааа спиш ... спиш ... или рупаш знам ли

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 30 Ное 2005, 8:02

Максималния си въртящ момент от 315 Нм задвижвашия агрегат на ,,единицата" достига между 2500 и 4000 об./мин.
Този диапазон е доста широк и определено неможе да се причисли към силните страни на модела.


Е тва нещо не го разбрах. :help:
До колкото аз знам е добре да имаш колкото се може повече въртящ момент в по-голям диапазон от обороти. Освен това, колкото по-рано започва този диапазон, толкова по-добре, все пак въртящия момент е това което те натиска в седалката и те кара да викаш "Баси тва как върви!" :D
Освен това съм сигурен, че маскималният въртящ момент едва ли е на разположение в целият споменат диапазон който си посочил, а само в точно определени обороти. Графично изразен въртящият момент е една крива, върхът на тази крива е макс. въртящ момент :!:, а не права от 2500 до 4000 :!: .
Не знам дали си го превеждал ти или е взето от някъде преведено на български, но явно е имано предвид, че голяма част от макс. въртящ момент е на разположение от 2500 до 4000 обр./мин. Може и това "не" в "неможе" да си го написал по грешка, но това с разположението на момента пак си остава грешно според мен. :arrow: Но мисля, че тук има доста капацитети по темата и те имат къде повече неща да кажат от мен. Ако нещо греша, моля някой да ме поправи.

ПП. Цена в Германия на базовия модел - 32 500 евро.
След кратка проверка устнових, че маскималният въртящ момент 130i го постига при обичайните 3500 обр./мин.
Последна промяна Loewe на 30 Ное 2005, 10:05, променена общо 3 пъти
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 30 Ное 2005, 9:20

Ох на баткоооо, какаво си ми малко и яко :twisted:
Абе тва колко ще струва? Сигурно колкото базова 520и :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 30 Ное 2005, 9:33

71,900 лв в България чисто ново от магазина с ддс.А 330и струва 82,900лв.Направо евтиния ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: бавно
Детайли за колата: нищо особено

Мнение от gego_n » 30 Ное 2005, 11:15

Пристрастен съм към по-"габаритните" модели на БМВ , но това ме разтърси ! :)
Честно казано , невероятна машина :twisted:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 30 Ное 2005, 11:31

Според техническите данни които взех от сайта на БМВ , 130I разполага с 315Nm при 2750 об. и макс. мощност от 265 к.с. при 6600 об.Но това не е чак от кой знае какво значение важното е че зверчето е страхотно. :bowdown: :bowdown: :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 30 Ное 2005, 13:04

Loewe написа:
Максималния си въртящ момент от 315 Нм задвижвашия агрегат на ,,единицата" достига между 2500 и 4000 об./мин.
Този диапазон е доста широк и определено неможе да се причисли към силните страни на модела.


Е тва нещо не го разбрах. :help:
До колкото аз знам е добре да имаш колкото се може повече въртящ момент в по-голям диапазон от обороти. Освен това, колкото по-рано започва този диапазон, толкова по-добре, все пак въртящия момент е това което те натиска в седалката и те кара да викаш "Баси тва как върви!" :D
Освен това съм сигурен, че маскималният въртящ момент едва ли е на разположение в целият споменат диапазон който си посочил, а само в точно определени обороти. Графично изразен въртящият момент е една крива, върхът на тази крива е макс. въртящ момент :!:, а не права от 2500 до 4000 :!: .
Не знам дали си го превеждал ти или е взето от някъде преведено на български, но явно е имано предвид, че голяма част от макс. въртящ момент е на разположение от 2500 до 4000 обр./мин. Може и това "не" в "неможе" да си го написал по грешка, но това с разположението на момента пак си остава грешно според мен. :arrow: Но мисля, че тук има доста капацитети по темата и те имат къде повече неща да кажат от мен. Ако нещо греша, моля някой да ме поправи.

ПП. Цена в Германия на базовия модел - 32 500 евро.
След кратка проверка устнових, че маскималният въртящ момент 130i го постига при обичайните 3500 обр./мин.


Пич грешката не е от мен а от издателите на списание Auto Билд защото статията я преписах от там. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 30 Ное 2005, 16:20

На Ауто Билд май им стана навик напоследък да гафят :mhihi:
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook