Единица с 256 к.с.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Единица с 256 к.с.

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 29 Ное 2005, 17:53

Най-малкият модел на BMW се превръща в най-мощния представител на компактния клас.

Отговорът на въпроса дали BMW са преминали границата на разумното вълнува не само баварците... Дали ,,единицата" няма да прелее след наливането на трите литра работен обем, разпределен в шест подредени в една линия халби?
Ситуацията наистина звучи драматично... Инжинерите от BMW трябва да бъдат поздравени за създаването на един своеобразен шедьовър, защо-
то двигателят на 130i не звъни нежно, а спира дъха с могъщ бас от двата хромирани накрайника на спортната изспускателна уредба.
Поздравления безспорно заслужава и имплантирането на голям двигател в малкото BMW - една отдавна жадувана от почитателите на марката стъпка. В крайна сметка връзката между автомобилите със синьо-бял пропелер на емблемата и шестцилиндров мотор е също толкова тредиционна и неразривна, колкото и връзката между Мюнхен и октомврийските бирени веселия...
С добавянето в гамата на агрегата с мощност 265 к.с. баварците отново поставиха нещата на мястото им и освободиха ,,единицата" от притесненията, които до момента й създаваха амбициозни екземпляри от типа на Golf GTI и Alfa GTA V6. Специално адаптираният двигател от 330 (със седем конски сили по мощен от този на ,,тройката") в момента е най-мощният в компактния клас, а в ценово отношение 130i се ориентира към този на конкурентния Audi A3 3.2. Максималния си въртящ момент от 315 Нм задвижвашия агрегат на ,,единицата" достига между 2500 и 4000 об./мин.

Скоростта на 130i е електронно ограничена на 250 км/ч


Този диапазон е доста широк и определено неможе да се причисли към силните страни на модела. Истинската сила на 130i изпъква на границата от 7000 оборота, която се достига с небрежна лекота и след която започва червената зона от циферблата на оборотомера.
Уцещането наподобява много това при оправлението на мотоциклет, а и окачването на 130i се държи с искреността, характерна за расовите двуколесни машини - разработената от специалистите на ,,M GmbH" спортната ходова част уведомява надлежно водача а неравности по пътното платно, за чието съществуване собствениците на лимузини от виш клас например изобщо не подозират...
BMW 130i преминава през завоите с характерната за сериозен спортен автомобил невъзмутимост и се носи неудържимо напред до достигане на традиционната граница от 250 км/ч, след която ,,електронните юзди" започват да възпират моща на двигателя. При M-изпълнението инжинерите на BMW са скъсили хода на скоростния лост между отделните степени, давайки възможноста за по-бързо преминаване от една предавка на друга.
В заключение може да се каже, че най-мощната ,,единица" опредолено е един напълно сполучлив модел, чиито 265 к.с със сигурност са по-натоварващи за психиката на неопитния водач, отколкото за техниката на автомобила, която трудно може да бъде извадена от равновесие. Е, чашата на разума все някога прелива, но подобен сценарий ще излезе на дневен ред едва с появата на все още хипотетичния M1 с мощност над 300 к.с...

Технически данни

редови 6-цилиндров двигател
четири клапана на цилиндър
два горноразположени разпеделителни вала
обем 2996 см3
мощност 195 kBt (265 к.с ) при 6600 об/мин
въртящ момент 315 Нм при 2500 об/мин
задно предаване
багажнок 330л
резервоар 53л
дължина/широчина/височина 4227/1751/1430 мм
гуми 205/50 R 17
собствено тегло 1450 кг
максимална скорост 250 км/ч
0-100 км/ч за 6,1 сек
среден разход по EU-цикъла 9,2 л А98H/100 км
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook