Юркане с климатик

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Юркане с климатик

Мнение от WeiSTD » 15 Ное 2005, 15:07

През последнтие няколко седмици, времето в слъчевия щат 8) придоби груб селски характер, и просто не излизам от гаража преди да пусна климатика да духа яко.

Сега, въпроса ми е следния:

Ок ли е да се юрка колата докато е включен климатика. Говоря за двигателни скорости близо до червената зона (демек 4-5к оборота на мойта кола). Знам че компресора за климатика се върти с ремък от двигателя, и просто се чудя може ли да се претовари или нещо такова? Самия компресор е на 4-5 години. Все още се справя да ми държи гъза на хладно когато на вънка и негрите изгарят от слънцето и бих искал да остане така защото предпочитам студа пред горещината а като ми е топло представлявам опасност за себе си и всички около мене.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 15 Ное 2005, 16:27

възможно е да свариш компресора
незнам дали има някъв бушон който
да го предотвратява, и не знам как е
при БМВ-тата,
но преди наа мускула в книгата пишеше
при скорости над 75mph да се изключва
климатика защото много се товарел :idea: :roll:
не че съм го изключвал де и доста съм издевателствал
над него не съм имал проблеми...
Иначе с баварията не съм си правил подобни
експерименти :(
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 15 Ное 2005, 16:32

Климатика на Е36 има датчик за температурата, при прегряване - гаси компресора :D
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: в гаража

Мнение от Ultimate_driver » 15 Ное 2005, 18:15

...така че давай смело газ и гледай да не сгазиш някой негър :winky:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Ное 2005, 2:55

да прав е цане аз лятото като ми прегрееше се уплаших че колата ми се прецакала като спре да духа студено а то имало прекъсвач горкото като се натовари и спира та така ми мина уплаха чичо доктор каза да не се кося ше се опраи като се охлади малко :)

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 16 Ное 2005, 4:28

Ами добре, значи продължавам да си карам така както си знам.

Някой случайно знае ли дали при Е28ците има някаква система да пази компресора от претоварване?
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 16 Ное 2005, 10:45

Нямаш никаква грижа да си караш с висока скорост и мключен климатик. Виж ако се движеш с над 100 и решиш да пускаш климатика май не му е много добре. Т.е. той ще си тръгне да бачка ама след 50 такива включвания и чао. Поне така ми каза човека където си правя профилактика всяка пролет. В случая съм склонен да му вярвам.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Ное 2005, 14:24

Виж ако се движеш с над 100 и решиш да пускаш климатика май не му е много добре

е аз като тръгна лятото за море и не го пусна кога ? или да карам по магистралата с 95 и да ме псуват всички ли :roll:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 16 Ное 2005, 14:48

Идеята е да го включиш когато си с ниска скорост, после не му е проблем да си бачка и с 240

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 16.11.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: x5

Мнение от Петър » 17 Ное 2005, 12:38

Скороста няма никакво значение за климатика важни са оборотите на двигателя.Миналото лято си карах с 160 и една А6-ца се заяде изключих климата и се изцедихме на 220 и се отказа после на около 180 го пуснах пак и гръмна :shock: Майсторите ми заповядаха над 2500 об. никога да не се пуска.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 17 Ное 2005, 14:27

:shock:
пич обаждай се по ранко като знаеш такива неща че да не напраим и ние белята ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 23.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e38 750i V12
Мечтае да кара: това което кара
Детайли за колата: звяр на четири колела ...

Мнение от Erwin Rommel » 17 Ное 2005, 23:16

Петър написа:...Майсторите ми заповядаха над 2500 об. никога да не се пуска.


Нали правилно съм разбрал, че говорим за първоначалното включване, а не за ползването му над 2500 оборота? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 17 Ное 2005, 23:20

И аз това разбрах, да не се пуска при високи обороти. Предполагам, че ако го пуснеш на свободна (докато си по инерция на магистралата), няма да има проблем.
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 29.05.2003

Мнение от deliveryman » 17 Ное 2005, 23:45

Hex написа:И аз това разбрах, да не се пуска при високи обороти. Предполагам, че ако го пуснеш на свободна (докато си по инерция на магистралата), няма да има проблем.


да,въпроса е да не го пускаш като си на скорост и се движиш с по високи обороти с 200км примерно....то не е гаранция че ще гръмне ма си 50/50 така че по добре без експерименти..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 18 Ное 2005, 0:05

Това са някакви странности - какво значи над 2500 оборота и 200км/ч примерно - че едно БМВ на 200 км/ч е приблизително в 6000 оборота. А и не мислите ли, че ако наистина е така щяха да го напишат в инструкциите за експлоатация - ако там не го пише (аз незнам дали го пише, просто не се сещам да съм го чел) - значи няма проблем. Това, че на някой му е гръмнал компресора при 2500 оборота, незначи че на всички ще гръмне. Тоя компресор се пуска със електромагнитен съединител - според мен посмъртно неможе да тръгне да се върти веднага с максималните обороти за момента. Плюс това - при БМВ, когато се подаде рязко газ - ЕКУ-то решава, че ще изпреварвате и изключва компресора на климатика автоматично, и след това когато ускорението намалее го включва пак - това може да стане и при скорости от порядъка на 180-200 км/ч и е напълно идентично с ръчното спиране/пускане. Да не говорим пък, че самия компресор никога не е зацепен постоянно, а се включва/изключва непрекъснато в зависимост от налягането на фреона.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook