Юркане с климатик
Модератор: Общи модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Юркане с климатик
През последнтие няколко седмици, времето в слъчевия щат
придоби груб селски характер, и просто не излизам от гаража преди да пусна климатика да духа яко.
Сега, въпроса ми е следния:
Ок ли е да се юрка колата докато е включен климатика. Говоря за двигателни скорости близо до червената зона (демек 4-5к оборота на мойта кола). Знам че компресора за климатика се върти с ремък от двигателя, и просто се чудя може ли да се претовари или нещо такова? Самия компресор е на 4-5 години. Все още се справя да ми държи гъза на хладно когато на вънка и негрите изгарят от слънцето и бих искал да остане така защото предпочитам студа пред горещината а като ми е топло представлявам опасност за себе си и всички около мене.

Сега, въпроса ми е следния:
Ок ли е да се юрка колата докато е включен климатика. Говоря за двигателни скорости близо до червената зона (демек 4-5к оборота на мойта кола). Знам че компресора за климатика се върти с ремък от двигателя, и просто се чудя може ли да се претовари или нещо такова? Самия компресор е на 4-5 години. Все още се справя да ми държи гъза на хладно когато на вънка и негрите изгарят от слънцето и бих искал да остане така защото предпочитам студа пред горещината а като ми е топло представлявам опасност за себе си и всички около мене.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
възможно е да свариш компресора
незнам дали има някъв бушон който
да го предотвратява, и не знам как е
при БМВ-тата,
но преди наа мускула в книгата пишеше
при скорости над 75mph да се изключва
климатика защото много се товарел
не че съм го изключвал де и доста съм издевателствал
над него не съм имал проблеми...
Иначе с баварията не съм си правил подобни
експерименти
незнам дали има някъв бушон който
да го предотвратява, и не знам как е
при БМВ-тата,
но преди наа мускула в книгата пишеше
при скорости над 75mph да се изключва
климатика защото много се товарел


не че съм го изключвал де и доста съм издевателствал
над него не съм имал проблеми...
Иначе с баварията не съм си правил подобни
експерименти

- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Ами добре, значи продължавам да си карам така както си знам.
Някой случайно знае ли дали при Е28ците има някаква система да пази компресора от претоварване?
Някой случайно знае ли дали при Е28ците има някаква система да пази компресора от претоварване?
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Нямаш никаква грижа да си караш с висока скорост и мключен климатик. Виж ако се движеш с над 100 и решиш да пускаш климатика май не му е много добре. Т.е. той ще си тръгне да бачка ама след 50 такива включвания и чао. Поне така ми каза човека където си правя профилактика всяка пролет. В случая съм склонен да му вярвам.
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
- Петър
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: x5
Скороста няма никакво значение за климатика важни са оборотите на двигателя.Миналото лято си карах с 160 и една А6-ца се заяде изключих климата и се изцедихме на 220 и се отказа после на около 180 го пуснах пак и гръмна
Майсторите ми заповядаха над 2500 об. никога да не се пуска.

- Гост
-
- Erwin Rommel
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 23.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e38 750i V12
- Мечтае да кара: това което кара
- Детайли за колата: звяр на четири колела ...
Петър написа:...Майсторите ми заповядаха над 2500 об. никога да не се пуска.
Нали правилно съм разбрал, че говорим за първоначалното включване, а не за ползването му над 2500 оборота?

- deliveryman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 29.05.2003
Hex написа:И аз това разбрах, да не се пуска при високи обороти. Предполагам, че ако го пуснеш на свободна (докато си по инерция на магистралата), няма да има проблем.
да,въпроса е да не го пускаш като си на скорост и се движиш с по високи обороти с 200км примерно....то не е гаранция че ще гръмне ма си 50/50 така че по добре без експерименти..
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Това са някакви странности - какво значи над 2500 оборота и 200км/ч примерно - че едно БМВ на 200 км/ч е приблизително в 6000 оборота. А и не мислите ли, че ако наистина е така щяха да го напишат в инструкциите за експлоатация - ако там не го пише (аз незнам дали го пише, просто не се сещам да съм го чел) - значи няма проблем. Това, че на някой му е гръмнал компресора при 2500 оборота, незначи че на всички ще гръмне. Тоя компресор се пуска със електромагнитен съединител - според мен посмъртно неможе да тръгне да се върти веднага с максималните обороти за момента. Плюс това - при БМВ, когато се подаде рязко газ - ЕКУ-то решава, че ще изпреварвате и изключва компресора на климатика автоматично, и след това когато ускорението намалее го включва пак - това може да стане и при скорости от порядъка на 180-200 км/ч и е напълно идентично с ръчното спиране/пускане. Да не говорим пък, че самия компресор никога не е зацепен постоянно, а се включва/изключва непрекъснато в зависимост от налягането на фреона.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани