FIZ BMW. Moзъка на концерна

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

FIZ BMW. Moзъка на концерна

Мнение от Dr.Schnaps » 01 Ное 2005, 18:06

След 3 години ходене на лекции в Мюнхен и 3 отказа за работа или стаж в БМВ все пак най после се доредих да влезна в меката на технологиите на БМВ.
Toвa e тaкa наре4ения FIZ- Forschungs und Innovations Zentrum- Център за изследване и иновации. Впечатляващ Комплекс в северната част на Munchen. Нещо от сорта на 234000 кв.метра. беше и 8500 работници- 50% Инженери. В общи линии всичко което трябва да се изслева с прави тука- от идеята за дизайна до серийното производство и след това. Има си аеродинамичен тунел, спирачки за ДВГ, лаборатории за всичко. Просто е огромно и е лесно да се загубиш.

Изображение

Тука една снимка която горе долу дава представа за част от него.
Както и да е. Какво интересо да разкажа за посещението?
Е като почнеме с това че посещението беше в петък когато всички палят специално дадените им за уикенда коли на които е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се навъртят 2000 км(щото тея коли се държат под око за дълготрайност в реали условия) и се продължи с това че вътре има само бмвта и то е като авто къща на коли само с всички ектри. Както и да е след като се справих психически с високата концентрация на седмци с дълга база първо гледахме лабораторята за тестане на каросерии и окачване на дълготрайност.
Долу има една снимка от такъв стенд за окачване.
Въпроса които и нас като потребители ни вълнува е : Какви са критериите за дълготрайност на детайлите :?:
Значи БМВ тества системите за 300 000 км пробег. През Осемдестте години са били оборудвани коли по целия свят за да се запише типа и големината на натоварванията за 300 000 км каране от нормални клиенти(И на ненормални защото човека изрично каза че и Русия е била включена). Анализирани са натоварванията и БМВ понеже не може да си позволи да пусне един стенд да върви 1 година за да направи 300 000 км има аналогичен цикъл с натоварвания които са много по високи и се кара само 10 000 км. И в крайна сметка се приема че ако детайлите издържат на 10 000 усилен цикъл то ще издържат и на 300 000 нормален.
Тук е интересно как се получават натовървнята за тези 10 000 км.
Има 2 типа натоварвания на които се тества:
:arrow: Едните са записани от 2,7 километра тест отсечка на полигона тук до Munchen. Тези 2,7 километра се повтарят на стенда докато се съберат 10 000. Те са главно от значение за тестовете на предния мост. Имаше готино филмче за отсечката но го нямам да го покажа. А отсечката се вижда долу на снимката. В общи линии голямо ръчкане беше от страна на пилота.
:arrow: Другия тип натоварвания е малко по екзотичен. Това е Нюрбургринг теста. Там пак подобно се записва профила на отсечката и се повтаря до 10 000 км. Тука имаше едно доста яко филмче с този “автомобил” на снимката долу които прилича на бъги. Той служи за тестане на нови окачвания и двигатели както и комбинациите им докато самия автомобил не е реално произведен, но са известни параметрите му и „бъгито“ има възможност за симулирането на поведението му като се слагат допълнителни тежести за заместване на липсващите части. Та филмчето беше много яко, защото беше от 2000 година от тестове на новата петица май, та това бъги караше като бясно по Нюрбургринг, но понеже е още секретно всичко, отзад БМВ инженерите го следваха и снимаха под прикритие с едно Порше за да не се издадат. Беше доста смешно как некво такова странно превозно средство изпреварва по завоите некви бегачки
Та имаше няколко стенда които работеха и трябва да ви кажа че въобще не ги щадяха окачванята или целите каросерии. Хода на ока4внето и ударните натоварвания бяха доста големи- абе се едно ходиш в БГ от София до Самоков без да е ремонтиран пътя. ;)
После имаше лек доклад за Злоупотребата. Злоупотребата са събития които се случват по малко от 100 пъти за живота на колата- едно от тия работи които толкова рядко се слу4ват беше да слезеш от съединителя при пълна газ от място. Или така да се каже бърнаут. Така че пичове броите 99 бърнаута и после стоп че производителя не е тествал за повече. ;) Имаше и интереси филмчета как разни тройки минаваха с 80 км/час през 120 мм бордюр. Ска4аха героиски. Интересо е каква е целта на теста. Целта е само да се изкриви видимо най слабото звено в окачването. т.е. Да на се изкриви моста и да не се счупи носача, а носача да се изкриви така че хем да можеш да видиш че има повреда хем да можеш да стигнеш до сервиз. Абе голяма играчка пада ви казвам, голям fun за тестдраиверите.

Така и сега идва една не много интереса лаборатория- по електро магнитна поносимост. В общи линии седи вътре една кола и има една огромна антена която излъчва сигнали и те не трябва да смущават функцииите на колата. Или обратно колата не трябва да излъчва смущения когато работи. Абе нищо интересно за мен щото не ми е по специалноста директно, но го споменавам защото беше интересна колата която беше в лабораторията. Колата беше некво купе от среден клас.
Долу има 2 версии на папараци и после една от мен малко under cover в FIZ(не казваите на никои да не ме арестуват ;) ). В общи линии колата е покрита с още един слой пластмаси но определено си личи че има излъчване :D . Първо си мислех че е М3 но май е само новото купе на тройката. Но както казах, седи доста добре на пръв поглед.
И така това бяха като цяло интересните моменти. За съжаление не съм добър разказвач и не знам дали сухата теория беше горе долу интереса, не предпочетох да напиша нещо смислено место да кажа- Бях там, супер беше!. А всъщност очаквах повече, но може би следващия път на пролет. Тогата сме ма полигона.
Поздрави.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 01 Ное 2005, 18:13

снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 01 Ное 2005, 18:14

снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 01 Ное 2005, 20:49

Завиждам ти доста ;)
Особено с последната снимка спечели много адмирации!!!

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Мнение от SpUd3r » 01 Ное 2005, 21:12

Доста интересен матерял браво :clap:
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 01 Ное 2005, 21:14

" след като се справих психически с високата концентрация на седмци с дълга база"

Е тва мноо ми хареса как си го казал :D
И последната снимка е яко папарашка! Браво!
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 01 Ное 2005, 21:26

Браво, наистина завиждам ти благородно за преживяното, тва е мечта на повечето от ентусиастите тук, а и по света.

Колкото до бърнаута, има един юзър на форума дето е тествал Е30 на повече от 99 май.... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 01 Ное 2005, 21:29

човек ти си попаднал там,където иска целия форум,а и с това,което написа аз се убеждавам за 100 път в БМВ.ЕВАЛА :clap: ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 01 Ное 2005, 21:51

Браво, бате! Там е мястото!
Я си представете сега пистата от снимката. Излизате от завоя преди правата (от горната страна) и натискате педала до долу, при положение, че бутончето за пауър е предварително натиснато. Развивате нечовешката скорост, идва следващия ДЪЪЪЪЪЛЪГ завой, убивате скороста, залашквате задницата и взимате ЦЕЛИЯ завой с доста игра с волана за да се получи ефекта "с вратите напред"... ЛЕЛЕЕЕ направо се разтреперих... :twisted:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 01 Ное 2005, 22:36

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 01 Ное 2005, 23:23

Радвам се 4е ви е било интересно.
Надявам се да има и о6те подобни "репортажи" за в бъдеще когато ме назна4ат там. :mhihi:
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 01 Ное 2005, 23:32

Escape написа::clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:


Нямам какво повече да добавя :)

Dr.Schnaps написа:Радвам се 4е ви е било интересно.
Надявам се да има и о6те подобни "репортажи" за в бъдеще когато ме назна4ат там. :mhihi:


Много беше интересно да надникнем малко "зад кулисите" в БМВ, страхотно описание!

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 02 Ное 2005, 0:27

Човече, ти си бил в автомобилния рай!!! Чудесен разказ, завиждаме благородно и много се надявам да продължаваш да пускаш такива неща :D Евала!

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
Мечтае да кара: G81 M3

Мнение от simple_man » 02 Ное 2005, 0:36

:shock:

Евала за материала човече!
ИзображениеИзображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 02 Ное 2005, 0:44

Браво !

Аааааааааааа бъгито ме кефи си го купя :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook