Посещение при BMW FIZ. Развоиния център на марката :)
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Посещение при BMW FIZ. Развоиния център на марката :)
След 3 години ходене на лекции в Мюнхен и 3 отказа за работа или стаж в БМВ все пак най после се доредих да влезна в меката на технологиите на БМВ.
Toвa e тaкa наре4ения FIZ- Forschungs und Innovations Zentrum- Център за изследване и иновации. Впечатляващ Комплекс в северната част на Munchen. Нещо от сорта на 234000 кв.метра. беше и 8500 работници- 50% Инженери. В общи линии всичко което трябва да се изслева с прави тука- от идеята за дизайна до серийното производство и след това. Има си аеродинамичен тунел, спирачки за ДВГ, лаборатории за всичко. Просто е огромно и е лесно да се загубиш.
Тука една снимка която горе долу дава представа за част от него.
Както и да е. Какво интересо да разкажа за посещението?
Е като почнеме с това че посещението беше в петък когато всички палят специално дадените им за уикенда коли на които е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се навъртят 2000 км(щото тея коли се държат под око за дълготрайност в реали условия) и се продължи с това че вътре има само бмвта и то е като авто къща на коли само с всички ектри. Както и да е след като се справих психически с високата концентрация на седмци с дълга база първо гледахме лабораторята за тестане на каросерии и окачване на дълготрайност.
Долу има една снимка от такъв стенд за окачване.
Въпроса които и нас като потребители ни вълнува е : Какви са критериите за дълготрайност на детайлите
Значи БМВ тества системите за 300 000 км пробег. През Осемдестте години са били оборудвани коли по целия свят за да се запише типа и големината на натоварванията за 300 000 км каране от нормални клиенти(И на ненормални защото човека изрично каза че и Русия е била включена). Анализирани са натоварванията и БМВ понеже не може да си позволи да пусне един стенд да върви 1 година за да направи 300 000 км има аналогичен цикъл с натоварвания които са много по високи и се кара само 10 000 км. И в крайна сметка се приема че ако детайлите издържат на 10 000 усилен цикъл то ще издържат и на 300 000 нормален.
Тук е интересно как се получават натовървнята за тези 10 000 км.
Има 2 типа натоварвания на които се тества:
Едните са записани от 2,7 километра тест отсечка на полигона тук до Munchen. Тези 2,7 километра се повтарят на стенда докато се съберат 10 000. Те са главно от значение за тестовете на предния мост. Имаше готино филмче за отсечката но го нямам да го покажа. А отсечката се вижда долу на снимката. В общи линии голямо ръчкане беше от страна на пилота.
Другия тип натоварвания е малко по екзотичен. Това е Нюрбургринг теста. Там пак подобно се записва профила на отсечката и се повтаря до 10 000 км. Тука имаше едно доста яко филмче с този “автомобил” на снимката долу които прилича на бъги. Той служи за тестане на нови окачвания и двигатели както и комбинациите им докато самия автомобил не е реално произведен, но са известни параметрите му и „бъгито“ има възможност за симулирането на поведението му като се слагат допълнителни тежести за заместване на липсващите части. Та филмчето беше много яко, защото беше от 2000 година от тестове на новата петица май, та това бъги караше като бясно по Нюрбургринг, но понеже е още секретно всичко, отзад БМВ инженерите го следваха и снимаха под прикритие с едно Порше за да не се издадат. Беше доста смешно как некво такова странно превозно средство изпреварва по завоите некви бегачки
Та имаше няколко стенда които работеха и трябва да ви кажа че въобще не ги щадяха окачванята или целите каросерии. Хода на ока4внето и ударните натоварвания бяха доста големи- абе се едно ходиш в БГ от София до Самоков без да е ремонтиран пътя.
После имаше лек доклад за Злоупотребата. Злоупотребата са събития които се случват по малко от 100 пъти за живота на колата- едно от тия работи които толкова рядко се слу4ват беше да слезеш от съединителя при пълна газ от място. Или така да се каже бърнаут. Така че пичове броите 99 бърнаута и после стоп че производителя не е тествал за повече.
Имаше и интереси филмчета как разни тройки минаваха с 80 км/час през 120 мм бордюр. Ска4аха героиски. Интересо е каква е целта на теста. Целта е само да се изкриви видимо най слабото звено в окачването. т.е. Да на се изкриви моста и да не се счупи носача, а носача да се изкриви така че хем да можеш да видиш че има повреда хем да можеш да стигнеш до сервиз. Абе голяма играчка пада ви казвам, голям fun за тестдраиверите.
Така и сега идва една не много интереса лаборатория- по електро магнитна поносимост. В общи линии седи вътре една кола и има една огромна антена която излъчва сигнали и те не трябва да смущават функцииите на колата. Или обратно колата не трябва да излъчва смущения когато работи. Абе нищо интересно за мен щото не ми е по специалноста директно, но го споменавам защото беше интересна колата която беше в лабораторията. Колата беше некво купе от среден клас.
Долу има 2 версии на папараци и после една от мен малко under cover в FIZ(не казваите на никои да не ме арестуват
). В общи линии колата е покрита с още един слой пластмаси но определено си личи че има излъчване
. Първо си мислех че е М3 но май е само новото купе на тройката. Но както казах, седи доста добре на пръв поглед.
И така това бяха като цяло интересните моменти. За съжаление не съм добър разказвач и не знам дали сухата теория беше горе долу интереса, не предпочетох да напиша нещо смислено место да кажа- Бях там, супер беше!. А всъщност очаквах повече, но може би следващия път на пролет. Тогата сме ма полигона.
Поздрави.
Toвa e тaкa наре4ения FIZ- Forschungs und Innovations Zentrum- Център за изследване и иновации. Впечатляващ Комплекс в северната част на Munchen. Нещо от сорта на 234000 кв.метра. беше и 8500 работници- 50% Инженери. В общи линии всичко което трябва да се изслева с прави тука- от идеята за дизайна до серийното производство и след това. Има си аеродинамичен тунел, спирачки за ДВГ, лаборатории за всичко. Просто е огромно и е лесно да се загубиш.

Тука една снимка която горе долу дава представа за част от него.
Както и да е. Какво интересо да разкажа за посещението?
Е като почнеме с това че посещението беше в петък когато всички палят специално дадените им за уикенда коли на които е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се навъртят 2000 км(щото тея коли се държат под око за дълготрайност в реали условия) и се продължи с това че вътре има само бмвта и то е като авто къща на коли само с всички ектри. Както и да е след като се справих психически с високата концентрация на седмци с дълга база първо гледахме лабораторята за тестане на каросерии и окачване на дълготрайност.
Долу има една снимка от такъв стенд за окачване.
Въпроса които и нас като потребители ни вълнува е : Какви са критериите за дълготрайност на детайлите

Значи БМВ тества системите за 300 000 км пробег. През Осемдестте години са били оборудвани коли по целия свят за да се запише типа и големината на натоварванията за 300 000 км каране от нормални клиенти(И на ненормални защото човека изрично каза че и Русия е била включена). Анализирани са натоварванията и БМВ понеже не може да си позволи да пусне един стенд да върви 1 година за да направи 300 000 км има аналогичен цикъл с натоварвания които са много по високи и се кара само 10 000 км. И в крайна сметка се приема че ако детайлите издържат на 10 000 усилен цикъл то ще издържат и на 300 000 нормален.
Тук е интересно как се получават натовървнята за тези 10 000 км.
Има 2 типа натоварвания на които се тества:


Та имаше няколко стенда които работеха и трябва да ви кажа че въобще не ги щадяха окачванята или целите каросерии. Хода на ока4внето и ударните натоварвания бяха доста големи- абе се едно ходиш в БГ от София до Самоков без да е ремонтиран пътя.

После имаше лек доклад за Злоупотребата. Злоупотребата са събития които се случват по малко от 100 пъти за живота на колата- едно от тия работи които толкова рядко се слу4ват беше да слезеш от съединителя при пълна газ от място. Или така да се каже бърнаут. Така че пичове броите 99 бърнаута и после стоп че производителя не е тествал за повече.

Така и сега идва една не много интереса лаборатория- по електро магнитна поносимост. В общи линии седи вътре една кола и има една огромна антена която излъчва сигнали и те не трябва да смущават функцииите на колата. Или обратно колата не трябва да излъчва смущения когато работи. Абе нищо интересно за мен щото не ми е по специалноста директно, но го споменавам защото беше интересна колата която беше в лабораторията. Колата беше некво купе от среден клас.
Долу има 2 версии на папараци и после една от мен малко under cover в FIZ(не казваите на никои да не ме арестуват


И така това бяха като цяло интересните моменти. За съжаление не съм добър разказвач и не знам дали сухата теория беше горе долу интереса, не предпочетох да напиша нещо смислено место да кажа- Бях там, супер беше!. А всъщност очаквах повече, но може би следващия път на пролет. Тогата сме ма полигона.
Поздрави.

1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани