Антифриз
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Антифриз
Темата е копирана от клуб "Форд Сиера БГ" http://ford-sierra-club.hit.bg
Понеже взех да смеям антифриза и случайно попаднах на това инфо, където намерих неща които не знаех. Може би на някой ще му бъде интересно.
Представляват примерно воден разтвор на етиленгликол. И понеже разтвора е силно корозионен, се бухат вътре един куп добавки, присадки и т.н.
Сужи за:
1. Отвеждане на топлината от двигателя.
2. Антикорозионно действие
3. Смазващо действие.
Трябва да има следните качества:
1. Да щади пластмасовине и гумените детайли
2. Да щади различните видове метали
3. Да не замръзва (дори под точката на замръзването която пише на етикета, антифриза се сгъстява и става желе , а не замръзва.). Става на желе под минус 60-70 градуса.
4. Да не кипи и да не образува пяна и въздушни мехурчета. Това става лятото и при високи температури на двигателя-при високи обороти. Т.е. да има висока температура на кипене. Над 130-140 градуса.
5. да има висок коефициент на топлоотдаване
6. Да е екологичен
7. Да е безопасен
Видове:
1. Спиртни
2. Солени
3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.
4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)
5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години. Liqui Moly
Има обаче фирми производителки които имат собствена цветова скала. Така, че се срещат и други цветове антифриз. На опаковката задължително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Различават се по химическият си състав, по температурната си устойчивост, и срока на запазване на качествата си. Например тези с по-ниско качество губят свойствата си по-бързо при спортно каране. (Температурните натоварвания са по-големи и по-бързо "изхабяват" антифриза. Т.е. Разлагат присадките му).
Правила за смяна и избор на антифриз :
1. Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същият цвят
3. Чете се инструкцията на опаковката! Идеалното съотношение е 65 към 35 процента. (65-антифриз, 35-дистилирана! вода). Тогава получаваме минималната температура. При някои антифризи дори ако увеличим количеството им, температурата на замръзване дори се покачва.
Заключение:
1. Икономията от некачествен антифриз рефлектира след време върху много по-скъпи ремонти.
2. Лошият антифриз не предотвратява образуването на накипи (отлагания по стените) с което се увеличава температурното натоварване на мотора, разхода на бензин се увеличава до 10 %.
3. В някои случаи от промяната на цвета и състава му може да се съди за състоянието на мотора. (Пак дълга тема)
4. Задължителна смяна според предписанията.
Два прости начина за проверка на евентуалното менте:
1. Напълнете чаша с течноста която сте купили (без да я разреждате) и я сложете в камерата на хладилника. Ако антифриза е менте-ще стане на бучка лед. Ако е качествен-ще стане на желе без да увеличава обема си. Наливайте го смело в червата на автомобила!
2. Специфичното тегло на антифриза е с около 1.2 по-голямо от това на водата. Така че тубичка от 5 литра антифриз трябва да тежи минимум 6 кг! (плюс теглото на опаковката)
Важно!
Антифриза е опасен и за пипане и за вдишване! Прониква през кожата и предизвиква нервни смущения и т.н. Не е шега!
Препарат за почистване на охладителната система:
Та небрежното отношение към антифриза може да доведе до много печални последици и за двигателя и за човека. Отровен е и за пиене. Да се пази от деца!
Понеже взех да смеям антифриза и случайно попаднах на това инфо, където намерих неща които не знаех. Може би на някой ще му бъде интересно.
Представляват примерно воден разтвор на етиленгликол. И понеже разтвора е силно корозионен, се бухат вътре един куп добавки, присадки и т.н.
Сужи за:
1. Отвеждане на топлината от двигателя.
2. Антикорозионно действие
3. Смазващо действие.
Трябва да има следните качества:
1. Да щади пластмасовине и гумените детайли
2. Да щади различните видове метали
3. Да не замръзва (дори под точката на замръзването която пише на етикета, антифриза се сгъстява и става желе , а не замръзва.). Става на желе под минус 60-70 градуса.
4. Да не кипи и да не образува пяна и въздушни мехурчета. Това става лятото и при високи температури на двигателя-при високи обороти. Т.е. да има висока температура на кипене. Над 130-140 градуса.
5. да има висок коефициент на топлоотдаване
6. Да е екологичен
7. Да е безопасен
Видове:
1. Спиртни
2. Солени
3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.
4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)
5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години. Liqui Moly
Има обаче фирми производителки които имат собствена цветова скала. Така, че се срещат и други цветове антифриз. На опаковката задължително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Различават се по химическият си състав, по температурната си устойчивост, и срока на запазване на качествата си. Например тези с по-ниско качество губят свойствата си по-бързо при спортно каране. (Температурните натоварвания са по-големи и по-бързо "изхабяват" антифриза. Т.е. Разлагат присадките му).
Правила за смяна и избор на антифриз :
1. Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същият цвят
3. Чете се инструкцията на опаковката! Идеалното съотношение е 65 към 35 процента. (65-антифриз, 35-дистилирана! вода). Тогава получаваме минималната температура. При някои антифризи дори ако увеличим количеството им, температурата на замръзване дори се покачва.
Заключение:
1. Икономията от некачествен антифриз рефлектира след време върху много по-скъпи ремонти.
2. Лошият антифриз не предотвратява образуването на накипи (отлагания по стените) с което се увеличава температурното натоварване на мотора, разхода на бензин се увеличава до 10 %.
3. В някои случаи от промяната на цвета и състава му може да се съди за състоянието на мотора. (Пак дълга тема)
4. Задължителна смяна според предписанията.
Два прости начина за проверка на евентуалното менте:
1. Напълнете чаша с течноста която сте купили (без да я разреждате) и я сложете в камерата на хладилника. Ако антифриза е менте-ще стане на бучка лед. Ако е качествен-ще стане на желе без да увеличава обема си. Наливайте го смело в червата на автомобила!
2. Специфичното тегло на антифриза е с около 1.2 по-голямо от това на водата. Така че тубичка от 5 литра антифриз трябва да тежи минимум 6 кг! (плюс теглото на опаковката)
Важно!
Антифриза е опасен и за пипане и за вдишване! Прониква през кожата и предизвиква нервни смущения и т.н. Не е шега!
Препарат за почистване на охладителната система:

Та небрежното отношение към антифриза може да доведе до много печални последици и за двигателя и за човека. Отровен е и за пиене. Да се пази от деца!
- Turboman
- ентусиаст
-
- Мнения: 1041
- Регистриран на: 15.08.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
- Мечтае да кара: нещо с турбо
- Детайли за колата: телефон
Това за смяната на антифриза през определен срок не вярвам някой да го прави,докато не възникне сериозен проблем. Същата история е и с спирачната течност

Напротив,всяко нещо си има някакъв срок на годност и съответно на експлоатация при дадени условияTurboman написа:...




One passion,one car,one life...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
хм ,в БГ антифриза масово е син .. мислех че цвета е просто за естетика .. явно е много отровен .. скоро смених моя ,беше зелен ,сега е син. полезно наистина .. а червен съм виждал само като оригинален на Форд
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Аз си земах червен на Мотул, явно не съм сбъркал.
Май е добре да се наливат всички течности от една и съща марка, по възможност по- реномирана и няма грижи.
Май е добре да се наливат всички течности от една и съща марка, по възможност по- реномирана и няма грижи.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани