BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Модератор: Общи модератори
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Колги попадна ми интересна статия за битката между премиум марките
http://www.ams.bg/?act=content&rec=8707
http://www.ams.bg/?act=content&rec=8707
- vlado_882
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: Кола и жена едновременно
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
какво се случи че не може да ми отвори саита а ми стана интересно
...
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Ами... очакваното. Синтезиран в едно изречение, изводът би звучал така:
"Прекрасни автомобили, но петицата е определено по-приятна за каране".
"Прекрасни автомобили, но петицата е определено по-приятна за каране".

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- vlado_882
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: Кола и жена едновременно
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Мерцедеса не е ли атмосферка, кво чудно има, че БМВ- то вървяло повече?
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
То само да вървеше повече.....


- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
vlado_882 написа:как ме е яд ч не мойе да ми го отвори
Ей ти я статията:
Новото поколение на BMW серия пет се появи на бял свят съвсем скоро и веднага направи заявка за първенството в своя сегмент от пазара. Дали „петицата” ще успее да надвие Е-класата на Mercedes? На този вечен въпрос ще се опита да отговори сравнението на мощните шестцилиндрови модели 535i и E 350 CGI.
Пазарният сегмент на двата опонентa в този тест е част от най-високите етажи на автомобилната индустрия. Вярно е, че седмата серия и S-класата са позиционирани още по-нагоре в йерархията съответно на BMW и на Mercedes, но „петицата” и Е-класата без съмнение също са неделима част от съвременния четириколесен елит. Специално в най-мощните си шестцилиндрови изпълнения тези продукти са неувяхваща класика за висшия мениджмънт и признат символ на сериозност, успех и престиж. Макар че алтернативите в класа не са малко и някои от тях със сигурност си заслужават парите, двамата герои на настоящата история неизменно са смятани за стилен и сполучлив избор – все пак половинвековна традиция в правенето на нещо наистина добро няма как да не окаже своето подобаващо влияние.
Външен вид
След няколко години на предизвикателни, но и спорни според мнозина дизайнерски решения при BMW, баварците отново се завърнаха към класическите си форми. Новата „петица” по забележителен начин олицетворява виждането на марката за динамика и естетика, а излъчването и размерите й са се доближили до седмата серия. Каросерията е нараснала с шест сантиметра на дължина, а междуосието е увеличено с цели осем сантиметра – по този начин автомобилът не само е станал още по-внушителен по размери в сравнение с Е-класата, но едновременно с това слага край на един от малкото недостатъци на своя предшественик, а именно отчасти стесненото вътрешно пространство.
Външно Mercedes показва някои отправки към златните години от миналото на марката с детайли като контурираните по специфичен начин задни калници, но като цяло дизайнът му е доста по-консервативен и семпъл в сравнение с BMW. Интериорът на модела от Щутгарт също изглежда здраво стъпил на земята и вероятността да се изненадате от нещо в него е също толкова минимална, колкото е малък и шансът да намерите нещо футуристично в старо бюро от масивен дъб. В този ред на мисли лостът за командване на автоматичната трансмисия е разположен вдясно на кормилната колонка – също както през петдесетте години... Ако към изброените особености на интериорния дизайн при Е-класата прибавим и преливащите кафяви тонове в салона на тестовия екземпляр, става ясно едно: това със сигурност не е автомобил за млади по дух хора, които обичат динамиката. Правилното място за хора с такива интереси е в изискано обзаведения кокпит на BMW.
Паритет
Сега нека си поговорим за функционалността. При новото поколение на системата i-Drive на BMW ергономията - доскоро един от бастионите на Mercedes, е достигнала до неподозирани висоти и по този показател претендентът от Мюнхен дори успява да надвие своя противник с трилъча звезда на емблемата. Място във вътрешността на двата модела е в изобилие, а качеството на материалите и изработката красноречиво показват, че собствениците на тези два модела категорично не са дали парите си напразно.
Петата серия може да се похвали с малко повече пространство в купето и по-удобни задни седалки, докато Mercedes контрира с повече вместимост на багажника и по-голям полезен товар. Оценката на каросериите на двата модела завършва с равенство. Всъщност това се доближава до очакванията ни – и за миг не сме си помислили, че този раздел ще реши битката между два от най-силните премиум модели.
Дали обаче поведението на пътя няма да се окаже решаващо за крайния резултат? Тестовият автомобил на BMW е снабден с многобройни скъпи опции: адаптивно окачване с регулируеми амортисьори, променящо настройките си спрямо скоростта активно управление, завиващ заден мост. Mercedes участва в съревнованието със стандартната си ходова част. Разликите в резултатите от изпитанията за поведение на пътя са сравнително малки, но усещането от управлението на двата автомобила е коренно различно.
Ръкавицата е хвърлена
Предвид размерите и теглото си, BMW демонстрира изненадващо пъргава и спортна водимост. „Петицата” видимо обича завоите и не просто ги преодолява – тя ги изписва като обигран инструктор по майсторско шофиране. С риск да прозвучим клиширано, просто е наложително да признаем, че това е великолепен автомобил за хора, които изпитват истинска радост от шофирането и търсят тръпката в един автомобил.
Спонтанните, при праволинейно движение почти нервни реакции на кормилната уредба са добре дошли за динамичния нрав на автомобила, същото се отнася и за богатия избор от възможности за настройки на ходовата част и задвижването. В модус Sport двигателят реагира с буквално стряскаща бързина при всяка промяна в позицията на педала на газта, а осемстепенната автоматична трансмисия се държи като в расов спортен модел. Нормалният и комфортният режим носят доста повече удобство при пътуване, без при това да се губи спортното усещане при шофиране.
В интерес на истината по лоши пътища BMW не успява да филтрира всички неравности и специално пътниците на задната седалка понякога биват подложени и на по-груби вертикални сътресения. Режимът Normal предлага може би най-добрия баланс между плавна возия и динамично поведение, но всъщност най-важното в случая е да се подчертае, че макар да не се е превърнала в своеобразно летящо килимче, „петицата” никога не е била толкова близо до пословичния комфорт на Mercedes.
Спокоен дух
Именно това е коронната дисциплина и на последното издание на щутгартската лимузина. E-класата положително не се кара със спортния и директен маниер, който е така характерен за BMW. Кормилната уредба тук е със сравнително индиректна настройка и работи достатъчно прецизно, но в пряко сравнение с „петицата” се усеща доста по-тромава. Който е в състояние да преглътне тази липса на спортни амбиции, може да се радва на прекрасен комфорт. Изобщо този автомобил е нагледно доказателство на философията, че Mercedes е автомобил, който оставя своя водач на спокойствие – в най-добрия смисъл на този израз.
Формулировката важи в пълна сила и за задвижването. В съчетание със седемстепенната автоматична трансмисия, 3,5-литровият V6 се грижи за добри динамични показатели, работи меко и изразходва сравнително малко гориво. Това са ключовите моменти в графа „Задвижване” при E 350 CGI – нито повече, нито по-малко.
Смело сърце
Срещу сам по себе си добрия, но не особено въодушевяващ V6 на Mercedes, Bayerischen Motoren Werke се изправят с един мотор, който без преувеличение търси равен на себе си. Нека започнем с подредбата на шестте цилиндъра в редица – екзотика в съвременното автомобилостроене, която обаче е част от религията на BMW. Да прибавим към това последното поколение на системата Valvetronic (и съответната липса на дроселова клапа) и турбопълнене. Последното обаче не работи както досега с два, а само с един турбокомпресор, отработилите газове до който постъпват по два отделни канала - по един за всеки три цилиндъра (т.нар. технология Twin Scroll).
Новото принудително пълнене не цели рекорди за номинална мощност: 306 к.с. са добра, но определено не рекордна стойност за трилитров бензинов турбодвигател. Целта тук е постигането на възможно най-мощна и равномерна тяга и успехът на мюнхенските инженери е налице – моторът на 535i разполага със значително по-висок въртящ момент от този на E 350 CGI и постига максимума си от 400 Нм още при 1200 об./мин, като стойността остава константна до 5000 об./мин. Или казано по друг начин – задвижване за чудо и приказ, което трудно може да остави някого равнодушен. Точно както подобава за BMW. Реакциите при подаване на газ са толкова бързи и спонтанни, че човек отначало трудно може да повярва за предполагащото известно забавяне наличие на турбопълнене. Двигателят набира обороти без помен от вибрации, със светкавична бързина, при това под съпровода на онзи специфичен звук на BMW, който само някой със сърце от камък може да определи просто като „шум”. Допълнен от бързо и едновременно с това напълно неусетно работещата автоматична трансмисия, задвижващият тракт на баварския експрес е в състояние да донесе неподправена наслада на всеки с поне малко бензин в кръвта.
И за финал
Фактът, че по време на теста 535i отчете по-нисък с 0,3 л/100 км разход в сравнение с E 350 CGI, окончателно затвърждава победата на BMW по отношение на задвижването.
Прегледът на резултатите от всички дисциплини в теста сочи, че именно задвижването и пътното поведение са параметрите, които осигуряват на BMW така желания в Мюнхен триумф на финала. А най-радостната новина от това сравнение е, че и двата автомобила въплъщават в себе си традиционните ценности на своите марки, така че всеки от тях има основание с гордост да носи емблемата на своя производител.
- Бимбо
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
- Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
- Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Колеги не четете коментарите ще ви стане лошо!Някакви 16 годишни фенчета на Мерцедес драскат глупости!Лично карах новото 530д и мога да кажа,че това е НЕВЕРОЯТЕН АВТОМОБИЛ,динамика,возия,екстри,качество,УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО,немога да ви опиша с думи колко приятно е да управляваш този автомобил!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Бащата пък в един шоу рум на БМВ имаше шанса да усети отвътре новото 530d, с вградената система за завинане на задните колела.Доста коли видя през последната година и имаше шанса да кара, но тази го очаровала страшно.
То принципно не знам дали има нормален човек, разбиращ от коли, който да предпочете Е-класата пред новата петица.Разликата между двете коли е огромна, а най-много ме е яд на тъпите фенчета на Мерцедес, когато започнат да ме убеждават как ''очиларката'' возела по-хубаво от 5-цата!
Значи сравнимо от Е39 и онова подобие на ретро автомобил започнало производстовот си от 95 ли беше, 96-та ли, няма 5-ца, която да вози по-зле от, която и да е ''очиларка'' до ден днешен.Който твърди обратното, определено не е сядал зад волана и на двете.Да не говорим как повечето Щутгартски гордости се клатят като патета по завоите... 
То принципно не знам дали има нормален човек, разбиращ от коли, който да предпочете Е-класата пред новата петица.Разликата между двете коли е огромна, а най-много ме е яд на тъпите фенчета на Мерцедес, когато започнат да ме убеждават как ''очиларката'' возела по-хубаво от 5-цата!


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
BAYRON написа:Да си признае бързо кой от нас е писъл статията
И аз тва си помислих като четох статията, тоя или е един от нас или 5-та е нещо което и да искаш не можеш да не похвалиш



- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
BMWPOWERRR_ACM написа:Бащата пък в един шоу рум на БМВ имаше шанса да усети отвътре новото 530d, с вградената система за завинане на задните колела.Доста коли видя през последната година и имаше шанса да кара, но тази го очаровала страшно.
То принципно не знам дали има нормален човек, разбиращ от коли, който да предпочете Е-класата пред новата петица.Разликата между двете коли е огромна, а най-много ме е яд на тъпите фенчета на Мерцедес, когато започнат да ме убеждават как ''очиларката'' возела по-хубаво от 5-цата!Значи сравнимо от Е39 и онова подобие на ретро автомобил започнало производстовот си от 95 ли беше, 96-та ли, няма 5-ца, която да вози по-зле от, която и да е ''очиларка'' до ден днешен.Който твърди обратното, определено не е сядал зад волана и на двете.Да не говорим как повечето Щутгартски гордости се клатят като патета по завоите...
Постът ти е също толкова сектантски колкото и самата статия. Сравняват БМВ с активно окачване, активно управление.... с базов мерцедес.
е39 също започва прозводство 95 година. Аз не се сещам за мерцедес, който да вози по твърдо от съответното бмв.
Мерцедес оборудван с Airmatic или ABC определено не се клатушка като пате в завоите, а и определено не друса като бмв

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
3л бензин,с въртящ момент като на 2л дизел и вече голямата работа 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
павката написа:3л бензин,с въртящ момент като на 2л дизел и вече голямата работа
И с мощност като на 4л турбодизел...

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: BMW 535i срещу Mercedes E 350 CGI
Ей, пак почна калабалъка бре
Мерца винаги ще вози по-меко - с това се славят. Баварката пък е по-директна и достава повече удоволствие от шофирането. Отдавна си е казано - Мерца е за возене, баварията е за каране. На мен ми се кара - зимам петицата

Мерца винаги ще вози по-меко - с това се славят. Баварката пък е по-директна и достава повече удоволствие от шофирането. Отдавна си е казано - Мерца е за возене, баварията е за каране. На мен ми се кара - зимам петицата

Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани