Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от BadAngel » 13 Дек 2011, 23:09

alx написа:а аз се опитвам да ти обясня, че големия дизел в малката спортна кола никога няма да стигне режима в които грее повече от един бензин. което съответно позволява да има по-дребни радиатори и (отзивчиви) турбини които и да загреят- кьор файда защото температурата на входящия въздух при дизела е почти без значение...


защо да е без значение температурата на входящия въздух? нали за това минава през междинен охладител?
No bling at the Ring

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от DrivinGGoD » 13 Дек 2011, 23:14

alx написа:а аз се опитвам да ти обясня, че големия дизел в малката спортна кола никога няма да стигне режима в които грее повече от един бензин. което съответно позволява да има по-дребни радиатори и (отзивчиви) турбини които и да загреят- кьор файда...


Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух ;)

А има и друго - всяко презапасяване и преизчисляване - т.е. слагането на ненужно голям мотор в малка кола - води до намаляването на ефективността, а от там влияе отрицателно върху представянето, което важи с огромна сила за автомобилния спорт и всички се борят да не го допускат... ти би трябвало най-добре да го знаеш :yes:

BadAngel написа:
alx написа:кьор файда защото температурата на входящия въздух при дизела е почти без значение...


защо да е без значение температурата на входящия въздух? нали за това минава през междинен охладител?


Естествено, че е от огромно значение - всички се борят за всяка частица кислород, спомагаща за по-пълно и ефективно изгаряне ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от alx » 13 Дек 2011, 23:28

.. освен ако не си турбиниран и нямаш резерв в турбото (както е сега) - тогава няма значение за дизела защото по-горещ въздух- по-добро атомизиране на нафтата а по-малкото кислород се компенсира с повече бууст които е "безплатен" и безопасен за дизела... докато бензина също може да намаже от по-добрата атомизация от топъл вуздух, но ако входящия въздух е по-горещ тогава сместа има навика да детонира преди да е дала искра свещта... и затова при бензина горещия входящ въздух е лоша раота.
алекс
трабант 601с
разни други возила

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от alx » 13 Дек 2011, 23:30

DrivinGGoD написа:Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух ;)


явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.

просто кпд-то на един дизел е по-голямо от това не бензина. от там и излъчената (загубена под формата на топлина) енергия при дизела е по-малка при всеки режим на работа.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от BadAngel » 13 Дек 2011, 23:32

alx написа:
DrivinGGoD написа:Не случайно по-рано споменах да сравняваме на равно - в случай, в който дизела няма да се натоварва и да загрява, няма да се натоварва и да загрява и бензиновия. Съвременните бензинови мотори с директно впръскване също работят с бедни смеси, а и се охлаждат допълнително от входящия въздух ;)


явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.

просто кпд-то на един дизел е по-голямо от това не бензина. от там и излъчената (загубена под формата на топлина) енергия при дизела е по-малка при всеки режим на работа.

:yes: аз те разбрах :)

но не разбрах за горещия въздух... всички се борят за повече кислород в единица обем.. ?
No bling at the Ring

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от alx » 13 Дек 2011, 23:39

BadAngel написа:но не разбрах за горещия въздух... всички се борят за повече кислород в единица обем.. ?


защото бензина са ограничени откъм бууст и температура на входящия въздух които водят до детонации особено като са комплект... неща които не касаят дизела защото малкото кислород може да се компенсира с повече бууст а високата температура не предизвиква детонации.

иначе по принцип по-високата входяща температура спомага за по-добрата атомизация на горивото и води до повишена мощност от по-доброто горене. но при бензините негативите от висока входяща температура са повече от плюса (по-добрата атомизация)

да си виждал колд еър интейк сетъп за дизел? няма... щото няма полза. топлия въздух радва турбо дизела...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от BadAngel » 13 Дек 2011, 23:43

това само за пърформанс дизела ли се отнася или като цяло

това е ново за мен, не съм мислел в този ред на нещата

предполагам, че междинния охладител на входящия въздух е за по-камионджийския тип дизели?
No bling at the Ring

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от DrivinGGoD » 13 Дек 2011, 23:51

alx написа:.. освен ако не си турбиниран и нямаш резерв в турбото (както е сега) - тогава няма значение за дизела защото по-горещ въздух- по-добро атомизиране на нафтата а по-малкото кислород се компенсира с повече бууст които е "безплатен" и безопасен за дизела... докато бензина също може да намаже от по-добрата атомизация от топъл вуздух, но ако входящия въздух е по-горещ тогава сместа има навика да детонира преди да е дала искра свещта... и затова при бензина горещия входящ въздух е лоша раота.


Принципно винаги от по-голямо значение е бил състава на горивната смес - т.е. колко близо до идеалното количество кислород/гориво необходимо за изгарянето на единица обем гориво и реалната смес. Атомизирането се постига с правилното смесообразуване, вихровите потоци и геометрията на горивната камера и всмукателния колектор (индивидуалните дроселови клапи близо до всмукателните отвори много помагат :twisted: ). И всичко това за двигатели с индиректно впръскване... При иначе съвременния контрол на впръскването, особено при дизелите с това налягане от по 2000 бара и нагоре, това атомизиране, за което говориш се контролира толкова прецизно (3-4-5 впръсквания за един цикъл), че единственото от което имат нужда е достатъчно кислород, за да изгорят количеството гориво, което искат. Тук не говорим кое е лоша работа, а кое е най-ефективно - както при дизеловите така и при бензиновите мотори студения въздух означава по-висока ефективност, независимо дали говорим за атмосфетно или принудително пълнене...

alx написа:явно не мога да обясня- затова ще се опитам простичко- в един и същ (лек режим защото нали голям мотор- малко купе) на работа дизела ще работи по-хладен и ще изисква съответно по-малки радиатори от един бензинов мотор.


Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективно ;) Точно поради тази причина такова нещо като хладен мотор не се допуска... А и както казах по-рано - дизеловите мотори загряват по-бавно, но все пак загряват и никой не слага мотор в дадена кола, ако няма да използва потенциала му.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от alx » 13 Дек 2011, 23:52

BadAngel написа:това само за пърформанс дизела ли се отнася или като цяло

това е ново за мен, не съм мислел в този ред на нещата

предполагам, че междинния охладител на входящия въздух е за по-камионджийския тип дизели?


да. като всяко прекалено нещо по принцип когато става въпрос за големи натоварвания (като при влекачите) турбините са подложени на много високи температури от изгорелите газове и могат да започнат да вкарват входящ въздух които да е прекалено горещ (беден на кислород) дори за дизела. това обикновено не би било проблем защото може да се компенсира с бууст (при дизела), но малкото обороти (2500 червена линия примерно) не позволява голям бууст по начало- затова и входящия въздух се охлажда със интеркулери.

а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях... :angel:
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от DrivinGGoD » 13 Дек 2011, 23:53

alx написа:да си виждал колд еър интейк сетъп за дизел? няма... щото няма полза. топлия въздух радва турбо дизела...


Защото от 20 години насам няма атмосферни дизели... виждали ли сте cold-air-intake на турбо бензинови мотори :?: :winky: Топлия въздух не радва никого ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от BadAngel » 13 Дек 2011, 23:56

alx написа:а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях... :angel:


мм, това го знам.. както големия дизел в малката спортна кола.. не се натоварва в екстремум

така много малкия тди в малка сапунерка се чувства почти както камионджийски дизел

и драпа за студен въздух? :ok:
No bling at the Ring

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от alx » 14 Дек 2011, 0:03

DrivinGGoD написа:При иначе съвременния контрол на впръскването, особено при дизелите с това налягане от по 2000 бара и нагоре, това атомизиране, за което говориш се контролира толкова прецизно (3-4-5 впръсквания за един цикъл), че единственото от което имат нужда е достатъчно кислород, за да изгорят количеството гориво, което искат.


ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.

alx написа:Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективно ;) Точно поради тази причина такова нещо като хладен мотор не се допуска...


не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а и когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от DrivinGGoD » 14 Дек 2011, 0:14

alx написа:ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.


Чакай сега... последно студени ли обичат да са дизеловите мотори или топли? Щото аз мисля, че говорим за температура на входящия въздух, а не на охлаждащата течност? Значи не загряват и им трябва малко охлаждане, а пък предпочитат топъл входящ въздух, за да работят по-ефективно :roll:

Най-ефективния режим на работа на всеки един двигател е максимално висока работна температура и максимално студен постъпващ въздух... независимо от принципа на работа и системата за пълнене...

alx написа:не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.


И как така при една и съща температура единия ще изисква по-малко охлаждане? Както вметнах по-рано атмосферните бензинови мотори се охлаждат и от горивната смес, та са по-облагодетелствани, а това при дизелите го няма...

100те градуса бяха на охлаждащата течност... това е признака по който се следи колко е загрял един мотор нали? (там където няма температура на маслото)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от acho.rs » 14 Дек 2011, 0:16

alx написа:
DrivinGGoD написа:При иначе съвременния контрол на впръскването, особено при дизелите с това налягане от по 2000 бара и нагоре, това атомизиране, за което говориш се контролира толкова прецизно (3-4-5 впръсквания за един цикъл), че единственото от което имат нужда е достатъчно кислород, за да изгорят количеството гориво, което искат.


ти не си карал май студен тди през лятото и през зимата. през лятото почти няма проблеми докато загряват. през зимата- изобщо ама изобщо не са щастливи нито се усещат мощни като са студени... това е защото дори и със директното впръскване атомизацията страда когато входящия тракт е студен.

alx написа:Всеки двигател работи най-ефективно, когато както ти каза има най-малко топлинни загуби. Т.е. колкото при по-висока температура работи толкова по-добре. Охлаждането се налага, защото над 100* материалите не издържат. Ако материалите, от които е изработен можеха да издържат температури на работа, колкото са тези на горенето би било най-ефективно ;) Точно поради тази причина такова нещо като хладен мотор не се допуска...


не това имах в предвид. имах в предвид че дори и да работеха на една температура (100 градуса? откъде го измисли? маслото при затоплен мотор е над тази стойност) дизела изисква по-малко охлаждаща система което се вписва добре във състезателния/ спортен дизайн на една кола... а и когато е поставен при лоши охлаждащи условия ефекта на прегряване е по-слаб.

При бензиновия мотор не е над тази стойност ...

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 28.12.2006
Пол: Мъж

Re: Слух: BMW X6 M50d 0-шестдесет и две mph за 4.9 секунди и 545

Мнение от v_V_v » 14 Дек 2011, 0:17

alx написа:а защо малките тди мотори имат интеркулери- да ме убиеш не знам. само лаг от тях... :angel:


Преди ръновете им казах, че няма да платя ако не изкара 150 коня И бат Венци пак включи с поредната магария - симулация на челен кулер Охладихме моя мини кулер с малко азот и резултатите бяха на лице - 157 коня и 375НМ!!!! и разбира се се наложи да платя

http://www.youtube.com/watch?v=G6TFve1lmsI

Вярно,че след едно положение прекалено обогатения с кислород въздух има отрицателно влияние за дизела...но все пак.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook