За БМВтата, магистралите и шофьорите
Модератор: Общи модератори
- kris_j
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 2004г
- Мечтае да кара: чисто нова Скания
Kocil написа:Аз отдавна спрях да им обръщам внимание на кретените по пътищата...просто гледам да се пазя...наскоро бях до морето,ни на отиване,ни на връщане съм светкал на някой с дълги или нещо от сорта...културно си ги изчаквах да се изнесат...няма значение кой с каква кола е - важното е да си знаеш както собствените възможности на шофьор,така и тези на колата...тоест ти да я караш,а не тя тебе...


Моето скромно мнение е че много от "шофьорите" не карат а просто седят на шофьорското място без да се съобразяват с околната ситуация










- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
kris_j написа:Kocil написа:Аз отдавна спрях да им обръщам внимание на кретените по пътищата...просто гледам да се пазя...наскоро бях до морето,ни на отиване,ни на връщане съм светкал на някой с дълги или нещо от сорта...културно си ги изчаквах да се изнесат...няма значение кой с каква кола е - важното е да си знаеш както собствените възможности на шофьор,така и тези на колата...тоест ти да я караш,а не тя тебе...
![]()
Моето скромно мнение е че много от "шофьорите" не карат а просто седят на шофьорското място без да се съобразяват с околната ситуацияи точно те си заслужават присветкването
![]()
защото не е нормално да караш продължително време в лява лента при положение че дясната е напълно свободна
Наскоро имах следния случай: връщам си се аз към Софето по магистралката с прилични 150-160
на празен участък (беше делничен ден) застигам 1 форд (единствената конкуренция на Москвича)
който си кара в лявата лента все едно е на баща му при положение че в дясната няма никой
най-културно изчаквам някаква реакция която естествено не последва следва присветване - ЕДНО от далече и отново никакви реакции
чак когато вече бях плътно зад него и след няколко по настойчиви пресветквания форда се дръпна в дясно
но най голямото ми учудване беше когато в огледалото видях как тоя ИДИОТ тоново си се намести в лявата лента веднага щом го задминах а пред и зад нас нямаше други автомобили
Лично аз пък много често карам в лявата лента с висока скорост.
Даже и при риска някой да кара зад мен с по - висока.
Не виждам проблема.
При възможност, особено преди завой се изнасям в ляво.
Знам ли какво идва зад завоя?
Наскоро мах такова изживяване. По пътя Созопол - Бургас. Джуркам си аз със 140 - 150 в лявата. Идва десен завой. Пред мен в дясно камион - с около 80, на такова разстояние, че след завоя ще му настигна задницата. Подавам аз културно ляв мигач за да види човекът намеренията ми, макар че съм в другата лента. Зад мен, на доста по-голямо разстояние от това от мен до камиона фърчи една Тойота - Селянка.
И изведнъж шофьорът на камиона забавя и бие ляв мигач! Докато успея да кажа "ко стана" оня вече беше в моята лента, че взе и да спира!!!!
Натиснах спирачките и отклоних леко вляво, зер пътят отпред беше свободен.
И в следващият момент виждам на сантиметри от мен в насрещното профучава изпреварващата ме Селянка. Зер на нея и отнемат точки от талона ако набие спирачки...
Нямах никакъв избор. В рамките на половин секунда свърнах извън и обратно към камиона. Слава богу не загубих самообладание и спрях даже контролирано, а не до долу. Спрях на около педя от спрелия камион. Не знам той защо всъщност спря. Контролираното спиране изръси всичко отзад върху мен, включително и пътуващите отзад върху предните седалки. Екстремно си беше.
Чак после ми остана време да се изплаша. А зад завоя се оказа една аварирала бяла жигула и един малчуган с някакви кръшни фитки четяха заедно упътването за разгъване на светлоотразителен триъгълник.
Не знам кой ме постави в по - опасно положение. Селянката, която веднага с маневрата на камиона е завила колкото може наляво и ми се е изгубила от полезрението във завоя, а после ме притисна в кереча при условие, че имаше място 2 пъти да спре или бързият маневрен влек. Макар че за него е допустимо да е нямал разстояние да натисне спирачка и може би и шоферът му се е постреснал от нещо, иначе не виждам причина да спре.
Но оттогава - обица на ухото. В завой, дори и с малък ъгъл на завиване, по - ниска скорост и ако е десен, в лявото платно - поне видимостта е по - голяма. По далеч от големи дзверове, които ми засенчват видимостта. Който много бърза зад мен, да чака. И без това изпреварването на завой е забранено. Половин секунда нищо не подобрява, само може да влоши.
Така че, KRis_J, не ме учудва маневрата на москвича. Даже ме учудва твоята реакция. Проблем на водача на Джогана си е изборът на платно. При това той може наистина да е карал бързо, макар и не толкова, колкото теб. Не е в нарушение всеки в лявата лента, който кара по - бавно от вас. Свикнете с това.
- kris_j
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 2004г
- Мечтае да кара: чисто нова Скания
Незнам дали си разбрал но около нас нямаше други автомобили колкото и невероятно да звучи
а участъка беше прав
и основната ми идея е за това че тези т.нар. шофьори не мислят и не се съобразяват с обстановката около тях а не че си карат в ляво. Нека си кара ако иска и върху лявата мантинела но да поглежда назад и да му прищраква от време на времече не е сам че има и други коли на пътя и трябва да се съобразява с тях и с обстановката, защото ако тоя имаше и една десета от твоето мислене на пътя щеше да си погледне в огледалото да види че приближава някой да се прибере за секунда и всичко да си е ОК
и нямаше да го споменавам тук и даже щтях да му благодаря с един клик на аварииките
та поста ми беше против возещите се на шофьорското място а не за тва кой къде кара
и нека не забравяме че в БГ лявата лента на магистралата е за изпреварване
и аз дори когато карам по бързичко се прибирам в дясно когато има възможност
РЕСПЕКТ ЗА ВСИЧКИ МИСЛЕЩИ ПО ПЪТИЩАТА








РЕСПЕКТ ЗА ВСИЧКИ МИСЛЕЩИ ПО ПЪТИЩАТА




- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Аз разбрах, че около вас е нямало други шофьори.
Не разбрах ти защо не си бил в дясната лента, след като го претендираш.
Това си е твоя работа, не съм ти съдник, но лично мен много ме дразнят някакви, вдигнали много над ограничението и святкат и бибиткат да им освободиш ВЕДНАГА. Както ти, така и аз мога да карам в лявата лента. Както с Ролс - Ройс, така и с Джоган. Да нарушаваш правилника никак не съм длъжен да ти съдействам. Това е, което имам предвид. Не слагам точно теб в тази графа, не те знам как караш, съдя по един пост, говоря по принцип.
Не разбрах ти защо не си бил в дясната лента, след като го претендираш.
Това си е твоя работа, не съм ти съдник, но лично мен много ме дразнят някакви, вдигнали много над ограничението и святкат и бибиткат да им освободиш ВЕДНАГА. Както ти, така и аз мога да карам в лявата лента. Както с Ролс - Ройс, така и с Джоган. Да нарушаваш правилника никак не съм длъжен да ти съдействам. Това е, което имам предвид. Не слагам точно теб в тази графа, не те знам как караш, съдя по един пост, говоря по принцип.
- kris_j
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 21.06.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 2004г
- Мечтае да кара: чисто нова Скания
Извинявай че пак ще те репликирам но говоря за МИСЛЕНЕТО на пътя. Уважавам шофьорите като теб и нямам против да си караш в ляво защото определено на пътя си личи кой как шофира и повярвяй че ако те застигна дори и 300
в описаната от теб ситуация няма да ти присветвам или притеснявам по какъвто и да било начин а най културно ще изчакам подходящия и безопасен за всички момент да те изпреваря
Май се изразявам малко объркващо за което сори но основната ми идея е че качвайки се в МПС-то ставаш участник в движението а движението ни си само ти


Май се изразявам малко объркващо за което сори но основната ми идея е че качвайки се в МПС-то ставаш участник в движението а движението ни си само ти
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
За тези, които смятат че имат право да карат в лявата лента когато си поискат и за тези, които ги оправдат давам извадка от действащия Закон за Движение по Пътищата.
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се
движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с
пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
Сега ако някой има да казва нещо да го каже на господа народните представители.
Затова когато сваря на магистралата някой галфон да се вози в лявата лента при положение, че дясната е свободна не само светя с фаровете но и натискам клаксона докато се махне
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се
движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с
пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
Сега ако някой има да казва нещо да го каже на господа народните представители.
Затова когато сваря на магистралата някой галфон да се вози в лявата лента при положение, че дясната е свободна не само светя с фаровете но и натискам клаксона докато се махне
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Някъде да съм казал с каква скорост се движа аз. Защо ми приписа нарушение дай си адреса да пратя адвоката ми да предяви граждански иск за клевета.
Последна промяна Lucky на 26 Сеп 2007, 15:27, променена общо 1 път
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Lucky написа:Някъде да съм казал с какв скорост се движа аз. Защо ми приписа нарушение дай си адреса да пратя адвоката ми да предяви граждански иск за клевета.
Че кой ли пък спазва ограниченията на скоростта?

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Lucky написа:Някъде да съм казал с какв скорост се движа аз. Защо ми приписа нарушение дай си адреса да пратя адвоката ми да предяви граждански иск за клевета.



Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Feanor написа:Lucky написа:Някъде да съм казал с какв скорост се движа аз. Защо ми приписа нарушение дай си адреса да пратя адвоката ми да предяви граждански иск за клевета.
Че кой ли пък спазва ограниченията на скоростта?
Станахте двама

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Lucky написа:За тези, които смятат че имат право да карат в лявата лента когато си поискат и за тези, които ги оправдат давам извадка от действащия Закон за Движение по Пътищата.
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се
движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с
пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
Сега ако някой има да казва нещо да го каже на господа народните представители.
Затова когато сваря на магистралата някой галфон да се вози в лявата лента при положение, че дясната е свободна не само светя с фаровете но и натискам клаксона докато се махне
Четеш и ти закона, ама като дявола Евангелието.
Това, което си писал, е за еднолентов път без маркировка/ или двулентов с маркировка по средата - вероятно.
а ето ти и останалото.
Чл. 16. (1) На пътно платно с двупосочно движение на водача на пътно превозно средство е забранено:
1. когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентата за насрещно движение освен при изпреварване или заобикаляне;
2. когато платното за движение има три пътни ленти - да навлиза и да се движи в крайната лява лента; навлизането и движението в средната лента е разрешено само при изпреварване или заобикаляне;
3. когато платното за движение има четири и повече пътни ленти - да навлиза и да се движи в лентите за насрещно движение.
Както виждаш, няма забрана за движение в лентите за напред. Умишлено ти подчертах точка 3, защото тя е нашият случай - път с 2 до 3 платна В ЕДНАТА ПОСОКА.
Освен това много пътища имат маркировка. Когато има стрелка напред, мога да карам напред. Когато има двойна прекъсната, трябва да се изместя вдясно. Когато има червено кръгче с автомобил над моята лента, значи там не е за автомобили. И т.н. и т.н. Тея неща са измислени именно за целта да ме приберат където ми е мястото при нужда.
Така че забележката е излишна. Приемаме, че говорим за разрешено движение в лявата лента, или най - малкото такова, не създаващо опасност.
Ако говорим за два субекта, създаващи опасност и пречещи си един на друг да създадат по - голяма опасност, тогава



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани