По-малко цилиндри, по-нисък разход

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 27 Юни 2011, 18:06

Zagy написа:Това имах предвид и аз, но колегата не ме разбра.


Колега опасявам се че ти не можеш да разбереш какво искам да кажа, защото може би аз не мога да обяснявам разбираемо :)
Разликата между заводски турбо мотор и атмосферен в КПД-то не е толкова голяма. Не е като при атмосферен и турбо дизел, там вече разликата е огромна.. Както казах и преди от законите на физиката не може да се избяга и при положение, че турбо мотора има малко по голямо КПД казах и преди, че може да е малко по икономичен при определени условия, но ако сложим на старта две еднакво силни БМВ-та (турбо и атмосферно) не се знае, кой ще е победител,. аз лично залагам на по опитния шофьор. ;)
От това, че турбо мотора достига макс НМ. при двойно по ниски об. не е такава пречка за атмосферния поради простата причина, че шестака се развърта достатъчно бързо и забавянето при достигане на макс. НМ. няма да е повече от няколко стотни. Това е моето мнение. Просто няма как да ме убедиш, че при еднакви условия едното ще размаже другото по всички точки.
Някой ако може да закачи две графики на хубав заводски турбо мотор и съответно на хубав шестак да видим за кво иде реч..
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 27 Юни 2011, 18:20

Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник :mhihi:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489

Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646

Пак отбелязвам - при едни и същи нютони,турбо мотора изостава мощно ...

От това, че турбо мотора достига макс НМ. при двойно по ниски об.

- това не отговаря на истината ...


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от ms » 27 Юни 2011, 18:42

acho.rs написа:Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник :mhihi:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489

Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646 ...


аз ли пропуснах нещо или разликата е скромни 40% в обема :winky:
И как реши, че Аудито изостава- на ускорение, на скорост или на к'вото ти е кеф друго :?: като сравнявате атмосферен и турбо мотор сравнявайте МОТОРИТЕ, а не автомобилите или да ви обяснявам още колко неща има след тоя мотор дето влияят на всичко :?:
Изображение
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 27 Юни 2011, 18:44

acho.rs написа:... с последното си си отговорил - турбо моторите работят с задължително "богати" смеси , докато атмосферните ползват "бедни" с което драстично снижават разхода .

Хъмм... нещо не ти вярвам :mrgreen: Всички мотори под товар работят с богати смеси, а на айдъл са с бедни :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 27 Юни 2011, 18:47

ms написа:
acho.rs написа:Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник :mhihi:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489

Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646 ...


аз ли пропуснах нещо или разликата е скромни 40% в обема :winky:
И как реши, че Аудито изостава- на ускорение, на скорост или на к'вото ти е кеф друго :?: като сравнявате атмосферен и турбо мотор сравнявайте МОТОРИТЕ, а не автомобилите или да ви обяснявам още колко неща има след тоя мотор дето влияят на всичко :?:

Давам примерна графика :winky: И избрах подобна графика , щот точно за това е темата - *28и (3литров) го заменят с 2литров .
На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от ms » 27 Юни 2011, 19:00

acho.rs написа:Давам примерна графика :winky: И избрах подобна графика , щот точно за това е темата - *28и (3литров) го заменят с 2литров .
На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .


не ми се чете темата назад, ама предполагам к'во сте писали...
какъв е проблемът да заменят голям атмосферен с по-малък турбо мотор :?: директно си печелят икономия, ЕВРО5-6-10 стандарт, а и по-добре звучи "среден разход 4-5/100" нали :winky: както и да го въртим малък мотор с духалка е по-икономичен от голям атмосферен при НОРМАЛНО каране- среден вариант просто няма...

Под НОРМАЛНО каране да се разбира спокойно (изпълнения газ-спирачка ги забравяме) и с разумна скорост- градско 50-70, извън града до 120-130км/ч. тръгнеш ли да го тъпчеш малкият мотор и икономията му изчезва на секундата...
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 27 Юни 2011, 19:10

И тъй като темата се проточи , мисля че е време за последния ми пост :
Сравнения от тестове и заводски данни :
Мерцедес Ц 350 (CGI) - 306кс , нормиран разход - 6,8 (7,1 с 7 Гтроник)
БМВ 335и - 306кс би-трубо нормиран разход ... 9,5 :idea: (с двуструината турбина май е 8,5)
И малко инфо от реални тестове :
Мерцедес Е350 (СГИ) съ 292кс мотор и 7 Гтроник и БМВ Ф10 535и 306 8степенна ЗФ:
Мерц - норм. разход 8,5 , тестов - 11,9
БМВ - норм. разход 8,4 , тестов - 11,6
Аз не виждам голяма разлика в разхода , да не говорим че последното издание на 3,5л мотор на Мерц е с още 15% по-икономично .
Но най-интересно е при флагманите . Както знаем при тежките автомобили тягата е от съществено значение за разхода и динамиката , но ...
Ауди А8 4,2 куатро - БМВ 750иХ - Мерцедес С500 4матик (стария 5,5 атмосферен)

Ауди 4200кк 377кс,445НМ - 0-100км/ч - 5,4 сек , 0-200 -20,4 сек , норм.разход 9,5л,тестов 12,3
БМВ 4400кк 407кс,600НМ - 0-100км/ч - 5,5сек,0-200 - 19,5сек , норм.разход 11,9,тестов 15,6
:shock:
Да речем , че тук Аудито има предимство заради алумниевата каросерия и по-ниското с 200кг тегло , макар че според мен при толкова мощни автомобили 200кг , не са причина за 3,3 литра по-висок разход .За това ето и Мерца
Мерц 5500кк 388кс 530НМ - 0-100 - 5,5сек,0-200-20,6сек , норм.разход 11,3,тестов 13,2

- вие сте на ход :winky:

ПС:Няма да пиша за спирачния път , защото ще си помислите , че защитавам Инголщад ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 27 Юни 2011, 19:39

ms написа:
acho.rs написа:Давам примерна графика :winky: И избрах подобна графика , щот точно за това е темата - *28и (3литров) го заменят с 2литров .
На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .


не ми се чете темата назад, ама предполагам к'во сте писали...
какъв е проблемът да заменят голям атмосферен с по-малък турбо мотор :?: директно си печелят икономия, ЕВРО5-6-10 стандарт, а и по-добре звучи "среден разход 4-5/100" нали :winky: както и да го въртим малък мотор с духалка е по-икономичен от голям атмосферен при НОРМАЛНО каране- среден вариант просто няма...

Под НОРМАЛНО каране да се разбира спокойно (изпълнения газ-спирачка ги забравяме) и с разумна скорост- градско 50-70, извън града до 120-130км/ч. тръгнеш ли да го тъпчеш малкият мотор и икономията му изчезва на секундата...


Така е колега това са причините за даунсайза.. иначе турбомотор настъпваш ли го.. лелее няма да споделям какви разходи са ми казвали познати със заводски турбо коли от хубави марки, защото ще помислите че лъжа..
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 27 Юни 2011, 19:42

При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък :)
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 27 Юни 2011, 19:48

Zagy написа:При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък :)


Всички харчат, но турботата май доста повече.. 2.5/4цил. турбо боксер 250кс. мотор потдържан със мерак и пари - докарван до моментен разход 80л...
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 27 Юни 2011, 19:51

Има нещо такова, но някои турбомотори харчат много повече от други примерно заради антилаг системи или някакви други такива пинизи. Там за разход не може да се горови... Най-лакомият мотор на Нюрбургринг е Митсу Ево10 ФХ400 - по спомен даваше към 85/100, а е има-няма 400 коня, а съревнование му правят разни огромни американски варели като Вайпър.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 27 Юни 2011, 19:56

За евото съм чувал митове относно разхода, затова и не го писах, защото не ми е критерий. Мотора който цитирах е бил винаги в отлично здраве, просто самия мотор си е много здрав, а гори толкова, защото МНОГО върви.. в купе 1.4тона прави такова ускорение че те заболява диафрагмата, времена няма да казвам защото не са обект на темата, но ако някой държи мога да напиша за колко ускорява :D
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 27 Юни 2011, 20:30

Витанов написа:
Zagy написа:При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък :)


Всички харчат, но турботата май доста повече.. 2.5/4цил. турбо боксер 250кс. мотор потдържан със мерак и пари - докарван до моментен разход 80л...

атмосверка 150 кс на писта харчи 80 на 100,150 пъти доказано от мен :mhihi: са с турбо колата си е пак същия разход,ама тва турбо помага за бързото развъртане,а 4 цилиндровия мотор има и по бърз пад на оборотите,сиреч към два пъти по динамичен е,само дето шестака е мъртъв до 4600 оборота,а турбото на 3000 като превъртят гумите и се запалват.и за да карам атмосверка цял ден ритам съединителя и гледам да не падам под 4600 оборота,а с турбото просто давам гас,щото един слаб атмосверен мотор без турбо надув на 3500 оборота е 60 коня,а турбо мотора е по две заради принудителното вкарване на два пъти по голямо количество въздух и съответно изгарянето на два пъти повече гориво,и не само това,горенето в камерата е различно,и доста по дълго става бутането на буталото....някой експерт ще ви го обясни по ясно.в малък обем експлозията е най силна и най върши полезна работа,за да вкараш количество гориво за да я свърши в атмосверен мотор ти трябват валове,дросели,разни ваноуси витеци...и пак не е същото...и те така :mhihi: и що да разпределям горивото в 8 гърла примерно и да имам загуби и триене,като мога да го сложа в два пъти по малко,да постигна същото с някой и друг грам гориво по малко,да спестя място,и заради това да направя купето по просторно,по защитено,с повече екстри и по леко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 27 Юни 2011, 22:42

само дето шестака е мъртъв до 4600 оборота

Освен да ти кажа , че караш уникално дърта атмосферка , друго не знам . Бензиновите 6таци на БМВ след 98година си се карат спокойно на 2000 оборота . Ти вероятно говориш за 6так от 82ра година или в най-добрия случай за М50Б20 - да там е много зле работата и е точна така както описваш , ама вземи и се запознай и със по-добрите представители на класа :yes:
и що да разпределям горивото в 8 гърла примерно и да имам загуби и триене,като мога да го сложа в два пъти по малко,да постигна същото с някой и друг грам гориво по малко,да спестя място,и заради това да направя купето по просторно,по защитено,с повече екстри и по леко
.
За да нямаш бесен лаг , да ти е надежден мотора и да си слушаш опияняващата песен на 8мака :driving: . Купето с йесковия мотор , нито ще ти стане по-просторно , нито по-защитено , нито с повече екстри - единствено ще е по-леко и можеш да минеш с по-малки спирачки - тва е .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 28 Юни 2011, 0:24

acho.rs написа:
само дето шестака е мъртъв до 4600 оборота

Освен да ти кажа , че караш уникално дърта атмосферка , друго не знам . Бензиновите 6таци на БМВ след 98година си се карат спокойно на 2000 оборота . Ти вероятно говориш за 6так от 82ра година или в най-добрия случай за М50Б20 - да там е много зле работата и е точна така както описваш , ама вземи и се запознай и със по-добрите представители на класа :yes:
и що да разпределям горивото в 8 гърла примерно и да имам загуби и триене,като мога да го сложа в два пъти по малко,да постигна същото с някой и друг грам гориво по малко,да спестя място,и заради това да направя купето по просторно,по защитено,с повече екстри и по леко
.
За да нямаш бесен лаг , да ти е надежден мотора и да си слушаш опияняващата песен на 8мака :driving: . Купето с йесковия мотор , нито ще ти стане по-просторно , нито по-защитено , нито с повече екстри - единствено ще е по-леко и можеш да минеш с по-малки спирачки - тва е .

ами аз тоя мотор от 90 години го сръвнявам със същия такъв,и двата с по 4 клапана на цилиндър.плюс това бесния лаг се получава с голяма турбина,аз карам с такава която на 1500 оборота си е в пълния надув и така до 7200!! дори и да има секунда закъснение това е пренебрежително спрямо кола на 20 години с турбо правено в гаража.и в тоя ред на мисли и в 2011 година проблема с лага е отдавна решен,и не само с лага,ами със сгъстяването,детонациите,горивата,здравината,материалите и т.н :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook