По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Zagy написа:Това имах предвид и аз, но колегата не ме разбра.
Колега опасявам се че ти не можеш да разбереш какво искам да кажа, защото може би аз не мога да обяснявам разбираемо

Разликата между заводски турбо мотор и атмосферен в КПД-то не е толкова голяма. Не е като при атмосферен и турбо дизел, там вече разликата е огромна.. Както казах и преди от законите на физиката не може да се избяга и при положение, че турбо мотора има малко по голямо КПД казах и преди, че може да е малко по икономичен при определени условия, но ако сложим на старта две еднакво силни БМВ-та (турбо и атмосферно) не се знае, кой ще е победител,. аз лично залагам на по опитния шофьор.

От това, че турбо мотора достига макс НМ. при двойно по ниски об. не е такава пречка за атмосферния поради простата причина, че шестака се развърта достатъчно бързо и забавянето при достигане на макс. НМ. няма да е повече от няколко стотни. Това е моето мнение. Просто няма как да ме убедиш, че при еднакви условия едното ще размаже другото по всички точки.
Някой ако може да закачи две графики на хубав заводски турбо мотор и съответно на хубав шестак да видим за кво иде реч..
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489
Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646
Пак отбелязвам - при едни и същи нютони,турбо мотора изостава мощно ...
- това не отговаря на истината ...

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489
Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646
Пак отбелязвам - при едни и същи нютони,турбо мотора изостава мощно ...
От това, че турбо мотора достига макс НМ. при двойно по ниски об.
- това не отговаря на истината ...
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник![]()
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489
Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646 ...
аз ли пропуснах нещо или разликата е скромни 40% в обема

И как реши, че Аудито изостава- на ускорение, на скорост или на к'вото ти е кеф друго


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:... с последното си си отговорил - турбо моторите работят с задължително "богати" смеси , докато атмосферните ползват "бедни" с което драстично снижават разхода .
Хъмм... нещо не ти вярвам


Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ms написа:acho.rs написа:Ми аз качих ама никой не гледа ... ето една на един много добър 12 годишен кошник![]()
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=489
Ето и една ново А6 4ф с 2.0 ТФСИ турбо с директно впръскване :
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=646 ...
аз ли пропуснах нещо или разликата е скромни 40% в обема![]()
И как реши, че Аудито изостава- на ускорение, на скорост или на к'вото ти е кеф другокато сравнявате атмосферен и турбо мотор сравнявайте МОТОРИТЕ, а не автомобилите или да ви обяснявам още колко неща има след тоя мотор дето влияят на всичко
Давам примерна графика

На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Давам примерна графикаИ избрах подобна графика , щот точно за това е темата - *28и (3литров) го заменят с 2литров .
На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .
не ми се чете темата назад, ама предполагам к'во сте писали...
какъв е проблемът да заменят голям атмосферен с по-малък турбо мотор


Под НОРМАЛНО каране да се разбира спокойно (изпълнения газ-спирачка ги забравяме) и с разумна скорост- градско 50-70, извън града до 120-130км/ч. тръгнеш ли да го тъпчеш малкият мотор и икономията му изчезва на секундата...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
И тъй като темата се проточи , мисля че е време за последния ми пост :
Сравнения от тестове и заводски данни :
Мерцедес Ц 350 (CGI) - 306кс , нормиран разход - 6,8 (7,1 с 7 Гтроник)
БМВ 335и - 306кс би-трубо нормиран разход ... 9,5
(с двуструината турбина май е 8,5)
И малко инфо от реални тестове :
Мерцедес Е350 (СГИ) съ 292кс мотор и 7 Гтроник и БМВ Ф10 535и 306 8степенна ЗФ:
Мерц - норм. разход 8,5 , тестов - 11,9
БМВ - норм. разход 8,4 , тестов - 11,6
Аз не виждам голяма разлика в разхода , да не говорим че последното издание на 3,5л мотор на Мерц е с още 15% по-икономично .
Но най-интересно е при флагманите . Както знаем при тежките автомобили тягата е от съществено значение за разхода и динамиката , но ...
Ауди А8 4,2 куатро - БМВ 750иХ - Мерцедес С500 4матик (стария 5,5 атмосферен)
Ауди 4200кк 377кс,445НМ - 0-100км/ч - 5,4 сек , 0-200 -20,4 сек , норм.разход 9,5л,тестов 12,3
БМВ 4400кк 407кс,600НМ - 0-100км/ч - 5,5сек,0-200 - 19,5сек , норм.разход 11,9,тестов 15,6
Да речем , че тук Аудито има предимство заради алумниевата каросерия и по-ниското с 200кг тегло , макар че според мен при толкова мощни автомобили 200кг , не са причина за 3,3 литра по-висок разход .За това ето и Мерца
Мерц 5500кк 388кс 530НМ - 0-100 - 5,5сек,0-200-20,6сек , норм.разход 11,3,тестов 13,2
- вие сте на ход
ПС:Няма да пиша за спирачния път , защото ще си помислите , че защитавам Инголщад ...
Сравнения от тестове и заводски данни :
Мерцедес Ц 350 (CGI) - 306кс , нормиран разход - 6,8 (7,1 с 7 Гтроник)
БМВ 335и - 306кс би-трубо нормиран разход ... 9,5

И малко инфо от реални тестове :
Мерцедес Е350 (СГИ) съ 292кс мотор и 7 Гтроник и БМВ Ф10 535и 306 8степенна ЗФ:
Мерц - норм. разход 8,5 , тестов - 11,9
БМВ - норм. разход 8,4 , тестов - 11,6
Аз не виждам голяма разлика в разхода , да не говорим че последното издание на 3,5л мотор на Мерц е с още 15% по-икономично .
Но най-интересно е при флагманите . Както знаем при тежките автомобили тягата е от съществено значение за разхода и динамиката , но ...
Ауди А8 4,2 куатро - БМВ 750иХ - Мерцедес С500 4матик (стария 5,5 атмосферен)
Ауди 4200кк 377кс,445НМ - 0-100км/ч - 5,4 сек , 0-200 -20,4 сек , норм.разход 9,5л,тестов 12,3
БМВ 4400кк 407кс,600НМ - 0-100км/ч - 5,5сек,0-200 - 19,5сек , норм.разход 11,9,тестов 15,6

Да речем , че тук Аудито има предимство заради алумниевата каросерия и по-ниското с 200кг тегло , макар че според мен при толкова мощни автомобили 200кг , не са причина за 3,3 литра по-висок разход .За това ето и Мерца
Мерц 5500кк 388кс 530НМ - 0-100 - 5,5сек,0-200-20,6сек , норм.разход 11,3,тестов 13,2
- вие сте на ход

ПС:Няма да пиша за спирачния път , защото ще си помислите , че защитавам Инголщад ...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ms написа:acho.rs написа:Давам примерна графикаИ избрах подобна графика , щот точно за това е темата - *28и (3литров) го заменят с 2литров .
На сайта има достатъчно графики всеки да си гледа .
не ми се чете темата назад, ама предполагам к'во сте писали...
какъв е проблемът да заменят голям атмосферен с по-малък турбо мотордиректно си печелят икономия, ЕВРО5-6-10 стандарт, а и по-добре звучи "среден разход 4-5/100" нали
както и да го въртим малък мотор с духалка е по-икономичен от голям атмосферен при НОРМАЛНО каране- среден вариант просто няма...
Под НОРМАЛНО каране да се разбира спокойно (изпълнения газ-спирачка ги забравяме) и с разумна скорост- градско 50-70, извън града до 120-130км/ч. тръгнеш ли да го тъпчеш малкият мотор и икономията му изчезва на секундата...
Така е колега това са причините за даунсайза.. иначе турбомотор настъпваш ли го.. лелее няма да споделям какви разходи са ми казвали познати със заводски турбо коли от хубави марки, защото ще помислите че лъжа..
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък 

Si non confectus, non reficiat.
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Zagy написа:При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък
Всички харчат, но турботата май доста повече.. 2.5/4цил. турбо боксер 250кс. мотор потдържан със мерак и пари - докарван до моментен разход 80л...
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Има нещо такова, но някои турбомотори харчат много повече от други примерно заради антилаг системи или някакви други такива пинизи. Там за разход не може да се горови... Най-лакомият мотор на Нюрбургринг е Митсу Ево10 ФХ400 - по спомен даваше към 85/100, а е има-няма 400 коня, а съревнование му правят разни огромни американски варели като Вайпър.
Si non confectus, non reficiat.
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
За евото съм чувал митове относно разхода, затова и не го писах, защото не ми е критерий. Мотора който цитирах е бил винаги в отлично здраве, просто самия мотор си е много здрав, а гори толкова, защото МНОГО върви.. в купе 1.4тона прави такова ускорение че те заболява диафрагмата, времена няма да казвам защото не са обект на темата, но ако някой държи мога да напиша за колко ускорява 

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:Zagy написа:При настъпване всички харчат. Примерно Е90 330д на писта дава 27-28л/100км, но нормалния му разход си е много нисък
Всички харчат, но турботата май доста повече.. 2.5/4цил. турбо боксер 250кс. мотор потдържан със мерак и пари - докарван до моментен разход 80л...
атмосверка 150 кс на писта харчи 80 на 100,150 пъти доказано от мен


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
само дето шестака е мъртъв до 4600 оборота
Освен да ти кажа , че караш уникално дърта атмосферка , друго не знам . Бензиновите 6таци на БМВ след 98година си се карат спокойно на 2000 оборота . Ти вероятно говориш за 6так от 82ра година или в най-добрия случай за М50Б20 - да там е много зле работата и е точна така както описваш , ама вземи и се запознай и със по-добрите представители на класа

.и що да разпределям горивото в 8 гърла примерно и да имам загуби и триене,като мога да го сложа в два пъти по малко,да постигна същото с някой и друг грам гориво по малко,да спестя място,и заради това да направя купето по просторно,по защитено,с повече екстри и по леко
За да нямаш бесен лаг , да ти е надежден мотора и да си слушаш опияняващата песен на 8мака

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:само дето шестака е мъртъв до 4600 оборота
Освен да ти кажа , че караш уникално дърта атмосферка , друго не знам . Бензиновите 6таци на БМВ след 98година си се карат спокойно на 2000 оборота . Ти вероятно говориш за 6так от 82ра година или в най-добрия случай за М50Б20 - да там е много зле работата и е точна така както описваш , ама вземи и се запознай и със по-добрите представители на класа.и що да разпределям горивото в 8 гърла примерно и да имам загуби и триене,като мога да го сложа в два пъти по малко,да постигна същото с някой и друг грам гориво по малко,да спестя място,и заради това да направя купето по просторно,по защитено,с повече екстри и по леко
За да нямаш бесен лаг , да ти е надежден мотора и да си слушаш опияняващата песен на 8мака. Купето с йесковия мотор , нито ще ти стане по-просторно , нито по-защитено , нито с повече екстри - единствено ще е по-леко и можеш да минеш с по-малки спирачки - тва е .
ами аз тоя мотор от 90 години го сръвнявам със същия такъв,и двата с по 4 клапана на цилиндър.плюс това бесния лаг се получава с голяма турбина,аз карам с такава която на 1500 оборота си е в пълния надув и така до 7200!! дори и да има секунда закъснение това е пренебрежително спрямо кола на 20 години с турбо правено в гаража.и в тоя ред на мисли и в 2011 година проблема с лага е отдавна решен,и не само с лага,ами със сгъстяването,детонациите,горивата,здравината,материалите и т.н

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани