Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 23 Мар 2014, 20:07

"..кой е тоя дизел дето се троши.. " Например великата помпа-дюза на VW в повечето си разновидности :lol:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 23 Мар 2014, 20:54

Jordana написа:"..кой е тоя дизел дето се троши.. " Например великата помпа-дюза на VW в повечето си разновидности :lol:

Луд ли си - няма дизел дето се троши - това не е като "пословично трошливите атмосферни мотори на БМВ" ... и 3.0 три-турбо не е пряка конкуренция на 4.2ТДИ , както и Cayenne S Diesel и Q7 4.2TDI изобщо не са при X5 М50d , а A8 4.2TDI не е конкуренция на БМВ 750d :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Отговарянето на постовете на някои потребители, носи само болка :help:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 24 Мар 2014, 20:27

Alexi написа:.. тия печки дето ги споменаваш 160 са им 1800-2000 оборота ,чакай да се строши на 200к ..

Ъ-ъ-ъ, само не мога да разбера, но поправи ме ако греша. Ти определяш това дали една кола С ТУРБО ще се строши по това с колко оборота върви, спрямо кога ще се строши АТМОСФЕРЕН мотор пак на база оборотите? :shock: Викаш при турбото количеството въздух играе главна роля, а оборотите а? :mhihi: Ми то по тая логика, надуй 330д на 5 атмосфери, той ще си върви на минимални обороти със 160, ама тоя буст ще го скапе за 10 000 км.
Само да ти кажа, че атмосферката оборотите не я плашат. Това не ти е турбо мотор. Дори куция кон Е36 320и да го караш цял живот до прекъсвач, пак няма да се строши защото просто е ИЗЧИСЛЕН да се кара в обороти.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 24 Мар 2014, 21:58

BMW Power ACM написа:
Alexi написа:..
Само да ти кажа, че атмосферката оборотите не я плашат. Това не ти е турбо мотор. Дори куция кон Е36 320и да го караш цял живот до прекъсвач, пак няма да се строши защото просто е ИЗЧИСЛЕН да се кара в обороти.



Това не е баш така - налягането от турбо бууста и компресията на дизела малко или много може да се контрира с по масивни блокове и глави и по яка карантия. Температурните разлики, триенето и рязката смяна на посоката която се се създава от високите обороти скапва мотора независимо от всичко - при високи обороти също е критично положението с отварянето и затварянето на клапаните - лошо газоразпределнеие и некачествени или износени пружини - и като нищо буталото ти може да уцели клапана преди да се е затворил. Не случайно високооборотни машини - като пистови мотори се нуждаят от реглаж на клапаните и проверка на толеранси през определен период от време. Неслучайно и високооборотните двигатели са скъпи просто изискванията към материали и производствени толеранси са доста стриктни.

И като цяло няма никаква машина с ДВГ която да е изчислена за дълъг живот - танкер, тир, агрегат, която да ползва концепцията за високи обороти. Високите Обороти скапват мотора -просто, да има машини които са направени за такива и дори смазването и охлаждането им не работят като хората ако не са в обороти, но пак живота им сравнение с двигател който си прекарва времето на 1000-2000 оборота- е къс
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от bmw325tds » 25 Мар 2014, 8:54

BMW_RIDER написа:...Температурните разлики, триенето и рязката смяна на посоката която се се създава от високите обороти скапва мотора независимо от всичко - при високи обороти също е критично положението с отварянето и затварянето на клапаните - лошо газоразпределнеие и некачествени или износени пружини...
Не си много прав. Всичко зависи от инженерите. Ако го сметнат ще работи. За какви високи обороти говориш? Това с пружините не е вярно, защото високооборотните двигатели затварят и отварят клапаните, чрез геометрична верига. Критичните мъртви положения на буталата и клапаните се оправят чрез изчисления на баланса, което не е лека задача, но е е невъзвожна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 25 Мар 2014, 11:45

Те именно "инджинерите " са в основата на всичкото зло :mhihi: Де да имаха съвремената електроника преди 20 години ....
Е30 щеше да е 1.3 литра мотор с турбо на 2 бара и геометрична верига ... :shock:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 25 Мар 2014, 12:21

bmw325tds написа:
BMW_RIDER написа:...Температурните разлики, триенето и рязката смяна на посоката която се се създава от високите обороти скапва мотора независимо от всичко - при високи обороти също е критично положението с отварянето и затварянето на клапаните - лошо газоразпределнеие и некачествени или износени пружини...
Не си много прав. Всичко зависи от инженерите. Ако го сметнат ще работи. За какви високи обороти говориш? Това с пружините не е вярно, защото високооборотните двигатели затварят и отварят клапаните, чрез геометрична верига. Критичните мъртви положения на буталата и клапаните се оправят чрез изчисления на баланса, което не е лека задача, но е е невъзвожна.


Те хубаво ще го сметнат да работи, ама при еднакви материали ще се износи много по бързо и ще има много по голям риск от повреда от двигател който вади същата мощност на половината обороти.

Кое не вярно за пружините-я кажи какво точно връща клапана в затворена позиция - пружина, освен ако не е на Дукати десмодромик системата. Има не един два двигателя гръмнали така.

Изчисленията на баланса са едно, доколко ще се запазят при експлоатация на високи обороти е друго.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 25 Мар 2014, 17:35

износването идва основно от триенето .. а колкото по бързо се върти мотора толкова повече е триенето вътре .. практически примери бол - колко изкарва мотора на пистов мотоциклет и колко на дизелов бус ( примерно ) ,въпреки че втория тегли тонове отгоре си ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 25 Мар 2014, 18:52

Да не би литровата мощност да се намесва при пистовите мотоциклети и днешните малолитражки с мощност на TIR ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 25 Мар 2014, 18:56

А колко кара М20Б20 и колко кара 25ТДС ;) Или примерно 328и и 320д 136кс - айде да не мерим мотори с тирове, а коли със коли

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 25 Мар 2014, 20:15

примера ти е неясен .. всичките тия изброени мотори доста изкарват ( като изключим проблема с помпата на 320д но тя е по скоро спомагателен агрегат ) по същественото е къде ще се пласират новите мотори спрямо старите като дълговечност .. очевидно по новите мотори изкарват по малко като причините са ясни - планирано остаряване и стремеж към поевтиняване на продукцията и тука БМВ са лидер с уеднаквяването на частите и производството само на 2 блока - 2 литра и 3 литра ( а от скоро и 1.5 ,3 цилиндъра ,следващата ти 328ца ще е 1.5 Ачко с 2-3 турбини :) ) и да не искате това са фактите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от немо » 25 Мар 2014, 21:04

Едно време имаше БГ копие на Автобилд.Имам предвид 1994-1995 год.Та имаше тест(ревю) на Макларън F1.Тестерът Клаус Лудвиг беше казал(по спомен)->Няма нищо по-добро от голям атмосверен мотор,тегли като вол независимо на каква предавка на какви обороти е!

bmw325tds написа:Не си много прав. Всичко зависи от инженерите. Ако го сметнат ще работи. За какви високи обороти говориш? Това с пружините не е вярно, защото високооборотните двигатели затварят и отварят клапаните, чрез геометрична верига. Критичните мъртви положения на буталата и клапаните се оправят чрез изчисления на баланса, което не е лека задача, но е е невъзвожна.

:dunno: :dunno: :comp: :comp:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 25 Мар 2014, 21:07

Alexi написа:примера ти е неясен .. всичките тия изброени мотори доста изкарват ( като изключим проблема с помпата на 320д но тя е по скоро спомагателен агрегат ) по същественото е къде ще се пласират новите мотори спрямо старите като дълговечност .. очевидно по новите мотори изкарват по малко като причините са ясни - планирано остаряване и стремеж към поевтиняване на продукцията и тука БМВ са лидер с уеднаквяването на частите и производството само на 2 блока - 2 литра и 3 литра ( а от скоро и 1.5 ,3 цилиндъра ,следващата ти 328ца ще е 1.5 Ачко с 2-3 турбини :) ) и да не искате това са фактите
Това последното е субективно. Старите мотори винаги ще си ги има и на който му се кара атмосферка, винаги ще си кара. Колкото и стара да е тя, един изцяло пълен ремонт на всичко(само да е здрав блока)винаги можеш да си направиш и си ти. Можеш и двигател да си сложиш, а не се знае след 10 години сегашните миксери къде ще са. Точно 328 едва ли ще е с 1.5 с 2-3 турбини.
И да да се разберем, че сегашните турбинирани двигатели са си масово с по една турбина. ЕН54 беше с две, но после ЕН55 си мина на ЕДНА турбина, която се нарича туин скрол. Та след време ако ще да се казва куад скрол, пак ще си е една турбина, а не четири. Примерно.
Обемът си е нужен, не става само с духане. Иначе М5 и М6 нямаше да ги правят по 4.4, ами по 3.6 примерно.
Сега М4 излиза с две турбини, ама вместо първоначалните размисли за 3.6, те си сложиха блока на ЕН55 с 3.0 и това според мен ще бъде грешка, като въпреки намаленото тегло(не чак толкова много, колкото се говореше)времената от 100 нагоре ще куцат.
Относно прословутия разход, ясно е, че на празен ход в задръстванията турбото ще гори по-малко, при нежно каране също, макар с доста по-малка разлика, но при форсенето вече разликата отива на никъде. Да не говорим за прословутите турбини, кулери и всякакви неща ако вземат ад се ломят къде ще излезе края. Това в случай, че гледаш колата как ще е след 150 000, при някои и при доста по-малко. А ако инжинерите бяха продължили да развиват атмосферката, 100%-та разхода на 100, който е така определящ за всичко маркетингово, щеше да е слезнал още надолу.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 25 Мар 2014, 21:13

Alexi написа:примера ти е неясен .. всичките тия изброени мотори доста изкарват ( като изключим проблема с помпата на 320д но тя е по скоро спомагателен агрегат ) по същественото е къде ще се пласират новите мотори спрямо старите като дълговечност .. очевидно по новите мотори изкарват по малко като причините са ясни - планирано остаряване и стремеж към поевтиняване на продукцията и тука БМВ са лидер с уеднаквяването на частите и производството само на 2 блока - 2 литра и 3 литра ( а от скоро и 1.5 ,3 цилиндъра ,следващата ти 328ца ще е 1.5 Ачко с 2-3 турбини :) ) и да не искате това са фактите

Споко - имаи други производители - аз кола с 3 цилиндър НИКОГА няма да си купя , ако ще да връща бензин в резервоара . БМВ не са лидер в унифицирането - към момента Волво изгърмяха със 8 двигателя - 4 дизела и 4 бензина със абсолютно еднакъв работен обем, размер на бутало,ход , диаметър на цилиндър и диаметър на лагери :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 25 Мар 2014, 21:18

мда ама Волво си държат на петаците и си ги развиват ,имат си атмосферен осмак и редови шестак + маса мотори с турбо квито ти хрумне ( говоря за мотори 2007г + сравнително нови и в производство )

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook