Още веднъж за и против автоматиците

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Какво предпочитате?

Автоматик - в задръстването тъй и тъй ползвам само 1-ва и 2-ра
62
21%
Ръчни скорости - аз да се возя ли към се качил, или да карам?!
118
41%
SMG/типтроник - хем вълкът сит, хем агнето цяло
109
38%
 
Общо гласове : 289
младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 03 Юни 2007, 1:32

двигатели с нашето (моето) каране ще са избили буталата на 20к км

Тука съм много съгласен.Определено кутията на бъдещето е ясна и тя е ДСГ.Сравнително плавно включване и висока механична надеждност(и сравнително висока електронна такава).Адски бърза,без загуби и не твърде тежка.Ръчките почти тотално ще изчезнат :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 15 Юни 2007, 16:46

Не ангажирам никого с моето мнение, но според мен само който не е карал автоматик може да твърди че е тролей и други подобни. Има си всички динамични качества като разминаването с ръчката е не повече от 0.5 сек. А за удобство просто няма какво да се говори. А изказвания от рода на "Американците са малоумници и затова карат автоматици" са най малкото смешни. :D
Последна промяна jivko81 на 15 Юни 2007, 16:52, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 15 Юни 2007, 16:51

Никога не съм имал автоматик, но съм карал и ако имам възможност бих си купил кола с тази екстра.За мен ръчкането на скорости е серсемлък :mhihi: :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 13.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Lafera » 15 Юни 2007, 17:48

Под това SMG нямате ли предвид “Easytronic” – Автоматична и механична трансмисия съчетани в едно???
Ако е това съм твърдо ЗА...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

re

Мнение от NESH » 16 Юни 2007, 12:55

Aбе определено има предимства и недостатъци при всички видове кутий, но определено SMG-to обединява най-много от предимствата! Карам автомат и на градско /каквото повечето караме/ определено разтоварва водача, но като се стъпи на планински проход или се подгоним в трафик ръчката е незаменима.

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Re: re

Мнение от WeiSTD » 17 Юни 2007, 3:41

NESH написа:Aбе определено има предимства и недостатъци при всички видове кутий, но определено SMG-to обединява най-много от предимствата! Карам автомат и на градско /каквото повечето караме/ определено разтоварва водача, но като се стъпи на планински проход или се подгоним в трафик ръчката е незаменима.


С М20Б27, на градско е елементарно. Слагаш 2ра, и освен при спиране на пълно на място, не натискам амбряж.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 23.01.2007
Местоположение: София,гоУемото сеУо

Мнение от Kocil » 17 Юни 2007, 9:17

На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме? ;) Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...
Изображение

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 17 Юни 2007, 9:43

Kocil написа:На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме? ;) Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...


Не разбрах какво искаш да кажеш за разхода. Той при автоматиците по принцип е по голям.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 17 Юни 2007, 10:26

Аз не знам защо не мога да дам гласа си... Нов автоматик или ръчка... и двете ми харесват, просто всичко е на моменти. :) Което и да е няма да го върна... :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Мнение от Louis » 17 Юни 2007, 11:00

Според зависи :confused:
Цъкнах Ръчка все пак аз да карам ли съм се качил или ... :mhihi:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 17 Юни 2007, 20:23

Абе не разбирам от коли но да кажа и аз мнението си
първата кола която се учих да карам беше автоматик
тогава ми харесваше защото ми гаснеше по 15 пъти колата с ръчни скорости
после като се научих да карам не искам и да чуя за автоматик
тва да не можеш да си върнеш втория зъб на 7000 оборота и да забие муцуната :mhihi:
иначе тва стемтроник ли е кво е
един приятел ме вози в няква а6-ца 2003-4 година
и ги сменяше само с бутане нагоре надолу тва имаше 3 секунди лаг от смяна на скорост :D
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 13.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Lafera » 17 Юни 2007, 20:42

Точно за това което говорих: Easytronic

При ръчен режим на работа, водачът може да превключва скоростите движейки лоста напред (към знака “плюс” - за по-висока степен) и назад (към знака “минус”-за по-ниска степен). Не е необходимо позицията на педала на газта да бъде променяна, тъй като “Easytronic” автоматично изключва временно газта. За разлика от право подредените трансмисии, при тази могат да бъдат прескачани скорости посредством няколкократно преместване на лоста в последователен ред, при което не се увеличава времето за превключване. При автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент се изисква 25 процента повече време за превключване с две скорости по-ниско, а при подредените – превключването е два пъти по-дълго по време. Превключването през няколко степени на по-ниска скорост е възможно при ръчен режим също и посредством натискане до долу на педала на газта, например в случай на изпреварване, когато е необходимо максимално ускорение при оптимални граници на оборотите. Автоматичният режим на “Easytronic” има същата функция, разбира се, но допълнително, при нормални условия на работа на двигателя, автоматично превключва на най-висока предавателна степен с цел понижаване разхода на гориво.
В случай, че стандартната ABS система се активира при внезапно спиране, “Easytronic” реагира така, както би реагирал един опитен шофьор, независимо от избрания режим – освобождава съединителя. Tова отделя двете двигателни колела от спиращото действие на двигателя и тогава наличното сцепление на гумите може да бъде използвано изключително за оптимално намаляване на скоростта и поддържане на стабилно управление на автомобила – едно определено предимство по отношение на безопасността. При нормално спиране, дори при режим на механично превключване на скоростите, “Easytronic” с намаляване на скоростта преминава последователно на по-ниска предавателна степен, за да бъде избегната загубата на скорост. При автоматичен режим на работа, преминаването на по-ниска предавателна степен се съчетава и с избора на най-подходящата такава при намаляне на скоростта на автомобила. Когато водачът спре напълно автомобила – и при двата режима – и продължи да натиска педала на спирачките, например на червен светофар, “Easytronic” изключва съединителя. При освобождаване на спирачките се активира първа скоростна предавка, при което автомобилът тръгва. При извършване на маневри с ниска скорост на движение, “Easytronic” се държи като обикновена автоматична скоростна кутия. Съединителят позволява ниска скорост и Corsa може да “пълзи”, например при намиране на място за паркиране. Благодарение на съединителя, който реагира автоматично в съответствие с пътната ситуация, е много по-лесно и потеглянето по наклон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 17 Юни 2007, 21:28

хм, SMG III (електрохидравличен съединител и актуатор на скоростите) превключва за ~60 ms в най-бързия режим;) и е точно подрередна или секвенциална. и дума не може да става за сравнения с EeasyTronic (~300ms).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 23.01.2007
Местоположение: София,гоУемото сеУо

Мнение от Kocil » 17 Юни 2007, 21:34

WeiSTD написа:
Kocil написа:На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме? ;) Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...


Не разбрах какво искаш да кажеш за разхода. Той при автоматиците по принцип е по голям.
Така де,сравнено със същия модел кола с ръчни...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 15.01.2006
Местоположение: София

Мнение от COMMON » 20 Юни 2007, 12:06

Обичах ръчките супер много.
До момента, в който се качих на автоматик. Първия ми автоматик бе форд таурус (най-ужасния автомобил някога правен). Но пак ми бе по-удобен от ръчките. Ако трябва да караш в града - няма алтернатива.
А и лично аз мисля, че всеки автомобил, от момента, в който е направен с 4 врати трябва да е автоматик. Когато си купуваш кола с 4 врати (изключвам Impreza и Evo) мислиш "да и други хора ще се возят, трябва и на тях да им е удобно" - вземеш ли го с ръчни скорости - то са едни ръбове при смени и т.н. - колкото и да си добър не можеш да сменяш като автоматик.
А това, че не ускоряват добре - разликата е неуловима.
Последно карах 6 скоростен типтроник (или както там го наричат различните компании) - беше невероятен. При foot down ми връщаше от 6-та скорост на 2-ра.
Ръчните скорости са удоволствие, няма спор. Както са и двуместните роудстъри - затова и там намират най-голямо приложение.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook