Още веднъж за и против автоматиците
Модератор: Общи модератори
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
двигатели с нашето (моето) каране ще са избили буталата на 20к км
Тука съм много съгласен.Определено кутията на бъдещето е ясна и тя е ДСГ.Сравнително плавно включване и висока механична надеждност(и сравнително висока електронна такава).Адски бърза,без загуби и не твърде тежка.Ръчките почти тотално ще изчезнат

- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Не ангажирам никого с моето мнение, но според мен само който не е карал автоматик може да твърди че е тролей и други подобни. Има си всички динамични качества като разминаването с ръчката е не повече от 0.5 сек. А за удобство просто няма какво да се говори. А изказвания от рода на "Американците са малоумници и затова карат автоматици" са най малкото смешни. 

Последна промяна jivko81 на 15 Юни 2007, 16:52, променена общо 1 път
re
Aбе определено има предимства и недостатъци при всички видове кутий, но определено SMG-to обединява най-много от предимствата! Карам автомат и на градско /каквото повечето караме/ определено разтоварва водача, но като се стъпи на планински проход или се подгоним в трафик ръчката е незаменима.
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Re: re
NESH написа:Aбе определено има предимства и недостатъци при всички видове кутий, но определено SMG-to обединява най-много от предимствата! Карам автомат и на градско /каквото повечето караме/ определено разтоварва водача, но като се стъпи на планински проход или се подгоним в трафик ръчката е незаменима.
С М20Б27, на градско е елементарно. Слагаш 2ра, и освен при спиране на пълно на място, не натискам амбряж.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Kocil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 23.01.2007
- Местоположение: София,гоУемото сеУо
На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме?
Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Kocil написа:На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме?Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...
Не разбрах какво искаш да кажеш за разхода. Той при автоматиците по принцип е по голям.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Аз не знам защо не мога да дам гласа си... Нов автоматик или ръчка... и двете ми харесват, просто всичко е на моменти.
Което и да е няма да го върна... 



Абе не разбирам от коли но да кажа и аз мнението си
първата кола която се учих да карам беше автоматик
тогава ми харесваше защото ми гаснеше по 15 пъти колата с ръчни скорости
после като се научих да карам не искам и да чуя за автоматик
тва да не можеш да си върнеш втория зъб на 7000 оборота и да забие муцуната
иначе тва стемтроник ли е кво е
един приятел ме вози в няква а6-ца 2003-4 година
и ги сменяше само с бутане нагоре надолу тва имаше 3 секунди лаг от смяна на скорост
първата кола която се учих да карам беше автоматик
тогава ми харесваше защото ми гаснеше по 15 пъти колата с ръчни скорости
после като се научих да карам не искам и да чуя за автоматик
тва да не можеш да си върнеш втория зъб на 7000 оборота и да забие муцуната

иначе тва стемтроник ли е кво е
един приятел ме вози в няква а6-ца 2003-4 година
и ги сменяше само с бутане нагоре надолу тва имаше 3 секунди лаг от смяна на скорост

"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!


Точно за това което говорих: Easytronic
При ръчен режим на работа, водачът може да превключва скоростите движейки лоста напред (към знака “плюс” - за по-висока степен) и назад (към знака “минус”-за по-ниска степен). Не е необходимо позицията на педала на газта да бъде променяна, тъй като “Easytronic” автоматично изключва временно газта. За разлика от право подредените трансмисии, при тази могат да бъдат прескачани скорости посредством няколкократно преместване на лоста в последователен ред, при което не се увеличава времето за превключване. При автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент се изисква 25 процента повече време за превключване с две скорости по-ниско, а при подредените – превключването е два пъти по-дълго по време. Превключването през няколко степени на по-ниска скорост е възможно при ръчен режим също и посредством натискане до долу на педала на газта, например в случай на изпреварване, когато е необходимо максимално ускорение при оптимални граници на оборотите. Автоматичният режим на “Easytronic” има същата функция, разбира се, но допълнително, при нормални условия на работа на двигателя, автоматично превключва на най-висока предавателна степен с цел понижаване разхода на гориво.
В случай, че стандартната ABS система се активира при внезапно спиране, “Easytronic” реагира така, както би реагирал един опитен шофьор, независимо от избрания режим – освобождава съединителя. Tова отделя двете двигателни колела от спиращото действие на двигателя и тогава наличното сцепление на гумите може да бъде използвано изключително за оптимално намаляване на скоростта и поддържане на стабилно управление на автомобила – едно определено предимство по отношение на безопасността. При нормално спиране, дори при режим на механично превключване на скоростите, “Easytronic” с намаляване на скоростта преминава последователно на по-ниска предавателна степен, за да бъде избегната загубата на скорост. При автоматичен режим на работа, преминаването на по-ниска предавателна степен се съчетава и с избора на най-подходящата такава при намаляне на скоростта на автомобила. Когато водачът спре напълно автомобила – и при двата режима – и продължи да натиска педала на спирачките, например на червен светофар, “Easytronic” изключва съединителя. При освобождаване на спирачките се активира първа скоростна предавка, при което автомобилът тръгва. При извършване на маневри с ниска скорост на движение, “Easytronic” се държи като обикновена автоматична скоростна кутия. Съединителят позволява ниска скорост и Corsa може да “пълзи”, например при намиране на място за паркиране. Благодарение на съединителя, който реагира автоматично в съответствие с пътната ситуация, е много по-лесно и потеглянето по наклон.
При ръчен режим на работа, водачът може да превключва скоростите движейки лоста напред (към знака “плюс” - за по-висока степен) и назад (към знака “минус”-за по-ниска степен). Не е необходимо позицията на педала на газта да бъде променяна, тъй като “Easytronic” автоматично изключва временно газта. За разлика от право подредените трансмисии, при тази могат да бъдат прескачани скорости посредством няколкократно преместване на лоста в последователен ред, при което не се увеличава времето за превключване. При автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент се изисква 25 процента повече време за превключване с две скорости по-ниско, а при подредените – превключването е два пъти по-дълго по време. Превключването през няколко степени на по-ниска скорост е възможно при ръчен режим също и посредством натискане до долу на педала на газта, например в случай на изпреварване, когато е необходимо максимално ускорение при оптимални граници на оборотите. Автоматичният режим на “Easytronic” има същата функция, разбира се, но допълнително, при нормални условия на работа на двигателя, автоматично превключва на най-висока предавателна степен с цел понижаване разхода на гориво.
В случай, че стандартната ABS система се активира при внезапно спиране, “Easytronic” реагира така, както би реагирал един опитен шофьор, независимо от избрания режим – освобождава съединителя. Tова отделя двете двигателни колела от спиращото действие на двигателя и тогава наличното сцепление на гумите може да бъде използвано изключително за оптимално намаляване на скоростта и поддържане на стабилно управление на автомобила – едно определено предимство по отношение на безопасността. При нормално спиране, дори при режим на механично превключване на скоростите, “Easytronic” с намаляване на скоростта преминава последователно на по-ниска предавателна степен, за да бъде избегната загубата на скорост. При автоматичен режим на работа, преминаването на по-ниска предавателна степен се съчетава и с избора на най-подходящата такава при намаляне на скоростта на автомобила. Когато водачът спре напълно автомобила – и при двата режима – и продължи да натиска педала на спирачките, например на червен светофар, “Easytronic” изключва съединителя. При освобождаване на спирачките се активира първа скоростна предавка, при което автомобилът тръгва. При извършване на маневри с ниска скорост на движение, “Easytronic” се държи като обикновена автоматична скоростна кутия. Съединителят позволява ниска скорост и Corsa може да “пълзи”, например при намиране на място за паркиране. Благодарение на съединителя, който реагира автоматично в съответствие с пътната ситуация, е много по-лесно и потеглянето по наклон.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
хм, SMG III (електрохидравличен съединител и актуатор на скоростите) превключва за ~60 ms в най-бързия режим;) и е точно подрередна или секвенциална. и дума не може да става за сравнения с EeasyTronic (~300ms).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Kocil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 23.01.2007
- Местоположение: София,гоУемото сеУо
Така де,сравнено със същия модел кола с ръчни...WeiSTD написа:Kocil написа:На мен пък не ми харесват особено автоматиците...особено по-старите - при спускане например нямаш почти никакъв контрол...а ако е по някой заледен склон какво правим,със спирачките ли ще намаляваме?Иначе за динамиката - не е толкова голяма разликата в сравнение с ръчните,само дето разхода отива по-нагоре винаги...
Не разбрах какво искаш да кажеш за разхода. Той при автоматиците по принцип е по голям.
Обичах ръчките супер много.
До момента, в който се качих на автоматик. Първия ми автоматик бе форд таурус (най-ужасния автомобил някога правен). Но пак ми бе по-удобен от ръчките. Ако трябва да караш в града - няма алтернатива.
А и лично аз мисля, че всеки автомобил, от момента, в който е направен с 4 врати трябва да е автоматик. Когато си купуваш кола с 4 врати (изключвам Impreza и Evo) мислиш "да и други хора ще се возят, трябва и на тях да им е удобно" - вземеш ли го с ръчни скорости - то са едни ръбове при смени и т.н. - колкото и да си добър не можеш да сменяш като автоматик.
А това, че не ускоряват добре - разликата е неуловима.
Последно карах 6 скоростен типтроник (или както там го наричат различните компании) - беше невероятен. При foot down ми връщаше от 6-та скорост на 2-ра.
Ръчните скорости са удоволствие, няма спор. Както са и двуместните роудстъри - затова и там намират най-голямо приложение.
До момента, в който се качих на автоматик. Първия ми автоматик бе форд таурус (най-ужасния автомобил някога правен). Но пак ми бе по-удобен от ръчките. Ако трябва да караш в града - няма алтернатива.
А и лично аз мисля, че всеки автомобил, от момента, в който е направен с 4 врати трябва да е автоматик. Когато си купуваш кола с 4 врати (изключвам Impreza и Evo) мислиш "да и други хора ще се возят, трябва и на тях да им е удобно" - вземеш ли го с ръчни скорости - то са едни ръбове при смени и т.н. - колкото и да си добър не можеш да сменяш като автоматик.
А това, че не ускоряват добре - разликата е неуловима.
Последно карах 6 скоростен типтроник (или както там го наричат различните компании) - беше невероятен. При foot down ми връщаше от 6-та скорост на 2-ра.
Ръчните скорости са удоволствие, няма спор. Както са и двуместните роудстъри - затова и там намират най-голямо приложение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани